Forumtråd - Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• Jeg synes altså også det er en lidt voldsom ting at anbefale til folk man ikke kender hverken alder, eller situation for.

Hvis man fx. har noget ADHD eller lignende (diagnosticeret eller ej) så har man ofte også øget tendes til afhængighed, og så kan hash være en rigtig, rigtig dårlig idé. Det aner jeg ikke om Ryder666 har, men det gør du jo heller ikke.

Udover det, så er der også en stor genetisk komponent i forhold til stoffer. A.N. skriver, han får psykoser af det - det er mest af alt en genetisk ting.

Man kan også have generne får skizofreni uden det kommer til udtryk - men det kan det pga. af forskellige stoffer.

Så er helt enig med dig :)


    0
  • Udover det, så er der også en stor genetisk komponent i forhold til stoffer. A.N. skriver, han får psykoser af det - det er mest af alt en genetisk ting.

Man kan også have generne får skizofreni uden det kommer til udtryk - men det kan det pga. af forskellige stoffer.

Så er helt enig med dig :)

Men nu får jeg ikke nogen form for euforiserende stoffer og har aldrig taget det.

Det eneste jeg får er vitaminer, kalk og mavesyre tabletter så intet graverende.

Men forstår godt jeres indlæg:-)


    1
  • Så du vist på alder med mange herinde tror jeg:) De fleste lyder som har de en del år med sig.

Det lyder meget rigtigt. En del er også gamle brugere helt tilbage fra Filmz-dagene i starten af 00’erne.


    0
  • Jeg er jo ny i forhold til nogen af jer...har kun været med siden 2007 :)

Da der var en IRC-chat også!


    1
  • Jeg ser Happy Gilmore 2, kæft den er ringe...nok den værste Sandler -film til dato...og med en spilletid på 117 minutter, er den gumpetung at komme igennem. Den virker meget improviseret uden nogenlunde storyline på et tyndt grundlag. Jeg er kun 40 minutter inde i filmen og overvejer at se noget andet for nysgerrigheden omkring karakter udvikling er mangelfuld, man er komplet ligeglad med dem, og de virker fejlcastet over hele linjen.

Jeg spår en lav rating, gældende for resten af filmen 


    1
  • Det med en mild joint, var jo også bare et spørgsmål, da det jo beviseligt hjælper nogle menneske. Og man kan jo ikke sige at noget ikke har en positiv/negativ effekt, hvis man ikke har prøvet det af. Det er vel det samme med alle andre substanser? 

Jeg lavede bare konklusionen: Hvis jeg var dig Ryder666, var på FP, bruger hele dagen på at se film og i øvrigt lever af prossed food og ikke (som jeg må tro) ikke har det største netværk, men ellers virker som et menneske der har det godt og ikke forventer det store af livet = så ville jeg nok rulle en spliff og sidde og stene ud. Men det er jo mig og mit synspunkt, Jeg ville gøre det, og nok nyde livet på den måde. 

Fuck, jeg tænker bare... Ikke at have ret meget andet end at se film, serier og fjernsyn og så æde nogle forårsruller, så ville jeg satme da ha det som cremen i midten af en fastelavnsbolle .D Og så havde jeg satme smidt en fed ind over :D 

Det lyder jo til at du har det godt og det er sgu da fedt! MAND!! 


    2
  • Jeg er jo ny i forhold til nogen af jer...har kun været med siden 2007 :)

Da der var en IRC-chat også!

Da ikke her på siden? 


    0
  • Da ikke her på siden? 

Nej, det var dengang på Filmz.


    0
  • Da ikke her på siden? 

Nej nej. Moovy udspringer af filmz.dk, og en del herinde var også med på filmz. På moovy var jeg med fra dag 1 :)


    0
  • Jeg har været med siden 13/10 2003 hvis vi lægger hele svineriet sammen, så 22 år :)

Og Ryder666 - kan da se at du har været med siden 2009 på Filmz?


    0
  • Jeg har været med siden 13/10 2003 hvis vi lægger hele svineriet sammen, så 22 år :)

Og Ryder666 - kan da se at du har været med siden 2009 på Filmz?

Det er da ikke noget, Ryder har kommenteret…


    0
  • ?? do not compute..


    1
  • ?? do not compute..

Hvad var "Og Ryder666 - kan da se at du har været med siden 2009 på Filmz?" en kommentar til? :)


    0
  • Meh, jeg sov til kl 16:40 idag, havde ret så meget brug for at blive udhvilet, men trætheden nærmer sig igen. Tror jeg vil se midt Om Natten om lidt og så sove bagefter. Skal dog lige have mig det daglige bad, inden jeg starter filmen!!!

