21-04-2016 09:48

Johan Albrechtsen

Trailer:

Første lange trailer til "Jason Bourne"!

Ni år efter "The Bourne Ultimatum" gentager Matt Damon rollen som den toptrænede eks-agent Jason Bourne i filmen af samme navn, som får dansk biografpremiere 28. juli – og du kan se den første lange trailer til filmen nu!

Ni år efter "The Bourne Ultimatum" gentager Matt Damon rollen som den toptrænede eks-agent Jason Bourne i filmen af samme navn, som får dansk biografpremiere 28. juli.

Indtil nu har vi vidst meget lidt om det overordnede plot i thrilleren, som er franchisens femte spillefilm (og den fjerde med Damon foran kameraet) og er instrueret af Paul Greengrass, der tidligere har lavet "The Bourne Supremacy" og "The Bourne Ultimatum".

Traileren afslører dog, at CIA bliver udsat for et stort hacker-angreb, og at den CIA-trænede Bourne måske ikke er helt bleg for at samarbejde med sine tidligere arbejdsgivere, idet han mødes med Tommy Lee Jones' CIA-chef. 

Vincent Cassel spiller filmens skurk, der formentlig står bag det føromtalte hacker-angreb, mens Julia Stiles vender tilbage som Bournes gamle flamme, Nicky Parsons. Den svenske Oscar-vinder Alicia Vikander spiller desuden en ekspert i cyber-kriminalitet.

Den komplette trailer kan ses herunder!

Kommentarer

  • Teknisk ser det blændende ud. Aften scenerne ser helt fantastik ud. Og action lader også til at sparke røv. Jeg ved ikke hvad plottet kommer til at byde på, men synes umiddelbart det ser ganske fornuftigt ud. 

    Babo 21-04-2016 10:27
    
    1
  • Sålænge den IKKE vinder: Bedste komedie! Så er jeg lykkelig;-) 

    
    4
  • Hehe Johan, hvad dælen er det for nyheds billede du har valgt, synes det lige før det skriger kommer i 3D.

    
    0
  • Hehe Johan, hvad dælen er det for nyheds billede du har valgt, synes det lige før det skriger kommer i 3D.

    Hehe, det er nu mig - jeg syntes, det var ret fedt :)

    
    1
  • Jeg venter lige 4 år til Johann enten har bekræftet eller undsagt sig sin glæde :) Men jeg er altid klar på mere Bourne. Selv med Michael J Fox bag kameraet.

    
    1
  • Hehe, det er nu mig - jeg syntes, det var ret fedt :)

    Hehe jeg sad bare og tænkte det her var lige sådan en scene de ville prøve og smide i 3D :)

    Men ja det er anderledes.

    
    0
  • Ser jo ud til der som det skal være i en Bourne film :)

    
    1
  • Men bliver den bedre end Rambo?

    
    1
  • Den ser jo ekstremt lovende ud!

    Nu håber jeg så bare, at jeg både under og efter filmen vil føle, at der stadig var en nødvendig historie at fortælle EFTER at Bourne i den foregående fandt ud af sandheden om sin fortid.

    BN 21-04-2016 19:15
    
    1
  • Det er også på tide med en ordentlig blockbuster i år :) Den skulle eftersigende have seriens mest vilde jagt. ;) 

    Babo 21-04-2016 19:27
    
    1
  • Den skulle eftersigende have seriens mest vilde jagt. ;) 

    Altså der rystes ekstra meget med kameraet?

    
    0
  • Blot den bedste ;) De skal så sandelig ikke skrue mere op for rystelser, men det synes jeg egentlig heller ikke traileren indikerer. 

    Babo 21-04-2016 19:37
    
    0
  • Blot den bedste ;) De skal så sandelig ikke skrue mere op for rystelser, men det synes jeg egentlig heller ikke traileren indikerer. 

    Det var også en slags....joke....en slags;)

    
    0
  • Biljagten ser i hvert fald i dén grad ud til at levere varen - den var en anelse svag i "Ultimatum", synes jeg. Blev ikke overrasket, da jeg engang læste, at de måtte arbejde med store restriktioner i forhold til bilernes hastighed ned ad gaderne i NY. Lidt gumpetung og start/stop.

    
    0
  • Bedste ved Ultimatum, hvis man lige snakker om den, var nu kampen mod Desh for satan den var eksekveret flot, næsten som om man hel glemte og trække vejret, og så det klip hvor de har en steadiecam man som hopper efter Matt Damon for lige og give den her hel særlig vinkel, lige før Desh og Bourne går i flæsket på hinanden, så fedt lavet.

    
    0
  • Amen!

    
    0
  • Slåsscenen i Ultimatum var til gengæld den bedste i serien. Biljagten var fin synes jeg, men ikke mindeværdig. 

    Babo 21-04-2016 19:58
    
    0
  • Særligt ikke ovenpå biljagten i "The Bourne Supremacy", der jo er den bedste biljagt nogensinde. Pudsigt nok i den bedste film nogensinde.

    
    0
  • Dededededededede de dededede osv. fantastisk score også :)

    
    0
  • "biljagten i "The Bourne Supremacy" ... er den bedste biljagt nogensinde." - The Insider

    Nemlig!

    BN 21-04-2016 20:05
    
    0
  • Blir også godt med en film der foregår bagefter de andre film... just kidding, men jeg kan stadigvæk huske, hvor forvirret jeg var i starten da jeg fandt ud af filmenes tidsforløb blev viklet frem og tilbage mellem hinanden, der sad jeg pludselig med den her dejavu følelse, og med god grund :)

    
    0
  • Er ingen slåskamp der slår den, i den første hvor han tæver de 2 tyske betjente ;)

    
    0
  • Om det er den bedste biljagt ever, ved jeg ikke. Nok ikke helt i min bog. Når det kommer til stykket, så er jeg mere til en anden stil. Raid 2, Fury Road, T2 osv. Raid 2 fatter jeg stadig ikke hvordan de har lavet nogle af de ting. 

    Men man kan ikke tage noget fra den intensitet i Supremacy og sans for de små detaljer i et ellers kaotisk scenarie. Det er godt sat i scene, uden tvivl. Enten er man med eller også er man ikke. 

    Babo 21-04-2016 20:24
    
    2
  • m.youtube.com/watch

    Raid 2. 7 min ren magi. Old school. 

    Babo 21-04-2016 20:49
    
    0
  • Jeg var faktisk ret skuffet over "Raid 2" og glemte hurtigt både biljagten og filmen. Havde ellers høje forventninger ovenpå etteren, men jeg følte, den var vanvittigt rodet, og der var ikke én eneste interessant karakter, så derfor blev jeg hurtigt numb. Må gense den - og biljagten - en skønne dag!

    
    0
  • Det er godt sat i scene, uden tvivl. Enten er man med eller også er man ikke.

    Så endten kan man li dens biljagt eller også kan man ikke ?

    Men jeg er med på biljagten, hvertfald, ike mindst fordi mildest talt er et af de mere finurlige biler, som han ender med og bruge i biljagten, end de klassiske dyre biler.

    
    0
  • Rodet var den ikke for mig. Jeg går ikke meget op i "interessante karakterer" i den type film. Det er ren genrefilm, strippet ned til hardcore action, hvor der bliver handlet og ikke snakket ;) Ikke alene er biljagten i top, men den afsluttende slåsscene er absolut højdepunktet i denne genre. Der tror jeg sgu ikke jeg har set bedre :)

    Babo 21-04-2016 21:32
    
    0
  • Elwood - greengeass' stil har jo sine kritikere. Og shaky cam er bestemt heller ikke et populært begreb, hvorimod noget som one-takes er blevet modtaget ret positivt i efterhånden flere film. Absolut en trend jeg også synes om. 

    Babo 21-04-2016 21:40
    
    0
  • m.youtube.com/watch

    Raid 2. 7 min ren magi. Old school. 

    Det er helt sikkert godt lavet - ingen tvivl om det. Men det der sker inde i bilerne, er flere steder lige en tand for overdrevent, synes jeg. Jeg mener: Hvor mange voldsomme slag, spark og skaller - alle givet på ganske nært hold - skal der til før de tre skurke i bilen er sat ud af spillet? Det virker fuldstændig overskruet og en smule latterligt.

    Koreografien til selve biljagten er topklasse, og det samme gælder skyderierne, samt når nogle flyver ud af bilerne. De folk, der har lavet filmen, kan virkelig deres kram.

    BN 21-04-2016 21:41
    
    0
  • Ahh ok Babo jeg sku bare lige være sikker på, hvad du mente, men jep jeg er enig.

    Jeg synes nu heller ikke Supremacy var rodet, men nu nævner du biljagten og så den fantastiske slåsscene, nu jeg lige nødt til og spørge, hvad er det for slåsscene du hentyder til i Supremacy, er det kampen i lejligheden han opsøger, eller ?

    Fordi Desh Vs. Jason Bourne var fra Ultimatum (som er en af mine farvoritter) så kommer lidt i tvivl her :)

    
    0
  • BN - godt du kunne lide det. Jeg tror, at man ikke skal tænke for meget over antal slag og spark i Raid universet. Det er komplet andet univers i forhold til Bourne med andre spilleregler. Det er over-the-top, men på den fedeste måde. Og ja, instruktør Gareth Evans har en særlig evne for koreografi og hans crew kan jo bare det pis. Det er længe siden der har været en så virtuos action instruktør i mine øjne. 

    Babo 21-04-2016 22:32
    
    0
  • Elwood - det var et svar til Johan mht en fantastisk biljagt og den afsluttende (lange) slåsscene i Raid 2 :)

    Supremacy biljagten er nok den bedste hidtil lavet, i den stil, som mange siden har forsøgt at efterligne, uden samme kvalitet. Jeg er ikke 100% vild med slåsscenen i Supremacy (den i lejligheden). Jeg kan egentlig bedst lide udfaldet og udtrykket i Bournes øjne. Jeg har blot ikke helt det samme overblik, som jeg havde i scenen mellem Desh og Bourne i 3'eren. Den er til gengæld noget bedre drejet sammen vil jeg påstå. 

    Babo 21-04-2016 22:39
    
    0
  • Ahh så forstår jeg bedre jeg blev så forvirret hehe.

    Også min farvorit :)

    Og hele opbygningen til deres kamp er så fornem lavet.

    
    0
  • Tony Scotts Domino er langt bedre. 

    The handheld camera covers three mistakes: Bad acting, bad set design, and bad directing.

    David Bordwells glimrende gennemgang

    www.davidbordwell.net/blog/2007/08/17/unsteadicam-chronicles/

    
    1
  • Synes mange glemmer biljagten i Ronin med De Niro. Nøj! Den er meget langt oppe på listen. Men Supremacy biljagten er en klar etter:o)

    1
  • Synes mange glemmer biljagten i Ronin med De Niro. Nøj! Den er meget langt oppe på listen. Men Supremacy biljagten er en klar etter:o)

    Den er ikke glemt af mig. Biljagten i Ronin er min nr. 2.

    BN 22-04-2016 10:13
    
    0
  • David Bordwell synes jeg tager fejl. Jeg er fortaler for, at alt kan fungere under de rigtige hænder. Og der er intet i Supremacy der indikerer, at Greengrass forsøger at "dække" over noget. Det er der til gengæld i den rædsomme Domino. 

    Babo 22-04-2016 11:17
    
    2
  • Ronin jagten er ekstremt godt koreograferet. Den mangler en smule intensitet synes jeg. Når jeg f eks ser den jagt i T2, sidder jeg på kanten af stolen. Ellers den gode gamle Bullitt er. Men vi kan evt lave en top 5. 

    Babo 22-04-2016 11:31
    
    0
  • Supremacy dækker da klart over en biljagt optaget ved mestendels 30-50 km/t hastighed. Bare nedkørslen til og i tunnellen kan selv ikke de mange klip dække over, at alle andre biler nærmest står stille og er sirligt placeret, så bilerne kan køre ud og ind. Dertil tilsættes så whooosh bang whammy lyde for at kompensere for det vi ikke ser.

    Og Greengrass' påstand om, at det er for at betragte verden fra Bournes synspunkt hamrer Bordwell jo også en pæl igennem. Det er en forfærdelig biljagt, som dækker over ugidelighed. Det er en hån mod ordentlige biljagter.

    Og ja, Domino stank ... også, mht kameraføringen.

    
    0
  • Jo jo, men den dækker ikke over dårligt skuespil og instruktion. 

    Det med at den er optaget i en lav hastighed, det er der altså mange biljagter, der er. Selv den jeg fremhævede i Raid 2 - kigger man ordentligt efter, så vil man opdage at visse scener køres der nok ikke 200km i timen. 

    Jeg tror ikke Bordwell skal belære Greengrass om den dokumentariske stil. At hans hjerne straks blokerer ved hektisk kameraføring, gør ham ikke til en overdommer. Man kan naturligvis være enig med ham. Jeg er ikke. 

    Babo 22-04-2016 12:45
    
    1
  • Det er en forfærdelig biljagt, som dækker over ugidelighed. Det er en hån mod ordentlige biljagter.

    Og der har aldrig været mennesker på månen ...

    BN 22-04-2016 14:03
    
    1
  • Og der har aldrig været mennesker på månen ...

    Når vi snakker film, er ens personlige mening nu engang sjovere, end altid at kaste de "såkaldte" eksperter på bordet som ultimativ dokumentation for sandheden. En kunne jo tro at vedkommende ikke var i stand til at danne sig sin egen mening:-) Når det kommer til månelandingen, så er BN's påstand dog også sjov:-D

    
    0
  • Bordwell er et fjols i tiende potens! (i modsætning til dig, Flemming, skal jeg lige hurtigt slå fast! :-)) En af de største fornøjelser ved at aflevere en større akademisk opgave om "United 93" sidste år på Københavns Universitet var at få lov til at bruge adskillige sider på at nedsable Bordwells barnagtige smøre!

    
    1
  • Ingen er perfekte, heller ikke Bordwell. Men at han ligefrem skulle være et fjols fordi at han ikke forstår sig på Greengrass er jeg nu ikke enig i.

    
    1
  • Nu plejer Johan ikke at overdrive, skal det siges til hans forsvar ;)

    Babo 22-04-2016 20:07
    
    3
  • Desuden, så synes jeg kun en håndfuld instruktører har mestret den stil, som Greengrass har. Jeg vil nok stadig mene at Spielberg under dele af Saving Private Ryan, er lykkedes til UG. Freidkin også med The French Connection. Og så Greengrass - minus Green Zone, som jeg fandt rodet og gav mig hovedpine. 

    Babo 22-04-2016 20:12
    
    0
  • Desuden, så synes jeg kun en håndfuld instruktører har mestret den stil, som Greengrass har. Jeg vil nok stadig mene at Spielberg under dele af Saving Private Ryan, er lykkedes til UG. Freidkin også med The French Connection. Og så Greengrass - minus Green Zone, som jeg fandt rodet og gav mig hovedpine. 

    Netop og derfor kan jeg også til dels godt forstå Bordwells frustration over en teknik, der hovedsageligt bliver brugt til at maskere både action og skuespil i håbet om at det bliver mere hektisk. At han så ikke kan se kvaliteten i Grengrass' stil er ærgerligt. Jeg er glad for at vi ikke ser det blive brugt så heftigt mere, som perioden efter Bourne-filmene blev populære. Dem der mestrer det må endeligt blive ved, men det er ufatteligt få.

    
    1
  • Kruse - ja, sådan har jeg det også. 

    Babo 22-04-2016 20:41
    
    0
  • Jeg hopper med ombord på "David Bordwell tager fejl"-toget.
    Alene det, at han nævner Batman Begins som et eksempel på en vellykket hurtig-klippet film, siger en del.

    Men som udgangspunkt er jeg dog enig så langt som, at teknikken alt for ofte bliver brugt til at skjule manglende koreografi. Og det er synd.

    0
  • Hah, ja, meget kan man sige om Batman Begins, men især kampscenerne er godt nok noget hø.

    
    0