Forumtråd - Rejsetråden

Rejsetråden

• Foranlediget af diskussionen i "Hvad laver du nu?" tråden.

Hvor skal du hen? Hvor har du været? Var der varmt? Kom med det hele :)

Normalt ville jeg selv være god for at starte ud her, men noget alvorlig sygdom i familien har holdt mig hjemme det sidste stykke tid.

Både konen og jeg savner dog at rejse til at USA. Har lige genset Bad Monkey (Florida Keys/Bahamas) bare fordi den føles lidt som en ferie.


    3
  • Er der nogle af jer rejseeksperter, der ved om man kan bestille noget med en brændeoven på hotels.com?

Ifbm. med mit arbejde optjener jeg mange point, og har pt. 3 gratis overnatninger på Hotels.com, og familien vil gerne prøve at have en brændeovn, på vores næste getaway.


    0
  • En anden ting, jeg heller ikke er sikker på, er hvordan man på Airbnb, ser om rengøring er inkl. eller kommer oveni bagefter, og hvad evt. prisen er?

Chandler75, det må du vide?

Er dette fx med rengøring?

www.airbnb.dk/rooms/1441070051372120599


    0
  • En anden ting, jeg heller ikke er sikker på, er hvordan man på Airbnb, ser om rengøring er inkl. eller kommer oveni bagefter, og hvad evt. prisen er?

Chandler installerer garanteret gerne brændeovn i kolonihaven, hvis du kommer ;-)


    0
  • Chandler installerer garanteret gerne brændeovn i kolonihaven, hvis du kommer ;-)

Ja det ved jeg, men kræver han så ekstra gebyr for rengøring ;)


    0

Jeg vil mene, at hvis der ikke er nævnt et særskilt beløb for rengøring, er dette inkluderet i prisen. Men det er jo ret nemt lige at skrive til værten og høre.

Men selv hvis prisen inkluderer rengøring - eller rengøring opkræves separat - forventer de fleste værter, at airbnb'en efterlades ren og ryddelig. Man behøver som gæst hverken støvsuge eller støve af, men det forventes, at der ikke er røde Aperno Spritzl-pletter på sofabordet eller udtørrede kontaktlinser på gulvet (personlig erfaring), og at alle regler for udtjekning er fulgt 


    0
  • Jeg vil mene, at hvis der ikke er nævnt et særskilt beløb for rengøring, er dette inkluderet i prisen. Men det er jo ret nemt lige at skrive til værten og høre.

Men selv hvis prisen inkluderer rengøring - eller rengøring opkræves seperat - forventer de fleste værter, at airbnb'en efterlades ren og ryddelig. Man behøver som gæst hverken støvsuge eller støve af, men det forventes, at der ikke er røde Aperno Spritzl-pletter på sofabordet eller udtørrede kontaktlinser på gulvet (personlig erfaring), og at alle regler for udtjekning er fulgt 

Ok tak, ja der er nogle der skriver det i teksten, men andre skriver ingenting. 


    0
  • Chandler installerer garanteret gerne brændeovn i kolonihaven, hvis du kommer ;-)

Jeg har aldrig udlejet min kolonihave (hvor der i øvrigt er fin varme med varmepumpe) - det ville være grundlag for eksklusion :)

Men jeg har i nogle år udlejet min andelslejlighed i de sommermåneder, hvor jeg var i kolonien. Det gider jeg dog ikke længere, da jeg gerne vil kunne have lejligheden for mig selv, og der trods alt er en del arbejde forbundet med det. Men hvis nogen har spørgsmål relateret til Airbnb, står jeg gerne til rådighed. Dog udelukkende som vært/host.


    0
  • Jeg vil mene, at hvis der ikke er nævnt et særskilt beløb for rengøring, er dette inkluderet i prisen. Men det er jo ret nemt lige at skrive til værten og høre.

Men selv hvis prisen inkluderer rengøring - eller rengøring opkræves separat - forventer de fleste værter, at airbnb'en efterlades ren og ryddelig. Man behøver som gæst hverken støvsuge eller støve af, men det forventes, at der ikke er røde Aperno Spritzl-pletter på sofabordet eller udtørrede kontaktlinser på gulvet (personlig erfaring), og at alle regler for udtjekning er fulgt 

Enig. Og det forventes altid at man har båret affaldet ud. Man skal som regel også huske at sætte opvaskemaskinen igang, lægge sengetøjet og håndklæder i en bunke, samt slukke for airconditioneringen.


    0
  • Er der nogle af jer rejseeksperter, der ved om man kan bestille noget med en brændeoven på hotels.com?

Ifbm. med mit arbejde optjener jeg mange point, og har pt. 3 gratis overnatninger på Hotels.com, og familien vil gerne prøve at have en brændeovn, på vores næste getaway.

Kiggede lige på min Hotels.com konto og kan se, at der er registreret 45 indløste bonusnætter siden de begyndte at tælle det. Dvs. som minimum 450 overnatninger via dem. Uha, der er lagt mange penge i deres lommer….


    1
  • Kiggede lige på min Hotels.com konto og kan se, at der er registreret 45 indløste bonusnætter siden de begyndte at tælle det. Dvs. som minimum 450 overnatninger via dem. Uha, der er lagt mange penge i deres lommer….

Jeg er har 38 indsløste nætter og 3 i banken :) Kom for sent i gang med Hotels.com og var blevet på booking for længe :/ 

Ja, det er virkelig mange, men én af de få goder, ved at have meget rejsearbejde..


    1
  • I øvrigt - til jer, der bruger Airbnb og giver anmeldelser og karakterer (1-5 stjerner) for opholdet:

Hvis I synes, at I har været tilfredse med opholdet, og overvejer at give 4 stjerner, fordi I tror, at det er en fin karakter, så lad være :)

Alt under 5 stjerner er i princippet en dårlig karakter i Aibnb's system. Så de fleste værter vil hellere have ingen karakter end 4 stjerner. Og hvorfor så det?

Hvis man ryger under 4,8 mister man sin Superhost-status. Og hvis man ryger under 4,3 kan man risikere, at Airbnb fjerner din bolig fra siden. Det er noget, de fleste gæster ikke er opmærksomme på, og det er også derfor, jeg gør en del ud af at informere gæsterne om, hvordan stjernesystemet rent faktisk fungerer. Jeg har lavet en lille uformel guide, som jeg lægger frem sammen med House Manual, hvori der står:

5 stjerner: Perfection does not exist, but we were happy here.

4 stjerner: Several issues need to be improved.

3 stjerner: Major problems.

2 stjerner: Close this airbnb down.

1 stjerne: Worst experience ever.

Ud af 73 anmeldelser har jeg 4,99 i gennemsnit. Dvs. lutter 5-taller, med undtagelse af en sur tysker, som brokked sig over lidt kalk på badeværelsesfliserne.


    1
  • Hvis man overvejende har været super tilfreds, men der har været en enkel major ting - eksempelvis at aircon ikke virkede ordentlig - så synes jeg det er svært at give fuld plade. 

I de situationer skal jeg så nok bare lade være med at anmelde stedet fremover.

Det er noteret :-)


    0
  • I øvrigt - til jer, der bruger Airbnb og giver anmeldelser og karakterer (1-5 stjerner) for opholdet:

Hvis I synes, at I har været tilfredse med opholdet, og overvejer at give 4 stjerner, fordi I tror, at det er en fin karakter, så lad være :)

Alt under 5 stjerner er i princippet en dårlig karakter i Aibnb's system. Så de fleste værter vil hellere have ingen karakter end 4 stjerner. Og hvorfor så det?

Hvis man ryger under 4,8 mister man sin Superhost-status. Og hvis man ryger under 4,3 kan man risikere, at Airbnb fjerner din bolig fra siden. Det er noget, de fleste gæster ikke er opmærksomme på, og det er også derfor, jeg gør en del ud af at informere gæsterne om, hvordan stjernesystemet rent faktisk fungerer. Jeg har lavet en lille uformel guide, som jeg lægger frem sammen med House Manual, hvori der står:

5 stjerner: Perfection does not exist, but we were happy here.

4 stjerner: Several issues need to be improved.

3 stjerner: Major problems.

2 stjerner: Close this airbnb down.

1 stjerne: Worst experience ever.

Ud af 73 anmeldelser har jeg 4,99 i gennemsnit. Dvs. lutter 5-taller, med undtagelse af en sur tysker, som brokked sig over lidt kalk på badeværelsesfliserne.

Vildt rating system så. Jeg ville normalt meget sjældent give 5.


    0
  • Hvis man overvejende har været super tilfreds, men der har været en enkel major ting - eksempelvis at aircon ikke virkede ordentlig - så synes jeg det er svært at give fuld plade. 