Iøvrigt, tror jeg bare, at Davenport mente, at vi var/er nogle af de ældste, faste brugere....siden filmz-æraen. Men hvis det var siden 2009 hvor moovy startede, er de 16 år, godt nok fløjet afsted.

Am I right or wrong?!?!

Edit kan se på min filmz profil at jeg oprettede den i 2009, så min Moovy historik, er af nyere dato 


    1
  • Kæft, hvor er der gået mange år! Jeg startede på film i starten af 2002..

dyg 27-07-2025 20:47
    
    1
  • Sidder med tømmermænd og 1300 billeder jeg skal gennemgå og redigere. Var til bryllup ved min kusine i går, og havde lovet at tage billeder igennem hele dagen, både i kirken, brudepar-billeder, og så billeder til festen.

dyg 27-07-2025 20:49
    
    1
  • For dem der har set The Pitt, kan jeg anbefale dette fra Dr. Mike hvor han får besøg af en som har on-hands erfaring med at stå på en skadestue : youtu.be/2VftZa_qhRA


    0
  • Første indlæg på Filmz var i 2007. I gamle dage nørdede jeg meget IT, så fandt siden igennem søstersitet Newz.dk. Den konto er fra 2002 og jeg kan stadig logge ind på den, så det er måske den ældste brugerkonto jeg har, der stadig er aktiv. Min IMDb konto er fra 2003.

Men ja, tiden går stærkt.


    0
  • Det lyder meget rigtigt. En del er også gamle brugere helt tilbage fra Filmz-dagene i starten af 00’erne.

Nogle af os er endda så gamle, at vi kender hinanden fra før Filmz.dk - helt tilbage fra det gamle forum på Egmonts Filmreactor-side. 


    0
  • Stresser røvmeget over PostNord lige nu.

Jeg har ventet på en pakke fra en amerikansk veninde. Hun var så sød at hjælpe mig med nogle indkøb fra en butik, mit danske kort ikke virkede hos, og så hjalp hun mig og et par venner med at bestille Grindhouses nye 4K-udgave af The Beyond, dengang det var usikkert om, hvo limited den var, og de ikke ville sende den ud af landet. 

Det fede var jo, at hun kunne pakke det ordentligt og sørge for at sende det hele som gave.

Pakken ankom fint til Danmark, og den gik gennem tolden uden problemer. De forsøgte så at bringe den ud torsdag, hvor jeg var i Sønderborg hos familien. Jeg slog Modtagerflex fra, så den ikke skulle stå på trappen i længere tid, og fredag skulle den så være blevet afleveret i en lokal kiosk.

I går forsøgte jeg så at hente den, men da kiosken scannede QR-koden i PostNord-app'en, så stod der, at den ikke kunne leveres, fordi den ikke var ankommet, selvom en anden del af app'en altså påstod, at den befandt sig i kiosken.

Nu har jeg haft fat i kundeservice, og de efterlyser den.

Jeg håber virkelig, at den dukker op, for ellers bliver det en dyr fornøjelse. For at noget kan sendes som gave, må det ikke have en værdi over €45, så værdiangivelsen (og dermed erstatningsværdien) svarer overhovedet ikke til indholdet. 

Jeg har i øvrigt oplevet det en gang før, men dengang var det heldigvis bare med en tom erstatningskasse til et bokssæt. Der skrev de også, at den var ankommet, uden at butikken kunne finde den. Først efter en efterlysning blev den leveret flere dage senere. 


    0
  • Jeg oplevede at jeg skulle hente en pakke fra postnord i Kvickly et par dage siden. Da jeg så tastede tallet ind, sagde den at der ikke var nogen pakke. Heldigvis havde jeg jo en mail hvor det stod og den søde ansatte ledte så samtlige pakker igennem og fandt den.


    1
  • Stresser røvmeget over PostNord lige nu.

Jeg har ventet på en pakke fra en amerikansk veninde. Hun var så sød at hjælpe mig med nogle indkøb fra en butik, mit danske kort ikke virkede hos, og så hjalp hun mig og et par venner med at bestille Grindhouses nye 4K-udgave af The Beyond, dengang det var usikkert om, hvo limited den var, og de ikke ville sende den ud af landet. 

Det fede var jo, at hun kunne pakke det ordentligt og sørge for at sende det hele som gave.

Pakken ankom fint til Danmark, og den gik gennem tolden uden problemer. De forsøgte så at bringe den ud torsdag, hvor jeg var i Sønderborg hos familien. Jeg slog Modtagerflex fra, så den ikke skulle stå på trappen i længere tid, og fredag skulle den så være blevet afleveret i en lokal kiosk.

I går forsøgte jeg så at hente den, men da kiosken scannede QR-koden i PostNord-app'en, så stod der, at den ikke kunne leveres, fordi den ikke var ankommet, selvom en anden del af app'en altså påstod, at den befandt sig i kiosken.

Nu har jeg haft fat i kundeservice, og de efterlyser den.

Jeg håber virkelig, at den dukker op, for ellers bliver det en dyr fornøjelse. For at noget kan sendes som gave, må det ikke have en værdi over €45, så værdiangivelsen (og dermed erstatningsværdien) svarer overhovedet ikke til indholdet. 

Jeg har i øvrigt oplevet det en gang før, men dengang var det heldigvis bare med en tom erstatningskasse til et bokssæt. Der skrev de også, at den var ankommet, uden at butikken kunne finde den. Først efter en efterlysning blev den leveret flere dage senere. 

Røv!! Håber det løser sig:-)


    1
  • Da vi snakkede om Filmz den anden dag, måtte jeg lige ind og tjekke. Og nu har jeg brugt for meget tid på at sidde og læse gamle tråde. Men det er sgu sjovt. Er nået til for 16 år siden, da vi fik Ida. Der er satme rendt meget vand i åen siden da.

Er nået hertil: filmz.dk/forum/tagwall/hvad-laver-du-nu-66-33243/page224


    1
  • Jeg er gået igang med Stephen Kings krimi-thriller Holly og har siddet og hygget mig med den her i eftermiddag samtidig med, at jeg hører jazz på P8 og nyder en kop kaffe og nogle småkager fra den lokale bager. :)


    0
  • IMO synes jeg ikke rigtig genren klæder King. Der er nok af krimi forfattere, han skulle bare blive ved sin læst. Har læst noget af det nye, og det siger mig ikke noget. Og det er jeg sårn lidt ærgerlig over, da jeg altid har elsket King. 


    2
  • IMO synes jeg ikke rigtig genren klæder King. Der er nok af krimi forfattere, han skulle bare blive ved sin læst. Har læst noget af det nye, og det siger mig ikke noget. Og det er jeg sårn lidt ærgerlig over, da jeg altid har elsket King. 

Jeg skal lige have læst lidt mere af bogen før, at jeg kommer med en vurdering. :)


    0
  • Da vi snakkede om Filmz den anden dag, måtte jeg lige ind og tjekke. Og nu har jeg brugt for meget tid på at sidde og læse gamle tråde. Men det er sgu sjovt. Er nået til for 16 år siden, da vi fik Ida. Der er satme rendt meget vand i åen siden da.

Er nået hertil: filmz.dk/forum/tagwall/hvad-laver-du-nu-66-33243/page224

Ja, der er til mange timers læsning :)

Det var ærgerligt, at ingen af de kvindelige brugere for alvor fulgte med over på Moovy. Der er vel nærmest ikke en eneste kvindelig forumbruger? 


    0
  • Forsøgte at se Charles Tante og trick or treat, men opgav. Lysten til filmkigning idag var fraværende. Trænger til lidt sindsro, og går nok i seng, til nogenlunde normal tid iaften.


    1
  • Havde lige en som blev taget i metroen i dag fordi han ikke havde købt billet til sin hund. Han gik så bare sin vej og stod af metroen uden at opgive cpr nummer. Mon ikke han bliver skrevet op i deres system. Der blev snakket om at tilkalde politiet men jeg ved ikke om det faktisk sker 


    0
  • Jeg har ikke hørt fra PostNord endnu omkring min pakke. Men til gengæld har jeg selv fundet den!

Jeg fik fat i kundeservice i går, og de ville efterlyse den og vende tilbage indenfor et par hverdage.

Jeg været lidt stresset over det, fordi pakken selvfølgelig holder en betydelig værdi, som jeg ikke vil kunne få erstattet, fordi jeg har snydt ved at få den sendt som gave, og fordi den indeholder en del ting fra et "clearance sale," hvor flere titler nu er udgået. 

Så jeg har siddet og holdt lige øje i dag med både Postnords app og min mailkonto, om der skulle dukke noget nyt op.

Jeg opdagede, at der faktisk lå et billede af pakken inde i app'en, fra i torsdags, hvor de forsøgte at aflevere den på adressen. Det var en brun æske, der var lukket med grå gaffatape. 

Af en eller anden grund havde jeg en fornemmelse, at jeg havde set netop sådan en æske stå ude ved siden ned i kiosken, da jeg var forbi søndag.

Så efter ikke at have hørt noget kl. 16, besluttede jeg at smutte forbi igen for at se.

