Forumtråd - Velkommen til Moovy 2.0

Velkommen til Moovy 2.0

• Jeg har i dag gennemført den største tekniske opdatering af Moovy siden vi gik i luften for 10 år siden.

Den korte forklaring er at Moovy, i store træk, har kørt med med den samme grundlæggende kildekode siden starten. Jeg er vildt stolt af hvor godt det har kørt i alle de år, men jeg har også lært utroligt meget siden da, både af Moovy, men også af andre projekter, og tiden var bare for længst løbet fra den oprindelige kode. Det gjorde det både svært at vedligeholde og opdatere sitet. Derfor jeg har løbende, over de sidste par år, bygget en helt ny version af Moovy op fra bunden, baseret på en nyere version af vores grundliggende framework, og en bedre databasestruktur. Samtidig har jeg, ved at starte forfra, fået bugt med en lang række problemer og uhensigtsmæssigheder i koden.

Paradoksalt nok skulle oplevelsen helst ikke ændre sig særlig meget for jer brugere. Jeg har hverken tilføjet eller fjernet store features. Men det skulle gerne åbne for at Moovy kan køre videre mange år endnu.

Men nu hvor jeg alligevel har været over alting, er der selvfølgelig sket mindre ændringer her og der:

• Design/layout har fået en stor overhaling. Det er lavet til at ligne sig selv, men mange detaljer er justeret
    • Forummet er blevet omstrukturet en del, som du nok kan se.
    • Underforummerne er fjernet til fordel for en stor pulje af tråde.
    • Der er en ny undermenu i forummet
    • Det er nu muligt at tilføje tråde til "favoritter", så man bedre kan følge med i de ting man finder vigtist
    • Søgefunktionen i forummet er ny og meget hurtigere
    • Søgefunktionen til artikler er simplificeret og rykket ind på forsiden

Der er også sket en masse opdateringer i vores backend, der skal gøre det nemmere for vores skribenter. Og der helt sikkert nogle ting jeg har glemt her - som sagt er det noget jeg har rodet med i pænt lang tid.

Jeg håber I vil tage godt imod denne opdatering og bære over med de børnesygdomme der nu engang måtte følge med. Du er velkommen til at skrive her i tråden, hvis du oplever problemer eller har kommentarer - så skal jeg gøre mit ypperste for svare og rette til.


    5
  • Det er lidt irriterende at man ikke kan forblive logget ind på sitet, i længere tid, og at man ikke kan bladre i trådene...men tænker at det vel bliver bedre, efterhånden som i får tilpasset det.


    1
  • Det er lidt irriterende at man ikke kan forblive logget ind på sitet, i længere tid, og at man ikke kan bladre i trådene...men tænker at det vel bliver bedre, efterhånden som i får tilpasset det.

Det kræver nok lige en forklaring. Bliver du logget ud? Det burde ikke ske? Hvornår oplever du det?


    0

Det kræver nok lige en forklaring. Bliver du logget ud? Det burde ikke ske? Hvornår oplever du det?

Det gjorde jeg for nogle minutter siden, men måske skyldes det at det nye er under opbygning.


    0
  • Det er nok nærmere noget med cookies og caching i din browser. Men det er væk nu?

Hvad med det med trådene? Oplever du stadig det? Og kan du forklare hvad du mener, for jeg kunne umiddelbart se det?


    0
  • På trods af at jeg har læst seneste indlæg i tråden om Netflix’s opkøb af Warner Bros. og Mads Mikkelsens scene fra druk misbrugt, så ser begge tråde stadig ulæste ud hos mig.

Skal man skrive i en tråd før at gemme den som favoritter?

Hvorfor kan jeg ikke markere en tråd som læst uden at skulle trykke ind på den?

Burde der ikke være en knap i bunden af en tråd, der linkede tilbage til forummet?

Jeg synes ikke at ændringerne har været gode indtil videre. Det er blevet mindre overskueligt.


