26-05-2019 19:01

Sandra Bullock, Keanu Reeves, Speed, Dennis Hopper

Babo

Brugeranmeldelse:

Speed (1994)

Det er en flot bedrift at kunne holde tilskueren i jerngreb.

Der var en årgang, hvor denne røg jævnlig i afspilleren, så man kan sige, at jeg er vokset op med Jan De Bonts "Speed", som stadig er en fornøjelig actionfilm.

Den har en håndfuld edge of your seat-sekvenser, som slår det meste i dag.

Det er en flot bedrift at kunne holde tilskueren i jerngreb gennem hele spilletiden, og selvom man måske ikke skal kigge for meget efter på troværdighedsbarometeret, kompenseres det så rigeligt af den massive suspense og glimrende action.

Kommentarer

  • Pop quiz, hotshot O:

    Babo 26-05-2019 21:14
    
    0
  • Dennis Hopper almost phoning it in the whole time.

    
    0
  • Er det der mon en ægte trailer eller noget en fan har stykket sammen senere? Jeg håber på det sidste! 

    
    0
  • Helt enig i din anmeldelse, Babo. :) 

    "Speed" er en fremragende eksekveret action-film fra start til slut, med medrivende og nervepirrende stunts og krydret med tre karismatiske skuespilspræstioner. For mit vedkommende er "Speed" en action-klassiker, som er på fuld højde med de største film i genren og jeg nyder hvert eneste gensyn med den. 

    
    0
  • Helt enig i din anmeldelse, Babo. :) 

    "Speed" er en fremragende eksekveret action-film fra start til slut, med medrivende og nervepirrende stunts og krydret med tre karismatiske skuespilspræstioner. For mit vedkommende er "Speed" en action-klassiker, som er på fuld højde med de største film i genren og jeg nyder hvert eneste gensyn med den. 

    Jeg vil ikke sætte den helt ‘derop’, ihvertfald ikke efter min definition af ‘genren’, men den har fornøjet mig meget gennem årene, selvom dens svagheder i dag er mere udpræget. 

    Babo 27-05-2019 18:04
    
    0