26-03-2026 10:30

fantasy, harry potter, J.K. Rowling, John Lithgow, Nick Frost, Janet McTeer, Dominic McLaughlin

Johan Albrechtsen

Trailer:

Første trailer til HBO's "Harry Potter"-serie

Traileren afslører også, at serien udkommer lige før nytår.

Det er fem år siden, at HBO annoncerede, at en tv-serie baseret på J.K. Rowlings exceptionelt populære "Harry Potter"-bøger var på vej.

Siden da er et stjernespækket ensemble blevet stablet på benene (bestående af bl.a. Warwick Davis og John Lithgow), og oven på en hulens masse billeder har HBO nu frigivet den første trailer til serien, og den kan ses herunder.

Nøjagtig ligesom bøgerne og de otte filmatiseringer (som tilsammen har indtjent næsten 10 milliarder dollars på verdensplan) handler serien om den unge troldmand in spe, Harry Potter, som studerer magi på Hogwarts og undervejs får en masse særlige venner og støder på frygtindgydende fjender.

Som traileren understreger, tager 1. sæson afsæt i den første bog, "Harry Potter og de vises sten", og vi får et smugkig på flere af seriens nøglesteder og -personer, herunder Harry selv, Hermione, Ron, Snape, Hagrid, Dumbledore og professor McGonagall.

Den helt præcise premieredato er stadig ukendt, men traileren understreger, at 1. sæson skydes i gang engang i juledagene – altså om ni måneder. Se den omtalte trailer her:

Kommentarer

  • Man skal godt nok vænne sig til de nye ansigter, det er ret modigt at lave en ny udgave af en serie som så mange har et forhold til. Hver scene, hver person, hvert ord vil blive vendt og vejet i forhold til originalen.

    Jeg skal selvfølgelig se med, med en vis skepsis. Men jeg håber de rammer den.

    
    0
  • I 10 år havde jeg en drøm om at HBO ville genindspille det som en serie, så jeg var ovenud begejstret da de annoncerede det. Siden hen har jeg håbet det bedste og været en smule skeptisk omkring nogle af deres valg. Nu er det her kun en teaser, men den ramte mig på en finurlig måde af nostalgi og håb. Jeg tror de rammer en mere følsom side af historien som jeg virkelig ser frem til. Også skal de have ros for at få teaseren til at føle magisk, selvom vi intet magi eller magiske væsner ser. Det eneste jeg savner, men som forhåbentlig kommer i en trailer, er Hans Zimmers lyd.  Men utrolig flot billedside, og det første indtryk af castet virker lovende.

    
    0
  • Jeg har glædet mig lidt til at komme i dybden med det her univers, da især de første par film virker noget forældede allerede, og de har ret store problemer med tempo, som nok kan reddes i et serieformat. Men jeg er lidt undervældet. Næsten alt i traileren her, ligner jo nøjagtigt det, som vi så i filmene. Kulisser, kostumer osv. er jo som sådan ikke nye versioner, men så tæt på det vi kender fra filmene, at det bliver lidt svært, at lade være med konstant at sammenligne. Havde håbet på noget der havde flyttet sig lidt mere visuelt fra filmene.

    Modsat Wayne har jeg som sådan ikke et problem med de nye ansigter dog - dem skal jeg nok vænne mig til ret hurtigt. Det ligner tilmed at de trods alt har flyttet sig lidt skuespilsmæssigt fra de gamle versioner. 

    
    1
  • Jeg har glædet mig lidt til at komme i dybden med det her univers, da især de første par film virker noget forældede allerede, og de har ret store problemer med tempo, som nok kan reddes i et serieformat. Men jeg er lidt undervældet. Næsten alt i traileren her, ligner jo nøjagtigt det, som vi så i filmene. Kulisser, kostumer osv. er jo som sådan ikke nye versioner, men så tæt på det vi kender fra filmene, at det bliver lidt svært, at lade være med konstant at sammenligne. Havde håbet på noget der havde flyttet sig lidt mere visuelt fra filmene.

    Modsat Wayne har jeg som sådan ikke et problem med de nye ansigter dog - dem skal jeg nok vænne mig til ret hurtigt. Det ligner tilmed at de trods alt har flyttet sig lidt skuespilsmæssigt fra de gamle versioner.

    Det er et af de største problemer, og en af grundende til at min interesse er forholdsvis lav. De har forlystelsesparker og merchandise som selvfølgelig ligner det fra filmene. De kan derfor ikke bare skabe noget helt nyt, der ser anderledes ud. Det er nødt til at ligne filmene i stor grad med få procents forskel, og det giver nærmest en uncanny valley-effekt.

    
    0
  • Det sværeste for mig bliver, hvis Williams teamet ikke er der - og det tror jeg ikke, det er. 

    For mig er det som Indiana Jones uden Williams. 

    0
  • Hvilken sten er du kravlet frem fra, Marcussen?? :D 

    
    1
  • Det sværeste for mig bliver, hvis Williams teamet ikke er der - og det tror jeg ikke, det er.

    For mig er det som Indiana Jones uden Williams.

    Ja, jeg kan godt lide Hans Zimmer, men hvordan konkurrerer man lige med så ikonisk et score fra Williams?

    
    0