    1
  • Jeg kan ikke tilføje noget til Favoritter. Hvordan er det meningen at det skal fungere?


    0
  • Er det meningen at brugernes rigtige navne skal være synlige, når man klikket på brugernavnet?


    1
  • Testing 1,2,3


    1
  • Jeg ryger heller ikke ned til ulæste indlæg.


    0
  • Tak for inputtene folkens. Jeg skal nok få kigget på det altsammen.


    0
  • Testings


    0
  • Jeg ryger heller ikke ned til ulæste indlæg.

Heller ikke miig, man skal scrolles meget langt ned for at kunne bladre


    1
  • Er det meningen at brugernes rigtige navne skal være synlige, når man klikket på brugernavnet?

Ja, men jeg kan godt se problemet. Før I tiden var det ikke tydeligt at det var en offentlig oplysning. Jeg skjuler det for nu, så må vi lige se om vi kan finde noget smartere. Er det ikke meget smart at det er en mulighed at skrive det?


    0
  • Mangler der ikke også en markering af, hvor de ulæste indlæg starter?


    1
  • Det er ret irriterende at Netflix og Mikkelsen nyhederne, stadig står som ulæste, selvom jeg har klikket mig ind på dem, siden sidste indlæg


    2
  • Jeg skulle til at citere Ryder666’s indlæg, men den funktion mangler.


    0

Det virker godt nok her

Jeg kan ihvertfald godt citere


    1

Det virker godt nok her

Jeg kan ihvertfald godt citere

Jeg overså ikonet. Nu kan jeg godt citere.


    0
  • Ummidelbart ser det godt ud - tillykke.


    1
  • Øverst på siden er der et lille mellemrum mellem topbjælken og adressefeltet. En mindre detalje, men tænker ikke, at det er meningen?

Bruger firefox, hvis det skulle have nogen betydning.

0
  • Var det ikke bedre at teste version 2.0 inden ? Bare så det virkede ...

1
  • Ummidelbart ser det godt ud - tillykke.

Mange tak. Det luner efter at have brugt hele eftermiddagen og halvdelen af natten i går på at sidde og rette ting.


    1
  • Har lige kørt en update på nogle forskellige forum-ting.Først og fremmest skulle synkroniseringen af hvor langt man harlæst virke nu.


    1
  • Det er blevet rigtigt fint, godt arbejde:-)


    0
  • Ja, det ser ud til at spille nu :)


    0
  • Jeg opdagede lige, at de indlæg jeg skrev på dagen for ændringen (men inden ændringen) er blevet slettet. Kan de genskabes?


    1
  • Jeg forstår ikke helt den nye stjerner pr bruger - har Dave uddelt over 4000 stjerner ;-D


    0
  • Jeg forstår ikke helt den nye stjerner pr bruger - har Dave uddelt over 4000 stjerner ;-D

Hmm, jeg er så gået fra 4 og ned til 3 stjerner, så det er måske min der er blevet brugt til en anden bruger….


    0
  • Gi-jones, skal vi ikke have en moovy-emoji med thumbs up, nu du er ved opdateringen :)


    0
  • Gi-jones, skal vi ikke have en moovy-emoji med thumbs up, nu du er ved opdateringen :)

God idé, det mangler bestemt i funktionen, og har selv været tæt på at efterlyse den.


    0

God idé, det mangler bestemt i funktionen, og har selv været tæt på at efterlyse den.

Men er det ikke det, man indikerer med en stjerne?


    1

Men er det ikke det, man indikerer med en stjerne?

Jo, men den er jo anonym, kunne være fint lige at markere sin mening og støtte hvis man ønsker :)


    1
  • Min drøm var egentlig at gøre så man kan se hvem der har givet stjernerne, men det blev der ikke tid til i første omgang.


    2
  • Min drøm var egentlig at gøre så man kan se hvem der har givet stjernerne, men det blev der ikke tid til i første omgang.

Og der er gået helt kuk i det der er lavet.


    0
  • Og der er gået helt kuk i det der er lavet.

Wow. Jeg håber ikke det skal forstås så nederen som det lyder.


    0
  • Ulæste Tråde kategorien indeholder for mig mange tråde, der rent faktisk er blevet læst.

dyg 07-12-2025 20:55
    
    1

Kun i forhold til stjernerne


    0
  • Ulæste Tråde kategorien indeholder for mig mange tråde, der rent faktisk er blevet læst.

Det lyder lidt mystisk. Så vidt jeg kan se virker det fint. Forsvinder de når du går ind på dem?


    0

Det lyder lidt mystisk. Så vidt jeg kan se virker det fint. Forsvinder de når du går ind på dem?

Her dukkede der en masse gamle tråde op også, som alle havde det tilfælles, at jeg var den sidste, der havde skrevet deri.

De forsvandt dog fra listen efter at jeg havde åbnet dem igen :-)


    1
  • Ah ja, det er rigtigt. Alle de læste ulæste er nogle hvor jeg har sidste indlæg. Og de forsvandt heldigvis efter jeg havde været inde på dem.

Der er dog to andre ting:
    Jeg har en håndfuld tråde uden titel, hvilket gør, at jeg ikke kan klikke ind på dem, for at få dem væk. Og en potentielt værre ting er, at jeg ser en masse gamle interne moovy tråde, som jeg nok ikke burde have adgang til at se. De står alle som ulæste også. Et par eksempler "Bioscreeninger 10 år", "Stats for besøgende osv 10 år" og "Problem med profil 10 år".

Ehmn, der går noget helt galt når man forsøger at paste ting med linieskift ind i en citat blok eller en spoiler blok :D

dyg 07-12-2025 22:23
    
    2

Kan du forklare hvordan statistikken;

“Flest Modtagne stjerner” hænger sammen?

Lige nu gætter jeg på at det er et mærkværdigt mix mellem stjerner givet, for nogle - og stjerner modtaget for andre.


    0
  • Ah ja, det er rigtigt. Alle de læste ulæste er nogle hvor jeg har sidste indlæg. Og de forsvandt heldigvis efter jeg havde været inde på dem.

Lyder umiskendeligt som et manglende = efter et > problem :-)

Jeg har fundet den. Kommer med i næste update.


    0
  • Kun i forhold til stjernerne

In ordnung. Jeg kan godt se at der et nogle tal der ikke helt hænger sammen. Det ryger lige på listen af ting der skal kigges på.


    1
  • Der er dog to andre ting:Jeg har en håndfuld tråde uden titel, hvilket gør, at jeg ikke kan klikke ind på dem, for at få dem væk. Og en potentielt værre ting er, at jeg ser en masse gamle interne moovy tråde, som jeg nok ikke burde have adgang til at se. De står alle som ulæste også. Et par eksempler "Bioscreeninger 10 år", "Stats for besøgende osv 10 år" og "Problem med profil 10 år".

Skulle meget gerne være væk nu


    0
  • Hvis man søger på noget i søgefeltet, så kommer der kun resultater for de tråde, hvor ordet indgår i trådens overskrift.

Før kunne man søge på indhold i de underliggende indlæg. Er det ikke meningen, at man stadig skal kunne det?


    0
  • Hvis man nederst i en tråd klikker på 1-tallet i den sorte bjælke, så burde man komme tilbage til den første side i tråden. Men det virker ikke.

Man kan godt klikke på de andre tal i den sorte bjælke. Men et-tallet funker ikke.


    0
  • Ser god ud, skal lige vende mig til forfatteren på et post er flyttet til højre side


    3
  • tror lige at GI også har fortjent nogle kudos for det store arbejde med hjemmesiden fra os


    3
  • Der er masser af kudos, fanerne i venstre side, favorit knappen, og SÆRLIG meget vedhold af det gamle format så man stadig har følesen af et gammeldags forum over alle SO-ME platformene med instant gratification og click bait


    2