Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★2

    Fra 88 Films i UK:

    Witchfinder General (1968) - 4K UHD/ BD limited edition med slipcover og booklet - Vincent Price i en af sit livs bedste roller som den modbydelige heksejæger Matthew Hopkins, der under den engelske borgerkrig i midten af 1600-tallet, huserer blandt landbefolkningen og afpresser og udnytter dem for egen vinding.

    Filmen regnes som en af den såkaldte "unholy trinity" af britisk folk-horror - de tre film, der mere eller mindre betragtes som genrens hjørnesten - og 88 Films er gået all in på denne udgivelse. Man får en hel ny 4K-restaurering fra det originale negativ (med Dolby Vision på 4K UHD'en) og to versioner af filmen: Den originale, ucensurerede, engelske biografudgave og en genskabt amerikansk videoudgave med indsatte nøgenscener fra den europæiske biografudgave og et alternativt score (via seamless branching). Som sædvanlig er der også masser af extras.

    Witchfinder General er den første titel i 88 Films nye Tigon Collection - en samling af film fra den lille, britiske filmproducent og -distributør Tigon British Film Production, der var en af Hammer Films konkurrenter. Alle titlerne i den nye serie har fået flotte slipcovers med super flot nyt artwork i klassisk biografplakatstil. 

    Blood on Satan's Claw (1971) - 4K UHD/ BD limited edition med slipcover og booklet - en gruppe unge i en lille, engelsk landsby i 1700-tallet finder et mystisk hoved i jorden, og snart begynder de at opføre sig mærkeligt, provokerende og udsvævende.

    Den anden titel i den "uhellige treenighed" af folk-horror (den tredje er The Wicker Man fra 1973), og igen har 88 Films fået foretaget en ny 4K-restaurering fra det originale negativ. Man får både en 4K UHD  med Dolby Vision og en BD samt masser af extras. 

    Ved at vælge Witchfinder General og Blood on Satan's Claw som de to første titler i deres nye Tigon Collection, har 88 Films allerede udgivet de bedste titler fra det gamle filmselskab. Resten af Tigons titler befinder sig i den mere middelmådige til dårlige ende, og der er da heller ingen af de næste titler i serien, The Beast in the Cellar (1971), The Body Stealers (1969) and Hannie Caulder (1971), der får en 4K-udgave. 

    The Wicker Man, den sidste film i "the unholy trinity" er heller ikke en mulighed, for den blev produceret af et andet selskab, og blev i øvrigt udgivet i en flot ny 4K-restaurering fra Studio Canal sidste år. 

    Den mest efterspurgte titel fra Tigon British Film Productions skulle være horrorfilmen The Creeping Flesh (1973) med  Peter Cushing og Christopher Lee i hovedrollerne. Desværre skulle rettighederne til den i dag tilhøre instruktørens søn, og han skulle være umulig at handle med. 

    Street Law (1974) - BD limited edition med slipcover og booklet - hårdkogt italiensk kriminalfilm instrueret af genremesteren Enzo G. Castellari og med Franco Nero (Django) i hovedrollen. 

    Filmen regnes for at høre til i den bedre ende af genren, og man får to versioner: Den originale italienske biografudgave i en ny 2K-restaurering og den kortere, amerikanske "grindhouse"-udgave. Den har tidligere været udgivet på BD af både Code Red og Kino Lorber i USA og FilmArt i Tyskland, men 88 Films udgave er den første, der indeholder både de italienske og engelske dubs og har engelske undertekster til det italienske lydspor. 

    Hitcher in the Dark (1989) - BD limited edition med slipcase, booklet og plakat - sleazy, italiensk seriemorderfilm fra sen-80'erne, instrueret af Umberto Lenzi, der nok mest er kendt for sine kannibal- og kriminalfilm. Nyt 4K-transfer fra det originale negativ.

    --

    Det er anden gang, at jeg prøver at bestille direkte fra 88 Films, og det bliver ikke den sidste.

    Jeg undgik dem i flere år, fordi de dels ikke havde styr på IOSS, dels anvendte det samme fulfillment-selskab som Arrow, der bare smed alting løst ned i en oversize æske. 

