17-01-2019 00:00

M. Night Shyamalan, James McAvoy, samuel l. jackson, Bruce Willis, Glass

Nicki Jensen

Anmeldelse:

Glass

Vejen mod slutningen er belagt af så dybe plothuller, at emmentalerosten facepalm'er i køledisken.

I en tid, hvor superheltefilm i høj grad har knækket blockbuster-koden, synes anderledes tilgange til genren imødeset. Ikke at det ikke er sket tidligere. Før Marvel for alvor satte nye standarder med "Iron Man" og resten af MCU-filmene, stod det dengang mest lovende instruktørnavn i Hollywood frem med en alternativ superheltefortælling i "Unbreakable". Instruktøren var M. Night Shyamalan. Atten år efter er meget sket – på godt og ondt.

Usårlige David "The Overseer" Dunn (Bruce Willis), udspekulerede Elijah "Mr. Glass" Price (Samuel L. Jackson) og multi-skizofrene Kevin "The Beast" Wendell Crumbel (James McAvoy) indlægges på en sindssygeanstalt. Men ikke en hvilken som helst anstalt. Hér er nemlig 100 % fokus på at kurere folk med superhelte- og superskurke-komplekser. Hvor der først er tale om en regulær indlæggelse, viser det sig, at der er helt andre agendaer på spil. Og hvad kan gå galt med en vanvittig mand med 24 personligheder, et allerede veletableret univers og ikke mindst forventningerne til, at Shyamalan måske endelig er tilbage? 

Tilsyneladende en hel del. "Glass" forspilder chancen på frustrerende vis trods den spændende præmis og det potentiale, der gjorde M. Night Shyamalans anden spillefilm siden gennembruddet med "Sjette sans" til én af de mest interessante superheltefilm fra 00'erne. Ment som finalen på en slags trilogi – bestående af "Unbreakable" og "Split" fra 2016 – vikles trådene sammen i en skizofren hårbolle af uindfriede ambitioner og en overordnet set dårligt skrevet fortælling.

Selvfølgelig trykkes suspense-knappen hellere ti gang for meget end én for lidt med Shyamalan i kulissen. Og det bliver for meget. Grænsende til mental gruppevoldtægt, når den ledende musik overgearet tester ens tålmodighed, og når kalkulerede nålesving ud i virkemidler mislykkes med at overskygge manglen på indre logik. Værst af alt: helt uden at tvinge én ud på kanten af sædet. Alle tricks i "Hitchcock for Dummies" afprøves at aflede opmærksomheden, men lykkes sjældent. Muligvis fordi twists forventes, gennemskues M. Night Shyamalans efterhånden billige tricks alt for nemt. Især da målet helliger midlet, når vejen mod slutningen er belagt af så dybe plothuller, at emmentalerostene facepalm'er i køledisken.

Budgettet på 20 mio. dollars er i amerikansk sammenhæng ikke meget. Særligt ikke med et så prominent trekløver i front samt tre centrale personer fra de to foregående film. Bestræbelserne på at indkapsle atmosfæren fra "Unbreakable" og "Split" – sådan at tidsspændet på 18 år ikke føles markant fremmedartet æstetisk – imødekommes på imponerende vis. På tværs af tre film hækles trådene så elegant sammen stilmæssigt og visuelt, at de kan ses ud i ét. Derfor skuffer det, at "Glass" – sit potentiale in mente – ikke vil mere end klassisk skiveskåret Shyamalan.

Snakken om, hvorvidt rejsen fra wonderkid til etableret kvalitetsinstruktør nogensinde blev fuldendt for M. Night Shyamalan, stopper nok aldrig. Simpelthen da slutprodukterne er for svingende fra film til film. Dog synes "Glass" alligevel symptomatisk for den omdiskuterede filmskaber. For man vil så gerne have potentialet indfriet, der for alvor satte den 48-årige amerikaner på det filmiske landkort for tyve år siden. Rammen er til stede for afslutningen på en glimrende trilogi, men sidste brik mere splintrer end passer ind i puslespillet.

