09-05-2026 12:00

Kilde: www.darkhorizons.com

aliens, james cameron

Rasmus Drews

Nyhed:

James Cameron overvejer at give "Aliens" en 3D-konvertering

Sci-fi-klassikeren fra 1986 kan være næste film i rækken til at få en omfattende 3D-konvertering.

James Cameron overvejer at konvertere "Aliens" til 3D. Det afslører instruktøren i forbindelse med promoveringen af sin nye 3D-koncertfilm med Billie Eilish.

Cameron fortæller, at moderne teknologi har gjort 3D-konverteringer markant mere avancerede end tidligere. Ifølge instruktøren er man derfor begyndt at overveje, om "Aliens" skal være næste projekt.

Har gjort det før

Det vil ikke være første gang, at Cameron genbesøger sine ældre film i 3D. "Titanic" fik en omfattende 3D-version i 2012, mens "Terminator 2: Dommedag" blev konverteret i forbindelse med en ny 4K-udgivelse i 2017.

"Aliens" regnes fortsat som en af de mest populære sci-fi-actionfilm nogensinde og bliver ofte fremhævet som et skoleeksempel på, hvordan man laver en succesfuld fortsættelse.

Filmen var Camerons opfølger til "Alien" og cementerede samtidig hans status som en af Hollywoods største blockbuster-instruktører.

Kommentarer

  • Det 3D jeg har set, synes jeg er distraherende. Som noget unødvendigt. Jeg har heller ikke set så meget, men så Hobbitten i Klovborg, og jeg synes ikke det gjorde noget godt for filmoplevelsen. Synes formatet er godt som det er. Det er i min verden det der kendetegner en film. Men jeg er nok også mere en lydnørd. Det elsker jeg, når der er drøn på og man kan høre alle højtalere blive brugt. 

    
    0
  • Laver man stadig 3D film?

    0