Anmeldelse: Ballers – sæson 2 (HBO Nordic)

Komedie eller drama?  "Ballers" er svær at putte i en genrekasse. For den er ikke specielt sjov, men heller ikke synderligt spændende. Sikkert er det dog, at HBO-serien, der nok bedst kan betegnes som en spirituel efterfølger til drengerøvsserien "Entourage", er klar med sin anden sæson. Og den fortsætter, hvor første sæson slap: Med fester, letpåklædte kvinder og masser af lir.

At skulle bruge spalteplads på at beskrive seriens plot virker næsten omsonst. For min påstand er, at der er omtrent lige så mange, der ser "Ballers" for plottet, som ser porno for ditto. At følge den overskudsfyldte spilleragent Spencer Strasmore (Dwayne Johnson) og hans kuld af forkælede, uansvarlige NFL-spillere er primært interessant, fordi det giver et indblik i en tilværelse, som er svær ikke at blive misundelig på. Der er fester på luksusyachter, velvillige kvinder og alt, hvad overflodstilværelsen for en stjerneatlet ellers har at byde på.

Hvis det er plottet, der fik dig til at se seriens første sæson, så skal det dog retfærdigvis siges, at anden sæson af "Ballers" byder på et par ændringer. Eks-footballspilleren Spencer er nu blevet en etableret topagent i Miami, hvilket betyder, at den konkurrerende superagent Andre Allen (Andy Garcia) forsøger at stjæle hans spillere. Og så må Spencer kæmpe for ikke at miste besindelsen på grund af sit fjendskab med NFL-stjernen Terrell Suggs.

Mest af alt er anden sæson af "Ballers" dog mere af det samme. Det er letfordøjeligt tv, der ikke kræver mange hjerneceller, og som fungerer bedst som tømmermændsunderholdning til en kedelig søndag. Man kunne måske forsvare "Ballers" ved at fremhæve, at serien trods alt også viser Spencers frygt for at have pådraget sig en hjerneskade som følge af sin NFL-karriere. Men desværre får denne plottråd så lidt opmærksomhed, at det virker, som om den er med for ikke at give serieskaberne alt for dårlig samvittighed.

"Ballers" er en serie, der holder sig på det jævne. Der er intet ved den, der er rigtig dårligt, men omvendt heller ikke noget, der er rigtig godt. Så skulle det da lige være Dwayne Johnson. For med sin karisma formår han at gøre superagenten med de utallige skræddersyede jakkesæt både sympatisk og cool. Sammen med HBO's altid professionelle produktionsapparat er han seriens absolutte højdepunkt.

Hvis du har lyst til at se et overflødighedshorn af en tv-serie fyldt med cameos fra kendte sportsstjerner som Ndamukong Suh og vores egen Caroline Wozniacki, så giv "Ballers" en chance. Serien kommer næppe til at få din puls til at stige undervejs eller for den sags skyld at gøre dig klogere på amerikansk fodbold, men hvis du alligevel mangler at slå et par timer af din tid ihjel, kan det gøres på langt værre måder end ved at se anden sæson af HBO's nyeste drengerøvsserie.

"Ballers – sæson 2" kan lige nu ses på HBO Nordic. Denne anmeldelse er baseret på de fem første afsnit.

Ballers – sæson 2 (HBO Nordic)