Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • 0

    Tjo, den kan jo ælte. Så en brødmaskine er måske spild...

    Min "sort of" svigerfar havde en bagemaskine og det brød var tørt og kedeligt.

    Verbal12-04-24 20:02

  • ★★★★★★0

    Well, det kommer jo an på hvad man hælder i den, og de par gange jeg brugte min (i dagstimerne) var det sådan ok. Men smagte lidt af... maskine. I ved, den lugt der kommer, når man bruger et nyt køkkeninstrument. Det holdte bare ved, så der altid var den der bismag af... maskine.

    davenport12-04-24 20:07

  • ★★★0

    Det går nok...den får trods alt nok for lang tid i ovnen, så den ikke smager af noget alligevel...den er fra coop365.

    flødekartoflerne fra Rema1000 er overraskende gode. Brugte dem til gæster, og de roste dem også 

    Gormanden13-04-24 00:39

  • ★★★★★★0

    Culotte, kartofler, sovs og grønt...

    Guldager13-04-24 17:07

  • ★★★★★★0

    Vi fik hjemmelavet pizza på glutenfri bund. Hold da kæft noget lortedej. Det kunne slet ikke bages ordentligt, men fyldet var godt. Bløde løg, skinke og rød peber på min del. 

    Det er virkelig blevet en prøvelse at handle og lave mad.

    davenport13-04-24 18:07

  • ★★★0

    Laver Boller i Karry til mit kl 17 måltid i næste uge. Vægten går støt opad. Selvom jeg stadig taber mig nogle hverdage, så tager jeg på i weekenden. Specielt hvis jeg har drukket alkohol. Har taget 11 kilo på siden november og ligger nu på 93. Men jeg ser stadig ikke overvægtigt ud, selvom jeg ifølge BMI skulle være overvægtig ved over 82. Efter min mening er den metode ubrugelig. Fortsætter derfor min Bulk lidt tid endnu, selvom jeg ser frem til ikke at skulle bøvle med alt det mad.

    Aranyhajú Nyárszépe14-04-24 14:42

  • ★★★★★★0

    Vi skal have et halv-koldt bord: Masser af laks, asparges, æggestand, med 3 slags brød. Æggesalat og skinke med tomat & Bacon. Det hele var noget svigermor havde købt for meget af. Brød er: mørkt rugbrød, glutenfri rugbrød, Pågen sandwichbrød stegt i olie og blinis varmet i ovnen. Og så hjemmelavet mayo på smør... 

    davenport14-04-24 16:54

  • ★★0

    Igår fik jeg to lækre hakkebøffer med hvide kartofler og brun sovs..

    I aften en prosciutto Bianca frysepizza fra Coop...

    Ryder66614-04-24 20:46

  • ★★★★★★0

    Er ved at bage noget der gerne skulle blive til GLfri rugbrød. Det sidste jeg bagte, var alle ret vilde med, så nu prøver jeg igen, med en del små modifikationer. Bla mere gær, da jeg ikke synes det hævede godt nok op. Og en sjat hasselnødflager i også. Jeg har ikke noget malt, så det bliver ikke mørkt som alm rugbrød, men der er masser af kerner og den slags i. Jeg smører formen og drysser den med sorte birkes. Det giver et flot brød. 

    davenport15-04-24 13:46

  • ★★★★★★0

    Og til aften: marineret kylling (i svampesoya og brun sukker), salat, tomatsovs og pastaskruer lavet af majs. Mit brød er i ovnen. Er sgu lidt spændt på det! 

    davenport15-04-24 15:25

  • ★★0

    I aften står den på Curry Wurst fra Steff Houlberg. Mega mums si'r jeg bare!!!

    Ryder66615-04-24 21:19

  • ★★★★★★0

    Er det med pommes?

    davenport15-04-24 21:56

  • ★★0

    Er det med pommes?

    Yes, det er med pommes :-)

    Ryder66615-04-24 22:04

  • ★★0

    I aftes stod den på en kylling i airfryeren tilbehøret blev markchampignoner, butternutsquash og porre, steg i smør og stænket med worcestershire sauce (tak google)

    I aften bliver det et pølsepande ting med chilisalami blomkål bladselleri og peberfrug, måske støber jeg det hele ned i æg og ost

    HelmerJ16-04-24 08:06

  • ★★★★★★0

    Mit brød failede totalt. Har lige smidt to mursten ud. Kan godt huske fra uddannelsen, hvad hvede og gær gør sammen. Var endda oppe i det, men fordi jeg ikke er bager, er det blevet lageret under "unyttig information" i hjernen. 

    Første fejl er nok, at mine rugkerner skulle have været opblødt. ChatGPT foreslår xanthan gummi, men jeg er lige løbet tør... 

    Nå, men. Prøver lige igen i dag. Jeg helmer ikke før jeg brækker koden...

    davenport16-04-24 09:16

  • ★★0

    Har du prøvet med loppefrøskaller?

    Jeg ved man bruger det til ketobrød. Men videnskaben er VIDST NOK, det hjælpe med at holde på luften i dejen når der nu ikke er gluten

    HelmerJ16-04-24 10:05

  • ★★★0

    Prøv med et dusin knæskaller

    Aranyhajú Nyárszépe16-04-24 10:36

  • ★★★★★★0

    Du kan få et dusin kæveraslere :D

    davenport16-04-24 10:50

  • ★★★★★★0

    Har lige lavet frokost til konen, når hun kommer fra arbejde. Bare nogle pølser med dyppelse, men sat op, så det ser lækkert ud. (I skåle osv) Alt mayo uden olie er blevet ædt til morgen, så jeg skal nok i gang igen. Det bliver spændende, når jeg ikke går hjemme længere. Så bliver alt det her jo ikke lavet. 

    davenport16-04-24 10:58

  • ★★★★★★0

    I aften: flæskesteg med kartofler og brun sovs. Og hjemmesyltede agurker. Ikke det store i det. Jeg vakler lidt mellem at se Master Chef eller høre Pet Sematary i mens. Skal jo ha set MC færdig, så det bliver nok det.

    davenport16-04-24 14:48

  • ★★0

    I aften bliver det til en tærte med æg og bacon.

    Nok noget af det tætteste man kommer på en æggekage. Men Mega mums si'r jeg bare!!!

    Ryder66617-04-24 22:11

  • ★★★★0

    Der ligger en restaurant med to Michelin stjerner ret tæt på vores feriehytte i Italien, så kæresten og jeg tager derhen i aften. Priserne er noget mere spiselige end i Danmark, omkring 175euro frit deres menu og 55 for deres alkoholfri drikkemenu. 

    dyg18-04-24 07:15

  • ★★★★★★0

    Lyder spændende - hvad hedder den? Vil gerne tjekke menuen :)

    davenport18-04-24 07:59

  • ★★★★0

    Agli Amici

    dyg18-04-24 09:06

  • ★★★★★★0

    Nu bager jeg igen - denne gang kun med havremel. Jeg har satme problemer med at få det til at hæve rigtigt. Jeg hader at bage. Alle de regler og opskrifter, der skal følges til punkt og prikke. Det er bare ikke mig!

    Til aften vil de have nachos med ost og kylling, mest fordi vi har sådan nogle kyllingecuts, som man bruger i sandwiches. Jeg laver nok noget andet til mig selv, da nachos ikke er aftensmad. Det er ikke engang mad. 

    Tror jeg vil vende mine kyllinger i hvidløg og tomat, med lidt chiliolie, og måske bare noget brød til. 

    davenport18-04-24 15:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen