Forumtråd - Sportstråden

Sportstråden

  • Vi har fodboldtråden.

    Men sport er langt mere end det, jeg har søgt men ikke fundet andre - derfor denne, også set i lyset af OL 2020.

    
    0
  • Spændende afslutning på VM kampen i håndbold mellem Danmark og Holland.

    Ser faktisk bedre ud med Danmarks spil end i mange år. Især forsvaret er markant forbedret.

    
    0
  • Så sluttede det med en dansk sejr 27-24 - fuld fortjent og endnu en godkendt indsats.

    Jeg har hidtil været utilfreds med Klavs Bruun Jørgensen, som ikke har fået det optimale ud af sin tid som landstræner - men det ser endelig ud til at han har fundet ballancen. Synd at der også i denne turnering har været svingende præstationer.

    Men drømmen om OL deltagelse lever stadig.

    
    0
  • Ja, endelig fik de også scoret nogle mål. Synes defensiven er rigtig god, men de mangler altså noget i den anden ende. Og havde det ikke været for Toft, så var vi forlængst skudt i sænk. (Og hvor er Mie Højlund da bare en über snitte - selv med en ordentlig shiner :D)

    
    0
  • Ja, endelig fik de også scoret nogle mål. Synes defensiven er rigtig god, men de mangler altså noget i den anden ende. Og havde det ikke været for Toft, så var vi forlængst skudt i sænk. (Og hvor er Mie Højlund da bare en über snitte - selv med en ordentlig shiner :D)

    Sandra Toft har en redningsprocent på 41% for hele turneringen, hvilket er verdensklasse. Havde klassen være lige så høj for resten af holdet, så havde en semifinale være på plads nu..

    Lige nu skal man håbe på at Sydkorea slår Norge, så er der måske stadig en teoretisk mulighed.

    
    0
  • Så røg Rusland ud i 4 år... Så hører vi nok snart fra Putin.

    
    0
  • Så røg Rusland ud i 4 år... Så hører vi nok snart fra Putin.

    Holy Moses - hård slag for alle russiske atleter, og vel ikke helt fair.

    
    0
  • De kan jo bare lade være med systematisk at snyde?

    
    0
  • De kan jo bare lade være med systematisk at snyde?

    Ja - men det er godt nok mange mennesker at skære over en kam. 

    Det må jo skyldes at russerne bare slet ikke accepterer internationale retningslinier for doping.

    
    0
  • OL er om noget en idrætsbegivenhed, der er sovset ind i politisk fnidder fnadder og storpolitiske magtkampe. At man udelukker Rusland i 4 år er ligeså meget et politisk rap over fingrene på Putin og Rusland, som det har med reele sportslige interesser at gøre.

    Der er i så fald - hvis man bruger dopingen som undskyldning - andre lande, bl.a. og især USA, som også burde udelukkes. Det bliver de selvfølgelig ikke, fordi russerne er en torn i øjet på flere lande rent politisk set og et godt fjendebillede at blive ved at holde fast i for dermed selv at fremstå mere rene, end man reelt er.

    
    0
  • De russiske atleter kan jo godt stille op (hvis de har rent mel i posen), men så er det bare under neutralt flag...

    
    0
  • OL er om noget en idrætsbegivenhed, der er sovset ind i politisk fnidder fnadder og storpolitiske magtkampe. At man udelukker Rusland i 4 år er ligeså meget et politisk rap over fingrene på Putin og Rusland, som det har med reele sportslige interesser at gøre.

    Der er i så fald - hvis man bruger dopingen som undskyldning - andre lande, bl.a. og især USA, som også burde udelukkes. Det bliver de selvfølgelig ikke, fordi russerne er en torn i øjet på flere lande rent politisk set og et godt fjendebillede at blive ved at holde fast i for dermed selv at fremstå mere rene, end man reelt er.

    Enig - tænkte netop på USA, som jo netop også har haft masser af tilfælde med doping.

    
    0
  • De russiske atleter kan jo godt stille op (hvis de har rent mel i posen), men så er det bare under neutralt flag...

    Ja, heldigvis - men det må være noget særligt at stille op for sit land, Putin eller ej.

    
    0
  • Endegyldigt farvel til semifinalen, med Norges sejr over Sydkorea. Så er der kun OL kval at spille for, men det bør være motivation nok.

    Jeg savner dengang hvor Wilbæk turde sige højt at de gik efter at blive verdens bedste.

    
    0
  • Der er mange russiske atleter som undersøger muligheden for at ændre statsborgerskab pga de er irriteret over den systematiske doping der finder sted i Rusland,for det er jo ikke dem alle der doper sig. Blandt andet i tennis findes der mange atleter som ikke doper sig.

    0
  • Gang i en spændende 3 sætter ved sæsonfinalerne i badminton, Victor Axelsen vs Chen Long

    
    0
  • Surt at Axelsen ikke gjorde arbejdet færdigt - men da det er puljekampe har han stadig mulighed for en semifinale, hvis han vinder de to næste. 

    Senere idag spiller Antonsen mod Christie - ca kl 14.

    
    0
  • Lige nu spiller Danmark mod Serbien om retten til at deltage i Ol kvalifikation.

    Var det op til mig så er det på tide med en ny landstræner - Danmark har verdens bedste kvindelige målmand (hvilket ofte betyder 50% for et hold). 

    Desuden har man en af verdens bedste i Anne Mette Hansen - og et glimrende forsvar.

    Reelt bør man have mulighed for at gå i en semifinale, ved hver slutrunde. Med den rigtige motivation og taktik.

    Klaus Bruun har nu haft 5 år til at bevise at han er den rigtige mand til et job, som han iøvrigt ikke gad have. Bedste resultat en 4 plads ved EM for 3 år siden.

    Tidligere kunne man sige at Danmark ikke havde de individuelle kvalliteter, men dem har de nu. Derfor er der ikke længere nogen undskyldning.

    Pt. mangler Danmark et af de tidligere største våben, kontraløbet - og hvorfor det ikke bliver brugt må guderne vide. Men uden de nemme mål, er det virkelig op ad bakke.

    Svaret har længe været åbentlyst; Ansæt Helle Thomsen. Hun førte FCM håndbold til tops, og skaffede Holland medaljer ved både VM og EM. Er desuden udnævnt til europas (og dermed verdens) bedste kvindelige håndboldtræner 2018/19.

    
    0
  • PIS

    Uafgjort mod Serbien, trods føringer til sidst - betyder et misset OL, for anden gang i træk.

    Det her må betyde slutningen for landstræneren, ellers har DHF ingen ambitioner.

    
    0
  • Hm

    Ikke den bedste december for dansk idræt.

    Den største kvindelige atlet, Wozniacki lukker karrieren (dog først om 2 måneder).

    Håndbold kvinderne opnår en skuffende 9 plads ved VM - og misser OL

    Sæsonfinalerne i badminton har to danskere med, som begge ser ud til at have udspillet deres muligheder.

    
    0
  • Det var da noget af et par overraskelser i VM semifinalerne. :) 

    www.dr.dk/sporten/haandbold/vm/norsk-semifinale-kollaps-spanien-og-holland-moedes-i-overraskende-vm-finale

    Men super fedt med Holland. Nu skal jeg helt sikkert se finalen. :)

    
    1
  • Det var da noget af et par overraskelser i VM semifinalerne. :) 

    www.dr.dk/sporten/haandbold/vm/norsk-semifinale-kollaps-spanien-og-holland-moedes-i-overraskende-vm-finale

    Men super fedt med Holland. Nu skal jeg helt sikkert se finalen. :)

    Ja vildt nok, Spanien var godt nok overraskende :-)

    
    0
  • Det var da den vildeste kamp. Og jeg så ikke et eneste spansk angreb. Sad bare og gloede på Tess Wester. Hun bevæger sig bare så lækkert...

    
    0
  • Det var da den vildeste kamp. Og jeg så ikke et eneste spansk angreb. Sad bare og gloede på Tess Wester. Hun bevæger sig bare så lækkert...

    Jeg kan ikke helt regne ud, om du rent faktisk har interesse i håndbold eller du bare er konstant megaliderlig?

    ;-)

    
    0
  • Ja, det var en helt sindssyg finale med igen igen helt fantastiske præstationer af Tess Wester og især Estavana Polman.

    De har været så tæt på den helt store triumf tidligere Holland, så jeg under dem det virkelig, at det nu endelig lykkedes dem at vinde guld. :)

    
    0
  • Nielsen - det kan du jo gætte på ;) Men jeg mener virkelig, at hun bevæger sig helt specielt. Hun virker fjerlet, og det er vildt at se på. At hun så er en hyper-snitte, hjælper jo på helhedsbilledet ;) 

    
    0
  • Ja, det var en helt sindssyg finale med igen igen helt fantastiske præstationer af Tess Wester og især Estavana Polman.

    De har været så tæt på den helt store triumf tidligere Holland, så jeg under dem det virkelig, at det nu endelig lykkedes dem at vinde guld. :)

    Ja, det er flot - især når man tænker på hvor kort tid Holland har hørt til i det øverste lag. 
    Det er lige så meget indstillingen når det gælder.

    Jeg minder lige om at Danmark vandt 27-24 over Holland i mellemgruppen i mandags....

    
    0
  • Nielsen - det kan du jo gætte på ;) Men jeg mener virkelig, at hun bevæger sig helt specielt. Hun virker fjerlet, og det er vildt at se på. At hun så er en hyper-snitte, hjælper jo på helhedsbilledet ;) 

    :-D

    
    0
  • Fantastisk sportsweekend. Bucks, Packers og Jets vinder og samtidig tager Norge sejren i skiskydning. Og hvor er Giannis bare ekstrem god.

    1
  • Fantastisk sportsweekend. Bucks, Packers og Jets vinder og samtidig tager Norge sejren i skiskydning. Og hvor er Giannis bare ekstrem god.

    Vintersport er noget af det bedste der findes - jeg stemmer for Vinter-Ol, hvert år.

    
    0
  • Nikolaj Ehlers har gang i en lovende sæson med endnu en scoring for Winnepeg Jets, i nat - han er oppe på 14 scoringer og 11 assist i år.

    
    0
  • Nu kan man kalde det en overraskelse, at Fallon Sherrock vinder endnu en kamp mod en mand ved VM i dart. Denne gang over den 11 seedede Mensur Suljovic.

    
    0
  • Tjae, så skete det jeg efterlyste. Klavs Bruun er fyret.

    På en måde sympatisk at DHF valgte at lægge afstand til slutrunden, og få fred til at beabejde det selv inden de nåede til den logiske konklussion. På behørig afstand af pressen.

    Spændende om de så har kontaktet den mest logiske - og om hun vil 

    sport.tv2.dk/haandbold/2020-01-08-klavs-bruun-faerdig-som-landstraener

    
    0
  • Åbenbart en dag for større nyheder. Bjarne Riis holder pressemøde om nyt storhold, lige nu.

    sport.tv2.dk/2020-01-08-foelg-bjarne-riis-pressemoede-her

    
    0
  • Virtu Cycling/Team NTT (Sydafrika) sættes sammen til et nyt World Tour hold - som blandt andet skal køre Touren med start i Danmark i 2021.

    
    0
  • Ja da. Caroline Wozniacki har lige slået den forsvarende mester Julia Goerges ud i Auckland 6-1, 6-4.

    Hun er nu i semifinalen i sin sidste turnering på WTA turen. Og spiller samtidig double med Serena Williams ca kl 8.30

    
    0
  • Hun er nu i semifinalen i sin sidste turnering på WTA turen. Og spiller samtidig double med Serena Williams ca kl 8.30

    Tæller Australian Open ikke med på WTA Touren?

    
    0
  • Tæller Australian Open ikke med på WTA Touren?

    Nej. Det er en selvstændig turnering.

    
    0
  • Så fulgte Serena/Caroline lige deres semifinalepladser i Auckland op med en ditto i double. Fed kamp.

    
    0
  • Spændende om håndboldlandsholdet kan tage 3. titel på stribe, og sidde på både OL, Verdensmesterskab og Europamesterskab - samtidigt. Det har kun franskmændene præsteret før.

    Første kamp mod Island - kl 18.15

    Vildt iøvrigt at Portugal igen slog franskmændene!

    
    0
  • Frankrig overraskende ude af EM - og Danmark kan faktisk stå i samme situation i morgen aften mod Ungarn.

    Skræmmende.

    
    0
  • Føj.

    Island afgør lige nu om Danmark har noget at spille for i aften...

    
    0
  • Både Anthonsen, Axelsen og damedoublen - Fruergaard/Thygeesen videre til semifinalerne i Indonesien. 

    Giver pæne muligheder for dansk succes - med Momota ude.

    Kan blive til mere hvis Astrup/Rasmussen vinder deres herredouble/kvartfinale.

    
    0
  • Ebbe Sand bliver ny assistenttræner for landsholdet til EM, til sommer

    sport.tv2.dk/fodbold/2020-01-17-ebbe-sand-var-ikke-i-tvivl-da-han-fik-tilbudt-assistentjobbet

    
    0
  • Det var så det.

    Stod op her til morgen og fulgte Caroline Wozniacki's sidste kamp - ligesom jeg har set så mange andre af de 899 kampe hun har spillet gennem en karriere som varede i 14 år, som senior - og endnu længere hvis man tager juniorårene med.

