Forum - Forum-tråd: "Blade Runner 2049" skuffer i billetlugerne

"Blade Runner 2049" skuffer i billetlugerne

  • ★★★★0

    Kan en god film (fx en 7'er) ikke være en smule for lang? 

    Babo10-10-17 19:24

  • 0

    Jeg har personligt heller ikke det store imod lange film. Har da set et par stykker, der strækker sig langt over de 4 timer. Men samtidig er det jo lidt svært at planlægge i forhold til børn osv. Ofte er det sociale ved at gå i biografen jo også at finde lidt tid til at diskutere filmen bagefter, men hvis filmen først er færdig omkring midnat, må den del ofte skæres af, hvis man skal på arbejde dagen efter, og ikke lige  har kokain til rådighed. Til sidst er der jo også det med, at man skal være i humør til at holde koncentrationen så længe om en film. Så jo, jeg forstår det skam godt, selvom det er hamrende ærgerligt. Nogle af de bedste filmoplevelser derude er de lange af slagsen.

    Det jeg mente var, at længden i sig selv, ikke burde være et problem for virkelige filmfans (læs: folk, der går op i film og ikke bare bruger dem som fastfood eller primært går efter de hurtige popcorns-film).

    Virkelige filmfans burde ikke have noget problem med holde koncentrationen, hvis filmen er rigtig god (og man ikke mangler søvn eller skal tidligt op næste dag). Det er jo bare et spørgsmål om planlægning i forhold til de andre ting man skal, samt et spørgsmål om prioritering. Og lur mig om ikke mange filmfans nok skal finde tid og overskud til det, de brænder for. ;-)

    (BN)10-10-17 19:28

  • ★★★★★★0

    Kan en god film (fx en 7'er) ikke være en smule for lang? 

    Jo Furious Seven kunne da bestemt godt have været lidt kortere. Om andre 7'ere er for lange husker jeg ikke lige;-P

    T. Nielsen10-10-17 19:30

  • ★★★★0

    Det jeg mente var, at længden i sig selv, ikke burde være et problem for virkelige filmfans (læs: folk, der går op i film og ikke bare bruger dem som fastfood eller primært går efter de hurtige popcorns-film).

    Virkelige filmfans burde ikke have noget problem med holde koncentrationen, hvis filmen er rigtig god (og man ikke mangler søvn eller skal tidligt op næste dag). Det er jo bare et spørgsmål om planlægning i forhold til de andre ting man skal, samt et spørgsmål om prioritering. Og lur mig om ikke mange filmfans nok skal finde tid og overskud til det, de brænder for. ;-)

    Vi taler ikke kun om filmfans. Men nu du nævner det; så er der også et liv ved siden af. Familie, job og andre gøremål. Det kan være vanskeligt at få 3-4 timer til at passe. Men som udgangspunkt er spilletiden intet problem ellers, hvis en film kan bære det og det passer i skemaet. 

    Babo10-10-17 19:39

  • ★★★★0

    Jo Furious Seven kunne da bestemt godt have været lidt kortere. Om andre 7'ere er for lange husker jeg ikke lige;-P

    Personligt synes jeg BR-2049 kunne trimmes halv time ned uden den mistede noget. Boyhood var en 7'er for mig, altså en overordnet god film, men en time for lang. Og sådan kan jeg fremhæve flere eksempler. 

    Babo10-10-17 19:40

  • ★★★★★★0

    Vi taler ikke kun om filmfans. Men nu du nævner det; så er der også et liv ved siden af. Familie, job og andre gøremål. Det kan være vanskeligt at få 3-4 timer til at passe. Men som udgangspunkt er spilletiden intet problem ellers, hvis en film kan bære det. 

    Længden kan i hvert fald være et problem her. Men det skyldes min træthed, når først dagen er omme. Elsker lange film, men overordnet set synes jeg at tendensen til at gennemsnitlige blockbusters skal være to timer eller luge over, er trættende. Mange ville fungere fint med de 95-100 minutter synes jeg.

    T. Nielsen10-10-17 19:41

  • ★★★★★★0

    Personligt synes jeg BR-2049 kunne trimmes halv time ned uden den mistede noget. Boyhood var en 7'er for mig, altså en overordnet god film, men en time for lang. Og sådan kan jeg fremhæve flere eksempler. 

    Det var nu en joke:-) Jeg er dog enig med dig.

    T. Nielsen10-10-17 19:41

  • 0

    Kan en god film (fx en 7'er) ikke være en smule for lang? 

    Det spørgsmål er svært for mig at forholde sig til, da jeg ikke i min samling har nogen helaftensfilm, der ligger på 7/10. Hvis jeg lige skal analysere mig selv et øjeblik, tror jeg, det er fordi at film af en sådan længde for mig er et "enten-eller" - altså: enten er de fremragende el. fantastiske, eller osse er de middelmådige og i sidste ende forglemmelige. Film, der IKKE er fremragende el. fantastiske, kan efter min erfaring ikke bære en spilletid på 3-4 timer, endsige fastholde min interesse, hvorfor jeg heller ikke vil betegne dem som gode.

    (BN)10-10-17 19:42

  • ★★★★0

    Længden kan i hvert fald være et problem her. Men det skyldes min træthed, når først dagen er omme. Elsker lange film, men overordnet set synes jeg at tendensen til at gennemsnitlige blockbusters skal være to timer eller luge over, er trættende. Mange ville fungere fint med de 95-100 minutter synes jeg.

    Også enig. Og rigtig mange ville faktisk være bedre af mindre spilletid. 

    Babo10-10-17 19:44

  • 0

    Det var en af Roger Eberts perler. :)

    I see. Den skal jeg huske. :-)

    (BN)10-10-17 19:44

  • 0

    Vi taler ikke kun om filmfans. Men nu du nævner det; så er der også et liv ved siden af. Familie, job og andre gøremål. Det kan være vanskeligt at få 3-4 timer til at passe. Men som udgangspunkt er spilletiden intet problem ellers, hvis en film kan bære det og det passer i skemaet. 

    Javel ja, men JEG har skam også et liv ved siden af. hehe

    Men med lidt planlægning kan jeg altid finde tid til film. Det kunne jeg også før jeg blev en rigtig filmnørd og -samler.

    (BN)10-10-17 19:51

  • ★★★★1

    Andre fremragende Ebert-citater:

    - "Some people have tastes, most have appetites."

    - "I often quote Derek Malcolm, film critic of the London Evening Standard: "A great film is a film I cannot stand the thought of never seeing again." And I often quote myself: "All bad movies are depressing. No good movie is depressing."

    - "Hollywood sometimes seems afraid to offend anybody except those with open minds and good taste."

    chandler7510-10-17 19:53

  • ★★★★★★0

    Andre fremragende Ebert-citater:

    - "Some people have tastes, most have appetites."

    I'm a man of great taste and a big appetite:-D

    T. Nielsen10-10-17 19:59

  • ★★★★★★0

    Og rigtig mange ville faktisk være bedre af mindre spilletid. 

    Helt helt enig....(aner jeg en tendens her:)

    T. Nielsen10-10-17 20:00

  • ★★★★★0

    Jeg har da også mine problemer med lange film. Det er ikke lysten, der mangler, men med arbejde, familie, andre hobbyer og ting som mangel på søvn i tankerne (har f.eks. her de seneste 8 ugers tid ikke sovet mere end 7 timer hver nat og haft alt for mange nætter med kun 3-4 timers søvn), er det bare svært at få en 4+ timers lang film ned i en køre. Og jeg ser kun film i en køre.

    David Lund10-10-17 20:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen