Forumtråd - Breaking News

Breaking News

• Tåregas brugt INDEN FOR Captiol-bygningens vægge. Fuck, hvor er det sindssygt.


    0
  • Hvis de går i borgerkrig, kan det få fatale konsekvenser for hele verden. Hvis de kæmper internt, er det nemt at smide et par atombomber deres vej...


    0
  • Forstår SLET ikke, at det amerikanske politivæsen og/eller militær slet ikke går ind og tager sig af situationen. Er det, fordi der kun er tale om hvide republikanere?


    0
  • Der har åbenbart været advarselsskud, fordi folk prøver at komme ind i salen.


    1
  • Thanos, kom og red os.

Så må vi krydse finge for, at de 50% af befolkningen han udsletter inkluderer alle Trump tilhængere, og at der ikke er Corona smittede blandt de overlevende.


    1
  • Forstår SLET ikke, at det amerikanske politivæsen og/eller militær slet ikke går ind og tager sig af situationen. Er det, fordi der kun er tale om hvide republikanere?

Det lyder ellers til at du forstår det helt fint.


    1
  • Så må vi krydse finge for, at de 50% af befolkningen han udsletter inkluderer alle Trump tilhængere, og at der ikke er Corona smittede blandt de overlevende.

Ja til det første. Corona har både ramt usympatiske og sympatiske mennesker.


    0
  • En BLM-demonstration ville aldrig have kunnet kommet i nærheden af bygningen før et talstærkt politi havde tromlet dem tilbage med alle midler mulige.


    2
  • En BLM-demonstration ville aldrig have kunnet kommet i nærheden af bygningen før et talstærkt politi havde tromlet dem tilbage med alle midler mulige.

Fuldstændig rigtigt. Det er grotesk at det får lov til at ske.


    1

Netop. 

Man kan dog håbe, at det her får visse republikanske stemmerne til at... reflektere.


    0
  • Netop. 

Man kan dog håbe, at det her får visse republikanske stemmerne til at... reflektere.

Det er nok alt for optimistisk.


    1
  • Som en amerikansk ven netop sagde: Fredelige demonstranter blev gasset og skubbet væk, så Trump kunne tage et billede foran en kirke med en bibel på hovedet. Men de her galninge fik lov til at bryde ind i deres politiske hjerte - en af dem er endda blevet fotograferet på talerstolen derinde. Siger alt.


    1
  • Og en eller anden mener åbenbart at vi lever i et samfund:

i.imgur.com/95gF2h5.png


    0
  • twitter.com/disclosetv/status/1346915455102054407

JUST IN - #Georgia and #Kansas capitol buildings have been stormed by protesters.


    0
  • Jeg frygter lidt, at Biden ikke overlever sin præsidentperiode. Nogle af de mest rabiate Trump tilhængere kunne sikkert godt finde på at lave attentatforsøg på ham.

dyg 06-01-2021 21:54
    
    0
  • Jeg frygter lidt, at Biden ikke overlever sin præsidentperiode. Nogle af de mest rabiate Trump tilhængere kunne sikkert godt finde på at lave attentatforsøg på ham.

De jo det Secret Service er til for at forhindrer, så det håber jeg da ikke og vil da ikke give det en tanke.

Men nu skal de lige igennem det som sker nu her.


    0

Så får de jo en ikke hvid præsident ...


    1
  • Så får de jo en ikke hvid præsident ...

Ja, endda en kvindelig ikke-hvid præsident. Det ville være stort.


    0
  • Så er Biden on screen.


    0
  • Her er i øvrigt et billede af samme bygning, da der var sorte protestanter i Washingtons gader i sommers:

twitter.com/williamlegate/status/1346904942666244109


    1
  • Her er i øvrigt et billede af samme bygning, da der var sorte protestanter i Washingtons gader i sommers:

twitter.com/williamlegate/status/1346904942666244109

Et billede, som siger 1000 ord. Alle af dem frygtelige.


    1
  • Tør slet ikke tænke på hvis det her var Black Protestors.


    1
  • Trump har lige sendt video ud, hvor han ber dem om at gå hjem nu in peace, meeen han fortsætter self. med at lyve omkring stjålet valg, og hans valgsejr.


    1
  • Der er video af politiet bare lader folk gå gennem afspærringerne og intet gør for at stoppe dem. Politiet gør det ikke ligefrem let for sig selv, men beder nærmest om at der kommer nogle reformer, så man slipper af med det gennemrådne system, der findes nu.


    1
  • Trumps “forsoningsvideo” er en joke af rang. Vækker minder om “great people on both sides”. Vildt at han reelt set stadig regerer USA 14 dage endnu.


    1
  • Jeg ville ønske at jeg var overrasket, men hans tale var jo præcis hvad man kunne forvente. Den absolut mindste indsats og så det primære budskab om, at han ihvertfald ikke er en taber.


    1
  • Det lader til at det ikke engang var Trump der sendte The National Guard ind, men Pence.


    1
  • Lindt under en time til Udgangs forbudet går i aktion derover.


    0
  • Tør man håbe på at Trump bliver afsat før tid - han har fire liv på samvittigheden efter aftenens begivenheder...

nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-07-dropper-protester-mod-joe-biden-efter-voldsom-uro-og-flere-doede-vold-vinder


    0
  • Endnu fire liv, fristes man til at sige.


    1
  • Ja - det kommer oven i alle Coronaofrene - da det bare var en influenza - og Trump opfordrede folk til at gå på arbejde.

Mon USA vågner af trancen, nu?


    0
  • han har fire liv på samvittigheden efter aftenens begivenheder...

+ estimeret 215.000 der er døde af corona pga. Trumps passive tilgang. www.washingtonpost.com/outlook/2020/05/06/trump-covid-death-counter/


    0
  • + estimeret 215.000 der er døde af corona pga. Trumps passive tilgang. www.washingtonpost.com/outlook/2020/05/06/trump-covid-death-counter/

Lige det jeg skrev :-)


    0
  • Lige det jeg skrev :-)

Yes, jeg var i gang med at skrive og finde kilder, mens du skrev :)


    0
  • Yes, jeg var i gang med at skrive og finde kilder, mens du skrev :)

Du er så grundig ;-)


    0
  • Jeg har total gennemskuet overskrifter nu. 

På EB står der "37 nye dødsfald" - og det er selvfølgelig trist - men når det står på den måde, så er det 100% sikkert, at smittetallene er gode. Hvilket de også var...og efter en længere periode med mange indlagte, vil der også være flere dødsfald. Jeg vil æde min fiktive, gamle hat på, at om 1-2 uger, så er daglige antal dødsfald lavere.

Men jeg forventer nu stadigvæk ikke at møde fysisk på arbejde efter den 17. januar.


    0
  • Du er så grundig ;-)

Yes, der skal være belæg for det, man siger :) - ellers er man jo bare journalist...;)


    1
  • today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2021/01/06/US-capitol-trump-poll

Kun 27% af republikanerne mente, at terroristernes angreb på The Capitol var en decideret trussel mod demokratiet. 45% af republikanske vælgere støtter terroristernes aktion.

Det er efterhånden svært at påstå, at der findes en betragtelig gruppe sympatiske individer blandt den republikanske vælgermasse.


    0
  • today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2021/01/06/US-capitol-trump-poll

Kun 27% af republikanerne mente, at terroristernes angreb på The Capitol var en decideret trussel mod demokratiet. 45% af republikanske vælgere støtter terroristernes aktion.

Det er efterhånden svært at påstå, at der findes en betragtelig gruppe sympatiske individer blandt den republikanske vælgermasse.

Det er virkelig skræmmende og triste tal. Hvordan kan man på nogen måde imødekomme sådan en hjernevaskelse?


    0
  • Det er virkelig skræmmende og triste tal. Hvordan kan man på nogen måde imødekomme sådan en hjernevaskelse?

Det spørgsmål har jeg stillet mig selv i årevis. Og jeg har fumlet desperat efter et svar, fordi hvis man bare giver op, accepterer man jo således, at det potentielt kræver adskillige generationer (og potentielt århundreder) med forhåbentlig tiltagende adgang til god undervisning, før "hjernevasken" er gået i glemslen. Men jeg er bange for, at det er dér, vi er.


    0
  • Det er virkelig skræmmende og triste tal. Hvordan kan man på nogen måde imødekomme sådan en hjernevaskelse?

Det siger vel alt at han fik flere stemmer denne gang, end første.


    0
  • Hvis man har lyst til at smage lidt opkast i munden, så er her et udpluk af, hvordan medier fra den amerikanske højrefløj dækkede begivenheden. Der giver også en del af svaret på, hvorfor så mange republikanere har så anderledes er syn på det:

www.washingtonpost.com/media/2021/01/07/conservative-media-capitol-breach-reaction-tucker-carlson-sean-hannity/


    1
  • Fy for satan i helvede. Jamen, der lader kun til at være to løsninger: 1) vente århundreder på mulig bedring og kryds fingre, 2) Thanos og hans knipsende fingre.


    0
  • Så er der sgu snart mulighed for et vaccinepas, det byder jeg velkommen :)

www.dr.dk/nyheder/penge/fly-og-festivalbranchen-jubler-dansk-vaccinepas-bliver-snart-rullet-ud


    1
  • Så er der sgu snart mulighed for et vaccinepas, det byder jeg velkommen :)

www.dr.dk/nyheder/penge/fly-og-festivalbranchen-jubler-dansk-vaccinepas-bliver-snart-rullet-ud

Lur mig om der ikke dukker "but ma freedums" op fra adskillige anti-waxxers.


    1
  • Der er jo i forvejen mange lande, som kræver vacciner af forskellig art.


    0
  • Lur mig om der ikke dukker "but ma freedums" op fra adskillige anti-waxxers.

Det er allerede begyndt. Har læst et par stykker, da jeg læste og kommenterede et opslag fra Pelle Dragsted. 


    0
  • Der er jo i forvejen mange lande, som kræver vacciner af forskellig art.

Men, Bill Gates!


    0
  • Det er allerede begyndt. Har læst et par stykker, da jeg læste og kommenterede et opslag fra Pelle Dragsted. 

Nu ville jeg lige læse de kommentarer også...det var sådan lidt deprimerende. Fyldt med en masse misforståelser:

1) Langtidsbivirkninger - et virkeligt dårligt argument at angribe noget på, for de vil aldrig blive tilfreds. "Det er testet i 1 år" - "ja, men hvad så efter 2 år?". Plus der er ingen grund til at tro, der er langtidsbivirkninger.

2) Vaccinepas er tvang - nej, du bestemmer selv, men du kan bare lave mindre. Præcis som den gule vaccinepas.

3) mRNA er en ny teknologi - nope, det har taget 15 år at udvikle, og for 2 år siden sagde Biontech endda, at de kunne redde verden fra en pandemi på baggrund af udviklingen.

4) Og så er der alt konspirationspis, som er alt for langt ude.


    0
  • Nu ville jeg lige læse de kommentarer også...det var sådan lidt deprimerende. Fyldt med en masse misforståelser:

1) Langtidsbivirkninger - et virkeligt dårligt argument at angribe noget på, for de vil aldrig blive tilfreds. "Det er testet i 1 år" - "ja, men hvad så efter 2 år?". Plus der er ingen grund til at tro, der er langtidsbivirkninger.

2) Vaccinepas er tvang - nej, du bestemmer selv, men du kan bare lave mindre. Præcis som den gule vaccinepas.

3) mRNA er en ny teknologi - nope, det har taget 15 år at udvikle, og for 2 år siden sagde Biontech endda, at de kunne redde verden fra en pandemi på baggrund af udviklingen.

4) Og så er der alt konspirationspis, som er alt for langt ude.

Det er også deprimerende, fordi jeg møder en del der hårdnakket benægter tilgængelige data og kaster om sig med påstande og tvivlsomme kilder. 


    0