    Uden sammenligning den bedste tennisspiller Danmark nogensinde har haft andel i. Ja vinderviljen har hun måske fået med hjemmefra - men talentet og træningen startede med danske trænere som katalysatorer, for det var ikke hendes polske forældre som spillede tennis på mere end hobbyplan.

    30 tuneringssejre på WTA Niveau - heraf en Gran Slam Titel (samt yderligere 2 finaler i US Open) og en vinder af sæsonfinalen. 67 uger som nr. 1 i verden blev det til i årene 2010 - 2012 - og yderligere nogle uger i 2018.

    Alene i præmiepenge vandt hun 237,2 millioner danske kroner (de sidste to turneringer ikke medregnet) - dertil kommer sponsorater og "Startpenge" til opvisningskampe mm. som er her hvor den største indtjening er hentet - totalt har hun sandsynligvis tjent over en milliard.

    Fantastisk at se hende, som den sidste handling - efter en kamp som varede i over 2 timer - at løbe en æresrunde med Dannebrog over skuldrene.

    Nu venter de sidste opvisningskampe, og optagelsen i Hall of Fame som afslutning for en af dansk idræts største personligheder nogensinde.

    Heldigvis bliver der ikke helt tomt på tennisbanerne, med Holger Rune pt. nr. 1 i verden blandt juniorer og Clara Tauson som er et lige så stort talent som Caroline Wozniacki var i samme alder.

    Tak for mange gode sportsoplevelser, Caroline - synd det skulle ende med sygdom - held og lykke i fremtiden.

    
    0
  • Det var så det.

    Stod op her til morgen og fulgte Caroline Wozniacki's sidste kamp - ligesom jeg har set så mange andre af de 899 kampe hun har spillet gennem en karriere som varede i 14 år, som senior - og endnu længere hvis man tager juniorårene med.

    Uden sammenligning den bedste tennisspiller Danmark nogensinde har haft andel i. Ja vinderviljen har hun måske fået med hjemmefra - men talentet og træningen startede med danske trænere som katalysatorer, for det var ikke hendes polske forældre som spillede tennis på mere end hobbyplan.

    30 tuneringssejre på WTA Niveau - heraf en Gran Slam Titel (samt yderligere 2 finaler i US Open) og en vinder af sæsonfinalen. 67 uger som nr. 1 i verden blev det til i årene 2010 - 2012 - og yderligere nogle uger i 2018.

    Alene i præmiepenge vandt hun 237,2 millioner danske kroner (de sidste to turneringer ikke medregnet) - dertil kommer sponsorater og "Startpenge" til opvisningskampe mm. som er her hvor den største indtjening er hentet - totalt har hun sandsynligvis tjent over en milliard.

    Fantastisk at se hende, som den sidste handling - efter en kamp som varede i over 2 timer - at løbe en æresrunde med Dannebrog over skuldrene.

    Nu venter de sidste opvisningskampe, og optagelsen i Hall of Fame som afslutning for en af dansk idræts største personligheder nogensinde.

    Heldigvis bliver der ikke helt tomt på tennisbanerne, med Holger Rune pt. nr. 1 i verden blandt juniorer og Clara Tauson som er et lige så stort talent som Caroline Wozniacki var i samme alder.

    Tak for mange gode sportsoplevelser, Caroline - synd det skulle ende med sygdom - held og lykke i fremtiden.

    Hun var på mange måder en fantastisk repræsentant for både tennis og DK og tennis i DK:) Tror hendes sygdom har haft større i indflydelse på både resultater og måske også beslutning om at stoppe nu. Synes i det lys, det er en klog beslutning. Men en dejlig pige på alle måder.

    
    1
  • Hun var på mange måder en fantastisk repræsentant for både tennis og DK og tennis i DK:) Tror hendes sygdom har haft større i indflydelse på både resultater og måske også beslutning om at stoppe nu. Synes i det lys, det er en klog beslutning. Men en dejlig pige på alle måder.

    Enig :-)

    Det har en ekstra dimension for mig - hun er født dagen efter vores ældste. Med en noget anderledes karriere ;-)

    
    0
  • Enig :-)

    Det har en ekstra dimension for mig - hun er født dagen efter vores ældste. Med en noget anderledes karriere ;-)

    Hvad er hendes karriere hvis jeg må spørge:)

    
    0
  • Hvad er hendes karriere hvis jeg må spørge:)

    Det er en ham - og han er bygningskonstruktør :-)

    
    0
  • Det er en ham - og han er bygningskonstruktør :-)

    Nå ja, ham så og det er lidt anderledes:) I havde også en pige eller?

    
    0