    Der var en en masse bøvl i forbindelse med et udsalg sidste sommer, hvor rigtigt mange EU-borgere pludseligt fik ekstra regninger fra deres lokale toldere, selvom de havde forudbetalt moms hos 88, og derfor sendte deres pakker retur. Det var tilsyneladende et "wake-up call" for 88 Films, for siden har de både fået styr på IOSS, og de er sørme også begyndt at pakke tingene bedre. De bruger stadigvæk de samme tynde, dårlige papkasser som Arrow til at sende i, så ved ikke helt, om jeg tør at bestille et bokssæt fra dem. Men i det mindste bliver alting nu pakket ind i bobleplast, og kassen bliver fyldt ud med papir og luftpuder, så alting ligger rimeligt sikkert og ikke rutsjer frem og tilbage undervejs.

    Dertil kommer, at 88 Films (modsat fx Indicator) har bevaret deres bonuspointsystem, hvor man sparer point op ved hver ordre, som så kan veksles til rabatkuponer.

    Der er også gratis forsendelse til EU, hvis blot man køber for mere end £35. Det vil sige, at man kun skal købe to-tre titler, så sender de dem gratis. 

    IOSS virker, som sagt, upåklageligt nu. 88 Films gør dog opmærksom på, at man skal holde sig under grænsen på €150, hvis pakken skal gå gennem IOSS. Modsat Indicator så omregner de det ikke direkte til £135, men siger, at man skal være opmærksom på kursforskellen. Det er derfor nok en god idé selv at regne efter og ligge mindst et par pund under grænsen, hvis man vil være sikker.

    Bedst for mig, i denne omgang, var dog, at hvis man opretter en konto hos dem, så sender de en gavekupon ud  til ens fødselsdag, der giver en hele 20% rabat. Den skal blot bruges indenfor tre måneder og kan ikke anvendes sammen med andre rabatter. Hvis man fx laver en stor ordre for £100, så får man altså ikke alene gratis forsendelse med også £20 ekstra rabat med sådan en kupon. 

    thomsen26-04-24 13:13

  • ★★★★★0

    Jeg låner et værelse hos min far, der har en mindre filmsamling og et surroundanlæg, så jeg overlever nok. Der er også en habil samling i den biograf jeg er frivillig i, der samtidig holder sommerlukket i løbet af renoveringen, så jeg har en biografsal jeg også skal bruge.

    Vampire Survivor på stort lærred! :)

    Elwood26-04-24 13:47

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.UK:

    • Scumbug - TMNT Mutant Mayhem figur 
    • Genghis Frog - TMNT Mutant Mayhem figur 

    Fra Amazon.De:

    • Dracula (Christopher Lee/Hammer version) - Mego figur 
    • The Wolf Man (1941) - Mego figur 
    • The Fly (1958) - Mego figur 
    • Frankenstein - Mego figur 
    • The Headless Horseman - Mego figur 
    • Borg Queen (Star Trek : The Next Generation) - Mego figur 

    Så fik jeg suppleret lidt til min TMNT-samling med et par figurer fra wawe two fra Mutant Mayhem filmen. Desværre bliver de figurer ikke solgt herhjemme hos hverken Faraos Cigarer, Superhelten Legetøj eller BR, hvor der indtil videre kun har været wawe one figurer, der har været på lager. Så jeg mangler derfor stadig Wingnut og Mondo Gekko, som jeg dog ved at den amerikanske Amazon ligger inde med.

    youtu.be/WHATDHh7a4M

    Og så hapsede jeg også lige en stak af de klassiske horror-figurer til min gyserfilms-samling. Mego har lavet flere forskellige Dracula udgaver - bl.a. Bela Lugosis version fra 1931 og Nosferatu. Bela Lugosi er dog helt umulig at få fat på og Nosferatu var jeg ikke helt oppe og ringe over, så jeg valgte i stedet Christopher Lee udgaven fra Hammer filmene, som jeg virkelig godt kunne lide designet af. Frankenstein og The Headless Horseman er ikke specifikt designet fra "Frankenstein" filmene eller "Sleepy Hollow" men mere en fri fortolkning over de klassiske karakterer fra bøger, tegneserier m.m.

    youtu.be/wU6eyI4SuXQ

    youtu.be/KNuGLM7fp04

    youtu.be/owLUxIxuuXw

    youtu.be/oSqKsULnp-w

    youtu.be/wXOUClofXyY

    Og så blev det også til en figur mere til Star Trek samlingen i skikkelse af den frygtindgydende Borg Queen, også bedre kendt som Jean-Luc Picards nemesis. :)

    youtu.be/L0Pe4iBfb4k

    NightHawk26-04-24 15:13

  • ★★★0
    • Starship Troopers (UHD BD)
    • Starship Troopers Soundtrack (vinyl)
    • Judgement Night Soundtrack - Black Friday 2023 edition (vinyl)

    NSF30-04-24 11:14

  • ★★★0

    Yay, sidder med The Abyss, 4K i hånden. Det er stort..

    Gormanden30-04-24 19:44

  • ★★★0

    Yay, sidder med The Abyss, 4K i hånden. Det er stort..

    Ser den på lørdag med familien :)

    Gormanden30-04-24 19:45

  • ★★★0

    Fik følgende film fra Gucca

    The Abyss med Ed Harris (Theatrical Version+ Special Edition) på 4K UHD BD, nordisk release med dansk tekst...

    True Lies med Arnold Schwarzenegger på 4K UHD BD nordisk release med dansk tekst..

    Samlet pris for dem begge 540kr inkl forsendelse...

    Ryder666 1-05-24 06:27

  • ★★★0

    Fik følgende film fra DBA

    The Driver, med Ryan O'NEAL, på 4K UHD BD UK release med engelsk tekst købt brugt men i god stand 

    Space Jam 1, med Michael Jordan, på 4K UHD BD nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i god stand...

    Thor: Trilogy (3-movie collection) med Chris Hemsworth på 4K UHD BD UK release med engelsk tekst...

    Samlet pris for dem alle 520kr inkl forsendelse...

    Ryder666 2-05-24 19:33

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • The Zone of Interest (BD)

    Kruse 3-05-24 11:49

  • ★★★★0

    Lagde lige en hurtig, lille bestilling hos Radiance Films:

    The Bounty Hunter Trilogy - limited edition boks - tre japanske samuraifilm med den samme skuespiller, der senere spillede hovedrollen i Lone Wolf and Cub-serien.

    Jeg tænkte, at jeg hellere måtte få den bestilt nu. Den udkom for blot halvanden måned siden, og Radiance skriver, at de allerede har solgt 85% af hele oplaget.

    World Noir, Vol. 1 - limited edition boks - Radiance Films nye serie med noir-inspirerede film fra hele verden. Denne første boks indeholder tre film fra Japan, Frankrig og Italien. Radiance skrev i sidste opdatering, at de havde solgt 90%, så det er heller ikke en, man skal vente alt for længe med. Der er formentlig stadigvæk masser af eksemplarer rundt omkring hos andre forhandlere, men de holder nok ikke mange måneder mere. 

    Tony Arzenta - limited edition - hårdkogt fransk-italiensk kriminalfilm med Alain Delon som en koldblodig mafia-lejemorder, der kommer på sin arbejdsgivers dødsliste, da han forsøger at trække sig tilbage. Jeg så den i Cinemateket sidste år i et flot, gammelt dansk 35mm-print, og den hører til i den gode ende af genren. 70% af oplaget er solgt. 

    Il Boss - Raro - limited edition - månedens udgivelse fra Radiances partner-label Raro, en mafia-film instrueret af genremesteren Fernando Di Leo med Henry Silva som hitman. 

    Jeg er ret sikker på, at denne her også ryger rimelig hurtigt. Det er en af Di Leos bedste film, og fans har længe efterspurgt en bedre udgave end den amerikanske BD. Desuden har der åbenbart været en kommunikationsfejl mellem Radiance og deres fulfillment-selskab Lime Wood Medie (=Indicator), hvor Lime Wood er kommet til at sende den med i pakken til alle dem, der abonnerer på Radiance Films udgivelser. Det var ikke meningen, så der er selvfølgelig røget en del ekstra eksemplarer på den konto. 

    thomsen 3-05-24 13:08

  • ★★★★★2

    Bestilte et par vinyler fra Sacred Bones Records, bl.a.:

    - "Firestarter" (Original Motion Picture Soundtrack), Limited Edition Yellow and Bone Splatter Vinyl, from John Carpenter

    - "Anthology II: Movie Themes 1976-1988", Limited Signed Edition "The Thing" Blue Vinyl, by John Carpenter

    Den sidste var lidt pricey - 600 kr. inkl. moms - men jeg har ikke nogen signerede Carpenter-scores, og der var kun én tilbage, så det tog jeg som et tegn

    chandler75 3-05-24 17:18

  • ★★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Point Break, med Keanu Reeves og Patrick Swayze på 4K UHD BD US Shout Select release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris 300kr inkl forsendelse...

    Ryder666 4-05-24 03:40

  • ★★0

    Fra imusic.dk

    Transformers: The classic animated series(DVD)

    Top Gun: Maverick(4k Blu-ray)

    Weird_J 4-05-24 12:49

  • ★★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Thelma & Louise, med Susan Sarandon på 4K UHD BD US criterion release med engelsk tekst. Købt spritny stadig plomberet

    The Others med Nicole Kidman, på 4K UHD BD US criterion release med engelsk tekst. Købt spritny stadig plomberet

    The Running Man, med Arnold Schwarzenegger på 4K UHD BD UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand...

    Samlet pris for ovenstående film 699kr inkl forsendelse...

    Mere fra DBA

    Don't Look Now, med Donald Sutherland, på 4K UHD BD US criterion release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand...

    The Fugitive med Harrison Ford, på 4K UHD BD US release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand...

    Ronin, med Robert De Niro på 4K UHD BD US release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand...

    Samlet pris for disse 3 500kr inkl forsendelse...

    Ryder666 4-05-24 15:44

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.UK:

    • James T. Kirk (The Wrath of Kahn) - Bandai figur 
    • Mr. Spock (The Wrath of Kahn) - Bandai figur
    • Khan (The Wrath of Kahn) - Bandai figur 
    • Data (The Next Generation) - Bandai figur 
    • Will Riker (The Next Generation) - Bandai figur 
    • Star Trek -  The Original Series : A Celebration (Hardcover bog)
    • Star Trek : The Genesis Trilogi (Hardcover bog)
    • Batman (Batman Beyond) - Mego figur 

    Så ankom de næstsidste ting til min "Star Trek" samling, så nu mangler jeg blot en enkelt figur, der er på vej. Denne gang (minus admiral Kirk) har jeg købt nogle figurer i en anden serie, da de ikke var til at få fat på i Mego serien. Jeg snuppede dog også Kirk med, så den kan stå sammen med Spock og Khan i et mindre "The Wrath of Kahn" setup. Figurene fra Bandai - som også har lavet Phaseren og Starship Enterprise jeg købte tidligere - er noget lavere end Mego og er på cirka 14-15 cm ud over, de kun er lavet i plastik. Jeg synes de ser meget cool ud, og så følger der også en del ekstra tilbehør med. 

    youtu.be/PVsxJRrzwfA

    youtu.be/I3Ra5hEP_uQ

    To "Star Trek" bøger blev det også til, lavet i nogle lækre hardcover udgaver. "A Celebration" går bag kulissen til "The Original Series" og "The Genesis Trilogi" ser nærmere på den del af den gamle film-serie, som omhandler "The Wrath of Kahn", "The Search for Spock" og "The Voyage Home".

    youtu.be/NU4hd6cRvMo

    youtu.be/G3RZHFA0_Go

    Og så hapsede jeg en enkelt Mego figur mere, hvilket blev fra "Batman Beyond". Jeg har ikke tænkt mig at købe superhelte-figurer fra Mego, da jeg er godt dækket ind på det område. Men en "Batman Beyond" figur havde jeg ikke, så derfor gjorde jeg en undtagelse. :)

    youtu.be/JASARTrC10s

    NightHawk 6-05-24 17:15

  • ★★★★1

    Fra Indicator:

    The Shiver of the Vampires - BD limited edition - Rollin-film som de havde glemt i min bestilling fra udsalget i sidste måned. Til gengæld var de kommet til at  sende 4K-udgaven af Rape of the Vampire med, som jeg havde været tæt på at købe, men havde fravalgt for at holde det på et rimeligt niveau. Den fik jeg lov til at beholde.

    Fra Sound:

    Carrie (Arrow) - 4K limited edition

    Fra protected.de:

    8 x 50 = 400 beskyttelseslommer i syrefri plastic til media-books. Jeg har kun enkelte media-books, men størrelsen passer perfekt til en film med et slipcover - og dem er jeg begyndt at få flere of flere af. 

    thomsen 6-05-24 21:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen