Forumtråd - Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• Næste og nattens sidste film 

Borat 2: Subsequent Moviefilm (Sacha Baron Cohen)...på DVD...


    0
  • Ser

Ulterior Motives (Thomas Ian Griffith, Mary Page Keller) på DVD...


    0
  • Jeg tuller videre med Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993) og er i gang med at se afsnit 6-8, hvor der bl.a. bydes på et besøg fra superskurken Q, krigsforbrydelser og mordanklager, samt en tur ud i rummet hvor Kira og dr. Bashir kommer et forlist rumskib til undsætning. Dagens afsnit:

• Q-Less
    • Dax
    • The Passenger 

I aften står menuen på thriller-dramaet Breaking (2022), som handler om den tidligere marinesoldat Brian Brown-Easley (John Boyega), der efter sin tilbagekomst og nye status som veteran bliver behandlet mildt sagt elendigt af systemet, hvilket pludselig betyder at han er i store økonomiske problemer. I ren desperation beslutter han sig for at ville røve en bank, men tingene udvikler sig langt fra på den måde, som han havde håbet på. Filmen er baseret på virkelige begivenheder.

Hele molevitten kan ses på Netflix. :)


    0
  • I aften står menuen på thriller-dramaet Breaking (2022)

Tak for heads up :)


    1
  • Borat 2: Subsequent Moviefilm (Sacha Baron Cohen), på DVD...var egentlig startet på den igår aftes/nat, men nåede kun at se se de første 10 minutter af filmen, inden jeg faldt i søvn. Og da jeg fik ulterior motives imorges, havde den førsteprioritet...men har nu fået tid til at se Borat...

Næste film

Striptease: uncut international version (Demi Moore, Burt Reynolds) på BD...


    0
  • Så skal der nuldres forhud :D 


    0
  • Så skal der nuldres forhud :D 

Selvom Demi Moore, er en vanvittig flot dame, er striptease ikke nok til at tænde mig, så der må jeg desværre skuffe dig


    0
  • Gad ikke se Striptease...den var ikke stimulerende nok til at holde interessen fanget. Så nu ser jeg...

The Bourne Identity (Matt Damon) på 4K UHD BD....


    0
  • Opdagede lige, da jeg ledte efter film, at jeg har

Apocalypse Earth (Adrian Paul, Richard Grieco) på BD men som jeg af en eller anden grund ikke har fået set....så den ryger på, efter Bourne!!!


    0
  • I eftermiddag taget jeg hul på den engelske detektiv-serie A Good Girl's Guide to Murder - sæson 1 (2024) med afsnit 1-3. Serien handler om den dedikerede teenager Pippa (Emma Meyers), der vælger som sin skoleopgave at gå i Sherlock Holmes fodspor i forsøget på at opklare en 5 år gammel mordsag, hvor en pige på skolen blev slået ihjel men hvor gerningsmanden aldrig blev fundet. Serien er baseret på bog-serien af samme navn.

Der skulle efter sigende allerede være givet grønt lys til sæson 2.

Kan ses på Netflix. 

I aften skal jeg se den surrealistiske sorte komedie og horror-thriller Nightbitch (2024), der har Amy Adams i hovedrollen som en kvinde, der beslutter sig for at gøre karriere som dedikeret husmor. Men efterhånden som tiden går, bliver hun mere og mere fastlåst og livstræt af sine forpligtelser og begynder rebelsk om natten at forvandle sig til en hund, eller en såkaldt Nightbitch. Det lyder meget syret alt sammen, så jeg er spændt på at se hvordan, det hele kommer til udtryk. Filmen er i øvrigt baseret på den ret populære bog af samme navn. 

Kan ses på Disney+. :)


    0
  • Tak for heads up :)

Det var så lidt. :)

Jeg var dog ikke super begejstret for filmen ift. den måde historien blev eksekveret på. Det hele gik meget langsomt og drænede historien for spænding, desværre. Jeg kunne dog rigtig godt lide skuespils-præstationerne og især John Boyega, Michael Kenneth Williams (Omar fra "The Wire") og Nicole Behari gjorde det fremragende. Så en noget blandet oplevelse for mit vedkommende.

Hvad synes du om filmen?


    0
  • The Wild Robot (2024)

EDIT: Nevermind, Prime Video i Canada kan se jeg bruger VPN og vil ikke afspille. Øv.


