21-05-2016 09:43

Star Trek, Star Trek Beyond, sci-fi

Rasmus Drews

Trailer:

Ny trailer til "Star Trek Beyond" byder på masser af sci-fi-action!

Paramount Pictures er nu klar med en splinterny trailer og teaser-plakat til "Star Trek Beyond".

Paramount Pictures er nu klar med en splinterny trailer og teaser-plakat til "Star Trek Beyond", der kan ses herunder. Traileren blev vist i forbindelse med et stort fanarrangement, der skulle fejre, at "Star Trek" i år har 50 års jubilæum.

Filmen instrueres af Justin Lin ("Fast Five", "Fast & Furious 6"), og manuskriptet er skrevet af skuespilleren Simon Pegg, der også spiller Enterprises maskinmester, Scotty.

"Star Trek Beyond" kan ses herhjemme fra 21. juli.

Se traileren under plakaten.

Kommentarer

  • Star Trek - The Actionmovie (ramasjang edition) :-D

    Kunne Kirk ikke snart se og træde i karakter og træde ud af skyggen af sit faderkompleks:-)

    
    0
  • Zzzzzzzz

    Babo 21-05-2016 10:05
    
    0
  • Jep, en langt bedre trailer end den første. Jeg er klart frisk på noget mere Trek.

    
    0
  • Synes nu også det ligner et habilt actioneventyr. Det er måske ikke helt hvad jeg synes Star Trek normalt står for, men det virkede jo fantastisk i den første film. Så heller ingen snork her.

    
    0
  • Traditionelt har filmene jo, med få undtagelser, været langt mere actionprægede end serierne og der er kommet mere action i takt med, at man fik flere muligheder indenfor effekter.

    
    0
  • En MARKANT bedre trailer end den første! Herligt endelig at vide, at der bliver tale om årets næstbedste film!

    
    1
  • Traditionelt har filmene jo, med få undtagelser, været langt mere actionprægede end serierne og der er kommet mere action i takt med, at man fik flere muligheder indenfor effekter.

    Deri jeg er da enig. De har bare stadig ikke været så rendyrket actioneventyr som de nye her, på godt og ondt. Men en del af de ældre film, kunne man da godt sige lidt det samme om, at de virker for langt fra ophavet. 

    
    0
  • Bortset fra det, så synes jeg bedre og bedre om plakaten ovenover. Der er noget fedt retrostil over den.

    
    0
  • Deri jeg er da enig. De har bare stadig ikke været så rendyrket actioneventyr som de nye her, på godt og ondt. Men en del af de ældre film, kunne man da godt sige lidt det samme om, at de virker for langt fra ophavet. 

    Det er måske rigtigt nok, at de er mere actioneventyr, men det hele kan jo koges ned til forventninger. Star Trek er blockbuster-film og der følger en del forventninger med den label. Selv på seriefronten er der nogle helt andre forventninger til hvordan sci-fi ser ud i dag, noget Battlestar Galatica kan tage en stor del af æren for.

    Men film og serier er to vidt forskellige ting og som markedet er i dag, skal man kigge efter mindre film, for at finde den eftertænksomme sci-fi, i form af Moon, Ex Machina osv. Jeg synes dog, at det er værd at holde i tankerne, at både Voyager og Enterprise var noget mere actionprægede end deres forgængere og TNG-filmene var mere actionfilm, end TOS-filmene var, især Nemesis minder jo meget om de to seneste Star Trek-film.

    Jeg synes dog alligevel, at de formår at tage nogle interessante emner op, som fx. at Kirk dels kæmper med at træde ud af sin fars skygge og leve op til at blive den legende, som Spock Prime har lagt op til, at han kan blive.

    
    1
  • Jeg er helt igennem enig Bruno. Ved godt at Blockbuster prædikatet "forpligter" i en anden retning, end lige mine tanker om hvad ST var oprindeligt. Det er også fint nok. Så tager jeg den såmænd bare som det den er nu. Det ændrer selvfølgelig ikke på hvad jeg synes ST stod for engang. Men det ved du jo også godt.

    
    0
  • Justin Lin bag, så forpligter det vist kun til tomme kalorier. Et er, at filmen er blockbuster, men selv de kan have en smule hjerne og eftertænksomhed. 

    Babo 21-05-2016 13:51
    
    0
  • Justin Lin bag, så forpligter det vist kun til tomme kalorier. Et er, at filmen er blockbuster, men selv de kan have en smule hjerne og eftertænksomhed. 

    Hvis den i det mindste smager lige så godt som en stor svinsk gammeldags en varm sommerdag, så er det fint med mig;-)

    Og til det med hjerne, så skulle vi måske lige vente med at skyde bjørnen, til vi har vurderet skinnet ved selvsyn:-D

    
    0
  • Jeg ved ikke om denne er ægte, men den er sgu cool: i.imgur.com/abTX8E7.jpg

    
    0
  • TN - det har du ret i. Jeg har dog ikke fantasi til at forstille mig mirakler fra en instruktør, der står for det modsatte af "eftertænksom" :)

    Babo 21-05-2016 14:01
    
    0
  • Alene det at de besøger en udenjordisk civilisation er for mig et kæmpe plus. Det er først rigtig Trek, når de boldly rejser where no man has gone before. 

    
    0
  • TN - det har du ret i. Jeg har dog ikke fantasi til at forstille mig mirakler fra en instruktør, der står for det modsatte af "eftertænksom" :)

    Næ det har jeg nu heller ikke. Men jeg forventer mig så hellere ikke mirakler:-D

    
    0
  • En MARKANT bedre trailer end den første! Herligt endelig at vide, at der bliver tale om årets næstbedste film!

    Bourne?

    
    1
  • Oh yes!!

    
    0
  • Langt bedre tailer men jeg har svært ved, at fornemme eller se at det har noget som helst med Star Trek.

    Med mindre det viser sig, at filmen på en eller anden måde fortssætter/udbygger historien af det rebootet univers har jeg svært ved, at se at det har noget med star trek at gøre.

    0
  • PS: Kan vi for hulen ikke snart få en serie på netflix der omhandler Star Trek. 

    0
  • Så vidt jeg har læst mig til, foregår Beyond et par år efter Into Darkness, altså et par år inde i deres "5-year mission". Manuskriptet er skrevet bl.a. af Simon Pegg, som er en kæmpestor trekkie - han var ude og kritisere den første trailer: "I didn't love it, because I know there's a lot more to the film. There's a lot more story, and a lot more character stuff, and a lot more what I would call 'Star Trek stuff.'"

    J.J. Abrams har jo heller ikke helt sluppet tøjlerne, da han er producer på filmen og den produceres af hans firma. Jeg har en ret fast tro på, at det ender med at blive en ret god Star Trek-film.

    At alt pludselig skulle blive skyllet ud i toilettet, bare fordi Justin Lin overtager, finder jeg pænt fjollet. Så meget magt har en instruktør altså heller ikke. :)

    
    0
  • Med mindre det viser sig, at filmen på en eller anden måde fortssætter/udbygger historien af det rebootet univers har jeg svært ved, at se at det har noget med star trek at gøre.

    Jeg gad vide, hvad du præcist forbinder med Star Trek i så fald, for jeg synes netop, at en film som "Into Darkness" lå meget langt væk fra de mange galaktiske opdagelsesrejser, som vi så i den oprindelige serie med Kirk og Spock. Så er det her da nærmere. 

    
    0
  • At alt pludselig skulle blive skyllet ud i toilettet, bare fordi Justin Lin overtager, finder jeg pænt fjollet. Så meget magt har en instruktør altså heller ikke. :)

    Jo jo hvis man finder instruktøren stinker, og ellers er det jo bare producenternes skyld eller noget;-)

    Jeg stoler så på Simon Pegg og kommer han med sådan en udtalelse, så er der også noget om det. Derudover er Lin jo en teknisk okay instruktør, så er manus godt, skuespillerne gode osv osv, så tror jeg sgu nok vi skal få en god film!

    
    0
  • og så lige traileren igen.....Jeg er enig med Insider:-D

    
    0
  • Jo jo hvis man finder instruktøren stinker, og ellers er det jo bare producenternes skyld eller noget;-)

    Jeg stoler så på Simon Pegg og kommer han med sådan en udtalelse, så er der også noget om det. Derudover er Lin jo en teknisk okay instruktør, så er manus godt, skuespillerne gode osv osv, så tror jeg sgu nok vi skal få en god film!

    Man må i hvert fald gå ud fra, at hvis Lin var komplet håbløs, så havde Pegg og Abrams nok grebet ind ret tidligt i processen. :)

    Jeg har aldrig set Lins første spillefilm, men den rocker en 7,2/10 på IMDb, så måske er det værd at give den et kig.

    
    0
  • Præcis og Lin er vel valgt fordi de stoler på han kan føre visionen ud i livet. Om man så kan lide filmen er hvad det er. Som sagt synes jeg det er mere actionadventure end sci-fic, hvor det originalt nok var mere balanceret (imo). Men første af de nye film her elskede jeg og jeg kan se den igen og igen. Den er altså hyggeren på den bedste måde. Den var jo holdt i netop denne big budget Blockbuster stil med masser af gang i den og et massivt sving med actioneventyr pisken :-)

    
    0
  • Lad os se Megaforce mens vi venter:

    youtu.be/ZERYyFxc0lg

    3
  • Ha ha ha, den så jeg på VHS tilbage i 80'erne og allerede dengang var den ret ringe, så tænker at den i dag næsten må være fantastisk ringe, med vægt på fantastisk:-D

    Har indimellem tænkt på den, men kunne ikke komme i tanke om navnet. Takker:-)

    
    0
  • Lad os se Megaforce mens vi venter:

    youtu.be/ZERYyFxc0lg

    Den er røget på min Amazon-ønskeseddel!

    
    0
  • Bevares, filmen skal da nok score et pænt score på både rottentomatoes og imdb. Det gjorde mange marvel film også. Den skal såmænd nok "gøre det rigtige" i forhold til det store publikum, så jeg tror ikke vi vil opleve 18% på RT. Det sagt, så er langt de fleste marvel film også velmodtaget og dokumenteret via rå boxofficetal. Men hovedparten er stadig forglemmelige, skiller sig ikke ud osv. Det er nemt at lave en sikker opskrift, der genererer fornuftige imdb og RT tal. Men i sidste ende står jeg ofte ihvertfald med mange ret forglemmelige film. 

    Babo 22-05-2016 21:55
    
    0
  • Hvad end der får din hest til at løbe hurtigere Babo;-)

    
    1
  • Simpel klap bagi :)

    Babo 22-05-2016 22:26
    
    0
  • #Riqon22-05-16 19:33

    Jeg gad vide, hvad du præcist forbinder med Star Trek i så fald, for jeg synes netop, at en film som "Into Darkness" lå meget langt væk fra de mange galaktiske opdagelsesrejser, som vi så i den oprindelige serie med Kirk og Spock. Så er det her da nærmere. 

    Jeg var bestemt heller ikke imponeret af Star Trek Into Darkness, som efter min mening misbruger én af de mest ikoniske skurke. 

    Jeg elskede virkelig JJ's reboot selvom jeg lige skulle bruge noget tid på, at fordøje ændring af hele Trek tidslinjen. Dog kom jeg frem til, at det var en god mulighed for at fortælle mange af de store story lines igen, hvilket jeg ikke synes er udnyttet endnu.

    0
  • #Bruno

    Mht. den plakat så er den ægte, faldt over den i denne video www.youtube.com/watch

    ved 9:54 bliver plakaten vist.

    Mht. trailerne så synes jeg de begge har været gode, den første var måske lige action præget nok, men i det mindste viste den ikke for meget af det der kommer til at ske i filmen.

    Det har nok været et klogt træk, at vise mere af de person drevne scener i den nye, da det, efter det jeg kan huske om de gamle film / serier, er hvad ST mest handler om, mere end at sprænge det halve af galaksen i stykker.

    1
  • Jeg elskede virkelig JJ's reboot selvom jeg lige skulle bruge noget tid på, at fordøje ændring af hele Trek tidslinjen. Dog kom jeg frem til, at det var en god mulighed for at fortælle mange af de store story lines igen, hvilket jeg ikke synes er udnyttet endnu.

    Jeg kan godt følge dig, men jeg er nok lidt irriteret over, hvad de foreløbig har brugt den nye tidslinje til, særligt i "Into Darkness", men også i den første. Jeg kan ikke lide deres over-emotionelle take på Spock (den side af karakteren kunne de have gemt til den tredje film), og at de har reduceret Uhura til "Spocks kæreste", og at de har fjernet Vulcan fra kortet (what!). Det var et frontalt angreb på en ikonisk karakter fra TOS. 

    
    0
  • Helt enig, Lars. De enormt få gange, hvor Spock slap følelserne løs i den oprindelige serie (og når han gjorde det i filmene, var det enormt underspillet og morsomt - såsom "if I were human, I believe my response would be 'go to hell'"), havde det en kæmpe effekt, netop fordi det skete så sjældent.

