Forumtråd - Madtråden

Madtråden

• Så står den på burgere i aften her i efterårsferien.

4 x 175 g okse forformede bøffer = 80,-

1 x 500 g oksekød = 75,-

Ps: Hvis jeg dør Davenport, så har du liv på samvittigheden.

Pps: Davenport hvis jeg dør, må du arve min DVD samling - 441 stk. DVD til en værdi af +25.000,-

www.invelos.com/dvdcollection.aspx/MadMartigan


    0
  • Gider ikke alle de fucking DVDer. Det er jo ikke til at komme af med igen! Jeg har allerede et loft fuld. (Prisen du sætter, er kun i din happy-happy world, hvor der er feer og eskimoer!)

Vi skal have nogle wraps med kyllingekebab og en mængde hvidløg. Og det der salat. Jeg har købt et glas jalapenos, så vi kan få gang i skidekanalen.


    0
  • Jeg har haft 450 dvd'er til salg på DBA i en måned til 450 kr.

Eneste reaktion har været: "Jeg leder efter Firefox fra 1981 med Clint eastwood har du den"


    1
  • Det er år siden det gik af mode. Jeg kan nu godt lide at sætte en film på, men det andet er bare nemmere. Og vi er faldet så meget til patten, at hvis den ikke lige er der, så finder vi en anden at se. Sådan var det jo ikke førhen. Der vidste man hvad udvalget var. 

Da vi så bøfler i går, snakkede vi om at se Danser med Ulve, og det første der slog mig var, gad vide hvor den ligger... Selv om jeg ved jeg har en deluxe udgave i et extented cut liggende på loftet....


    0
  • Iaften bliver det til en frysepizza med tomat, ost og pepperoni fra coop


    1
  • Jeg fik pizza i forgårs. Nu kan der godt gå noget tid. Bliver du aldrig træt af alt det pizza??


    0
  • Jeg fik pizza i forgårs. Nu kan der godt gå noget tid. Bliver du aldrig træt af alt det pizza??

Det tror jeg faktisk ikke jeg ville blive. Jeg tror godt jeg kunne spise pizza hver dag i forskellige variationer - hvis det ikke var fordi, det ikke er specielt sundt eller nærende.


    0

Jo, det hænder at jeg ikke gider pizza, men det sker dog sjældent at jeg ikke får det, ihvertfald minimum 2-3 gange om måneden 


    0
  • Jeg ville dø på så ensidig en kost :) Jeg skal personligt have noget mere varieret. Det er jo bare dej med ca. det samme på. Så stor er variationen på en pizza jo heller ikke? Hvor meget man hopper og danser, er smagen vel stort set det samme, med meget små varianter.


    0
  • Overvejer hønsekødssuppe mel kød og melboller til imorgen, muligvis med grovflute. Det er godt på vej til at være "suppevejr".


    1
  • Efter at have været i Litauen ved svigermor i en lille uge, så blev jeg nødt til at spise flere kartofler og mere Bacon da vi kom hjem. Så i går blev det til kartoffel-vafler med Bacon og creme fraiche til. Så bliver det ikke mere litauisk!

dyg 17-10-2025 09:05
    
    0
  • Gider ikke alle de fucking DVDer. Det er jo ikke til at komme af med igen! Jeg har allerede et loft fuld. (Prisen du sætter, er kun i din happy-happy world, hvor der er feer og eskimoer!)

I know, det var nu også bare den pris jeg har givet :-/


    0
  • Det er år siden det gik af mode. Jeg kan nu godt lide at sætte en film på, men det andet er bare nemmere. Og vi er faldet så meget til patten, at hvis den ikke lige er der, så finder vi en anden at se. Sådan var det jo ikke førhen. Der vidste man hvad udvalget var. 

Da vi så bøfler i går, snakkede vi om at se Danser med Ulve, og det første der slog mig var, gad vide hvor den ligger... Selv om jeg ved jeg har en deluxe udgave i et extented cut liggende på loftet....

For et halvt år siden, satte jeg en DVD på, for at vise sønnen The Shining - Det var så jammerlig kvalitet, at jeg endte med at købe Amazon Prime, så vi kunne se hvad der foregik :-/ 


    0
  • Lever sgu lidt på kanten de her dage: I går spiste jeg på noget Döner sjov i Kolding og fik en ordentlig portion araber-bacon. Og var så oppe ved en ven,, hvor vi bestilte en deep pan, som var lækker. Og til aften skal vi ha hjemmelavet pizza igen... Tror snart jeg har behov for broccoli! 


    0
  • Har fået fuldkornsnudler med kyllingestykker og sweet chilisauce 

Mega mums si'r jeg bare 


    2
  • Så står den på burgere i aften her i efterårsferien.

4 x 175 g okse forformede bøffer = 80,-

1 x 500 g oksekød = 75,-

Vi overlevede, så i dag gentager vi succesen :D


    0
  • Vi fik en god stærk gullash med en mos af kartofler, selleri og gulerødder. Da min datter ikke kan lide svampe, stegte jeg sådan nogle med Bacon og løg på siden, og så noget fintskåret forårsløg som topping. Det blev en ok aftensmad, men der var selvfølgelig lidt brok over, at det var for stærkt. Men det er vi jo vant til...


    0
  • Smed gulerødder, tomater, løg, peberfrugter og et hokkaido græskar i ovnen og fik lavet en god gang græskar/grøntsagssuppe efter at have stået i et par timer på terassen for at lave Halloween pynt.

dyg 19-10-2025 19:59
    
    0
  • Er ved at lave en slagter-medister med kartofler, gulerødder, porre, rødkål og en brun sovs med ribsgele i. Jeg troede ikke jeg havde energien til det, men det gik lige. Det hjalp lidt at den blev taget op i går, så det var lidt nemmere at gå til. Jane og Mikkel er til fodboldkamp, så vi kommer nok til at spise sent, men så er man også dejlig træt til at gå direkte i seng. 


    0
  • Igår stod den på sildeæg, en opskrift hen af deviled eggs, men der hakkes marinerede sild og dild sammen med blommerne. For at gøre det let hakkede jeg også hviderne groft og vendte dem i så det blev en slags æggesalat lige til at smøre på rugbrød. I aften, rester plus en Højer Jule Sylte med hjemmesyltede rødbeder


    1
  • Helmer er tilbage!! Welcome back, oldtimer!

dyg 21-10-2025 09:04
    
    1
  • Jo tak, havde lige brug for en timeout. 


    0
  • Hvordan går det med hunden så?


    0
  • Her står den på bøf med bløde løg, kartofler, bearnaise og en salat med feldsalat, tomater, agurk, rød peber og majs. Heldigvis fra madspild, så det ikke ruinerede os. 


    0
  • Til frokost i dag stod den på shepherd’s pie og kikærter i karry med grøntsager og ris. Dertil kålsalat med æbler og persille samt couscous salat med peberfrugt og agurk.


    0
  • Har købt hotdogbrød til 15kr, og en pose med 6 stk langelænder wienerpølser til 25kr, plus en mini flaske Heinz ketchup til 10kr, så skal have hotdogs idag, eller i løbet af ugen...

Mega mums si'r jeg bare 

Så ialt 50kr i Netto 


    0
  • Til aften kører vi rugbrød med rester af sildesalat, sylte, kommer vi i mangel har jeg en blodpølse i baghånden.

Til frokost skal jeg have en 50/50 blanding af grønærter og wakame salat med hjemmelavet teriyaki 

@AN, hvis det var min hund du spurgte til har han det fint, men er ved at være en en senior hund 6,5 år for en Leonberger er det nok 3/4 af dens tid. Så vi går ikke 10km længere, en 4-5km tur vil han meget gerne, men kan godt halte dagen efter. Så heller ikke for mange af dem til hverdag


    0
  • Det bliver lige til et Late Night Meal, I form af 

Hønsekødssuppe mel kød og melboller fra Coop.

Mega mums si'r jeg bare 


    1
  • Det bliver lige til et Late Night Meal, I form af 

Hønsekødssuppe mel kød og melboller fra Coop.

Mega mums si'r jeg bare 

Skal have den sidste portion af ovenstående Late Night Meal 

Mega mums si'r jeg bare 


    1
  • I går lavede jeg en vegetarisk karrygryde med kikærter, da jeg fik besøg af min nye veninde der ikke spiser kød. Nu er hun taget hjem igen, så i aften står den på hakkebøffer.


    0
  • Jeg kunne ikke finde noget kød, jeg ville betale den slags priser for på vej hjem fra arbejde, så fandt noget laks i fryseren. Det bliver i soya og sesam, kartofler, gulerødder, broccoli og bønner med en bearnaise. Lidt en underlig blanding, men hellere det, end at jeg fx skulle betale 42 kr for en pakke flæsk i skiver, hvor der er nok til ½. Det stikker for meget af. Jeg er sur! 


    0
  • I går lavede jeg en vegetarisk karrygryde med kikærter, da jeg fik besøg af min nye veninde der ikke spiser kød. Nu er hun taget hjem igen, så i aften står den på hakkebøffer.

Men hun fik vel pølse?

0
  • Det er sjovt, at de ikke bare kan æde hvad der kommer på bordet? Det er altid sådan noget: se mig, se mig! Der er da aldrig nogen der er død af at spise en god, rød bøf. Sårn noget pjat! 


    0
  • Det er sjovt, at de ikke bare kan æde hvad der kommer på bordet? Det er altid sådan noget: se mig, se mig! Der er da aldrig nogen der er død af at spise en god, rød bøf. Sårn noget pjat! 

Nu vil du da vist bare provokere:)


    0

Nogle synes det er synd for dyrene og andre er bekymret for klimaet. Og jeg indrømmer da også gerne at jeg godt se at der er nogle gode grunde til at skære ned på kød. Jeg kan bare så godt lide en god bøf. Nu er det ikke hende der har bedt mig om at lave mad, men mig der budt på mad, da vi alligevel havde en aftale ud på aftenen. Har da også selv fra tid til anden spist vegetarretter. Det har jeg ikke noget imod.


    0
  • (Det var for sjov...)

Men, for at vende tilbage til det vigtige: fik hun så pølse??


    1
  • Netto havde tilbud på fyldt pasta med skinke og ost, til 10kr pr pakke, så købte to. Og det plejer jo, som altid, at være 

Mega mums si'r jeg bare 


    1
  • Wraps med forskelligt salat og kyllingekebab.


    0
  • Jeg havde en butternut squash som jeg skulle ha brugt, så suppe.

Startede med 2 løg, 1 jumbohvidløg, 12-15 blade frisk salvie og en 1/4 pakke smør, som blev lavet til blødeløg. Så fik det en stor teske røget paprika og en halv teske cayenne. Så kom butternut i suppetern med i gryde og fik lov at stege godt af. 1½l grøntsags bullion henover og 1dl røde linser. Så fik det lov at simre en times tid også 2x3sek med en stavblender. 400g hvidbønner fra dåse med halvdelen af væsken og en 1/4l creme fraise, simre 20min mere, lige inden jeg slukkede blusset fik suppen en poser store grønlandske rejer fra frost. Serveret med ristede græskarkerner. 

I aften rester med ris 


    0
  • Jeg er ikke så sulten, så en pose Chicken noodles må være nok til at dulme den lille appetit.

Mega mums si'r jeg bare 


    1
  • Jeg har lige købt ind til aspargessuppe med hvidløgsflutes. Det bliver sgu nemt, det er jo bare at smide ting i en gryde eller to, og så er der mulje. 


    0
  • Har lige købt en red bull white edition til 10 sek normalpris 15 sek. køber det meget sjældent men yolo og det har været en hård dag 


    0
  • Tjekkede også lige Ritter sport og det er 28 sek. Jeg er dog allergisk overfor kakao 


    0
  • Suppen fungerede fint som en risret, Anita tilføjede mandelsplitter og rosiner som topping, det twistede det lige nok til det ikke virkede helt så rester med ris agtigt

Til aften æbleflæsk på rugbrød, måske hvilende på en madras af blodpølse


    0
  • Pølsemix med svampe. Den landede lige på den nemme i dag. Glæder mig til seng..


    1
  • Pølsemix med svampe. Den landede lige på den nemme i dag. Glæder mig til seng..

Det lyder som en gennemsnitlig aften i swingerklubben..

dyg 29-10-2025 20:15
    
    0
  • Det lyder som en gennemsnitlig aften i swingerklubben..


    0
  • You wouldent know the carnage....


    0
  • Jeg få en kammerat og hans familie til aftensmad så giver den lidt på allehelgenmeteret. Omkring kl 12 ryger en tørmarieneret nakkesteg i ovnen i en 5 timer til pulled pork. Anita har bagt burgerboller med gurkemeje, de er hæve med snore omkring så de nu har form af græskar. Jeg har lavet en gochujang baseret bbq sauce og der serveres med slaw. Der ryger også en omgang vinger på bordet og jeg har lavet min første buffalosauce


    0
  • Lavede en 250 gr. ribeye med svampe/løg, ovnkartofler og wiskeysovs. Den mellemste havde en knægt med hjemme, som var ret godt tilfreds...


    0