Det er jo for sygt, at parkering er fyldt op 6:15. Man kan måske håbe, at nu hvor man ikke længere behøver et daypass, at folk så ikke står nær så tidligt op. Nu er der jo ikke længere behov for at omgå daypass reglen ved at køre ind før åbningstid. Måske et naivt håb :-)
Jeg gider ikke shuttlebus systemet, når det kræver forudbestilte billetter. Desuden vil jeg gerne have en bil, så jeg selv kan stoppe alle de steder undervejs, hvor man får lyst. Der skulle være masser af de såkaldte "pull-outs" langs vejen, hvor man kan parkere i 10-15 minutter.
Både Hidden Lake og Avalanche Lake har jeg på min liste som ture jeg gerne vil gå. Jeg satser på Avalance Lake trail, som starter fra en anden parkeringsplads end den ultra populære Logan Pass.
I øvrigt ser det ikke ud til at det er muligt at connecte Hidden Lake med Avalance Lake. Selv om de umiddelbart ligger tæt på hinanden, så er der ikke nogen officiel sti mellem de to. Men du havde måske tænkt dig at gå off-trail?
Hvis I boede ved den vestlige indgang, fik I så tid til at besøge Many Glacier området?
Jeg tror ikke Logan bliver fyldt op så tidligt, nu når der kun er 3 timers parkering, men så kan jeg ikke se folk gå Highline Trail, og nå tilbage på 3 timer? I 2025 skulle man ikke bruge billet til shuttles, derfor vi tog den tilbage til Logan, fra The Loop, hvor Highline slutter og så gik vi Hidden Lake om eftermiddagen. Hvis I kun er 2, kan i sagtens, få et lift af nogle tilfældige, fra The Loop tilbage til Logan.
Enig, jeg vil også altid have bil med, så man ikke er afhængig af andre, men jeg vil for alt i verden undgå Logan næste gang, hvis jeg kan, fordi det er helt smadret i biler. Jeg var også skuffet over man ikke kunne købe mad eller drikke på Logan Pass, fordi det kun er toiletter og parkering.
Jeg troede faktisk der gik en sti langs Hidden Creek, ned til Avalanche Creek, men det kan jeg umiddelbart ikke finde noget på, så det var nok en drøm. Jeg har billeder fra den dag vi var der, hvor der var to paddelboards på Hidden Lake, og jeg tror de sov nede ved søen, og har formodet de kom nede fra Avalanche.
Vi opgav Many Glacier, fordi man skulle have alle mulige adgangsbeviser, i form af bådture reservationer eller hike permits, for at kommer ind. Vi kom kun ud til Goose Island, som jeg ville se, da den er med i The Shining, og så kørte vi tilbage – Vi brugte en hel dag omkring Lake Macdonald, med kajakker og små gåture, og så bade, da vejret var helt perfekt + min golf og øl :D