Kommentarer

  • AVS! Havde sgu lige håbet at...

    Pyt! Satser på: 'Eye of the beholder' mht. denne

    
    1
  • De danske anmeldere forekommer generelt lidt delte, med denne her 3. film. Fra potentielt årets ringeste film til det solide. Men ingen der er oppe og ringe af dem jeg har læst. 

    
    0
  • Alt fra 1-4 stjerner haha. Jeg sys sgu et eller andet sted det er rart ikke at vide hvad man får. Total konsensus kan dæleme være røvsygt. 

    Heavenhorror giver 5/6

    www.heavenofhorror.dk/anmeldelse/glass-2019/

    Babo 17-01-2019 08:10
    
    0
  • Alt fra 1-4 stjerner haha. Jeg sys sgu et eller andet sted det er rart ikke at vide hvad man får. Total konsensus kan dæleme være røvsygt. 

    Heavenhorror giver 5/6

    www.heavenofhorror.dk/anmeldelse/glass-2019/

    Hvad ved måske nok hvad man får, blot ikke hvor dårligt det bliver;)

    
    0
  • Hvad man måske nok hvad man får, blot ikke hvor dårligt det bliver;)

    Du har åbenbart ret meget interesse i en film, du næsten håber stinker. 

    De gode anmeldelser sætter jeg min lid til, så nej.. jeg forventer afgjort ikke hvor ringe den skal være. Ellers havde jeg ikke gidet bruge min tid. 

    Babo 17-01-2019 08:32
    
    0
  • Denne anmeldelse lyder meget som det, jeg forventer af filmen. Det skal nok blive underholdende omend en anelse skuffende især sat op mod Unbreakable, som jeg stadig anser som Shyamalans bedste film. I det mindste lyder hans næste film, som noget der går lidt andre veje.

    
    0
  • Du har åbenbart ret meget interesse i en film, du næsten håber stinker. 

    Haha er man lidt følsom der:) Men ja og nej. Og nu er du måske den der har skrevet flest indlæg i tæt på samtlige SW eller Marvel tråde (af alle brugere;). To serier du højtråbende fortæller du ingen interesse har i og alligevel dukker du op gang på gang og kaster sure opstød og billige kommentarer omkring dig. Det i en grad så jeg har hørt folk fortællle de holder sig væk, da de ikke gider have ødelagt deres glæde af al den negativitet. Så mon ikke du overlever og i øvrigt kan unde mig mine 5 minutter:-P

    
    1
  • Jeg glemmer hele tiden at jeg må få set Split. Næste uge gør jeg det! 

    
    0
  • Haha er man lidt følsom der:) Men ja og nej. Og nu er du måske den der har skrevet flest indlæg i tæt på samtlige SW eller Marvel tråde (af alle brugere;). To serier du højtråbende fortæller du ingen interesse har i og alligevel dukker du op gang på gang og kaster sure opstød og billige kommentarer omkring dig. Det i en grad så jeg har hørt folk fortællle de holder sig væk, da de ikke gider have ødelagt deres glæde af al den negativitet. Så mon ikke du overlever og i øvrigt kan unde mig mine 5 minutter:-P

    Unde 5 min? Haha, det er vist årets underdrivelse. Men skide godt argument med SW. Jeg tror du bringer det op for mig ligeså tit jeg skifter mine SW underbukser :)

    Babo 17-01-2019 10:25
    
    0
  • Unde 5 min? Haha, det er vist årets underdrivelse. Men skide godt argument med SW. Jeg tror du bringer det op for mig ligeså tit jeg skifter mine SW underbukser :)

    Nogle underdriver og andre overdriver Babo;) Men jeg går faktisk ikke og håber den stinker. Kunne faktisk godt lide Split, som jeg ratede 7/10. Den kunne jeg endda bedre lide end Unbreakable, som de fleste referer til som Shyamalan’s store værk. 

    
    0
  • Nogle underdriver og andre overdriver Babo;) Men jeg går faktisk ikke og håber den stinker. Kunne faktisk godt lide Split, som jeg ratede 7/10. Den kunne jeg endda bedre lide end Unbreakable, som de fleste referer til som Shyamalan’s store værk. 

    Du ved selv bedst. Jeg faldt blot over din kommentar til mig, som var det blot et spørgsmål om hvor ringe den blev. Du er helt og aldeles velkommen til at svine både den og Night til. Det står fuldkommen en frit for at gøre i offentlige fora. 

    Babo 17-01-2019 11:20
    
    0
  • Billede 1

    Hello I'm Morgan Freeman

    Billede 2

    James forsøger at underholde alle med sit party trick...

    No no look I can make myself go completely bald, watch Hngggggg...

    James it's okay we belive you, you don't need t...

    Hngggggg...

    to show it, just relax and tell abou...

    Hnggggg almost there hnggggg...

    Mens Bruce læser op på sine replikker.

    
    0
  • Alt fra 1-4 stjerner haha. Jeg sys sgu et eller andet sted det er rart ikke at vide hvad man får. Total konsensus kan dæleme være røvsygt. 

    Enig! Sidst jeg så en film, hvor alle anmelderne var oppe og køre over den, var The Last Jedi, og jeg har vel nok ikke været så skuffet, nogensinde, som med den film... 

    Jeg glæder mig stadig vildt. Har set alt fra 1-5 stjerner, så det passer med en Shyamalan film. Det virker, ud fra de små fragmenter jeg har læst, at nogen forventede Den Sjette Sans igen, eller en Marvel actionfilm... :/ 

    0
  • Enig! Sidst jeg så en film, hvor alle anmelderne var oppe og køre over den, var The Last Jedi, og jeg har vel nok ikke været så skuffet, nogensinde, som med den film... 

    Jeg glæder mig stadig vildt. Har set alt fra 1-5 stjerner, så det passer med en Shyamalan film. Det virker, ud fra de små fragmenter jeg har læst, at nogen forventede Den Sjette Sans igen, eller en Marvel actionfilm... :/ 

    Der findes hav af film, der ligger højt på RT, som ifølge mig slet ikke fortjener det. Personligt kan jeg godt lide når en film splitter korpset. 

    Derudover; Night vil altid dele vandene. Sådan er det bare.  Men jeg bliver klagere i aften når den skal ses :)

    Babo 17-01-2019 11:51
    
    0
  • Altid spændende at læse andres anmeldelser, særligt når en filmoplevelse er så forskelligartet. Henrik Queitsch fra Ekstra Bladet – som er én af mine favoritanmeldere i Danmark – holder sig i denne omgang bestemt ikke tilbage.

    
    0
  • Altid spændende at læse andres anmeldelser, særligt når en filmoplevelse er så forskelligartet. Henrik Queitsch fra Ekstra Bladet – som er én af mine favoritanmeldere i Danmark – holder sig i denne omgang bestemt ikke tilbage.

    Ja han får tildelt nogle håndkantslag:) Desværre og heldigvis kan han ikke uddybe som han skriver uden at spoile. 

    Men det er lidt forskellige oplevelser folk har her. Det vildt at den kan opfattes så ringe som her. Synes du du antyder lidt af samme kritik som Queitsch gør? 

    Shyamalan opfatter jeg egentlig ikke som en instruktør der deler vande fordi han er specielt kontroversiel. Mindes da også at folk generelt var glade for hans første film. Så kom de mere dårlige film så og der skete der lidt, indtil manden ramte bunden kunstnerisk, hvor selv de vildeste fanboys vel måtte erkende at det var noget lort. Film som The Last Airbender tænker jeg dog ikke selv på som en Shyamalan film. Men måske er det kontroversielt i den forstand at folk diskuterer om det er kunstnerisk begavede virkemidler eller manden blot er tæt på talentløs (sat på spidsen). 

    
    0
  • Nu behøver man ikke kun være kontroversiel for at dele vandene. 

    Unbreakable blev først senere ‘opdaget’ og dyrket selvom den fik semi gode anmeldelser dengang, men den var på mange måder forud for sin tid, som den så absolut nyder godt af i dag. Signs, som mere eller mindre siden premieren har været omdiskuteret. Når karaktererne varierer fra 1-5 herhjemme, så er det ihvertfald et tegn på ret så forskellige forventninger og oplevelser af manden. Hellere dét end en vellavet omend fortærsket kliché. Bare indimellem. 

    Babo 17-01-2019 15:00
    
    0
  • Nu behøver man ikke kun være kontroversiel for at dele vandene. 

    Næ, man kan også bare have gode ideer og et tvivlsomt talent til at føre dem ud i livet tydeligvis;-)

    
    0
  • Næ, man kan også bare have gode ideer og et tvivlsomt talent til at føre dem ud i livet tydeligvis;-)

    I det mindste er der gode ideer, modsat den slatne burger man altid får hos konkurrenten ;)

    Babo 17-01-2019 15:31
    
    0
  • Altid spændende at læse andres anmeldelser, særligt når en filmoplevelse er så forskelligartet. Henrik Queitsch fra Ekstra Bladet

    Det sgu også sjovt at skimme hans anmeldelser igennem på scope. Når Fallout står til 2/6, mens Aquaman og Black Panther får 5/6, kan jeg godt fornemme, at vi værdsætter vidt forskellige ting i film. :) Der er dog tilfælde, hvor jeg er enig. Eksempelvis hans anmeldelse af Logan. 

    IK 17-01-2019 15:39
    0
  • I det mindste er der gode ideer, modsat den slatne burger man altid får hos konkurrenten ;)

    Måler du Shyamalans talent op imod en slatten burger:D Så du anerkender med andre ord, at talentet kan være tvivlsomt? 

    Nå dril nok. Håber du får en fantastisk oplevelse i aften. Jeg ser den også på et tidspunkt. Jeg er egentlig ret spændt.

    
    0
  • Det sgu også sjovt at skimme hans anmeldelser igennem på scope. Når Fallout står til 2/6, mens Aquaman og Black Panther får 5/6, kan jeg godt fornemme, at vi værdsætter vidt forskellige ting i film. :) Der er dog tilfælde, hvor jeg er enig. Eksempelvis hans anmeldelse af Logan. 

    Sådan har jeg det nu også med de nævnte titler. Har dog ikke set vandmanden. 

    
    0
  • Som altid er medierne ret snappy til at kalde det årets dårligste film, og køre kampagnen deraf. Nu tænker jeg primært på Filmz nyhed om at det allerede bør være en af årets dårligste film. Og at Ekstra Bladet trasher den fuldstændig. 

    Men der er ganske fine anmeldelser derude. Så tror det er som altid, med Shyamalan, med øjnene der ser. Han skiller bare vandene. Elsker Unbreakable, mener næsten det er et mesterværk inden for genren, men NØJ hvor folk gerne ville hade den, dengang. Mange er vendt. 

    Ved hurtig søgning, fandt jeg disse:


    Heaven of Horror giver den 5/6 og skriver:

    "Glass er afslutningen på Shyamalan-trilogien om personer, der tror, de er superhelte – eller superskurke. Filmen byder på en vild slutning, der simpelthen bare skal ses. En psykologisk thriller i tegneserieformat!"

    Ekko giver den 4/6 og skriver:

    "M. Night Shyamalan afslutter sin superheltetrilogi og sætter trumf på med en vild twist, som de tilbageværende fans vil kunne gravelænge i."

