Moovy TV: "Luca": Sådan laver man en Pixar-film

Over 35 minutter dykker vi helt ned i det digitale, azurblå middelhav i Pixars "Luca" og taler med folkene bag animationsfilmens vilde verden.

For nylig udkom Pixars 24. opus, "Luca", på Disney+. I den forbindelse har vi her på Moovy bl.a. afholdt en afstemning om den bedste film i Pixars fantastiske bagkatalog, interviewet "Luca"-instruktøren Enrico Casarosa og gennemgået Pixars historie i et afsnit af Moovy Podcast.

Men vi har også talt med en håndfuld af de talentfulde computertroldmænd og -kvinder, som ikke blot skabte "Luca", men også verdenerne og figurerne i nyklassikere som "Toy Story 3", "WALL·E", "Op", "Coco" og "Sjæl".

Læs også: Fem til fredag: Mest undervurderede Pixar-perler

Og i dette helt særlige, dybdeborende afsnit af Moovy TV taler vi med disse kunstnere om deres kreative arbejde på "Luca".

Det drejer sig om instruktøren Enrico Casarosa, produceren Andrea Warren, scenografen Daniela Strijleva og 3D-animatorerne Jon Reisch, Michael Venturini, Beth Albright og Sajan Skaria.

De syv garvede filmmagere giver os et unikt indblik i en Pixar-films skabelse, og de fortæller bl.a. om inspirationen bag filmens søuhyrer og italienske miljøer, 2D-animation kontra 3D-animation og (ikke mindst) skabelsen af en fiskemands fiskeskæg(!).

Så dyk med os ned i det forunderlige, farverige univers i Pixars nyeste perle her:

Kommentarer

"Luca": Sådan laver man en Pixar-film

    Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen