Ser at Kjeld Nørgaard er død, RIP “Kaj”
eller Jak, hvis man bakker snagvendt….
Trist, en af de hyggeligste børne tv værter nogensinde - hans samspil med Poul Kjøller og Hanne Willumsen er legendarisk.
RIP
En fantastisk stemme, der er svær at glemme (ja, jeg kan rime, så I må besvime).
Jeg læste engang, at Kaj og Andrea faktisk havde været lidt af et problem for ham senere. Han var klassisk uddannet og spillede før det mere seriøse roller. Men han havde svært ved at få den slags arbejde, efter at han havde lavet fjernsyn for børn, for producenter og teaterledere mente, at folk ville forbinde hans stemme med dukken.
Så blev det Val Kilmers tur :(
Tak for mange gode filmminder, RIP
Så blev det Val Kilmers tur :(
Tak for mange gode filmminder, RIP
Smuk lille rolle han nåede i Top Gun: Maverick
RIP
Smuk lille rolle han nåede i Top Gun: Maverick
RIP
Absolut - fint menneskeligt træk af Cruise
Ville ind og se hvad han har spillet med i ham der og det er jo ret meget. Men det kommer sikkert en poll inden længe om bedste film :)
Ville ind og se hvad han har spillet med i ham der og det er jo ret meget. Men det kommer sikkert en poll inden længe om bedste film :)
Der er faktisk allerede to:
Bedste film: www.moovy.dk/afstemninger/film/Bedste-film-med-Val-Kilmer
Bedste præstation: www.moovy.dk/afstemninger/film/Bedste-Val-Kilmer-praestation
Suk, “NORM” fra Sams Bar er død, var altid hyggeligt at se ham i “gamle dage” (ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/kendt-fra-sams-bar-nu-er-norm-er-doed/10622562
Brian Wilson fra The Beach Boys er død. Der skal en del til, før jeg er berørt af et dødsfald hos én, jeg ikke kender personligt, men lige her er det for mig det det samme, som hvis Paul McCartney var død.
Brian Wilson var et musikalsk geni som få - som McCartney. Og man vidste godt, at han var alvorligt syg. Nu er der to af de originale Beach Boys tilbage - Al Jardine og Mike Love.
"Love & Mercy" er en virkelig god film om både Brian Wilson og The Beach Boys (med Paul Dano og John Cusack som hhv. en ung og midaldrende Brian Wilson - og om alle hans psykiske problemer, samtidig med at han skaber banebrydende musik), og den kan i høj grad anbefales.
Og her 5-stjernet anmelde af filmen fra Johan:
Brian Wilson fra The Beach Boys er død. Der skal en del til, før jeg er berørt af et dødsfald hos én, jeg ikke kender personligt, men lige her er det for mig næsten det det samme, som hvis Paul McCartney var død.
Brian Wilson var et musikalsk geni som få. Og man vidste godt, at han var alvorligt syg. Nu er der to af de originale Beach Boys tilbage - Al Jardine og Mike Love.
"Love & Mercy" er en virkelig god film om både Brian Wilson og The Beach Boys (med Paul Dano og John Cusack som hhv. en ung og midaldrende Brian Wilson - og om alle hans psykiske problemer, samtidig med at han skaber banebrydende musik), og den kan i høj grad anbefales.
Har aldrig fået set Love & Mercy, men den er nu sat på watchlisten.
Har dog tidligere set både Summer Dreams og The Beach Boys: An American Family. Så jeg føler at jeg har rimelig godt styr på deres historie.
Har Love & Mercy en anden vinkel end de to nævnte?
Har Love & Mercy en anden vinkel end de to nævnte?
Ja, den omhandler i høj grad Bryan Wilsons psykiske problemer - både som ung og midaldrende, og hvordan han gradvis får det bedre, da han møder sin nye kone og bryder med den manipulerende læge/producer/psykoterapeut Eugene Landy (spillet af Paul Giamatti).
Man ser så vidt jeg huske kun de andre bandmedlemmer i den del af filmen, der foregår i deres ungdom.
Den tager sig nok også nogle flere kreative friheder i forhold til de andre biografifilm om bandet.
Ja, den omhandler i høj grad Bryan Wilsons psykiske problemer - både som ung og midaldrende, og hvordan han gradvis får det bedre, da han møder sin nye kone og bryder med den manipulerende læge/producer/psykoterapeut Eugene Landy (spillet af Paul Giamatti).
Man ser så vidt jeg huske kun de andre bandmedlemmer i den del af filmen, der foregår i deres ungdom.
Ok tak. Så må jeg nok forberede mig på, at det mere er en feel-bad movie end sjov og ballade (som de andre havde ret meget af).
Ok tak. Så må jeg nok forberede mig på, at det mere er en feel-bad movie end sjov og ballade (som de andre havde ret meget af).
Den er i bund og grund tættere på feel good
Den er i bund og grund tættere på feel good
Ja, det vil jeg faktisk også mene. Ikke mindst i interaktionen mellem Wilson og hans på det tidspunkt kommende hustru. Der er også en del humor.
Ja enig. Men uanset, den er virkelig god.
Ja enig. Men uanset, den er virkelig god.
Modsat de andre film (som jeg dog ikke husker så godt) dykker den også ned i Wilsons musikalske proces (i hans unge år):
In "Love & Mercy," Brian Wilson's musical process is portrayed as a combination of intense experimentation, detail-oriented perfectionism, and a unique, sometimes chaotic, creative approach. Wilson is shown meticulously tinkering with compositions, such as plucking piano strings with bobby pins and spending hours instructing musicians, like cello players, on the perfect execution of specific notes. The film also reveals Wilson's spontaneous compositional style, where he would work directly in the studio, encouraging experimentation and leaving some mistakes in, which he would then, in turn, experiment with.
Michael Madsen er død :O
Ja, sgu en dansk legende på sin egen (Tarantino) måde..
rip
Er glad for at jeg nåede at møde ham og deltage i hans Q&A på forreste række plantet i midten på messen i Sverige for 11år siden...han var super cool og meget sympatisk trods hans intensitet på film og IRL..
Har hans autograf og selfie som også er signeret...
RIP...
Alt for tidligt- kun 67 år. RIP
Mark Snow er død... Hate to be the deathmonger...
Julian McMahon har vi også mistet.
Jeg kendte ham primært fra Charmed serien, og så self. Victor Von Dom i de to Fantastic Four film.
Han var altid god i skurkeroller.
Husker ham mest fra Nip/Tuck. Kan også huske ham fra charmed, men det var godt nok en dårlig serie selv om den havde sin charme.
Nip/Tuck var ok underholdende
Jeg så sku meget Charmed da jeg var teenager, jeg kan også høre temasangen spille for mig inde i mit hoved så snart jeg tænkte på serien i den her forb.
Per fra Lis & Per er død...
Ozzy Osbourne er død

Ozzy Osbourne er død
Dét kom hurtigt efter afskedskoncert
Det ligner at Sharon er i live dog. De tog jo til Schweiz efter afskedskoncerten, og rygtet gik at deres gamle suicide pact ville blive håndhævet der umiddelbart efter koncerten.
Ozzy Osbourne er død
Shit det gik stærkt :(
Virkelig trist, men imponerende alder når man tænker på de mange strabadser han har været igennem.
Så black Sabbath på Roskilde i 00'erne og Ozzy i 10'erne på Forum i København. Vi fik kun omkring 75 minutter ud af ham, og War pigs trak ud, men overall, en okay oplevelse. Thanks for the water, Ozzy!!!
RIP
Jeg har aldrig være den store metal-fan, så husker ham faktisk bedst fra realityserien, hvor han trasker rundt i badekåbe og mumler - men meget karismatisk.
Jeg har aldrig være den store metal-fan, så husker ham faktisk bedst fra realityserien, hvor han trasker rundt i badekåbe og mumler - men meget karismatisk.