    Information skriver (kan ikke læse antal stjerner pga abonnement):

    "M. Night Shyamalans ’Glass’ kan og vil noget andet end de fleste andre superheltefilm".

    Mja.dk skriver: "Tro på eventyrene og deres helte, er det flotte, modige budskab i sidste del af M. Night Shyamalans superhelte-trilogi, Glass". 

    Rolling Stone giver 3/5 

    0
  • men NØJ hvor folk gerne ville hade den, dengang. Mange er vendt. 

    Jeg giver dig helt ret i at Unbreakable er steget i anseelse. Men at folk ligefrem gerne har ville hade den? Jeg kendte mange filmnørder og almindelige biografgængere dengang den kom frem og jo, folk var måske lidt skuffet. Den var ikke så god som The Sixth Sense mindes jeg snakken gik om. Men har aldrig opfattet at folk gerne ville hade den? Er det sådan et internetfænomen der er opstået imod den eller hvad?

    Jeg har aldrig selv hadet den, men heller aldrig været voldsomt vild med den (rater den 6/10). Der er ganske enkelt scener der irriterer mig og som jeg synes er svagt skrevet. Ideen og stemningen er dog ret god. Jeg har dog en fornemmelse af, at jeg er i mindretal og at "folk" generelt elsker den i dag. Så mere deler den vel heller ikke noget eller nogen.

    
    0
  • Man kan sige meget om Shyamalan og hans varierende filmprutter, men han er virkelig med i gamet og genererer tydeligvis rimelig meget samtale. Gætter på han er en glad og tilfreds mand. 

    
    0
  • Bliver Heaven Of Horror fremhævet af flere af jer, fordi de er de mest positive? Har aldrig set dem blive brugt før.

    
    2
  • Bliver Heaven Of Horror fremhævet af flere af jer, fordi de er de mest positive? Har aldrig set dem blive brugt før.

    Det minder faktisk lidt om dengang man stod med en ukendt b-film i videobiksen og så ukendte eller næsten ukendte magasiner skrive ting som "Bedre end Indiana Jones" og smide 5 stjerner efter filmen. Nuvel, flere af disse film kunne såmænd være ret sjove at se måske.

    
    1
  • Information skriver (kan ikke læse antal stjerner pga abonnement):

    Information giver vist ikke stjerner.

    
    0
  • Det minder faktisk lidt om dengang man stod med en ukendt b-film i videobiksen og så ukendte eller næsten ukendte magasiner skrive ting som "Bedre end Indiana Jones" og smide 5 stjerner efter filmen. Nuvel, flere af disse film kunne såmænd være ret sjove at se måske.

    Præcis den tanke jeg havde! Men nu spurgte jeg bare, fordi jeg måske havde gået glip af noget. Har kigget lidt på deres anmeldelser før, men er sjældent enig i det skrevne.

    
    1
  • Se nu bare filmen folkens. Or don’t. Jeg har ligeså lidt tiltro til den ‘bedste’ danske avis som jeg har til heaven of horror. 

    Babo 18-01-2019 13:47
    
    0
  • Jeg skal helt sikkert se den! Nok ikke i biografen dog. Jeg undrede mig bare over, at jeg ikke var stødt på citater fra Heaven Of Horror før, og nu var der pludselig hele to i samme tråd.

    
    0
  • Jeg har stødt på dem før. Kan se de giver Splender Man 1/6 - som alle andre. Og Upgrade 5/6. Den fandt jeg personligt også ret fremragende. Så jeg ser ikke noget forkert eller noget usædvanligt. Måske er de blot som alle os andre?

    Babo 18-01-2019 14:15
    
    0
  • I dag kan man jo altid søge og finde nogen der kan bekræfte ens egen mening. Det jo the bliss ved nettet måske. Og jo, deres mening på HoH kan jo være lige så god som alle andres. 

    
    1
  • Jeg har stødt på dem før. Kan se de giver Splender Man 1/6 - som alle andre. Og Upgrade 5/6. Den fandt jeg personligt også ret fremragende. Så jeg ser ikke noget forkert eller noget usædvanligt. Måske er de blot som alle os andre?

    Det usædvanlige er, for mit vedkommende, at jeg ikke er stødt på citater fra dem før. Hverken herinde eller andre steder. Men nu var der pludselig to i samme tråd. Men ellers er jeg enig - Slender Man er sikkert skod (traileren ser i hvert fald ikke stærk ud) og Upgrade ganske underholdende. Så nej, intet forkert i det på nogen måde - jeg undrede mig bare, kære Babo =)

    
    0
  • Det usædvanlige er, for mit vedkommende, at jeg ikke er stødt på citater fra dem før. Hverken herinde eller andre steder. Men nu var der pludselig to i samme tråd. Men ellers er jeg enig - Slender Man er sikkert skod (traileren ser i hvert fald ikke stærk ud) og Upgrade ganske underholdende. Så nej, intet forkert i det på nogen måde - jeg undrede mig bare, kære Babo =)

    Bare du ikke får hovedbrud kære David. Tænker bare sådan på dig :)

    Babo 18-01-2019 14:33
    
    0
  • Bare du ikke får hovedbrud kære David. Tænker bare sådan på dig :)

    Det er jeg glad for, du gør. Jeg går dog ud fra, at min første indskydelse er korrekt så.

    Glæder mig til at høre din vurdering af filmen, når du nu sådan har glædet dig =)

    
    0
  • Det usædvanlige er, for mit vedkommende, at jeg ikke er stødt på citater fra dem før. Hverken herinde eller andre steder. 

    HoH er vel det eneste danske medie, hvor karakteren er så høj. Med al respekt for HoH – som er et fint nichemedie - finder blind høne altid korn i forbindelse med annonceringen. Hvilket dermed også eksponeres det mere af Disney.

    
    2
  • Det er jeg glad for, du gør. Jeg går dog ud fra, at min første indskydelse er korrekt så.

    Glæder mig til at høre din vurdering af filmen, når du nu sådan har glædet dig =)

    Jeg fandt den rigtig god, David. Poster min FB anmeldelse. 

    Babo 18-01-2019 15:05
    
    1
  • Jeg fandt den rigtig god, David. Poster min FB anmeldelse. 

    Fedt!

    
    0
  • Mark Kermode nød den sgu også 

    m.youtube.com/watch

    Babo 19-01-2019 00:08
    
    0
  • Bliver Heaven Of Horror fremhævet af flere af jer, fordi de er de mest positive? Har aldrig set dem blive brugt før.

    Når Filmz / Just bliver nævnt, så er banen jo på en måde åbnet for alle. 

    
    0
  • Jeg skal helt sikkert se den! Nok ikke i biografen dog. Jeg undrede mig bare over, at jeg ikke var stødt på citater fra Heaven Of Horror før, og nu var der pludselig hele to i samme tråd.

    Jeg har heller ikke hørt om dem før, men læser også sjældent danske anmeldelser da jeg ikke finder dem ligeså velskrevne som de amerikanske. Der er dog så mange forskellige blogs og filmanmelder er ikke en beskyttet titel, så alle kan sig for det. Ofte er der dog store kvalitative forskelle imellem det som en journalist for et nyhedsmedie, som for eksempel aviser, producerer og så til en eller anden tilfældig blogger. 

    1
  • Jeg har heller ikke hørt om dem før, men læser også sjældent danske anmeldelser da jeg ikke finder dem ligeså velskrevne som de amerikanske. Der er dog så mange forskellige blogs og filmanmelder er ikke en beskyttet titel, så alle kan sig for det. Ofte er der dog store kvalitative forskelle imellem det som en journalist for et nyhedsmedie, som for eksempel aviser, producerer og så til en eller anden tilfældig blogger. 