    Jeg kunne godt lide Spocks vredesudbrud i J.J.'s første "Star Trek" - også fordi det var en anderledes ung, mindre erfaren Spock - men hans følelsesudbrud i "Into Averageness" var ikke blot overdrevet, men også for umotiveret. Hvorfor skulle Spock blive så rørt over Kirks ikke-død? Deres venskab var simpelthen ikke etableret ordentligt på dét tidspunkt, og det vil altid være det mest ærgerlige ved de nye film i min optik: nu kan vi aldrig - i det nye univers - få etableret duoens ejendommelige venskab på en organisk, rørende facon, fordi vi har spolet forbi alt dét og lynhurtigt sprunget fra "modstridende kollegaer" til "perlevenner" på rekordtid. Den scene (eller noget tilsvarende) skulle være kommet til slut i fx "Beyond". 

    Til gengæld kan jeg faktisk meget godt lide, at de udslettede Vulcan :-) I min verden var det en meget fed måde at sige "guys - den her 'sleeping giant' har brug for et ordentligt los i røven, og vi tør godt tage nogle enorme chancer". Bare ærgerligt, at "Into Averageness" havde så lidt vovemod og i mange henseender var et dovent rehash.

    
    0
  • Deri jeg er da egentlig ret enig med dig Insider. Selv om jeg ikke fandt Into D så svag som der gives udtryk for, jeg var trods alt rimelig underholdt, så føltes venskabet så forceret at det virkede falsk.

    
    0
  • Jeg kan godt følge dig, men jeg er nok lidt irriteret over, hvad de foreløbig har brugt den nye tidslinje til, særligt i "Into Darkness", men også i den første. Jeg kan ikke lide deres over-emotionelle take på Spock (den side af karakteren kunne de have gemt til den tredje film), og at de har reduceret Uhura til "Spocks kæreste", og at de har fjernet Vulcan fra kortet (what!). Det var et frontalt angreb på en ikonisk karakter fra TOS. 

    Riqon23-05-16 09:08

    Enig i din betragtning på Spock, han er for emotionel og som Insider skriver, vi mangler fortællingen om hvorfor de er bedste pals. Samme udfordring med Anakin Skywalker og Ben Kenobi.... Der skal vi som seer åbenbart acceptere præmissen.....?!?

    Er også enig i Uhura. I serien var hun en stærk sort kvinde, i filmen er hun reduceret til kæreste til Spock.

    Vulcan, underligt men kan godt acceptere præmissen selvom der ligger en kæmpe story line i Vulcan/Romulan forholdet.

    Jeg ved ikke hvor meget jeg skal lægge i det faktum at Simon Pegg er en stor Trekkie. Jeg mindes Brent Spinner skrev manuskriptet til én af Trek filmene (var det insurrection?) som var mindre vellykket.

    Jeg ser det ikke som en garanti overhovedet og indtil videre kan jeg kun se en trailer hvor Enterprise ligeså godt kunne hedde dark horizon eller noget helt andet...

    0
  • Jeg ved ikke hvor meget jeg skal lægge i det faktum at Simon Pegg er en stor Trekkie. Jeg mindes Brent Spinner skrev manuskriptet til én af Trek filmene (var det insurrection?) som var mindre vellykket.

    Jeg ser det ikke som en garanti overhovedet og indtil videre kan jeg kun se en trailer hvor Enterprise ligeså godt kunne hedde dark horizon eller noget helt andet...

    Enig. Simon Pegg er ikke garanti for en skid i den henseende. Særligt ikke efter han var ude og bashe alle de trekkier, der ikke kunne lide "Into Dorkness". 

    
    0
  • Tja, i lyset af, at Pegg har været med til at skrive manuskripterne til Shaun of the Dead, Hot Fuzz og The World's End, og var med til at skrive alle afsnit af Spaced, fortæller mig at han ikke er komplet talentløs, når det kommer til at behandle materiale, han er stor fan af. :)

    
    1
  • Men måske han skulle holde sig til gakkede komedier? 

    
    0
  • Hah, ok.. ja ja, I får ret. Det bliver verdens værste film. :)

    
    0
  • Tror personligt den kan blive helt fin, jeg ser bare ikke Pegg som garant ;) 

    
    0
  • Vi tager jo alle ind og ser den så lad os håbe den ikke stinker ;-)

    0
  • Det er da at have lave forventninger til kunst. Håber på den ikke stinker :)

    Babo 23-05-2016 20:24
    
    0