Rent mentalt, virkede han ret off/fraværende i The Osbournes...men har set en række interviews hvor han var velformuleret og havde en langt bedre sindstilstand. Han har vist også sagt, at han fortrød Osbournes.
Med tanke på hvor hårdt et liv han har levet så kan det ikke ligefrem siges at være overraskende. For nogle er det nok endda overraskende at han blev så gammel som han blev.
Black Sabbath er et af de bands, der for alvor har rykket musikken. Jeg vil vove at påstå, at Black Sabbath var mere nyskabende end både Beatles og Rolling Stones. Hvor de to har taget rock n roll til nye højder, har Black Sabbath skabt heavy metal og inspireret mange af den hårde musiks undergenrer.
Både med deres tunge og nedstemte riffs og deres æstetik.
Black Sabbaths betydning er enorm.
Så dem på Roskilde i 2005 - fandeme en fed koncert!
----
Synes desværre Osbournes var et shit show, og at Ozzys solokarriere er meget svingende.
Synes også, at Back to the Beginning var lidt ærgerligt. Black Sabbath har en lang historie, og Tony Iommi har båret bandet i størstedelen af deres historie - men det blev lidt glemt.
Så døde Hulk Hogan. Ikke at jeg vil savne ham, for kender egentlig ikke meget til ham. Politisk kunne jeg dog forstå han støttede tågehornet Trump. Det har jeg ikke den store respekt for.
Så døde Hulk Hogan. Ikke at jeg vil savne ham, for kender egentlig ikke meget til ham. Politisk kunne jeg dog forstå han støttede tågehornet Trump. Det har jeg ikke den store respekt for.
Mega nederen med Trump støtten, men ellers er jeg vokset oped wrestling i barndommen, og min klassekammerat havde suburban Commando med i skolen, som vi så i klassen. Hulk Hogan havde hovedrollen i filmen, hvor han spillede overfor Christopher Lloyd. Ganske underholdende film, som jeg har på DVD, og faktisk overvejer at gense.
RIP!
Så gik endnu en af de store bort
RIP: Terence Stamp!
ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/terence-stamp-er-doed/10913724
Så kom turen til Robert Redford
ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/skuespiller-robert-redford-er-doed/10946514
RIP
Oh, For 5 minutter siden blev jeg lige færdig med at se A River runs through it.
RIP Redford

Og nu RIP til den skønne Claudia Cardinale, hun blev 87

Så røg endnu en stor tv-stjerne...
Patricia Routledge er gået bort
Kender hende kun som Hyacinth, men det er godt nok også en serie, jeg altid kan hygge mig med at se.
Kender hende kun som Hyacinth, men det er godt nok også en serie, jeg altid kan hygge mig med at se.
Helt enig, der er jo en lille Onslow i alle os drenge :)
Helt enig, der er jo en lille Onslow i alle os drenge :)
Jeps:-D
Så røg endnu en stor tv-stjerne...
Patricia Routledge er gået bort
Oh ja, det var sgu trist. Hun var en virkelig dygtig skuespiller, en helt genial komiker og generelt bare et rigtig dejligt menneske.
Jeg har også set "Fint Skal Det Være" et hav af gange. Det er bare sådan en komedie-serie, som man kan blive ved med at hive frem i tide og utide. Og den er lige sjov ved hvert gensyn. :D
En anden årsag til at jeg elsker den serie og finder den ustyrlig morsom er, at Hyacinth og Richard både ligner og opfører sig præcis som min farmor og farfar. Også ift deres indbyrdes hierarki og min farmors bestræbelser på altid at ville være mere fin på den end hun var.
Nu kender de fleste Patricia Routledge fra "Fint Skal Det Være", men hendes krimi-drama-serie "Hetty Wainthropp Investigates" fortjener også at blive set. Her spiller Patricia Routledge en pensionist, der sammen med en ung lommetyv beslutter sig for at starte sit eget detektivbureau. Det en en super god serie, som kan varmt anbefales.
Hvil i fred, Patricia Routledge og tak for alle de mange gode grin - din herlige gamle dame. :)