Jeg måtte give op på Wednesday efter kun to afsnit. Havde ellers glædet mig til sæson 2. Men jeg kom hurtigt til at kede mig.
Den bliver lidt bedre hen ad vejen
Jeg måtte give op på Wednesday efter kun to afsnit. Havde ellers glædet mig til sæson 2. Men jeg kom hurtigt til at kede mig.
Ok, godt at vide. Jeg forsøger muligvis igen. Jeg skal alligevel bruge noget til et par lange togture...
I dag består menuen først af komedie-spoof-serien Alien: Earth - sæson 1 (2025) afsnit 7.
Glæder mig usandsynligt meget til at se, hvad sprællemanden Noah Hawley disker op med i denne uge, og om det kan overgå forrige afsnit i rendyrket idioti, total mangel på indre logik, og absolut ingen sammenhæng tidsmæssigt ift. at være en prequel til "Alien".
Kan ses på Disney+.
Bagefter snupper jeg dokumentaren aka Charlie Sheen - Part II (2025), hvor der bl.a. bliver taget et kritisk blik på kaoset omkring Charlie Sheens afsked med komedie-serien "Two and a Half Men" m.m.
Kan ses på Netflix. :)
Olsen Banden på spanden på nordisk film+
Startede forfra med den første imorges
Startet på
Olsen Banden i Jylland (på nordisk film+)
Double impact(1991)
på prime.
Alucarda (1977)
Olsen Bandens Store Kup (Ove Sprogøe, Poul Bundgaard, Morten Grunwald) på nordisk film+.
Når den er slut, den sidste halve time af
Boyz N The Hood (Ice Cube, Cuba Gooding Jr) på 4k UHD BD
Domino, motherfucker!
Die Hard 2: Die harder(1990)
trænger til at se Bruce Willis skyde nogle bad guys.
købt for langtidsiden på itunes, men har den da også på DVD
Ser
Osen Bandens Sidste Bedrifter (Ove Sprogøe, Poul Bundgaard, Morten Grunwald) på nordisk film+
September 5 (2024) - Kan streames på SkyShowtime.
Sidder bare og venter på at jeg kan gå i seng, men ikke for tidligt, så jeg vågner kl 2. Men som god nat er det altid ST Voyager, hvor jeg lige når 5 minutter inden jeg sover. (Og så kører Netflix 3 afsnit, så serien kan gå hurtig - den stopper efter 3 og spørger (angiveligt) om jeg stadig er aktiv) (Det er jeg aldrig!)
The President's Man 1+2 (Chuck Norris)
Jeg vil snuppe endnu et alt for kort afsnit af Peacemaker (2022-).
Superman (2025)
Dodes'ka-den (1970)
I aften tager jeg hul på Guy Richies krimi-komedie-serie The Gentlemen - sæson 1 (2024) og snupper afsnit 1-3.
Jeg vil snuppe endnu et alt for kort afsnit af Peacemaker (2022-).
Gunn er bedre til Peacemaker, end til Superman.
The Ladykillers (2004)
Iaften
Ninja (Scott Adkins) på DVD
Næste film
Ninja II Shadow Of A Tear (Scott Adkins) på DVD
Opdagede lige at der kommer tre gange Talent i aften...
Først to afsnit af den nyeste omgang Britain's Got Talent
fra kl 21:45--00:10
Og så Americas Got Talent All-stars fra kl 01:30-03-05
Alle på tv2 Charlie
Så filmkigning må vente til imorgen
Chicago (2002)
Jeg fortsætter i aften med krimi-komedie-serien The Gentlemen - sæson 1 (2025) og snupper afsnit 4-6.
Det er noget af det bedste Guy Richie har lavet i mange år. Super fedt skrevet og proppet med herligt kulørte og skæve karakterer.
Og så er det sgu fedt at se Kaya Scodelario igen. Hende har jeg været vild med siden, at jeg så hende første gang i "Skins", som den stærkt sarkastiske Effie Stonem.
Klemmer lige
Olsen Banden går i krig (Ove Sprogøe, Poul Bundgaard, Morten Grunwald) ned i programmet inden Talent showet starter. Det kan jeg lige nå.
Ses på nordisk film+
I aften står menuen nok engang på Guy Richies bindegale og klukkende morsomme gangster-serie The Gentlemen - sæson 1 (2024) og den store finale i form af afsnit 7 og 8.
Jeg undrede mig en del i sin tid, da Theo James navn blev nævnt i forbindelse med at kunne blive den næste James Bond. Men efter at have set ham give den gas på en utrolig cool, sjov og badass facon i "The Gentlemen", kan jeg faktisk sagtens forestille mig ham i rollen som agent 007.
Og så er det i øvrigt fedt at vide, at der er en sæson mere af "The Gentlemen" på vej. Glæder mig allerede til at se, hvad de finder på af gakkede løjer i den sæson.
Midt Om Natten (Kim Larsen, Erik Clausen) på nordisk film+.
Har ikke tal på, hvor mange gange, jeg har set den, men ihvertfald 20+ gange...hvor en af gangene var til jubilæums visning inde på biocity Odense, og det var en rigtig kopi de viste, og ikke bare en DVD eller Blu Ray de satte på.
Har iøvrigt set/mødt dem begge
Ninja II Shadow Of A Tear (Scott Adkins) på DVD, som er nattens sidste film.
Derefter sengetid zzZZzz
Intolerable Cruelty (2003)
I eftermiddag snupper jeg den længe ventede sequel til det overraskende animations-hit "Puss In Boots" fra 2011 i form af den ligeså anmelderroste Puss In Boots: The Last Wish (2022).
Denne gang ender den legendariske bestøvlede kat, fægtemester og eventyrer Puss (Antonio Banderas) i store problemer efter en episk duel mod en kæmpe trold hvilket betyder, at Puss kun har 1 af sine i alt 9 liv tilbage.
Da en dødbringende og koldblodig dusørjæger efterfølgende dukker op for at skalpere Puss, melder dødsangsten sig pludselig og Puss beslutter sig for at gå på pension på et kattehjem. Lige indtil at han en dag finder ud af, at han kan få et ønske opfyldt, hvis han rejser til en magisk skov.
Sammen med sin nye ven - i skikkelse af hunden Perritto (Harvey Gullien) - og hans gamle flamme Kitty Southpaw (Salma Hayek) drager Puss nu ud på et sidste magisk eventyr med dusørjægeren og et hav af andre fjender lige i hælene.
Kan ses på Netflix til og med d. 7 oktober.
I aften står menuen først på det store finale-afsnit (8) i Noah Hawleys pudseløjerlige makværk Alien: Earth - sæson 1 (2025), der er blevet værre og værre og mere ulogisk og usammenhængende for hver afsnit der er gået.
Det er mig en gåde hvordan, at den serie har fået grønt lys, når man kunne skrive en hel bog om dens store fejl og mangler. Jeg tænker ikke at afsnit 8 kan redde resten af serien, så min konklusion på "Alien: Earth" er, at det er det værste bidrag til "Alien" franchisen, hvis man ignorere "AvP 2: Requiem".
"Alien: Romulus" lagde franchisen i graven og med "Alien: Earth" har Noah Hawley efterfølgende overpisset gravstedet og lagt en dampende lort på gravstenen.
Kan ses på Disney+.
For ikke at gå deprimeret i seng runder jeg aftenen af med den charmerende, hyggelige og klukkende morsomme krimi-komedie-serie Only Murders In The Building - sæson 5 (2025), afsnit 5.
Kan ses på Disney+. :)
Sjovt har ikke noget imod romulus eller alien earth, for mig fungere de fint ind.
Sjovt har ikke noget imod romulus eller alien earth, for mig fungere de fint ind.
Ja, det kommer jeg så aldrig til at forstå. Både "Alien: Romulus" og "Alien: Earth" fucker jo fuldstændig op med tidslinjen. Det giver ikke nogen mening, når Disney har meldt ud, at "Earth" er en prequel til "Alien" og "Romulus" foregår mellem "Alien" og "Aliens.
Den teknologi og de våben der bruges i "Alien: Earth" eksempelvis er jo noget, der er langt mere moderne end det vi så i de efterfølgende 4 film.
Også så er der Wendys kommunikation med Xenomorphen. Hvordan passer dette ind i de efterfølgende film?
Men ud over dette er der store problemer med manuskriptet og instruktionen. Plus at flere af skuespillerne spiller virkelig dårligt. Og jeg kunne blive ved. :)
Snupper nok sæsonfinalen af Nighthawks nye yndlingsserie Alien: Earth i aften. ;)
Ej, jeg har heller ikke selv været ovenud begejstret, men nu vil jeg se hvordan skidtet ender.
Om der er planlagt flere sæsoner ved jeg ikke, men jeg ser nok ikke videre med mindre serien ændrer sig drastisk herfra både i form af udtryk og kvalitet.
De sidste 20 minutter af
Ninja II Shadow Of A Tear (Scott Adkins) på DVD
Er virkelig imponeret over Adkins skills, og ifølge Google ai overview, så er nogle af kampsport scenerne ægte. Flot ser det ud, og er også velproduceret
Mon Adkins nogensinde får sit endelige gennembrud i Hollywood?! Jeg håber det!!!
Og som om det ikke var nok, laver han også sine egne stunts
Double Jeopardy (Ashley Judd, Tommy Lee Jones) på 4k UHD BD
Næste og dagens/nattens sidste film
The Passion Of Darkly Noon (Ashley Judd, Brendan Fraser, Viggo Mortensen) på BD
Derefter sengetid zzZZzz
Well, natten er ung og jeg er lysvågen så jeg sætter
Cabin by the lake 1+2 (Judd Nelson) på når Darkly Noon er slut
Well, jeg magter ikke filmkigning heri nat, så det må vente til aftentimerne
One Battle After Another (2025)
Olsen Banden På De Bonede Gulve (Martin Buch, Nicolaj Kopernikus) på nordisk film+
Næste film
Olsen Banden På Dybt Vand (Martin Buch, Nicolaj Kopernikus) på nordisk film+
Der er tale om de to danske animationsfilm, som jeg ikke har set i nogle år...
Tror også jeg vil se en film i aften. Ved ikke lige hvad, men finder nok noget på en af streamingkanalerne.
Well, natten er ung og jeg er lysvågen så jeg sætter
Cabin by the lake 1+2 (Judd Nelson) på når Darkly Noon er slut
Ovenstående film og så
Karate Kid Legends (Jackie Chan, Ralph Macchio) for første gang nogensinde og på BD
Har ikke rigtig lyst til mere filmkigning idag....
I eftermiddags så jeg Olsen Banden På De Bonede Gulve, den var så dårlig at jeg opgav halvvejs inde i filmen. Så istedet hoppede jeg direkte videre med dokumentaren
Olsen Banden For Altid, som giver et indblik bag kameraet og interviews med filmholdet og anmeldere. Det var ret fascinerende men også lettere vemodigt, da mange af de involverede er gået bort.
Snupper nok sæsonfinalen af Nighthawks nye yndlingsserie Alien: Earth i aften. ;)
Ej, jeg har heller ikke selv været ovenud begejstret, men nu vil jeg se hvordan skidtet ender.
Om der er planlagt flere sæsoner ved jeg ikke, men jeg ser nok ikke videre med mindre serien ændrer sig drastisk herfra både i form af udtryk og kvalitet.
Hvis Disney laver flere sæsoner med Noah Hawley som showrunner, så skal jeg helt klart ikke se mere af "Alien: Earth". Hawley har tydeligvis ingen føling med "Alien"-universet eller "Blade Runner", og hans forsøg på at mikse de to verdener sammen var tæt på patetisk.
Derudover er han virkelig dårlig til at skaber horror og suspense - særligt nær det angår Xenomorphen.
Og så er der flere plottråde, som enten ikke fører nogen vegne eller som giver absolut ingen mening.
Hvad helt præcist gik Kirsh plan ud på? Hvad var Boy Cavalliers formål med at skabe synthetiske super-mennesker med børn indendi? Og hvorfor iværksætter Morrow en kompliceret plan hvor 117 ting kunne gå galt (hvilket også sker) for at få fat på en Xenomorph, når han kunne have fået samtlige monstre inklusiv Xenomorphen tilbage til Yutani blot ved at have afspillet videoen fra Marginot rumskibet, hvor Boy Cavallier indrømmer at stå bag sabotagen af skibet til det møde der foregår mellem Yutani og Boy C?
Sidste afsnit gav i hvert fald ikke svaret på noget som helst, men var egentlig blot en bekrætigelse i hvor dårligt serien har været skrevet lige siden afsnit 1.
Og udviklingen med Wendy kørte også helt af sporet til sidst. Hun gik fra at være et interessant bekendtskab til at være totalt uinteressant.
Først da hun uden nogen logisk forklaring kunne kommunikere og kontrollere Xenomorphs. Og siden hen da hun bliver en blanding af Neo og Obi Wan-Kenobi der kan styre samtlige maskiner og andre kunstigt skabte mennesker med et fingerknips.
Hvis der derimod kommer et spin-off med Kaptajn Øjebæ/blæksprutte-øje monstret (uden Noah Hawley ombord) og de laver det som en serie i stil med "Invasion of the Body Snatchers" eller "The Thing", så ser jeg det meget gerne. Det monster var i mine øjne det eneste interessante ved "Alien: Earth".
Hvad synes du om finale-afsnittet og om serien som helhed? :)
I aften tager jeg hul på den første af Taylor Sheridans prequel-serier til "Yellowstone", hvilket bliver i form af miniserien 1883 (2021), hvor jeg skal se afsnit 1-3.
Serien omhandler hvordan, at Dutton-familien tager på en dødsensfarlig karavane-rejse fra Fort Worth i Texas via Oregon til Montana, hvor de efterfølgende får opbygget deres Yellowstone-ranch alt imens, at de må manøvrere rundt blandt blodtørstige indianere, voldelige banditter og grådige pampere.
Serien har bl.a. Sam Elliott, Tim McGraw, Faith Hill, Isabel May og LaMonica Garrett på rollelisten.
Gensyn med Carl Th. Dreyers “Ordet” (1955)
Get Smart (Steve Carell, Dwayne "The Rock" Johnson) på BD, som jeg ikke har set i en del år...
The Killing of America (1981)
Old Dads (Bill Burr, Bokeem Woodbine)
For første gang nogensinde, og på Netflix.
Surfede løs på streamingtjenesten, efter noget nyt, og sjovt at se, valget faldt på denne, eftersom jeg har været fan af Woodbine, siden jeg så ham i The Big Hit i biografen i slutningen af 90'erne.
Gensyn med “No Country for Old Men” (2007).
One Battle After Another (2025)