Det er en flot bedrift at kunne holde tilskueren i jerngreb.
Der var en årgang, hvor denne røg jævnlig i afspilleren, så man kan sige, at jeg er vokset op med Jan De Bonts "Speed", som stadig er en fornøjelig actionfilm.
Den har en håndfuld edge of your seat-sekvenser, som slår det meste i dag.
Det er en flot bedrift at kunne holde tilskueren i jerngreb gennem hele spilletiden, og selvom man måske ikke skal kigge for meget efter på troværdighedsbarometeret, kompenseres det så rigeligt af den massive suspense og glimrende action.







