12-05-2026 17:00

Kilde: deadline.com

Westworld, David Koepp

Rasmus Drews

Nyhed:

"Westworld" vender tilbage – men ikke som serie

Warner Bros. arbejder på en ny version af sci-fi-universet efter HBO-seriens nedlukning.

"Westworld" ser ud til at gøre comeback.

Ifølge nye oplysninger er Warner Bros. gået i gang med at udvikle en ny film baseret på den originale "Westworld" fra 1973 med blandt andet Yul Brynner som dræberrobot – og altså ikke en fortsættelse af den populære HBO-serie.

"Jurassic Park"-forfatter skriver manuskriptet

Studiet har angiveligt hyret David Koepp, der blandt andet skrev "Jurassic Park", til at stå for manuskriptet. Samtidig forhandles der efter sigende med en større instruktør om at overtage projektet.

"Westworld"-serien blev aflyst af HBO i 2022 efter fire sæsoner – inden serieskaberne for alvor nåede at afslutte historien. Serien, skabt af Jonathan Nolan og Lisa Joy, udviklede sig langt ud over originalfilmens westernpark og introducerede blandt andet Shōgunworld og Warworld.

Den oprindelige film fra 1973 – som i øvrigt havde den mundrette danske titel "Vestens vilde robotter" – blev skrevet og instrueret af Michael Crichton og foregik i en futuristisk forlystelsespark fyldt med menneskelignende robotter. Kaos opstår, da en af robotterne begynder at angribe gæsterne.

Kommentarer

  • Oh yearh, mere ww tak :)

    
    0
  • Den originale film er fantastisk, og det samme var første sæson af den moderne serie (der var også en serie i 1980, men den er det aldrig lykkes mig at få set). Jeg er frisk på mere. 

    
    1
  • Den originale film er fantastisk, og det samme var første sæson af den moderne serie (der var også en serie i 1980, men den er det aldrig lykkes mig at få set). Jeg er frisk på mere.

    Første sæson er noget af det bedste serie ever - hvis man altså kan lide temaet og eksistensfilosofi (er der noget der hedder det?)

    :)

    
    0