    Det påfaldende i den sammenhæng er, hvordan nyheds- og kulturmedier (inkl. de store spillere på markedet) er begyndt at benytte skribenter (og influenceres) som ikke nødvendigvis har faglig kendskab eller baggrund indenfor området. Det synes jeg er interessant og ikke helt uproblematisk.

    
    0
  • Det påfaldende i den sammenhæng er, hvordan nyheds- og kulturmedier (inkl. de store spillere på markedet) er begyndt at benytte skribenter (og influenceres) som ikke nødvendigvis har faglig kendskab eller baggrund indenfor området. Det synes jeg er interessant og ikke helt uproblematisk.

    Enig. Dette skal også ses i lyset af at aviserne er i krise i disse dage, ikke bare i Danmark men globalt set, så der prøves på alle mulige måder at kapre de yngre læsere ved at hive folk ind som man ved de følger. Det er dog problematisk når det udvikler sig til at alle kendte, inklusiv influencere, skal have en mening om alting og bevæger sig ind på områderne de i virkeligheden ikke har forstand på, herunder film.

    Men der er desværre også en tendens til at vurdere en filmanmeldelse som god eller dårlig alt efter hvordan den stemmer overens med ens egne holdninger til filmen. Jeg synes jo i stedet en god filmanmeldelse er en som giver mig lyst til at læse videre og ikke mindst læse de efterfølgende anmeldelser fra personen. For eksempel var jeg ikke altid enig med Roger Ebert, men hans anmeldelser var altid interessante at læse. Det skal dog siges at der naturligvis også er personer som ikke nødvendigvis har en baggrund indenfor journalistik eller film, som kan skrive gode anmeldelser og måle sig med dem fra de etablerede medier, inklusiv nogle af anmelderne fra denne side (En filmside, som så i øvrigt tilbyder en masse andet som ingen andre danske medier tilbyder), men ofte synes jeg det modsatte er tilfældet.

    Og nu har jeg vist også bevæget mig lidt for meget væk fra emnet i artiklen, nemlig selve anmeldelsen, men det er et interessant emne :)

    0
  • Så fik jeg se Glass i dag, og ja egentlig ikke så dårlige som jeg havde fået indtrykket af, men på samme tid var jeg også lidt letdown, ikke fordi jeg forventede noget Marvel amok ting, men det Univers som var blevet opbygget følte jeg ikke hel blev udnyttet så godt som jeg havde håbet.

    Ku egentlig meget godt li Glass, men de to twist gjorde slutningen meget sær for mig, Først afsløres det at Psykiatraren er ja evil shadowvy person, det begyndte man også hurtigt at ane, det hele virkede for belejligt, og hun når lige at lave sin "evil" speech til David Duun før han drunknes, men alt det her blir sorta nulifiet ? med næste twist, som jeg også blot sad og ventede på (ikke at jeg vidste hvad det var blot, at det her ikke var slut endnu) med Mr. Glass der var på den her suicide mission for at afsløre superheltene for omverden.

    Så shadowvy goverment thinghy har vi lige lært om noget tid før, men kort tid efter er det hele lige meget fordi nu er sandheden kommet ud via. broadcastet. De to ting fandt jeg ret underligt og meget modsigende. MacAvoy var on a roll med hans mange personligheder igen og klart ham der var mest mindeværdig i filmen for mig, synes det fedt man ku se så snart han var en hel anden bare på hans kropsholdning og gang, Patricia ku jeg altid spotte, før han begyndte at tale, med de nedsænkede skuldre Ku egentlig godt li filmen var så minimalistisk i det, men det var som om man ikke hel ku blive enige om slutningen på den, evil gov. victory eller rise up and fight, stand together ending. Og så var Bruce Willis rolle den her gang meget lille, det var Samuel Jackson egentlig også, jeg følte lidt de to kørte megen autopilot i deres rolle. 


    
    0