Men så har man som gæst også et ansvar for at kontakte værten med det samme og gøre opmærksom på dette (eller ethvert andet problem, som værten muligvis ikke er bekendt med) - og give værten mulighed for at rette op på det.

Og hvis værten så ikke sørger for at få det fixet eller - hvis det ikke er muligt at få fixet inden for så kort tid - tilbyder en ordentlig kompensation, er gæsten i sin fulde ret til at afspejle det i anmeldelsen og karakteren.

Desværre er der mange gæster, der på trods af at blive opfordret til det undlader at gøre opmærksom på problemer eller mangler under opholdet - og først giver udtryk for det i anmeldelsen.

Jeg havde nogle gæster, hvor køleskabet holdt op med at virke, samme dag som de tjekkede ind. Jeg kunne ikke nå at få bestilt et nyt køleskab samme dag, så måtte ud og købe en elektronisk køleboks, indtil køleskabet kunne leveres dagen efter. Køleboksen er så kun blevet brugt den ene dag.

Jeg havde også nogle gæster, der syntes, at toilettet var for langsomt til at trække ud. Jeg måtte så få en VVS'er ud en søndag til at løse problemet - hvilket kostede mig hele indtjekningen for gæsternes ophold.

Det er "cost of doing business" og fair nok, men det krævet som sagt, at værten bliver gjort opmærksom på problemet :)


    0
  • Det lyder helt fair, at man skal give værten mulighed for at fixe problemet. Det har vi også gjort flere gange. Og vi har altid oplevet, at de er super imødekommende og serviceminded.

Med hensyn til aircon, så er det desværre ofte sådan, at de enten ikke kan køle nok ned (om sommeren), eller ikke varme nok op (om vinteren). De nyere smarte systemer er lavet sådan, at de kan styres fra centralt hold. Og for at spare strøm (og skåne miljøet), så er der sat begrænsninger ind.

Det er som udgangspunkt fint nok. Men vi har oplevet, at det var så automatisk og "fancy", at der ikke var noget at gøre ved det (heller ikke fra værtens hånd). Så måtte man bare leve med at svede om dagen eller fryse om natten. 


    0
  • Jeg er har 38 indsløste nætter og 3 i banken :) Kom for sent i gang med Hotels.com og var blevet på booking for længe :/ 

Ja, det er virkelig mange, men én af de få goder, ved at have meget rejsearbejde..

En anden god ting ved Hotels.com var, at man (indtil for ca. et års tid siden) kunne blive gratis medlem af Avis Preferred Plus. Det er super nice, hvis man ankommer sent om aftenen i Spanien (hvor udlejningskontorerne er lukkede), at man så bare kan trække bilnøglen i en boks, og at man samtidig er blevet opgraderet gratis til en større bil.

Den fordel er desværre fjernet fra Hotels.com. Jeg venter i spænding på, hvad de så finder på at tilbyde i stedet.


    0
  • En anden god ting ved Hotels.com var, at man (indtil for ca. et års tid siden) kunne blive gratis medlem af Avis Preferred Plus. Det er super nice, hvis man ankommer sent om aftenen i Spanien (hvor udlejningskontorerne er lukkede), at man så bare kan trække bilnøglen i en boks, og at man samtidig er blevet opgraderet gratis til en større bil.

Den fordel er desværre fjernet fra Hotels.com. Jeg venter i spænding på, hvad de så finder på at tilbyde i stedet.

Jeg har været AVIS preferred i mange år via firmaet

Har mest brugt det privat i USA, og en enkelt gang trak de også beløbet på firmakortet, men så trak firmaet det bare i løn senere.

Det er gratis at blive AVIS preferred nu :)


    1
  • Det er gratis at blive AVIS preferred nu :)

Ja, det er en god ting. Men Preferred Plus er ikke gratis. Og den mister man desværre. 


    0
  • Der ER kommet nye regler. Nu behøver man ikke længere dagspas. Men til gengæld må man kun parkere 3 timer ved Logan Pass. Det giver desværre ikke så lang tid til at gå den berømte Highline trail. Alternativt kan man tage shuttle-busserne. Men fra i år skal man nu til at bestille billetter (med tidsinterval) til disse busser. Det lyder mega bøvlet ift. at kunne være spontan.

Alt er udsolgt inde i selve parken. Vi har i stedet lejet en airbnb lige udenfor den østlige indgang.

Vi har uanset hvad tænkt os at køre ind i parken ved 6-tiden. Vi har nemlig ikke børn "på slæb", så det er intet problem at komme tidligt afsted.

Efter rådføring med ChatGPT er jeg kommet frem til:

• Dag 1: Going to the Sun Road med diverse hikes og stops
    • Dag 2: Many Glacier area: Grinnel Glacier trail
    • Dag 3: Many Glacier area: Iceberg Lake trail
    • Dag 4: Two Medicine Area (et par korte hikes før vi skal videre mod Helena)

Ferien er fra midten af juli til midten af august. En hel måneds roadtrip i sceneriske landskaber. Jeg glæder mig sindssygt :-)

Vil nok, det kun er 3 timer - 

Vi parkerede ved Logan Pass kl. 6:15, og fik den sidste plads på hele parkeringspladen, for at gå Highline Trail.

Hvis man kun må parkere i 3 timer, så må de da lave et bedre shuttle system, så man ikke skal have bil med ind. Efter vi havde gået Highline trail, tog vi shuttle tilbage til Logan Pass, men vi vi heldige med at få plads.

Hvis du får tid, vil jeg mene at en undervurderet hike, er fra Logan Pass til Avalanche Lake, via Hidden Lake - Den vil jeg prøve næste gang.

Hidden Lake er noget af det flotteste sø og landskab jeg har set :D


    1
  • Det er jo for sygt, at parkering er fyldt op 6:15. Man kan måske håbe, at nu hvor man ikke længere behøver et daypass, at folk så ikke står nær så tidligt op. Nu er der jo ikke længere behov for at omgå daypass reglen ved at køre ind før åbningstid. Måske et naivt håb :-)

Jeg gider ikke shuttlebus systemet, når det kræver forudbestilte billetter. Desuden vil jeg gerne have en bil, så jeg selv kan stoppe alle de steder undervejs, hvor man får lyst. Der skulle være masser af de såkaldte "pull-outs" langs vejen, hvor man kan parkere i 10-15 minutter.

Både Hidden Lake og Avalanche Lake har jeg på min liste som ture jeg gerne vil gå. Jeg satser på Avalance Lake trail, som starter fra en anden parkeringsplads end den ultra populære Logan Pass.

I øvrigt ser det ikke ud til at det er muligt at connecte Hidden Lake med Avalance Lake. Selv om de umiddelbart ligger tæt på hinanden, så er der ikke nogen officiel sti mellem de to. Men du havde måske tænkt dig at gå off-trail?

Hvis I boede ved den vestlige indgang, fik I så tid til at besøge Many Glacier området?


    0
  • PS: hvor skal man klikke, hvis man vil kommentere et indlæg - men overført til en anden tråd?


    0
  • PPS: hvorfor dukker Rejsetråden ikke op under mine Favoritter? Er det ikke en fejl?


    0
  • PS: hvor skal man klikke, hvis man vil kommentere et indlæg - men overført til en anden tråd?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? 


    0
  • PPS: hvorfor dukker Rejsetråden ikke op under mine Favoritter? Er det ikke en fejl?

Har du markeret tråden som favorit? Hjertet nedenunder seneste indlæg skal være markeret.


    0
  • Har du markeret tråden som favorit? Hjertet nedenunder seneste indlæg skal være markeret.

Ok, jeg troede at alle tråde, som man har skrevet i, automatisk blev til favoritter. Var det ikke sådan i det "gamle" system?

Eksempelvis står "Madtråden" som favorit hos mig. Men jeg har ikke klikket på hjertet. Jeg gætter på, at det er fordi jeg engang for længe siden skrev et lille indlæg i tråden.


    0
  • Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener?

Det som MadMartigan gjorde med mit indlæg fra "Hvad laver du du" (18. maj 15:34). 

Han kommenterer mit indlæg fra "Hvad laver du nu". Men får det puttet ind i Rejsetråden.


    0
  • Det er jo for sygt, at parkering er fyldt op 6:15. Man kan måske håbe, at nu hvor man ikke længere behøver et daypass, at folk så ikke står nær så tidligt op. Nu er der jo ikke længere behov for at omgå daypass reglen ved at køre ind før åbningstid. Måske et naivt håb :-)

Jeg gider ikke shuttlebus systemet, når det kræver forudbestilte billetter. Desuden vil jeg gerne have en bil, så jeg selv kan stoppe alle de steder undervejs, hvor man får lyst. Der skulle være masser af de såkaldte "pull-outs" langs vejen, hvor man kan parkere i 10-15 minutter.

