Forumtråd - Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• Jeg har gemt den til idag, hvor jeg har tænkt mig at bese hele sæsonen. Bare lidt irriterende når diverse overskrifter, FB-opslag osv. efterhånden gør at har gættet twistet.

Blev færdig med Sæson 2 igår klokken meget sent på natten, enjoy, fik heldigvis ikkespoilet noget ud over den ene karakter der dukker op, men det tog ikke noget fornøjelse fra selve afsnittet, men da jeg slog mine filtrer fra på YT og diverse andre steder god damm folk spoiler nærmeste sekundet efter afsnittene blev vist.

Sæson 2 er for mig bedre end Sæson 1, men det også fordi de nu har lagt grundlaget for karakterene.


    0
  • Helmer har været her hele dagen, for at få mit Mesh til at virke. Det lader til, at det skal rende igennem min router, ellers virker det ikke. Der er ellers netværksstik i skallen. Man bliver totalt rastløs over ikke at have net. Det er uhyggeligt at man er så afhængig af den slags. Men igen, det er jo både radio og tv der ryger uden et netværk. 


    0
  • Det er ikke så meget, vi hører til Benway for tiden, men han har travlt med dette...

www.facebook.com/262424500634086/posts/1538862836323573/


    2
  • Hvis nogle har lyst til at se en koncert med John Williams og mig kan den ses på DRTV. Ok ok, jeg sidder “kun” nede blandt publikum ;D

www.dr.dk/drtv/episode/dr2-soundtrack_-john-williams-and-wiener-filharmonikerne_227447


    1
  • Nogen der kan hjælpe med et link til ekstra materiale på Mandalorian? Jeg kan simpelthen ikke finde det på D+


    0
  • Man bliver totalt rastløs over ikke at have net. Det er uhyggeligt at man er så afhængig af den slags.

Det problem oplever jeg aldrig, selvom jeg arbejder med den slags til daglig og nok er online/tilgængelig meget mere end gennemsnittet.

Måske er det fordi, at når jeg har fejlsøgt alt hvad jeg selv kan og problemet er ude af mine hænder, så siger jeg bare "fuck it" og smækker en film i afspilleren, eller læser lidt i stedet.


    0
  • Nogen der kan hjælpe med et link til ekstra materiale på Mandalorian? Jeg kan simpelthen ikke finde det på D+

Jeg så et par afsnit i går- de lå lige efter serien


    0
  • Det er ikke så meget, vi hører til Benway for tiden, men han har travlt med dette...

www.facebook.com/262424500634086/posts/1538862836323573/

Fedt!

Nogen der kan hjælpe med et link til ekstra materiale på Mandalorian? Jeg kan simpelthen ikke finde det på D+

Det hedder Disney Gallery: The Mandalorian

disneyplusoriginals.disney.com/show/disney-gallery-the-mandalorian


    0
  • Hvis nogle har lyst til at se en koncert med John Williams og mig kan den ses på DRTV. Ok ok, jeg sidder “kun” nede blandt publikum ;D

www.dr.dk/drtv/episode/dr2-soundtrack_-john-williams-and-wiener-filharmonikerne_227447

Hvor sad du henne? - synes ikke lige jeg kunne se dig, men nu er det jo heller ikke publikum der er i centrum :D


    1
  • Hvor sad du henne? - synes ikke lige jeg kunne se dig, men nu er det jo heller ikke publikum der er i centrum :D

Et godt stykke nede bagved, så det er også vanskeligt at se :)


    0
  • Vi fik lavet et fornuftigt julepyntskompromis...juletræet står til 31. december, resten er taget ned. Det kan jeg godt leve med :)


    0
  • Jeg fjernede juletræet i går eftermiddags. Var træt af grannåle på gulvet og at det fyldte. Så kunne jeg også få gang i den robot-støvsuger vi fik af svigerforældrene derinde.


    0
  • Vi tog til Skagen 1. Juledag og er her frem til nytårs dag, her er intet pynt så vi føler vi er på den anden side af julen.

Men hold fast der stormer i dag, bølgerne slår ind over molen 


    0
  • Vi tog til Skagen 1. Juledag og er her frem til nytårs dag, her er intet pynt så vi føler vi er på den anden side af julen.

Men hold fast der stormer i dag, bølgerne slår ind over molen 

Hvor hyggeligt:-)


    0
  • Ser ved er tilfælde familien Gyldenkål på TV2 - ikke så langt fra Parasite ;-)


    2
  • Det at vel bedre at være en pessimistisk optimist end en optimistisk pessimist? Eller hva'?


    0
  • Det at vel bedre at være en pessimistisk optimist end en optimistisk pessimist? Eller hva'?

Er det bedst at være bagstiv eller bagklog?


    0
  • Hvornår tager I julepynt ned? Jeg er lidt uenig med konen - hun vil bare holde juletræet indtil 1. januar, men jeg mener altså, at den 27 er nedtagningsdag...

Tidligst 1. januar.


    1
  • Nu er der igennem et par timer, blevet sprunget kanonslag af med jævne mellemrum, over i eller i nærheden af Lindholm (et socialt belastet område 1 til 2 km herfra)

Det er så kraftigt, at ruderne småklirrer her og mere minder om bomber end fyrværkeri. Undrer mig det kan blive ved, særligt fordi der bor utallige mennesker mellem bragene og her. 


    0
  • Vi har netop aflyst nytårsaften, vi var 6 voksne og 5 børn alle under 12 dog. Det har jeg det virkelig godt med, så må se vi om vi kan få pengene retur for den bestilte 3 retters.


    3
  • Det bliver sgu også en nytårsaften for mig selv i år og det har jeg det faktisk fint med. Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal lave til nytårsretten.


    2
  • Vi kommer 1 udover os selv. Og hun er en del af vores bobbel.


    0
  • Vi kommer 1 udover os selv. Og hun er en del af vores bobbel.

Læste det først som en del af jeres bordel:D


    0
  • Hvis kaffe var sundt, ville jeg være verdens sundeste. Tror aldrig jeg har drukket så meget kaffe som de sidste 11-12 dage. Havde fået en lækker kaffe-kalender af fruen og var kommet håbløs bagefter, da jeg altså ikke kunne nå at drikke så meget på almindelige hverdage. Det er jeg kommet efter:-P


    0
  • Hvis kaffe var sundt, ville jeg være verdens sundeste. Tror aldrig jeg har drukket så meget kaffe som de sidste 11-12 dage. Havde fået en lækker kaffe-kalender af fruen og var kommet håbløs bagefter, da jeg altså ikke kunne nå at drikke så meget på almindelige hverdage. Det er jeg kommet efter:-P

Enig - jeg har fået en Espresso maskine af min mand.... hold op hvor bliver da lavet meget kaffe fordi jeg lige skal finde ud af hvordan den virker... og ja det er bare noget helt andet når kaffen er friskmalet og bliver brygget lige efter 


    1
  • Enig - jeg har fået en Espresso maskine af min mand.... hold op hvor bliver da lavet meget kaffe fordi jeg lige skal finde ud af hvordan den virker... og ja det er bare noget helt andet når kaffen er friskmalet og bliver brygget lige efter 

Ja, her står den også på bønner og kværn. Alene duften:)


    0
  • Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

dyg 30-12-2020 13:08
    
    0
  • Jeg er ikke til kaffe, men købte alligevel en Sage barista pro sammen med fruen i foråret, og det har også fået mig til at drikke kaffe af og til. Jeg har fundet en bønne fra Coffee Collective, som jeg faktisk synes smager rigtigt fint, og ikke har den bitterhed, som jeg ikke kan klare ved langt de fleste bønner.

I så fald kan jeg anbefale Blue Mountain-kaffe fra Jamaica. Den er stort set fri for bitterhed, men desværre også ret så dyr.


    1

Min er en Sage Barista Express :D


    0
  • Så fik min mellemste lov at skyde lidt af. Han nærmest kravler på væggene, og står og savler over fyrværkeriæsken. Jeg kan godt huske det. Nu synes jeg bare det er at sætte ild til penge. Boys will be boys! 


    0
  • Jeg overvejede også at købe fyrværkeri i år - men venter til Lauge er lidt ældre. Vi har ikke holdt nytår her i Korup, men der skulle efter sigende være ret flot. 


    0
  • Jeg købte for 348,- så der var noget. Det er sådan en juniorkasse, hvor der er en masse forskelligt, bla. 17 raketter. Der er bare den regel, at der skal være en voksen tilstede, når der skal bruges ild, ellers tror jeg han brænder kvarteret ned. (Vi snakker jo om Mikkel, der som 3-årig satte ild til vores skraldespand i køkkenet nytårsmorgen. Jeg glemmer aldrig, da Ida skreg "DET BRÆNDER!) 


    0
  • Jeg har aldrig gidet fyrværkeri og har vist aldrig smidt penge efter det. Men de sidste par år har vi købt, fordi pigerne elsker det. Derfor køber vi en del “børnevenligt” og så enkelte voksenting de kan kigge når vi fyrer af.


    0
  • Jeg kan huske, da jeg var barn, og vi holdt nytårsaften med mine forældres venner - der var der nærmest prestige i at komme slæbende med den største pose fyrværkeri. Og i de mellemste klasser "handlede" vi med fyrværkeri, fordi der altid var nogen, der kunne få fat i kanonslag og de der små (kinesere?), som man selvfølgelig skulle lade sprænge mellem fingrene, ellers var man en kylling.

I dag hader jeg fyrværkeri og blive altid indendøre, når de andre går ud for at fyre af. Jeg hader larmen, og at det er så potentielt skadeligt.


    1
  • I så fald kan jeg anbefale Blue Mountain-kaffe fra Jamaica. Den er stort set fri for bitterhed, men desværre også ret så dyr.

Tak, det kigger jeg lige efter!

dyg 30-12-2020 18:04
    
    0
  • Min ældste kan heller ikke vente med fyrværkeriet. Jeg har købt for 700 kr - men kun det lidt dyre, så der er kun en håndfuld raketter og batterier til imorgen. Så i går aftalte vi, at han selv måtte bruge sine lommepenge på noget han gerne vil fyre af her til aften, så det går vi ud og klarer - altså når jeg er færdig på toilettet =)


    0
  • Min ældste kan heller ikke vente med fyrværkeriet. Jeg har købt for 700 kr - men kun det lidt dyre, så der er kun en håndfuld raketter og batterier til imorgen. Så i går aftalte vi, at han selv måtte bruge sine lommepenge på noget han gerne vil fyre af her til aften, så det går vi ud og klarer - altså når jeg er færdig på toilettet =)

Rart nok du i det mindste gør dig færdig inden du går ud;)


    1
  • Rart nok du i det mindste gør dig færdig inden du går ud;)

Haha ja! På den måde er jeg faktisk ret venlig =)


    1
  • Haha ja! På den måde er jeg faktisk ret venlig =)

Ja det nok også lidt koldt og stå ude og fyre den af, på den måde:-/


    0
  • Jeg har aldrig brugt mange penge på fyrværkeri, og jeg stoppede helt med at købe det, da det gik op for mig at man jo bare kunne se på alle de andres (hvis man havde behov for det). Hvis fyrværkeri blev helt ulovligt og vi alle stoppede (måske ikke så sandsynligt at det nogensinde sker), så ville jeg heller ikke savne det overhovedet. Så slipper vi for støjen og affaldet og impulsive teenagere med dårlig dømmekraft kan tilmed beholde deres fingrer og øjne. 


    0
  • Før jeg fik børn, købte jeg et enkelt batteri til midnat. Så egentlig ville jeg heller ikke savne det. 


    0
  • Skulle det blive forbudt, ville jeg også være ret ligeglad.


    0
  • Fyrværkeri er da ganske flot, men taget i betragtning af hvor forurenende det er, hvor mange der kommer til skade og hvor meget husdyr lider under det, så ville det bestemt være at foretrække hvis det ikke var lovligt. Har dog, for første gang siden jeg var teenager, købt to batterier, så mine drenge kan se det, for de får ikke lov til at være oppe til midnat.


    1
  • Jeg elsker fyrværkeri! Og har før købt for et par tusinde kroner. Dog ikke i mange år. Men pga denne snak har jeg købt for 334 kr...og det er inkl 40 kr for 2x sikkerhedsbriller. 

Men det er noget CO2-svineri, affaldssvineri og folk kommer til skade. En liberal fyrværkerilovgivning kombineret med et drikfældigt folkefærd er ikke en god kombo :) - så et forbud ville være ok, selvom jeg synes det ville være lidt ærgerligt. 


    0
  • Jeg elsker fyrværkeri. MEN rigtig fyrværkerig. Alt det der bawl, man smider penge væk på hvert år, er bare spild af penge. Men et ordentligt show går jeg sgu ikke af vejen for. Det er smukt. 


    0

Sådan en maskine har jeg også - herligt når man rammer de rigtige bønner og får kværnet og stampet rigtigt.


    0
  • Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

Resten af aftenen står på rødvin, computerspil og mere rødvin. FML !!!

7
  • Så røg 2020 lige direkte ned i bunden af kulkælderen. Oveni alt det andet lort, så sov min far (76) ind i nat. Så nu står resten af juleferien og starten af det nye år i begravelsens tegn. Min mor døde for 2 år (og 13 dage) siden. Så lige nu har jeg pænt svært med ikke bare at være pisseligeglad med det hele.

Det godt nok trist at læse. Kondolerer og varme tanker herfra.


    1

Pis. Kondolerer - alt for tidligt. Min egen far blev kun 69... Skål i rødvin


    1

Kondolerer. 


    1