Forumtråd - Madtråden

Madtråden

• Iaften står den på hønsekødssuppe fra Coop med kød og melboller fra Netto.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Fik en McFeast og en Filet o´fish (extra sauce) til morgenmad. Det var sgu dejligt, og blev ikke alt for vammelt alligevel. Tror dagen skal gå med at drikke noget sodavand med is og se lidt Fargo.


    0
  • Har fået karbonader med hvide kartofler og bearnaisesauce samt ærter og gulerødder mix 

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Det blev til Pulled Pork Burger, med Sweet Baby Rays barbecue sauces til :D


    0
  • Det bliver bare til en gang Asia Cup noodles beef flavor som Netto havde på tilbud til 5kr pr bæger.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Vil snart varme en gang hønsekødssuppe fra Coop med kød og melboller fra Mou.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • I aften kommer den til at stå på en afart af Peking suppe, med kylling, 3 slags svampe, og æggeslør. Det er den 3 gang suppe siden nytår


    0
  • Rester af boller i karry. Jeg skal have lavet mere sovs og ris, men slipper da for at lave kødboller, som tager en krig.


    0
  • Jeg har et snyde trick. Er det lige så godt som hjemmegjort? nej. Er det bedre end de billige fra frost? ja. Klem en medister ud i klatter og forkog dem


    0
  • Jeg har et snyde trick. Er det lige så godt som hjemmegjort? nej. Er det bedre end de billige fra frost? ja. Klem en medister ud i klatter og forkog dem

Kender det godt, der plejer også at komme klatter ud, når jeg klemmer medisteren!

dyg 08-01-2026 08:19
    
    0
  • Ved mig er det bare lidt tyndt blod, men jeg har også været meget syg.


    0

Det har jeg en kammerat, der også gør. Og det smager jo lige så godt som den medister, man nu har købt, tillader det.

Med der sagt, så tager det jo ikke andet end 2 minutter at røre en fars sammen efter egen smag og behag, så jeg ved ikke, hvor meget tid man rent faktisk sparer :-)


    0
  • Laver en sammenkogt ret af svinefilet, pølser og svampe og så skal min nye food processor lave kartoffelmos til. Det er der ingen der gider spise, men der var heller ingen forslag da jeg spurgte flere gange, så jeg laver bare noget jeg godt kan lide. 


    0
  • Fik kulfisk med byggrød, gulerødder og brunet smør med kapers til frokost i dag dertil en masse salater og hjemmelavet romkugle til dessert 


    0
  • Skal bare have noget så simpelt som pastaskruer med Heinz tomatketchup og stærk chilisauce.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Vi havde i går en pakke høvlede griserøvhuller og nogle svampe der var ved at gå på dato, planen med rugbrød blev udskudt, til fordel for 80er lynet SKINKESTANK. Tilbehøret til datomaden blev meget passende en råkost af lettere frostskadet rødkål med de sidste jule mandariner og den sidste håndfuld pistacienødder. Så er der også rydder lidt op. 

I aften har Davenport inviteret på fri leg, da hans frygtelige kone er ude af huset


    0
  • Så skal vi drikke ren oksefedt og smøre hinanden ind i eddike. 


    0
  • Tæskede noget svinefilet til tynde bøffer med en kødhammer, stegte 1½ pakke svampe og to store løg i skiver og hældte fløde over.. Så Champion ála creme ca. Kartoffelmos og ærter i koldt smør og flagesalt til. Det smagte sgu godt.


    1
  • Har spist en pose chicken nuggets (19 stk) damn de var møre og juicy. Lige tilpas. Købte to poser til 10kr pr pose i Netto, forleden. Har en tilbage.

Gad ikke at lave noget tilbehør, så det var nok mere en omgang snacks, end et reelt måltid


    0
  • I går var nede på jorden dag, aftensmaden blev rugbrød med spejlæg og blødeløg.


    0
  • Har købe to Quiche Lorraine med skinke og æg...i Netto, de stod til 22kr stk, hvilket er cirka halv pris af, hvad de normalt koster


    0
  • Ville gerne lave ris i min nye instant pot så det blev til en omgang kylling i sur/sød/krads sovs.

Kyllingen blev marineret i 1 times tid i 1 tsk salt, 1 tsk sukker, ½ tsk msg, 2 spsk majs stivelse og bagefter lavsteg? (shallow fried) i olie. 

Sovsen var hjemme lavet fra lager, mener den var bygget på abrikos, æble eddike, ananas, peberfrugt og aji golden. Den blev tyndet op med en lille dåse ananas i tern med væsken, 1dl ketchup, og en rema1000 grønsagsblanding for fyld.

Risene fik 4min på høj i trykkogeren og 10min til at absorbere dampen. Tæt på perfekt


    0
  • I går smed jeg 2 lamme filetter i tern, i en krydder blanding af røget paprika, sød paprika, kanel, spidskommen, cayenne peber og sort peber.

I aften bliver det til en gang marokkansk lammegryde med kikærter, pistacie nødder, og abrikoser. Det får en 4-5 timer i low n slow. Jeg har noget andefond som bør bruges, det kan god ske den ryger i, i stedet for okseterning.


    0
  • Det bliver lige til en gang Late Night Meal I form af Quiche Lorraine med bacon og æg. Den sidste der var tilbage i fryseren.

Mega mums si'r jeg bare


    0
  • Til aften en nyklassiker, hjemme hos os... Medister med blomkål og bearnaise. Der bliver kogt blomkål nok til der kan blive til en gratin i morgen 


    0
  • Det blev lige til en gang midnight snacks, I form af en pose chicken nuggets.

Har ikke haft appetit før nu.

Der ligger stadig en uåbnet posefuld af chicken nuggets I fryseren.

Imorgen står den enten på hønsekødssuppe fra Coop, med kød og melboller fra Mou, eller spaghetti carbonara.


    0
  • Havde jeg havde en hel balje rester, så det blev medister med brasede gulerødder og kartofler, frk Jensens kogebog siger for øvrigt man skal koge sit grønt og jævne med kogevandet. Så det bliver en blomkål, rosekål, og broccoli.


    0
  • Dagens Menu står på hønsekødssuppe fra Coop med kød og melboller fra Mou.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Jeg nød 2 frankfurtere med baked beans, 2 spejlæg og en håndfuld ærter. Jeg kunne næsten ikke æde mine peanuts til aftenssnacken...


    0
  • Som en anden Trump har lige lige tildelt mig selv titlen som lokalmester i gratin, det kan jeg godt finde ud af.

Gratin med broccoli blomkål rosenkål og løg,

Opbagt sovs på brunet smør, mælk og grønsagsfond, smagt til med chipotle Tabasco og muskatnød. Sluttet af med cheddar og æggeblommer, piskede æggehvider vendt i.

To ildfaste fade, smurt med smør og drysset med rasp, de dampede grøntsager for delt og sovsen heldt over, låg af cheddar og rasp. 

Så en time i ovnen


    1
  • Sønnike havde længe plaget mig for at få mac'n'cheese, så det lavede jeg endeligt i går. Sørgede for at købe noget god ost (gruyere og en god skarp cheddar), så det rent faktisk smagte af noget. Jeg ville have tilsat noget pancetta, som jeg havde i køleren, men glemte alt om det, da jeg var i gang med at lave maden, så det blev uden.

dyg 21-01-2026 11:09
    
    0
  • Har du prøve at give din mac'n'cheese sriracha eller tabasco, det skal have ca så meget at man IKKE kan smage det, altså ikke brænde, men kombinerede smag af fermenteret, eddike, chili, og sukker løfter ostesmagene helt afsindigt


    0
  • Har du prøve at give din mac'n'cheese sriracha eller tabasco, det skal have ca så meget at man IKKE kan smage det, altså ikke brænde, men kombinerede smag af fermenteret, eddike, chili, og sukker løfter ostesmagene helt afsindigt

Nej! Det lyder godt, prøver det næste gang! Fruen har altid sriracha stående alligevel

dyg 22-01-2026 12:41
    
    0
  • Hertil aften står menuen på spaghetti carbonara fra Coop. 

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Skal have noget jeg ikke har fået i lang tid, nemlig Chili Con Carne, fersk færdigret fra Netto.

Mega mums si'r jeg bare


    1
  • Er stadig lidt sulten så det bliver til Late Night Meal I form af en fersk ham n cheese pizza fra Netto.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Har taget en nakkesteg op, som jeg vil langtidskoge i dag. Så ender det med noget ala gammeldags oksesteg, bare med svin. Hvide og brune kartofler, brun sovs, perleløg og bønner.

Skal bare lige have købt ind til det, og finde noget podcast jeg kan høre mens jeg hygger med maden i køkkenet. 


    0
  • Har taget en nakkesteg op, som jeg vil langtidskoge i dag. Så ender det med noget ala gammeldags oksesteg, bare med svin. Hvide og brune kartofler, brun sovs, perleløg og bønner.

Skal bare lige have købt ind til det, og finde noget podcast jeg kan høre mens jeg hygger med maden i køkkenet.

Jeg kan anbefale Djævlen i detaljen fra DR


    0
  • Den hører jeg også engang i mellem.

Nøj, det blev godt. Sovsen kunne der sagtens skrives en bog omkring, og så er søde kartofler og perleløg jo altid et hit. Selv den mindste spiste bønner, hvilket nok bliver det tætteste på noget vitaminholdigt vi får i ham i dette årti.


    0
  • Det blev til en snackpot fra Knorr, i form af spaghetti carbonara. De er på tilbud til halv pris, nemlig 10kr pr bæger, i Netto 

Mega mums si'r jeg bare 

Havde ikke den vilde appetit, så det var nok til at få stillet sulten


    0
  • BBQ kyllingespyd, ris, wiskeysauce og coleslaw. Det blev ret godt, og gæsten til aften var begejstret.


    0
  • Vi havde noget laksesalat rest fra Søndag, så det blev pita med hjertesalat og majs

I aften noget gris i tomat med pasta


    0
  • I dag stod den på Stegt Flæsk, på den lokale kro - nogle af stykkerene, var særdeles svumpede :D

https://alskrobad.dk


    0
  • Vidste ikke du var fra Synnejylland :)

Vi fik en hjemmelavet lasagne med fintsnittet salat. Den blev vellykket.


    0
  • I går legede jeg med min instant pot, der blev først lave marinara sovs af egne tomater fra fryseren, stegte nogle små kødboller/frikadeller som jeg så puttede i sovsen og derefter bare dumpede jeg tørrede pasta penne direkte ned i sovsen. Jeg havde sovsen kørende på slowcook high, men syntes ikke rigtigt der var varme nok i gryden så jeg slog den over på souse vide på 90 grader, syntes det er lidt svær at hitte ud af hvilke indstillinger der fungere hvordan.

Men maden blev skide god til slut, så det var jo godt nok


    0
  • Vidste ikke du var fra Synnejylland :)

Vi fik en hjemmelavet lasagne med fintsnittet salat. Den blev vellykket.

Nordjylland det er byen Als, 12 km øst for Hadsund :)


    0
  • pudsigt, der skal jeg i sommerhus til Maj


    0
  • pudsigt, der skal jeg i sommerhus til Maj

Kanon, jeg giver en bajer :-) Husk takeaway fra kroen 


    0
  • Skal jo på overarbejde igen i morgen, så prøver forberede hurtig, men også lækker mad, jeg hurtigt kan få varmet op under i morgen til mig og Line. Jeg har lige lavet en chokolademousse. Nu er den blevet sat på køl. Tror den blev rigtig god. Den skal toppes med flødeskum og hakkede nødder ristet i honning. Nødderne har jeg godt nok købt færdiglavet, men det smager sgu også godt. Om lidt går jeg i gang med hovedretten. Indisk Dhal med raita. Noget jeg heller aldrig har fået prøvet at lave. ChatGPT mener den er bedre dagen derpå, så det håber jeg jo på. Der skal Naanbrød til og der jeg så igen snydt og købt noget færdiglavet. Synes det ville være at gå over gevind at stå og bage.


    0
  • Jeg har sat en flæskesteg i ovnen, så kan den hygge ved lav varme til i aften. Har lyst til is, men jeg vil ikke betale de ågerpriser, når de tit er på tilbud. = de behøver ikke koste så meget, åbenbart. Så må man jo bare undvære.


    0