Både Hidden Lake og Avalanche Lake har jeg på min liste som ture jeg gerne vil gå. Jeg satser på Avalance Lake trail, som starter fra en anden parkeringsplads end den ultra populære Logan Pass.

I øvrigt ser det ikke ud til at det er muligt at connecte Hidden Lake med Avalance Lake. Selv om de umiddelbart ligger tæt på hinanden, så er der ikke nogen officiel sti mellem de to. Men du havde måske tænkt dig at gå off-trail?

Hvis I boede ved den vestlige indgang, fik I så tid til at besøge Many Glacier området?

Jeg tror ikke Logan bliver fyldt op så tidligt, nu når der kun er 3 timers parkering, men så kan jeg ikke se folk gå Highline Trail, og nå tilbage på 3 timer? I 2025 skulle man ikke bruge billet til shuttles, derfor vi tog den tilbage til Logan, fra The Loop, hvor Highline slutter og så gik vi Hidden Lake om eftermiddagen. Hvis I kun er 2, kan i sagtens, få et lift af nogle tilfældige, fra The Loop tilbage til Logan.

Enig, jeg vil også altid have bil med, så man ikke er afhængig af andre, men jeg vil for alt i verden undgå Logan næste gang, hvis jeg kan, fordi det er helt smadret i biler. Jeg var også skuffet over man ikke kunne købe mad eller drikke på Logan Pass, fordi det kun er toiletter og parkering.

Jeg troede faktisk der gik en sti langs Hidden Creek, ned til Avalanche Creek, men det kan jeg umiddelbart ikke finde noget på, så det var nok en drøm. Jeg har billeder fra den dag vi var der, hvor der var to paddelboards på Hidden Lake, og jeg tror de sov nede ved søen, og har formodet de kom nede fra Avalanche.

Vi opgav Many Glacier, fordi man skulle have alle mulige adgangsbeviser, i form af bådture reservationer eller hike permits, for at kommer ind. Vi kom kun ud til Goose Island, som jeg ville se, da den er med i The Shining, og så kørte vi tilbage – Vi brugte en hel dag omkring Lake Macdonald, med kajakker og små gåture, og så bade, da vejret var helt perfekt + min golf og øl :D


    1
  • Hvor koldt var der ved Logan Pass kl. 6:15? Skulle man have både hue, vanter  og tykke jakker på? Det er jo bøvlet, hvis man nogle timer senere på turen sveder som et svin og ikke har nogen steder at gøre af alt overtøjet.


    0
  • Vi startede alle i shorts og en tynd regnjakke, og der var lidt koldt i skyggen, men I solen kl. 10, var der nok 30 grader :) Så røg alle regnjakker i rygsækken, og så var det t-shirt og shorts resten af dagen.

20250810_122949269_iOS


    1
  • Det som MadMartigan gjorde med mit indlæg fra "Hvad laver du du" (18. maj 15:34).

Han kommenterer mit indlæg fra "Hvad laver du nu". Men får det puttet ind i Rejsetråden.

Jeg kopierede det faktisk bare fra "Hvad laver du nu", satte det ind i Rejsetråden.


    1
  • Hvorfor er der alle de regler? Er det for at begrænse turismen? Amerikanerne plejer ellers at åbne alt, bare man betaler. (Man kan jo knapt køre forbi verdens største (indsæt selv ting) uden at det koster en håndfuld $)


    0
  • Hvorfor er der alle de regler? Er det for at begrænse turismen? Amerikanerne plejer ellers at åbne alt, bare man betaler. (Man kan jo knapt køre forbi verdens største (indsæt selv ting) uden at det koster en håndfuld $)

Antallet af besøgende til de amerikanske nationalparker er eksploderet siden corona. Så der er flere og flere steder, hvor der er kommet diverse regler for at begrænse antal turister pr. dag.  

Herudover er der så Trump's "America First" regel, der gør, at udenlandske turister kommer i anden række.

Eksempel: et årskort til alle nationalparker har i alle de år jeg kan huske kostet 80 dollars. Men fra 2026 koster det 250 dollars, hvis man er fra udlandet (og stadig 80 dollars for indfødte). Jeg læste heldigvis om det i decembers og skyndte mig at købe et til den gamle pris. Det udløber så allerede til Jul, men jeg skal alligevel ikke bruge det næste forår.


    1
  • Vi startede alle i shorts og en tynd regnjakke, og der var lidt koldt i skyggen, men I solen kl. 10, var der nok 30 grader :) Så røg alle regnjakker i rygsækken, og så var det t-shirt og shorts resten af dagen.

20250810_122949269_iOS

Jeg har ellers læst, at det er en god idé med vanter, fordi man skal holde fast i reb undervejs, og at disse reb kan være iskolde.

Den yngste på billedet ser lidt forfrossen ud. Er det dine tre børn?

Imponerende at du har kunnet få hele familien op så tidligt til at være på parkeringspladsen 6:15. Så har I vel været oppe en time før.


    1
  • Hvis man tjekker webcams, så er der lige nu flere meter sne. Så det bliver forhåbentlig tøvejr inden juli :-)


    1
  • Antallet af besøgende til de amerikanske nationalparker er eksploderet siden corona. Så der er flere og flere steder, hvor der er kommet diverse regler for at begrænse antal turister pr. dag.

Herudover er der så Trump's "America First" regel, der gør, at udenlandske turister kommer i anden række.

Eksempel: et årskort til alle nationalparker har i alle de år jeg kan huske kostet 80 dollars. Men fra 2026 koster det 250 dollars, hvis man er fra udlandet (og stadig 80 dollars for indfødte). Jeg læste heldigvis om det i decembers og skyndte mig at købe et til den gamle pris. Det udløber så allerede til Jul, men jeg skal alligevel ikke bruge det næste forår.

Så må man jo til at kræve forhøjede priser til attraktioner i Europa for Amerikanerne - åbenbart x 3 mindst. 

Så ku de lære det. :-) 


    1
  • Jeg har ellers læst, at det er en god idé med vanter, fordi man skal holde fast i reb undervejs, og at disse reb kan være iskolde.

Den yngste på billedet ser lidt forfrossen ud. Er det dine tre børn?

Imponerende at du har kunnet få hele familien op så tidligt til at være på parkeringspladsen 6:15. Så har I vel været oppe en time før.

Den yngste var 10, min søn 14 og min kone 41 ;)

Du behøver ikke handsker, det er virkelig lidt man holder i den wire, og min datter nævnte intet om det var hårdt for fingrene.

Vi kørte fra West Glacier Village kl. 05.15, og kørte i kø hele vejen derop, og fik somsagt den sidste p-plads. Jeg tror også det var fordi, der var skyfrit, og mange kom for at få solopgangen i bjerglandskabet.

Nøj, jeg er misundelig nu, og har somsagt Many Glacier til gode, og håber lidt systemet bliver bedre, eller de laver flere p-pladser.


    1
  • Hvis man tjekker webcams, så er der lige nu flere meter sne. Så det bliver forhåbentlig tøvejr inden juli :-)

Ja, det er vildt så meget sne de har, og den åbner nok heller før midt/sidste i Juni.

Vores billede er også fra d. 10 August 


    1
  • Ja, det er vildt så meget sne de har, og den åbner nok heller før midt/sidste i Juni.

Vores billede er også fra d. 10 August

Vi skal være der fra 20-24 juli. Så mon ikke det er fint der.


    0
  • Hvor gik ruten ellers til på jeres sommer roadtrip sidste år?

Vi skal bl.a. til Deadwood og Mt. Rushmore. Jeg er ret så ligeglad med klippen med præsidentansigterne. Men jeg tror det bliver sjovt at beskue hele cirkus’et med de amerikanske turister. Desuden skulle det ligge i et ret smukt naturområde (Needles Highway).


    0
  • Vi landede i Seattle, og fløj hjem fra Vegas. Vi kørte over Couer d´Alene til Glacier, og så til Yellowstone, derefter Lake Tahoe, Zion, Bryce, Page og slut Vegas.

Der var ikke mange turister da vi var der, de manglede især canadierne, som ligger mange penge, men som ikke ville komme dengang i august 2025, pga. Trump, ved ikke om det er blevet bedre.

Fedt med Mt. Rushmore og Deadwood - Skal I så også forbi Devils Tower og Crazy Horse Monument og Bad Lands? 

Du skal næsten læse, Steinbecks spøgelse. Jagten på en forfatter af Leif Davidsen. Det er en slags hyldest til Steinbeck og Hemmingway, men den er fortalt fra en autocamper tur, Leif Davidsen og hans kone kørte i 2012. De kommer fobi rigtig mange af de steder du skal, og Leif Davidsen har en fantastisk måde at fortælle på, og han besøger også mange skæve steder, i nærheden af præcis den rute du skal. Jeg har læste den 2 gange, og skal læse den igen, næste gang jeg skal derover :)

Da jeg skulle afsted, skrev jeg til Michael Bo Christensen https://www.drivingusa.dk og han tilbød mig et gratis Teams møde, og vi snakkede om løst og fast i 4 timer i aften - Han har virkelig mange fif og steder man kan smutte omkring.


    1
  • Vi landede i Seattle, og fløj hjem fra Vegas. Vi kørte over Couer d´Alene til Glacier, og så til Yellowstone, derefter Lake Tahoe, Zion, Bryce, Page og slut Vegas.

Fed tur. :-)

Ved ikke om jeg har spurgt før - men var I oppe på Angels Landing i Zion?

Fedt med Mt. Rushmore og Deadwood - Skal I så også forbi Devils Tower og Crazy Horse Monument og Bad Lands?

Ruten mod Deadwood og Rapid City går faktisk lige forbi Devil's Tower. Så den tager vi selvfølgelig et kig på.

Badlands National Park skal vi 100% bruge noget tid på. Vi har faktisk 4 overnatninger i Rapid City i et airbnb hus lige i downtown. Så vi skal som minimum bruge en hel dag i Badlands.

Crazy Horse vil være en lille detour på bjergturen via Needles highway og Iron Mountain highway. Hvis tiden er til det, slår vi nok et smut forbi. Men jeg forventer ikke meget, da det jo ikke er færdiglavet. Priserne på attraktioner styret af native americans plejer også at være ret pebrede (hvilket ret beset er rimeligt nok, historien taget i betragtning).

Du skal næsten læse, Steinbecks spøgelse. Jagten på en forfatter af Leif Davidsen.

Lyder perfekt. Den skal jeg helt sikkert have fat i. Tak for tippet :-)


    0

Lige efter 2.0 opdateringen var det faktisk sådan at tråden som default blev tilføjet favoritter når du skrev. Men det var lidt svært at forstå viste det sig, så jeg lavede det om til det vi har nu, hvor du manuelt skal trykke på hjertet.


    2
  • Lige efter 2.0 opdateringen var det faktisk sådan at tråden som default blev tilføjet favoritter når du skrev. Men det var lidt svært at forstå viste det sig, så jeg lavede det om til det vi har nu, hvor du manuelt skal trykke på hjertet.

Tak, det er godt at vide :-)


    0
  • Vi skal bo 4 nætter til sommer på Seiser Alm / Alpe di siusi, i Dolimitterne. Vi har aldrig været der før, og er på udkig efter nogle fede hikes, og specille vandreture.

Hvad jeg kan google mig til, er Seceda et must, og nok også Magdalene kirken, men er der nogle der har fif til andet på Siser Alm?

Nogen af jer, der har været der?


    0
  • Det tætteste jeg har været på Dolomitterne er Gardasøen. Vi tager stort set aldrig på bilferie i Sydeuropa (bortset fra Spanien som vi flyver til). Men der må være masser af andre, der har erfaringer med den del af Europa.


    0
  • Fandens vejr at pakke færdig i - heldigvis har vi aircondition i annekset, hvor der lige kan tages et pitstop.

Men i morgen går turen til Bornholm via Storebælt, Øresund og færge fra Ystad.

Vi har datter og svigersøn og to børnebørn på 7 og 3 år med - det bliver fedt at vise dem øen.


    1
  • Fandens vejr at pakke færdig i - heldigvis har vi aircondition i annekset, hvor der lige kan tages et pitstop.

Men i morgen går turen til Bornholm via Storebælt, Øresund og færge fra Ystad.

Vi har datter og svigersøn og to børnebørn på 7 og 3 år med - det bliver fedt at vise dem øen.

God tur :-)

Jeg har selv stadig til gode at se Bornholm. Men det kommer jo nok engang...


    1
  • God tur :-)

Me2 :)


    1
  • God tur :-)

Takker :-)

Du må jo gå øen rundt langs kysten, det er der mange der gør. Fantastisk flot natur, hele vejen.


    1