13-09-2015 13:24

Kilde: deadline.com

prometheus 2, ridley scott, michael fassbender

Zero Cool

Nyhed:

"Prometheus 2" starter optagelser i februar 2016

I forbindelse med Toronto International Film Festival, hvor Ridley Scotts seneste film, "The Martian", blev vist, faldt snakken på den kommende "Prometheus 2". Scott fortalte, at produktionen starter en måned senere end planlagt, nemlig i februar 2016, og at Michael Fassbender vender tilbage som androiden David.

I forbindelse med Toronto International Film Festival, hvor Ridley Scotts seneste film, "The Martian", blev vist, faldt snakken på den kommende "Prometheus 2". Scott fortalte, at produktionen starter en måned senere end planlagt, nemlig i februar 2016, og at Michael Fassbender vender tilbage som androiden David.

Historien er en direkte fortsættelse af "Prometheus" fra 2012 og vil følge Elizabeth Shaws (Noomi Rapace) søgen efter de såkaldte Engineers samt et svar på, hvorfor de skabte menneskene, og hvorfor de planlægger at udslette os.

Scott fortalte endvidere, at han selv personligt er "logisk agnostiker" og sætter spørgsmålstegn ved, om livet i universet er skabt af "The Big Bang", eller om der i virkeligheden stod en slags Engineers bag - og i så fald: Hvem stod så bag disse Engineers?

Kommentarer

  • Tja, det kan jo kun blive bedre.

    
    0
  • Det største spørgsmål er ikke hvordan vi blev skabt og hvorfor vi skal udslettes, men om Rapace kan finde ud af at dreje til enten højre eller venstre.

    
    1
  • Der kører noget snak om, at Cameron vil lave en fortsættelse til Aliens, der foregår mellem 2 og 3. Nogen der ved mere om det? (Noget med, at hvis Scott lavede en mere, måtte han jo også.)

    Mener dog det bliver svært at skrive mellem de to film, hvis Ripley vender tilbage..

    
    0
  • Neill Blomkamp arbejder jo på en "Alien 5", som åbenbart er skudt lidt pga. "Prometheus 2", synes jeg at have læst.

    
    0
  • Det er ikke Cameron, men Neill Blomkamp, som er igang med en opfølgning på Alien-universet. Der er allerede en del concept art ude.

    
    0
  • Jeg anser så Prometheus som en af Ridley Scotts allerbedste film siden 80'erne. Den er langt fra perfekt, men den har nogle interessante temaer og debatter kørende. Ville nok give den 7/10.

    
    1
  • Var Starship Troopers ikke filmen mellem 2'eren og 3'eren? Der var de da også  pænt tandløse, aliens'ne.Men "bring it on" Ridley. Jeg er absolut game på at se, hvor der skal afsluttes.

    
    0
  • Yay! :D

    
    0
  • Altså jeg er frisk, men er endnu mere spændt på hvordan Niel Blomkamp kommer til at håndtere Aliens forsættelsen. Hvis det går godt, så må Shane Black lige levere en god Predator film. Begge film tjener godt ind, hvor så i sidste ende bliver lavet en Alien vs Predator film som er god!

    0
  • Jeg synes absolut at "American Gangster", "Matchstick Men", "1492 - Conquest of Paradise" og "Gladiator" er niveauer er "Prometheus". I det hele taget er "Prometheus", med sit enorme potentiale og flotte design, i min bog et symptom på hvor dårlig en filmmand Scott efterhånden er blevet. Nok om det. "The Martian" bør også kunne køres hjem, med det fantastisk oplæg bogen er, og "Prometheus 2" har mulighed for blive interessant - jeg frygter blot at Scott, endnu engang, fucker det up. 

    
    0
  • (jeg beklager slåfejl)

    
    0
  • American Gangster og Kingdom Of Heaven DC er bedre i mine øjne. Resten af hans nyere film anser jeg skidt eller middelmådige.

    
    0
  • Jeg er ret vild med både American Gangster og KoH:DC - jeg har dog aldrig set biografudgaven. Efter min mening, er KoH hans tredjebedste film. Gladiator genså jeg dog for et par uger siden og den var sgu svær at komme igennem. Jeg var ellers ret vild med den for nogle år siden, men nu føles den noget lang i spyttet.

    
    0
  • High five, Bruno! Jeg er helt enig!

    
    0
  • Haha, jeg var ikke den store Denzel-fan før i tiden, men det er bl.a. "American Gangster" der var med til at vende mig.

    
    0
  • Igen enig. Det skyldes nok også, at han før i tiden var med i mange drønhamrende kedelige film. Men han er sgu ret sej.

    
    0
  • Giv Scott en ordentlig historie, og han kan også lave en ordentlig film igen. 

    
    0
  • Prometheus er ikke en god film, men det skyldtes først og fremmest karaktererne og deres skødesløst handlinger. Der er grundlag for en god 2'er, hvis de retter op på det, for der var da mange interessante settups i Prometheus 1 som, hvis de altså bliver fulgt til dørs her, vil rette op på etteren. Det kan vi kun håbe på - og hvis ikke, så er han tilgivet pga. Blade Runner.

    1
  • Jow, det er altså en god film! Men ja, grunden til at jeg stadig ser alle hans film er vel nok hovedsageligt pga Blade Runner og Alien - han er tilgivet alt pga de to film!

    
    0
  • Det er du ingenlunde alene om, Lord Beef Jerkey (sejt navn i øvrigt!). For mit vedkommende er der i hvert fald altid en snert af håb om, at Ridley Scott har genfundet sig selv, når jeg ser hans nyeste film. Måske det sker med "Matt Damon i rummet 2", men jeg tvivler. Til gengæld er der sjældent en finger at sætte på det visuelle - Der kan han sgu stadig sit kram!

    0
  • Ja, utroligt nok! Selv en røvsyg film som Robin Hood var da ganske nydelig at se på!

    
    1
  • Hmmn mange LOST fans herinde;-P Eller Skrev Hr. Scott manuskriptet? 

    
    1
  • Måske ikke fan, men jeg synes generelt rigtig godt om Lost, ja.

    
    0
  • Lost var alletiders. Fantastisk serie. Lidt de samme fejl og mangler som Prometheus, som dog også var en rigtig fin film. :) 

    
    1
  • Hear hear!

    
    0
  • Bare synd at de fuckede Lost op i de 2 sidste sæsoner:o( Men ud over det fed serie.. Nok om det. Jeg har blandede følelser når snakken falder på Sir Ridley Scott. På den gode side:

    Blade Runner

    Alien

    Black Rain (guilty pleasure)

    G.I. jane

    Gladiator

    Black Hawk Down

    Kingdom Of Heaven DC. Langt bedre end bioversionen som stinker hårdt!

    Body Of Lies

    Prometheus

    Den dårlige side:

    Thelma & Louise

    1492 Conquest Of paradise

    Hannibal

    A Good Year

    Exodus

    American Gangster

    Robin Hood

    The Counselor

    Og så er der en masse andre ligegyldigheder på hans CV.

    Håber bare The Martian følger bogen, og at de får bare noget af humoren med fra den. For den film har mega potientale.

    0
  • Thelma and louise ?

    American Gangster ?

    hvad har de 2 film gjort for at blive uheldige ? :)

    0
  • Scott har helt sikkert lavet nogle tvivlsomme film i sin karriere, for at sige det pænt. Men når han så rammer plet, så er det Robin Hood-agtigt plet (no pun intended). Med "Blade Runner" og "Alien" under bæltet, kunne manden lave film på kvalitetsniveau med "The Room" resten af sit liv og stadig forladen denne verden med sit ry i orden.

    
    0
  • Haha, finder også flere af de heldige værre end de uheldige. Smider dog gerne nogle karakterer på, som jeg husker filmene.

    Alien - 10/10

    Blade Runner 10/10

    Legend - 8/10

    Black Rain - 7/10

    Thelma & Louise - 6/10

    1492 - 5/10

    White Squall - 5/10

    G.I. Jane - 4/10

    Gladiator - 5/10

    Hannibal - 5/10

    Black Hawk Down - 1/10

    Matchstick Men - 5/10

    Kingdom Of Heaven - 6/10

    Kingdom Of Heaven DC - 9/10

    American Gangster - 8/10

    Body Of Lies - 1/10

    Robin Hood - 2/10

    Prometheus - 7/10

    Og så har jeg faktisk ikke fået set hans to seneste endnu. Jeg har set lidt flere af de helt gamle, men kan slet ikke huske hverken dem eller min mening om dem... eller jo, lidt måske, men jeg tror måske den har ændret sig siden, så der skal et gensyn til.

    
    0
  • Lord Beef Jerky, øj, du er en hård mand - Black Hawk Down 1/10 ?? :)

    
    0
  • Jeg var rigtig vred efter at have set Black Hawk Down. Man kan sagtens se den som et teknisk vidunder (det er alle hans film mere eller mindre), men både det narrative, indholdet og karaktererne fandt jeg vanvittigt dårligt og ensidigt skruet sammen. Ved godt jeg er meget alene om den mening, og ville ønske jeg havde skrevet en anmeldelse om den dengang, så mit forsvar af den virker mere acceptabelt, men jeg har virkelig ikke tænkt mig at se den igen. Så vred blev jeg.

    
    0
  • Jeg var måske ikke vred, bare irriteret, over endnu engang at høre det komplet åndssvage argument for nationalisme, at man ikke kæmper for præsidenten, men "kæmper for kammeraterne ved sin side" - og hvem kæmper de for? Og hvorfor kunne alle så ikke bare blive hjemme? Der er nogle fundamentale antagelser i den film, som burde være blevet udfordret. Den er en kedelig omgang krig og patriotisme uden noget nyt på hjerte. 

    
    0
  • Ligesom Riqon fangede jeg også filmen i en periode af mit liv, hvor jeg slet ikke kunne døje patriotisme, så det spiller helt sikkert også ind. Jeg har også altid følt, at hvis man skal basere sin film på en virkelig hændelse, som der er en del ømhed omkring, skal det også gøres nuanceret. Black Hawk Down er alt andet end nuanceret. Den er nærmest respektløs. Derfor blev jeg mere vred end blot irriteret.

    
    0
  • Godt du ikke er en anmelder, Lord. Du er ihvertfald ikke selv særlig nuanceret ;)

    Kan ikke se det store propaganda i filmen, som du refererer til. Den er nok heller ikke uamerikansk, men jeg synes den skildrerer slaget fint ved Mogadishu, set fra amerikanernes side. Scott fik det bedste ud tingene med tanke med Brucheimer som producer. 

    Og hvorfor skal film altid være "nuanceret", for at være god? 

    Babo 15-09-2015 17:02
    
    0
  • Fordi nuancer giver troværdighed, mens ensidige skildringer for det første er naive, for det andet opfattes som prædikende? 

    
    1
  • Troværdighed i en scifi film ? :)

    0
  • Alien - 10/10

    Blade Runner 9/10

    Kingdom Of Heaven DC - 9/10

    Black Hawk Down - 8/10

    Matchstick Men - 8/10

    The Counselor DC - 8/10

    Prometheus - 8/10

    Hannibal - 8/10

    American Gangster - 8/10

    1492 - 8/10

    Gladiator - 7/10

    Body Of Lies - 7/10

    Robin Hood - 7/10

    Thelma & Louise - 7/10

    Legend - 7/10

    The Duelists 6/10

    Someone to Watch Over Me 5/10

    Black Rain - 5/10

    Kingdom Of Heaven - 5/10

    White Squall - 3/10

    G.I. Jane - 3/10

    Exodus 1/10

    
    0
  • Efter at have set jeres lister, gik det op for mig, at der er overraskende få af hans film, som jeg har en interesse i at gense. Jeg mangler godt nok en håndfuld, men det kan koges ned til:

    Blade Runner

    Alien

    Kingdom Of Heaven DC

    American Gangster

    Black Hawk Down

    Hannibal

    Hvor de øverste tre ligger på mesterværkstatus eller lige deromkring.

    
    0
  • Babo - jeg er umiddelbart det mest nuancerede menneske jeg kender! Derimod fremgår dine komiske provokationer mig altid en smule fjollede. Heldigvis kan du aldrig rigtigt ramme nogle af mine ømme punkter, men du har sateme da forsøgt igennem tiderne!

    
    0
  • Geekalot - der er da masser af sci-fi film, der er troværdige! Troværdighed og realisme er to forskellige ting. Hver gang du lader dig blive revet med af en film, køber du vel dens præmis og finder den troværdig.

    
    1
  • En film kan nemlig være hamrende urealistisk, men samtidig troværdig indenfor egne rammer/univers. Eller sådan har jeg det. 

    
    2
  • Me2D2!

    
    1
  • #T.Nielsen: Så hvis jeg finder Braindead hamrende urealistisk, men samtidig troværdig, så..? (man skal ej kimse af Rotteabers bid)

    PS. Vudden' skal man henvende sig i dette nye ko'y?

    #=OLD/forældet nu? (hashtag bla, blah)

    @= den kender jeg ikke

    fulde navn/Avatar = træls i længden?

    PPS. Beklager - hvis ordlyden skrantede mht. Lost!? Første sæson var skide spændende, næsten go';-) Meeeen. Dog

    ..stadig fedt at folk ved hvorhen man skal løbe; når et 500 meter+ rumskib begynder at trille lidt rundt;-P

    
    1
  • Gasiloco - Jeg er ret sikker på at du tager fejl mht. Lost! Første sæson var sublim.

    
    0
  • Lord; HA, det siger de sgu alle. 

    Du du er meget velkommen til at tildele 1/10 til BHD. Forvent bare ikke, jeg kan tage dine domme seriøst. 

    Desuden en var jeg ikke ude på at provokere. Jeg synes din måde at dømme på, er for hårdt - på den lidt ufede eller unuancerede måde. 

    Babo 15-09-2015 21:46
    
    0
  • Ov ja, for resten: Er på

    Black Hawk Down+

    holdet.. hvis i tvivl;-/

    
    1
  • Riqon; der er masser af mesterværker derude som er ret "ensidige" i deres fortolkning. Særligt krigsfilm. Har du set "Idi i Smotri"? Fantastisk film. Ensidig skildring af de "onde", som vi har set det mange gange. Hvilke nuancer manglede du i BHD? 

    Babo 15-09-2015 21:59
    
    0
  • Gasivodo: A hva var spørgsmålet nu?!?!??

    
    1
  • At den havde været lidt mere selvkritisk til sin egen propagandiske forkyndelse havde da pyntet. Jeg vurderer mange film på deres værdier, og dennes besættelse af patriotisme fandt jeg kvalmende.

    
    1
  • Babo - jeg tror faktisk, at vi har slået det faktum fast for lang tid siden. Nogenlunde den gang hvor du mente, at alle gode film har generelt høje karakterer på imdb. Det var også dengang, hvor vi slog fast, at følelsen var lidt gensidig =)

    
    0