Forum - Forum-tråd: It (1990) (Blu-ray)

It (1990) (Blu-ray)

  • ★★2

    Jeg så den første gang sådan ca. 25 år for sent -nemlig sidste år. Var ikke skræmt overhovedet, ikke en gang af Currys portræt. Helt enig i at første halvdel er bedst og i de andre kritikpunkter omkring skuespillet og (anti)klimakset. Har stadig til gode at se remaket. 

    Thomas Fenger12-02-18 10:43

  • ★★1

    Så den for et par weekender siden, hvor jeg så først den her og så den nye. Og jeg syntes faktisk den her holdt meget godt. Klart at effekterne ikke er så gode, men stemningen kan jeg rigtig godt lide og et enkelt kuldegys eller 2 var den da leverandør af. Den nye er rigtig god, men man mangler vel lidt del 2 for at kan sammenligne dem totalt

    Weird_J12-02-18 10:53

  • ★★0

    Jeg så den første gang sådan ca. 25 år for sent -nemlig sidste år. Var ikke skræmt overhovedet, ikke en gang af Currys portræt. Helt enig i at første halvdel er bedst og i de andre kritikpunkter omkring skuespillet og (anti)klimakset. Har stadig til gode at se remaket igen.

    Thomas Fenger12-02-18 12:50

  • ★★★★★0

    Jeg så den første gang sådan ca. 25 år for sent -nemlig sidste år. Var ikke skræmt overhovedet, ikke en gang af Currys portræt. Helt enig i at første halvdel er bedst og i de andre kritikpunkter omkring skuespillet og (anti)klimakset. Har stadig til gode at se remaket. 

    Det er nu også ganske bevidst, at jeg har drejet anmeldelsen i en nostalgisk vinkel, for jeg er selv klar over, at det sikkert spiller ind hos mig. Jeg er dog spændt på, hvad du siger til genindspilningen.

    David Lund12-02-18 13:42

  • ★★★★★1

    Billede 1

    Tim Curry var blevet lidt for glad for hans Kloak

    Tim won't you come up and eat with everyone else from the cast, you don't have to stay in that sewer the whole time

    Billede 2

    Dennis The Menace, goes Black ?

    Billede 3

    Hmm okaaay sooo you were right sweetie, the Hamster did not fit in the Sink Drain after all

    Billede 4

    Sikkerheden var i top på settet, intet var overladt til tilfældigheden for at holde folk væk fra området.

    Elwood12-02-18 15:09

  • ★★★★2

    Fin anmeldelse!

    Jeg fangede kun lidt over halvdelen af den, dengang den første gang blev sendt (på TV2 var det vist?)

    Men jeg har da set den hele nogle gange på dvd. 

    Jeg tænker også, at nostalgi har en del at sige i forhold til seriens ry. Jeg kan i hvert fald sagtens forstå, hvis nye seere undrer sig over det. 

    Jeg kan huske, at den allerede dengang fik en del hug for sin slutning, der virkeligt var flad i forhold til resten, når man tænker på, at serien havde bygget op til den store afsløring gennem flere timer. Og ja, første del med figurerne som børn har altid virket bedst, hvor anden del til tider kan føles som en ørkenvandring. 

    Seriens tour de force er stadigvæk og har altid været Tim Curry, der nok er hovedansvarlig for, at så mange på vores alder havde mareridt om klovne og kiggede mistænksom på håndvasken i badeværelset i lang tid efter. Selvom nogle af effekterne i dag kan virke nærmest latterlige (og sandt at sige, så gjorde flere af dem det allerede dengang), så holder Currys spil stadigt hele vejen. 

    Det er for Curry, at man skal se den (igen). Og for stemningsopbygningen i første del. Men en vildt fantastisk serie er det ikke og bliver det heller aldrig.

    Selv foretrækker jeg at se Tobe Hoopers 1970'er-miniserie om Salem's Lot i stedet.  

    thomsen12-02-18 17:12

  • ★★★★★0

    Ja, Salem’s Lot husker jeg også som fee! Jeg kan dog slet ikke forestille mig, at The Stand har ældet sig særlig godt.

    David Lund12-02-18 17:36

  • ★★★★★0

    Underholdende, men aldrig særlig skræmmende, ikke engang da jeg så den som barn. Jeg som ellers hadede gysere, men det faldt mig simpelthen ikke ind, at denne monsterklovnefilm faldt under den kategori. I dag er jeg bange for, at den havde fremstået direkte tåbelig til tider, så jeg ved ikke, om jeg har behov for et gensyn. Jeg genser hellere den nye version og ser frem til "del 2".  

    Lars!12-02-18 18:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen