Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg snupper de sidste tre afsnit (6-8) af Ahsoka - sæson 1 (2023) i eftermiddag. Det har også været en rigtig god og underholdende sæson i "Star Wars" universet. Rosario Dawson er jo altid god og har en cool udstråling i hovedrollen som den ægyptisk inspirerede jedi. Natasha Liu Bordizzo som Mandalorianeren Simone Wren er også herlig badass, når hun gir den gas med lyssværd og blastere. Også fedt at se Mary Elizabeth Winstead i en god rolle igen som den grønhudede general Hera Sundulla. I det hele taget er der bare et super cast Dave Filloni har mikset sammen. :)

    NightHawk15-04-24 14:42

  • ★★0

    Godzilla(1998)

    Jeg har altid haft et svag punkt for den film, selvom den er utroligt udskældt. Men var så også mit første møde med Godzilla, den gang. Så have ikke andre referancer:-)

    Weird_J15-04-24 17:36

  • ★★★1

    Godzilla(1998)

    Jeg har altid haft et svag punkt for den film, selvom den er utroligt udskældt. Men var så også mit første møde med Godzilla, den gang. Så have ikke andre referancer:-)

    Ja, jeg har nu også en svaghed for den film...

    Jeg så iøvrigt P. Diddy i Forum, på forreste række, hvor han optrådte med nummeret come with me fra filmen. Det var sgu en fed oplevelse. I det hele taget mere rocket aften end forventet... højdepunkt for mig, var i den grad come with me...

    Ryder66615-04-24 17:54

  • ★★0

    Ja, jeg har nu også en svaghed for den film...

    Jeg så iøvrigt P. Diddy i Forum, på forreste række, hvor han optrådte med nummeret come with me fra filmen. Det var sgu en fed oplevelse. I det hele taget mere rocket aften end forventet... højdepunkt for mig, var i den grad come with me...

    Ja det lyder som en ret fed oplevelse:-)

    Weird_J15-04-24 18:18

  • ★★★1

    Ja det lyder som en ret fed oplevelse:-)

    Bestemt...næsten vildere end at se Snoop Dogg og Diddy optræde sammen...

    Ryder66615-04-24 21:20

  • ★★★0

    M3gan, (unrated version) med Amie Donald..for første gang nogensinde og på 4K UHD BD 

    Ryder66615-04-24 21:38

  • 0

    The Sopranos S4

    Kiyonji15-04-24 22:05

  • ★★★1

    Enemy At The Gates, med Jude Law, på BD...

    Næste og sidste film for idag

    187, med Samuel L Jackson også på BD..

    Ryder66615-04-24 23:01

  • ★★★1

    Venter med 187, og ser istedet:

    Star Wars Episode II: Attack Of The Clones, med Ewan McGregor denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder66616-04-24 01:37

  • ★★★★★0

    M3gan, (unrated version) med Amie Donald..for første gang nogensinde og på 4K UHD BD 

    Altså… for første gang nogensinde OVERHOVEDET?! =)

    David Lund16-04-24 06:39

  • ★★★★★1

    Så fik jeg set "Ahsoka" serien færdig og dermed foreløbigt afsluttet de forskellige "Star Wars" live-action serier. :)

    "Ahsoka" var fremragende. Masser af fede action-scener og et godt tempo i historien uden at det føltes forhastet. Jeg kunne også rigtig godt lide den anderledes mytologi - i hvert fald ift. film-sagaen og live-action serierne - hvor der både blevt budt på magi, hekse, hyperspace-hoppende stjernehvaler, og zombie-stormtroopers! Det gav en noget anden og ret fed syret vibe til hele eventyret med Ahsoka og co. Jeg glæder mig til at se, hvad Dave Filloni har fundet på til sæson 2.

    Min rangering af "Star Wars" live-action serierne indtil videre ser således ud:

    1. The Mandalorian - 9/10
    2. Andor - 9/10
    3. The Book of Bobba Fett - 8/10
    4. Ahsoka - 8/10
    5. Obi-Wan Kenobi - 7/10

    ---

    Nu holder jeg en tre ugers pause fra tv-serierne, inden jeg starter på "Yellowstone", og vil i stedet se nogle af de mange film, jeg har liggende på mine lister på DR, Netflix og Disney+. De titler der er sidste chance/ved at udløbe har selvfølgelig førsteprioritet. 

    I eftermiddag lægger jeg ud med en komedie, hvilket bliver Father of the Bride (1991), med Steve Martin, Diane Keaton og Martin Short i hovedrollerne. :)

    NightHawk16-04-24 14:30

  • ★★★★★★1

    Så fik jeg set "Ahsoka" serien færdig og dermed foreløbigt afsluttet de forskellige "Star Wars" live-action serier. :)

    "Ahsoka" var fremragende. Masser af fede action-scener og et godt tempo i historien uden at det føltes forhastet. Jeg kunne også rigtig godt lide den anderledes mytologi - i hvert fald ift. film-sagaen og live-action serierne - hvor der både blevt budt på magi, hekse, hyperspace-hoppende stjernehvaler, og zombie-stormtroopers! Det gav en noget anden og ret fed syret vibe til hele eventyret med Ahsoka og co. Jeg glæder mig til at se, hvad Dave Filloni har fundet på til sæson 2.

    Min rangering af "Star Wars" live-action serierne indtil videre ser således ud:

    1. The Mandalorian - 9/10
    2. Andor - 9/10
    3. The Book of Bobba Fett - 8/10
    4. Ahsoka - 8/10
    5. Obi-Wan Kenobi - 7/10

    ---

    Nu holder jeg en tre ugers pause fra tv-serierne, inden jeg starter på "Yellowstone", og vil i stedet se nogle af de mange film, jeg har liggende på mine lister på DR, Netflix og Disney+. De titler der er sidste chance/ved at udløbe har selvfølgelig førsteprioritet. 

    I eftermiddag lægger jeg ud med en komedie, hvilket bliver Father of the Bride (1991), med Steve Martin, Diane Keaton og Martin Short i hovedrollerne. :)

    Vi er stort set enig om rækkefølgen i SW serierne - jeg bytter bare om på 3 og 4 - men kan se at du vægter dem ens.

    Wayne16-04-24 14:55

  • ★★★1

    Altså… for første gang nogensinde OVERHOVEDET?! =)

    Yes :-)

    Men nogen god film, var den ikke!!!

    Ryder66616-04-24 15:37

  • ★★★★★0

    Lost and Delirious (2001)

    Kruse16-04-24 18:55

  • ★★★★★0

    Yes :-)

    Men nogen god film, var den ikke!!!

    Den er lidt tam. Enig.

    David Lund16-04-24 21:36

  • ★★★1

    Det bliver i nostalgiens tegn, i form af, Far Til Fire I Byen, på nordisk film+...

    Ryder66616-04-24 21:37

  • ★★★1

    Den er lidt tam. Enig.

    Yes :-(

    Selv på trods af, at jeg så unrated version, som iøvrigt var for voldsom til dens oprindelige PG-13 rating, skete der først rigtig noget hen mod slutningen.

    Og castet var anstrengende. Der medvirkede ikke én skuespiller jeg mindes at have set noget med, og så fremstod de, derudover, amatøragtige...!

    Ryder66617-04-24 00:09

  • ★★★★★1

    Vi er stort set enig om rækkefølgen i SW serierne - jeg bytter bare om på 3 og 4 - men kan se at du vægter dem ens.

    Det er finalen af " The Book of Bobba Fett", med den store fight og hvor Rancoren bl.a. går total besærk, der lige gør den en my bedre end "Ahsoka i mine øjne. :)

    NightHawk17-04-24 14:58

  • ★★★★★0

    Lost and Delirious (2001)

    Hvad synes du så om filmen?

    Jeg er selv ret vild med den og havde den også med på min gamle top 200 liste. :)

    NightHawk17-04-24 15:00

  • ★★★★★★1

    Det er finalen af " The Book of Bobba Fett", med den store fight og hvor Rancoren bl.a. går total besærk, der lige gør den en my bedre end "Ahsoka i mine øjne. :)

    Helt fair - Mandalorian delen trækker også op :-)

    Wayne17-04-24 15:28

  • ★★★★★1

    Helt fair - Mandalorian delen trækker også op :-)

    Der er godt nok knald på i de action-scener, også i form af de robotter de kæmper imod som er næsten uovervindelige. :)

    NightHawk17-04-24 16:09

  • ★★★★★0

    Nu vil jeg snuppe en omgang mere med Steve Martin og co. i Father of the Bride - Part II (1995). Den første film var ganske hyggelig og sjov, så forhåbentlig kan de holde formen her i næste kapitel om George Banks eskapader. :)

    I aften bliver det Jackie Chan og Jennifer Love Hewitts tur til at svinge lårbasserne i action-baskeren The Tuxedo (2002), hvori Chan kommer i besiddelse af en højteknologisk smoking, der forvandler ham til en super-agent. :)

    NightHawk17-04-24 16:18

  • ★★★★★★1

    Der er godt nok knald på i de action-scener, også i form af de robotter de kæmper imod som er næsten uovervindelige. :)

    Det tør siges :-)

    Wayne17-04-24 16:24

  • ★★★★★1

    Hvad synes du så om filmen?

    Jeg er selv ret vild med den og havde den også med på min gamle top 200 liste. :)

    Jeg kunne ret godt lide den. Den er måske lidt højdramatisk, og den har et par klichéer, som ikke helt holder så godt i dag, men jeg var faktisk overrasket over hvor vellavet den generelt er. Det hjælper også filmen, at man har været dygtig med castingen, og fundet nogle talentfulde unge skuespillere og suppleret dem med nogle solide erfarne karakterskuespillere. Protagonisten kunne godt have været skrevet lidt bedre, men ellers har filmen nogle ret vellykkede set-ups og pay-offs. Absolut en solid film.

    Kruse17-04-24 18:19

  • ★★★1

    Resten af Star Wars Episode II: Attack Of The Clones, på 4K UHD BD...

    Næste film

    The Trouble With Harry af Alfred Hitchkock med John Forsythe på 4K UHD BD...

    Ryder66617-04-24 19:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen