Forumtråd - Madtråden

Madtråden

• Jeg har sat en flæskesteg i ovnen, så kan den hygge ved lav varme til i aften. Har lyst til is, men jeg vil ikke betale de ågerpriser, når de tit er på tilbud. = de behøver ikke koste så meget, åbenbart. Så må man jo bare undvære.

Har du en ismaskine? Så kan du jo lave din egen is. Lavede en islagkage med saltkaramel til nytår. Det blev næsten for sødt, men det var sjovt at lave, så prøver nok igen med en anden opskrift.


    0
  • Nah, er ikke rigtig til søde sager, så dessertkøkkenet er ikke mig. Vil hellere bare købe noget is. Det er bare så fucking dyrt. Har heller ikke plads til mere udstyr, eller flere stikkontakter til rådighed for den sags skyld...


    0
  • I aftes stod den på friske håndrullede forårsruller, dyppesovsen var så godt så Anita gerne vil have den igen, så aftensmaden i dag, en ny omgang af det samme.


    0
  • Indbagt laks med hasselbach kartofler og salat. Og så lidt stegte ris, til dem der ikke kan lide kartofler. 


    0
  • I aften, Late Night snacks i form af en pose Chili cheese nuggets.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Jeg var i bazaren i går efter koriander, hvor jeg faldt over ossobuco så det skal vi have til aften, det bliver laves som en blanding af en klassisk ossobuco og ratatouille i trykkogeren, så må vi se om man kan det


    0
  • Vi fik Kong Fittes. Min datter havde en på besøg, og det var en fornøjelse at banke på og sige "Så er der fitte!" :D 

Det grinede vi meget af den aften...


    0
  • Har taget en rib-eye op, som jeg skærer til bøffer. Dem sous vider jeg med frisk timian og hvidløg. Tror det enten bliver bagt kartoffelmos eller pommes fondant til, og så pyntet med gulerod julienne og syltede rødløg. Og så tror jeg jeg laver en kalvesauce med et dash gastrik. Skal ikke rigtig andet i dag, så kan bare gå og hygge lidt med det. 


    0
  • Skal lave stjerneskud til aften. Tror jeg hopper brødet over til mig selv. Ellers bliver det for mange kulhydrater på én gang. Så om lidt skal jeg til at fritte fisk. Det tager altid en krig. 


    1
  • Skal lave stjerneskud til aften. Tror jeg hopper brødet over til mig selv. Ellers bliver det for mange kulhydrater på én gang. Så om lidt skal jeg til at fritte fisk. Det tager altid en krig.

Konge - en af mine fiske livretter. Kommer du også kogt torsk på, eller holder du dig til spætter eller skrubber? 


    0
  • Her bliver det chili con arne, med både ris og nanbrød til - naanbrød til den mindste. Hun kan spise naan til alt.


    0
  • Lige i dag blev det med røget laks. Da jeg lavede dem professionelt, var det dog med en rulle kogt hvid fisk, med et blad ramsløg inde i rullen og så kogt i hvidvin. Jeg har også lavet dem med en kogt krebs, men nu er det jo bare tirsdag ;)


    1
  • I går stod den på minestronesuppe med hvisløgsflutes. 

I aften noget svampe/bacon sovs over bagte rodfrugter


    0
  • Morgenmaden bliver curly Fries med Heinz tomatketchup.


    0
  • Morgenmaden bliver curly Fries med Heinz tomatketchup.

Det lavede jeg en del for mange år siden da jeg fløj solo, en god mæthed opgradering, når de er rigtigt sprøde og lækre smider man dem på en varm pande og hælder piskede æg henover.


    0
  • Der kom lige en poke bowl i vejen for aftensmaden i går, så i aften kommer den til at stå på det vi skulle ha haft, men bacon bliver skåret i skiver, paneret,  og svampene ryger i rodfrugterne, for jeg har opdaget tonkatsu sovs og det skal jeg lige prøve at lege med


    0
  • Min datter har jo kastet sig ud i surdej, så vi skal have individuel pizza i aften. 


    0
  • individuel pizza

Så alle i familien får deres egen særlige pizza?


    0
  • Yep. En klump til hver, så kan man selv bestemme. Stiller bare forskellige toppings frem. Det plejer at være ret hyggeligt, og så får alle det de ønsker. 


    0
  • Har taget en culotte op. Tror jeg kører den low key med nogle brasede kartofler og svampe i timian og en form for sovs til. Synes allerede jeg er træt af at det er mandag på mandag...


    1
  • Jeg er sgu blevet ret vild med min nye trykkoger, stegte noget kylling ovnen den anden dag, al sky og fedt fra bradepanden og knogler røg bare i kogeren sammen med en masse porre toppe jeg havde gemt i fryseren, en stak gulerødder, løg og lidt hvidløg. Tryk på i 2t, så var det lige 6x0,5L fond til fryseren og en ekstra sjat til hundens aftensmad.


    0
  • Vi er nødt til at spise oksemørbrad til aften, da Jane havde noget med hjem ude fra fryseren i går. Det er ikke lige typisk mandagsmad, men det skal nu nok glide ned alligevel. Det bliver med nogle bagte jordfrugter og nok kartoffelmos.


    0
  • Skal bare have optøede og kolde pølsehorn.

Det hænder at jeg nogle gange foretrækker dem kolde, fremfor varme, hvis de er egnet til det!

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Skal bare have optøede og kolde pølsehorn.

Det hænder at jeg nogle gange foretrækker dem kolde, fremfor varme, hvis de er egnet til det!

Mega mums si'r jeg bare

Din madpyramide minder ofte om et omvendt: Det Skæve Tårn i Pisa - men velbekomme


    1
  • Din madpyramide minder ofte om et omvendt: Det Skæve Tårn i Pisa - men velbekomme

Lol, tak

Er stadig lidt sulten, så varmer nok en gang butter chicken med ris, inden sengetid.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Skal have Late Night Snacks i form af 

Mini Foccacia med tomat, ost og pepperoni....optøede, kolde velegnede til spisning.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • I aften flæskesteg som højtbelagt på rugbrød, eller måske som burger... Er ikke stålsat endnu


    0
  • Vi spiser meget pasta her i huset, de italienske klassikere er i højsædet ved os, om det så er carbonara, puttanesca, cacio e pepe, ragu, zozzona, sorrentina eller hvad hulen vi nu finder på.

I årenes løb har vi fundet en yndlings pastamærke, Rummo, men normalt koster den i omegnen af 25kr pr pakke. En sjælden gang imellem har vores Coop dem på tilbud til 16-18kr pakken, hvor vi så køber en kasse eller to. Men i går faldt jeg over (nu lyder det som et reklameindlæg, men jeg får altså intet ud af det) det website, der hedder Vivo Food Box. Nu har jeg lige bestilt nogle kasser af vores pasta til hvad der svarer til 12-13kr pr pakke pasta, inkl fragt fra Italien!

Så kommer det store problem.. Hvor fanden skal vi opbevare det?!

dyg 18-02-2026 08:07
    
    0
  • Det blev en blandet omgang til aften. Jane er blevet opereret i kæben i dag, så hun må kun spise is, bette stakkel... Ida lavede Carbonara til hende og Mikkel, og Mads bestilte toast. Så lavede jeg en 300 gr. karbonade med brasede og ærter til mig selv. Men det var da meget hyggeligt.


    0
  • Det blev hottere i dag, med Værtens bedste sennep, fra Puks Delikatesser, og syltede fra Beauvais.. Kæft det var godt..


    0
  • Har fået chicken masala med ris....og det var nu

Mega mums si'r jeg bare

Købte det ved en fejl, da jeg oprindeligt ville have haft Butter Chicken....men så fik jeg da prøvet noget nyt.


    1
  • Vi fik stegte ris med bambusskud, bagte løg og bbq kyllingespyd. Til middag lavede jeg en grydefult tom yon suppe med risnudler og wontons. Så meget mad i dag...


    0
  • Har fået gullasch med kartoffelmos, en fersk færdigret fra Netto.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Fik en burger fra et sted i Billund i går.. har haft tyndskid siden kl 3 i nat. Jubii!

dyg 22-02-2026 15:52
    
    0
  • Fik en burger fra et sted i Billund i går.. har haft tyndskid siden kl 3 i nat. Jubii!

Ikke så underligt, de er en anelse klodsede på de kanter.


    0
  • Vi skal have individuel pizza til aften...

Fik ellers et ordentlig morgenmåltid i dag. Spiser normalt ikke om morgenen, men i dag fik jeg 4 pølser, en dåse baked beans, panderistet toast og tre stegte æg. Det lagde lige bunden... 


    0
  • Har lige spist Mac N Cheese.

Osten var ved at flyde over, men jeg nåede at redde, den der glas tallerken man stiller retten på, inden det blev alt for sticky.

Derefter kom jeg den lune ret, op på en dyb tallerken, og gav den halvanden minutter i mikroovnen, så den blev tilpas varm.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • I går stod den på hjemmegjort smørebrød,

• Sildemad med hjemmelavet æggesalat
    • Stegt torskerogn med remulade, dild, og friske agurketern
    • 3 stjernet aberøv med remulade, ristede løg, og hjemmelavet agurksalat
    
    0
  • Vi fik en forloren hare. Jeg flottede mig og købte en side Bacon, så det var gode, tykke skiver den var pakket ind i. Og sovsen kan man jo aldrig sætte spørgsmålstegn ved. To af børnene kunne endda dufte hvad vi skulle have, og sagde ØJ. Så det var kun Mikkel, der ikke ville have noget. En 4/5er kan betegnes som en succes! 


    0
  • Broaster, nogen gang gad jeg godt være mindre nysgerrig. For lidt under 4000kr kan man få en elektrisk højtryks friture som sjov nok kombinere friture og trykkogning. Jeg ville nok ret hurtigt bliver endnu tykkere, men på en eller anden måde føler jeg at jeg er nød til at eje dette redskab


    0
  • I har ikke plads til yderligere udstyr. I bor i et udvidet kosteskab. Hvor skal den stå? Ude på spisetoilettet?


    0
  • Den kan komme med i dobbeltsengen den frækkert


    0
  • Vi fik smash tacos bic mac style. Det var satme noget de kunne være med til. Jeg gik også lidt over the top og lavede 24...


    0
  • Skal have Chili Con Carne, fersk færdigret fra Netto. Huskede, at få købt Asian stærk chilisauce, som jeg blander i retten, til den bliver extra spicy, eftersom den i forvejen, ikke er specielt krydret.


    0
  • Er ved at skamkoge en nakkekam. Den kommer til at gå med mos, bønner og ærter, karamelliserede perleløg og en god flødesovs. Har gjort køleskab rent, og fået smidt alt muligt ud. De der glas med en sjat et eller andet i, som bare fylder. 

Så syltede jeg også lige en agurk, så der kom lidt nyt på hylderne. Har også handlet godt ind til ugen. 


    0
  • Søndag stod den på paneret flæsk med persillesovs og kartofler

Mandag, rest paneret flæsk på brød, lavede for første gang russisk salat det fungerede fremragende ovenpå, fik dog lavet for meget så i aften bliver det ribbenssteg på brød, med russisk salat... Så i morgen bliver det det ribbensteg på brød med noget andet ovenpå


    0
  • Den står på rester i aften. Lasagne og nakkesteg (ikke sammen...). Gad sådan set heller ikke lave noget i dag, så det passer mig fint, samt at det ikke fylder i køleskabet. 


    0
  • Har fået meat lover pizzaer to dage i træk...den ene fra Aarup Stenovns Pizzaria, den anden fra lazlo. Stenovns pizzaen var selvfølgelig bedst, men kostede også 105kr.

Mega mums si'r jeg bare 


    0
  • Har været i Tyskland hele dagen og handle ind til konf. Og lidt til os selv. Det er vanvittigt så meget man kan spare ved at tage i Aldi dernede. De står næsten og forærer deres vare væk.

Nå, fik købt nogle wienerpølser, og lavede pølsemix til de andre, mens jeg stuvede nogle kartofler i løgsovs til mig selv. 


    0
  • I aften forsætter eventyret, og jeg kreerer en omgang mørbradgryde med ris. Mest fordi jeg har alle ting i huset. Skal måske lige over efter lidt svampe, men det er også det. 


    0