Jeg har i dag gennemført den største tekniske opdatering af Moovy siden vi gik i luften for 10 år siden.
Den korte forklaring er at Moovy, i store træk, har kørt med med den samme grundlæggende kildekode siden starten. Jeg er vildt stolt af hvor godt det har kørt i alle de år, men jeg har også lært utroligt meget siden da, både af Moovy, men også af andre projekter, og tiden var bare for længst løbet fra den oprindelige kode. Det gjorde det både svært at vedligeholde og opdatere sitet. Derfor jeg har løbende, over de sidste par år, bygget en helt ny version af Moovy op fra bunden, baseret på en nyere version af vores grundliggende framework, og en bedre databasestruktur. Samtidig har jeg, ved at starte forfra, fået bugt med en lang række problemer og uhensigtsmæssigheder i koden.
Paradoksalt nok skulle oplevelsen helst ikke ændre sig særlig meget for jer brugere. Jeg har hverken tilføjet eller fjernet store features. Men det skulle gerne åbne for at Moovy kan køre videre mange år endnu.
Men nu hvor jeg alligevel har været over alting, er der selvfølgelig sket mindre ændringer her og der:
- Design/layout har fået en stor overhaling. Det er lavet til at ligne sig selv, men mange detaljer er justeret
- Forummet er blevet omstrukturet en del, som du nok kan se.
- Underforummerne er fjernet til fordel for en stor pulje af tråde.
- Der er en ny undermenu i forummet
- Det er nu muligt at tilføje tråde til "favoritter", så man bedre kan følge med i de ting man finder vigtist
- Søgefunktionen i forummet er ny og meget hurtigere
- Søgefunktionen til artikler er simplificeret og rykket ind på forsiden
Der er også sket en masse opdateringer i vores backend, der skal gøre det nemmere for vores skribenter. Og der helt sikkert nogle ting jeg har glemt her - som sagt er det noget jeg har rodet med i pænt lang tid.
Jeg håber I vil tage godt imod denne opdatering og bære over med de børnesygdomme der nu engang måtte følge med. Du er velkommen til at skrive her i tråden, hvis du oplever problemer eller har kommentarer - så skal jeg gøre mit ypperste for svare og rette til.