    0
  • Hijacked: Flight 285 (Anthony Michael Hall, Ally Sheedy) på DVD 

Og aftenens/nattens sidste film bliver 

Toy Soldiers (Sean Astin, Louis Gossett Jr) på BD...

Det hjalp betydeligt at jeg endelig fik filmen med engelsk tekst 


    0
  • Tror jeg venter lidt med Toy Soldiers og ser istedet

Into The Sun 1991 (Anthony Michael Hall, Michael Paré) på DVD,, når Hijacked: 285 er slut!!!


    0
  • Har taget hul på antologi serien (hvis man kan kalde den det) 

Tales From The Crypt, Sæson 1, som er en virkelig stjernespækket gyserserie med en ny historie for hvert afsnit. Produceret/instrueret af nogle af de største filmmagere. Det er nærmest film i serieform...ses på BD...


    0
  • Så står den minsandten på en ny omgang Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993), hvor jeg er nået frem til afsnit 9-11.

Her skal kommandør Sisko i gallauniform først tage imod en delegation fra Gamma-kvadranten inden, at hustleren Quark ruller sig ud i to spændende eventyr, hvor han bl.a. må forhandle med et mægtigt foretningsemperium og senere bliver viklet ind i en magtkamp om en kostbar antikvitet. Dagens afsnit:

• Move Along Home 
    • Nagus 
    • Vortex 

I aften står menuen på religiøs horror i The First Omen (2024), som er en prequel til den oprindelige serie om djævle-barnet Damien.

Da den unge novice Margaret Daino (Nell Tiger Free) sendes til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste, bliver hun betaget af en ældre pige på et børnehjem, hvem det viser sig hun deler traumatiske oplevelser med.

Inden længe viser det sig samtidig, at stedet er befængt af en dunkel ondskab, der leder Margaret på sporet af en sammensværgelse og et forsøg på at genskabe satan i al hans monstrøse og nederdrægtige vælde. 

Kan ses på Disney. :)


    0
  • I aften står menuen på religiøs horror i The First Omen (2024), som er en prequel til den oprindelige serie om djævle-barnet Damien.

Da den unge novice Margaret Daino (Nell Tiger Free) sendes til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste, bliver hun betaget af en ældre pige på et børnehjem, hvem det viser sig hun deler traumatiske oplevelser med.

Inden længe viser det sig samtidig, at stedet er befængt af en dunkel ondskab, der leder Margaret på sporet af en sammensværgelse og et forsøg på at genskabe satan i al hans monstrøse og nederdrægtige vælde. 

Kan ses på Disney. :)

En af sidste års bedste film!


    0
  • Safety Last! (1923)


    0
  • Betrayed (Stephen Baldwin, Kristy Swanson)...


    0
  • Et fornøjeligt gensyn med The hunt, 2020 :)


    0
  • Heartbreak Hotel (David Keith, Tuesday Weld) på DVD...


    0
  • Kramer vs Kramer (Dustin Hoffman) på BD, når Heartbreak Hotel er slut!!!


    0
  • I eftermiddag snupper jeg anden halvdel af A Good Girl's Guide to Murder - sæson 1 (2024), hvilket vil sige afsnit 4-6. Det har været en herlig og medrivende blanding af "Nancy Drew" og "Sherlock Holmes", som konstant byder på spændende plot-tvist. Og så er serien rigtig godt castet og har desuden et kick ass soundtrack til at understøtte løjerne med. Jeg glæder mig allerede til sæson 2. :)

Kan ses på Netflix. 

I aften fortsætter jeg sagaen om antikrist-barnet Damien i opfølgeren til Richard Donners horror-klassiker "The Omen" fra 1976.

Damien: The Omen II (1978) er der gået 7 år siden de grusomme begivenheder fandt sted, som efterfølgende gjorde at den nu 12 årige Damien befinder sig hos sin rige onkel (William Holden) og hans kone (Lee Grant), der har fået forældremyndigheden over ham - komplet uvidende om Damiens fortid og inkarnerede ondskab.

Alt imens en arkæolog dukker op for at advare om Damiens sande jeg og få ham lagt permanent i graven, gør satans yngel samtidigt sit bedste for på sigt at ville overtage sin onkels multinationale firma med henblik på at ville overtage verdensherredømmet. Og han skyr ingen midler i jagten på at opnå sit nederdrægtige mål.

Hvis man skulle have lyst til at se filmen, ligger den under den spøjse danske titel "Ansigtet på Muren".


    0
  • En af sidste års bedste film!

Ja, "The First Omen" var helt igennem fremragende. En af de bedste horror-film, som jeg har set i nyere tid. Den er virkelig god til at blande en stemning af creepy atmosfære med nogle visuelle billeder, som er utroligt ulækre og skræmmende, så man sidder med svedige håndflader og bankende hjerte næsten hele filmens spilletid.

Jeg var meget overrasket og imponeret over, at man har været i stand til at lave en ny film i en næsten 50 år gammel serie, som er så suverænt godt lavet. 70'er æstetikken var desuden også meget gennemført og super fint eksekveret i forhold til den måde, som instruktøren fik flettet sin prequel sammen med den første film fra 1976 på.

9/10 vil jeg give "The First Omen". 


    0
  • Ja, "The First Omen" var helt igennem fremragende. En af de bedste horror-film, som jeg har set i nyere tid. Den er virkelig god til at blande en stemning af creepy atmosfære med nogle visuelle billeder, som er utroligt ulækre og skræmmende, så man sidder med svedige håndflader og bankende hjerte næsten hele filmens spilletid.

Jeg var meget overrasket og imponeret over, at man har været i stand til at lave en ny film i en næsten 50 år gammel serie, som er så suverænt godt lavet. 70'er æstetikken var desuden også meget gennemført og super fint eksekveret i forhold til den måde, som instruktøren fik flettet sin prequel sammen med den første film fra 1976 på.

9/10 vil jeg give "The First Omen". 

Jeg ligger også selv på 9/10 til “The First Omen”. Fantastisk stemning den får skabt. Jeg synes faktisk bedre om den end den originale film, omend det godt nok er mange år siden at jeg så 1976-filmen. Jeg burde måske give den et gensyn.


    0
  • The French Connection (Gene Hackman, Roy Scheider) for første gang nogensinde og på BD...

Næste film 

The French Connection II (Gene Hackman) også for første gang nogensinde og på BD...


    0
  • I eftermiddag står menuen på Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993) i form af afsnit 12-14. Denne gang er der i alle tre afsnit fokus på Bajor-racen.

Først kigger deres åndelige leder forbi rumstationen på et overraskelses-besøg, dernæst må Kira og Sisko mægle i en konflikt mellem to Bojar-fraktioner, og tilsidst må føderationen ud i et nervepirrende projekt for at hjælpe Bojar-racen ved at overføre energi til deres samfund via en måne. Dagens afsnit:

• Battle Lines 
    • The Storyteller 
    • Progress

Kan ses på Netflix. 

Efter at have set to horror-film i træk i "The Omen" serien står aftenens program modsat i hyggen og komediens tegn, når jeg skal se Disneys originale klassiker The Parent Trap (1961).

Da de to tvillinger Susan og Sharon (Haley Mills) - som blev adskilt ved fødslen - tilfældigvis mødes igen på en sommerlejr, lægger de en snedig plan og bytter identitet i håbet om at kunne påvirke deres fraskilte forældre (Maureen O'Hara og Brian Keith) til at finde sammen igen. 

Om et par dage snupper jeg også remaket med bl.a. Dennis Quaid og Lindsay Lohan på rollelisten. 


    0
  • Mørkekeland (2024) - Havde for nylig genset Kongekabale for første gang siden den oprindeligt gik i biografen og har derfor været nysgerrig efter at se efterfølgeren. Forventer ikke at den er på højde med originalen, men ses det skal den. Kan ses på Max.


    0
  • Nickel Boys (2024)


    0
  • Gensyn med The Conversation, 1974. RIP Hackmam


    0
  • I eftermiddag tager jeg hul på western-miniserien Godless (2017) med afsnit 1-3.

Serien er instrueret og skrevet af Scott Frank, som også stod bag den anmelderroste serie "The Queens Gambit", og har bl.a. Jeff Daniels, Jack O'Connell ("Skins") og Michelle Dockery ("Downton Abbey") i hovedrollerne. 

Da den lovløse og hårdt sårede ungersvend Roy Goode - der er på flugt fra sin tidligere chef i skikkelse af den bindegale Frank Griffin - ankommer til den lille soveby La Belle, er det et overraskende syn der møder ham, da byen stort set kun er beboet af kvinder efter, at en tidligere mine-ulykke slog de fleste mænd ihjel.

Goode vælger dog alligevel at søge ly i byen i håbet om at beboerne, ansporet af den viljestærke enke Anne Fletcher, kan hjælpe ham med at få bugt med sin perverterede plageånd og hans revolvermænd.

Kan ses på Netflix. 

I aften skal jeg have afsluttet det gamle DCEU-univers med den mildt sagt spraglede og kulørte superhelte-film Aquaman and the Lost Kingdom (2023).

Denne gang må Aquaman slå sig sammen med sin uforudsigelige bror Orm i forsøget på at redde verden fra sin ærkefjende Black Manta's van(d)vittige hævnplan, der bl.a. involverer en koalition med en ældgammel og magtfuld troldmand, som vil tage den globale opvarmning til nye højder og udrydde Atlantis én gang for alle. 

Kan ses på Netflix. :)


    1
  • A Different Man (2024) - Kan ses på Filmstriben.


    0
  • I eftermiddag tager jeg hul på western-miniserien Godless (2017) med afsnit 1-3.

Serien er instrueret og skrevet af Scott Frank, som også stod bag den anmelderroste serie "The Queens Gambit", og har bl.a. Jeff Daniels, Jack O'Connell ("Skins") og Michelle Dockery ("Downton Abbey") i hovedrollerne. 

Da den lovløse og hårdt sårede ungersvend Roy Goode - der er på flugt fra sin tidligere chef i skikkelse af den bindegale Frank Griffin - ankommer til den lille soveby La Belle, er det et overraskende syn der møder ham, da byen stort set kun er beboet af kvinder efter, at en tidligere mine-ulykke slog de fleste mænd ihjel.

Goode vælger dog alligevel at søge ly i byen i håbet om at beboerne, ansporet af den viljestærke enke Anne Fletcher, kan hjælpe ham med at få bugt med sin perverterede plageånd og hans revolvermænd.

Kan ses på Netflix. 

I aften skal jeg have afsluttet det gamle DCEU-univers med den mildt sagt spraglede og kulørte superhelte-film Aquaman and the Lost Kingdom (2023).

Denne gang må Aquaman slå sig sammen med sin uforudsigelige bror Orm i forsøget på at redde verden fra sin ærkefjende Black Manta's van(d)vittige hævnplan, der bl.a. involverer en koalition med en ældgammel og magtfuld troldmand, som vil tage den globale opvarmning til nye højder og udrydde Atlantis én gang for alle. 

Kan ses på Netflix. :)

Godless lyder spændende- skriv gerne et par linjer når du har set den :-)


    2
  • Godless lyder spændende- skriv gerne et par linjer når du har set den :-)

Den kan i høj grad anbefales. Jeg gav den fem store stjerner i sin tid.


    1
  • Den kan i høj grad anbefales. Jeg gav den fem store stjerner i sin tid.

Tak for anbefalingen, den lyder spændende!


    1
  • Godless lyder spændende- skriv gerne et par linjer når du har set den :-)

Det er en aftale. :)

Af det jeg har set indtil videre tegner det til at blive en rigtig god mini-serie.


    1
  • A Woman Scorned 1 (Shannon Tweed)....


    0
  • Bridge of Spies (2015)


    0
  • Indersiden af mine øjenlug når jeg har spist....


    0
  • The Sight (Andrew McCarthy, Kevin Tighe) på DVD...


    0
  • I aften snupper jeg et gensyn med Alan Parkers mesterlige thriller Mississippi Burning (1988) for at mindes den fantastiske Gene Hackman, der jo som bekendt gik bort for nylig. 

Gene Hackman og Willem Dafoe spiller de to FBI agenter, der bliver sat til at opklare mordene på tre borgerrettigheds-forkæmpere, som er blevet brutalt myrdet i en mindre by i 60'ernes sydstater. I starten er der ikke megen hjælp at hente fra hverken det lokale politi eller politikerne, der synes at vende det blinde øje til det lokale Ku Klux Klans trusler og aggressive fremfærd i en by, som i forvejen oser af racisme.

Først da Hackmans mere erfarne agent tager utraditionelle metoder i brug, synes der at komme hul på bylden og jagten på at finde morderne og optrævle det bund-korrupte system kan for alvor begynde.

Ses i hjemmebiografen på BD. :)

Filmen kan også ses på DR til og med d. 31 marts. 


    0
  • Mississippi Burning på DR.dk - god oplysning, NightHawk, tak for det :)


    1
  • Mississippi Burning på DR.dk - god oplysning, NightHawk, tak for det :)

Det var så lidt. God fornøjelse med gensynet. :)


    1
  • I eftermiddag står menuen på Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993), hvor jeg er nået frem til afsnit 15-17, så nu begynder jeg at nærme mig afslutningen på første sæson.

I dagens afsnit må Kira, Sisko og Dax først ud på en farefuld mission, da de måler en faretruende høj energiudladning fra et nærliggende plasmafelt. Efterfølgende skal dr. Bashir agere vært for en delegation fra føderationen, der bl.a. består af Deanna Trois ("Next Generation") mor. Og sidst kommer Sisko og Kira op og skændes, da Sisko tillader et Valerisk rumskib at lægge til kaj ved rumstationen. Dagens afsnit:

• If Wishes Were Horses 
    • The Forsaken 
    • Dramatis Personae 

Kan ses på Netflix. 

I aften skal jeg se den romantiske forvekslings-komedie The Parent Trap (1998), som er et remake af Disneys klassiker fra 1961.

I denne omgang er det Lindsay Lohan der indtager dobbeltrollen som tvillingerne Hallie Parker og Annie James, der tilfældigvis mødes på en sommerlejr efter at have været adskilt ved fødslen. Herefter lægger de sammen en snedig plan for at få deres fraskilte forældre (Dennis Quaid og Natasha Richardson) til at blive forelskede i hinanden igen. Remaket er instrueret af Nancy Meyers og dette var hendes debutfilm.

Siden da er hun gået hen og blevet et prominent instruktør-navn indefor genren romantisk komedie med bl.a. film som "What Women Want", "Somethings Gotta Give" og "It's Complicated" på cv'et.


    0
  • Martial Law 1 (Chad McQueen, Cynthia Rothrock) på BD...


    0
  • Platoon (Tom Berenger, Willem Dafoe) denne gang på 4K UHD BD...

Da jeg fik sovet omkring kl 22 - 03:00 er jeg lysvågen....har også sovet fra kl 07:30 - 13:30 igår, efter jeg var vågen til at se Oscar showet...


    0
  • Jeg fortsætter i eftermiddag med den barske western-miniserie Godless (2017) og snupper afsnit 4-5. Især miljø-skildringen og skuespillet har været helt igennem fremragende.

Det er desuden ret fascinerende at se Michelle Dockerys forvandling fra hendes snobbede stiff upperlip attituder som Lady Mary Crawley i "Downton Abbey", og så til at være en sej, no bullshitt cowgirl i det vilde West. Men det viser blot, hvor dygtig en skuespiller hun er. 

Kan ses på Netflix. 

I aften står den atter på nervepirrende gys og gru i spejlvendt form af Alexandre Ajas horror-film Mirrors (2008), der er et løst baseret remake af den sydkoreanske film "Into the Mirror" fra 2003. 

I "Mirrors" spiller Kiefer Sutherland sikkerhedsvagten Ben Carson, som arbejder i et mindre center, hvor han pludselig kommer i store problemer, da en ondskabsfuld gammel ånd begynder at hjemsøge stedet og efterfølgende ham selv for at sprede sine mørke kræfter og skabe død og ødelæggelse blandt byens borgere.

Carson har dog som den eneste evnen til at spotte den diabolske overmagt via spejle og refleksioner, og sætter nu derfor alt ind på at redde sin familie fra at blive opslugt af den ubegribelige ondskab.

Kan ses på Disney +. :)


    0
  • Il demonio (1963)


    0
  • An American Werewolf In London (David Naughton, Jenny Agutter) denne gang på 4K UHD BD...


    0
  • An American Werewolf In London (David Naughton, Jenny Agutter) denne gang på 4K UHD BD...

Men det er jo en god film... ?


    0