Pakken stod igen som ikke afleveret til butikken, da kioskmanden scannede QR-koden, og ligesom i søndags påstod han, at så kunne den ikke være afleveret til dem.

Jeg begyndte så at spørge ind til, hvem der scannede den, når den ankom, og om den måske godt kunne være der, hvis nogen havde glemt at scanne den. Da jeg samtidigt kunne vise ham et billede af pakken, så ville han pludseligt godt kigge efter den, og han fandt den på mindre end 10 sekunder.

Konklusionen må vel så være, at han har glemt at scanne den, da den ankom. Men PostNord går ikke helt fri, for da han forsøgte at scanne den kode, der skulle svare til QR-koden, på pakken, så virkede den ikke. Så postbudet har formentlig også lavet en eller anden fejl. Han endte dog med at kunne registrere den som afleveret gennem dem originale, amerikansk trackingkode.

Der faldt en sten fra mit hjerte.

The Beyond 4K er i hus! Nu mangler jeg bare at tjekke, om den og alt andet i kassen er ankommet i fin stand. 


    0
  • Dagens dilemma: Jeg kan ikke rigtig finde ud af om Kathrine Engberg er helt en ufattelig smuk kvinde, eller hun ser lidt "underlig" ud. Tror jeg hælder til det første. Hun er i Aftenshowet lige nu, og klædt i gult... ;D  


    0
  • Og så ser jeg lige I Hus Til Halsen. Line Franck er satme også noget af en snitte. Jeg havde gerne serveret hende østers...


    0
  • Og så ser jeg lige I Hus Til Halsen. Line Franck er satme også noget af en snitte. Jeg havde gerne serveret hende østers...

Du jo helt styret af de nedre dele menneske:)


    1
  • Forsøgte at se Charles Tante og trick or treat, men opgav. Lysten til filmkigning idag var fraværende. Trænger til lidt sindsro, og går nok i seng, til nogenlunde normal tid iaften.

Jeg sover 22 - 6 hver dag, også helst i weekenderne, hvis vi ikke skal til et arrangement, der kan trække ud :)


    0
  • Jamison - Man kan godt høre du er ret ny på forummet :D 


    0
  • Læser lige at Laura Dahlmeier er omkommet. Hun var en af de mest talentfulde biathleter som dog også kæmpede med motivationen og den mentale aspekt af sporten og stoppede i en tidlig alder og alligevel vandt en del 


    0
  • Leger med sprit og ild med sønnike...bare rolig, er fysiklærer!


    1
  • Har lige opdaget en massiv gang skimmelsvamp bag tapetet på sønnikes værelse...så nu er der skrevet til forsikringen.

Tror de dækker det. Jeg ved de gør, hvis det er pga fugt fra utætte rør dog.


    0
  • Håber ikke det viser sig for alvorligt, for så vil forsikringer ofte prøve at finde “nemme” løsninger og tage jer ved røven. Så i et sådant tilfælde at det er noget større vil jeg anbefale jer at hyre en der kan vejlede jer og gå sagen igennem. 


    2
  • Forsikringsselskaber er kun sat i verden for deres egen skyld. Man får aldrig en skid, fordi der lige er et eller andet teknisk, der gør at man falder udenfor. Har oprigtigt overvejet at opsige mine ikke-obligatoriske forsikringer, og så sætte et beløb til side i stedet for. 


    1
  • Selvfølgelig er de det. Derfor kunne de godt have en højere moral og etik. Men de leder efter smuthuller og undskyldninger for ikke at slippe pengene. Bevares, kan da godt forstå de vil spare penge og på den måde køre en god forretning. Men de er griske og tæt på at snyde kunderne, hvis de kan slippe af sted med det. Det advokatfirma en af mine gode venner arbejder hos, De oplever det igen og igen og det uanset hvilket selskab.


    0
  • Jeg fik for 16 år siden 20k for et indbrud. Det er det eneste jeg nogensinde har fået ud af et helt livs forsikring. Et hurtigt regnestykke 16år x 52 x 1400 = 1.164.800, ja og så minus 20k.... Føler jeg mig snydt? Oh, ja måske lidt...


    0
  • Jeg fik for 16 år siden 20k for et indbrud. Det er det eneste jeg nogensinde har fået ud af et helt livs forsikring. Et hurtigt regnestykke 16år x 52 x 1400 = 1.164.800, ja og så minus 20k.... Føler jeg mig snydt? Oh, ja måske lidt...

Betaler du hver uge?


    0
  • I snakker og røven den går :)

Mit forsikringsselskab ligger generelt i toppen af tilfredsundersøgelserne og regner bestemt med, at de dækker. Så vidt jeg kan se, så dækker de generelt ved råd, svamp og insektangreb.


    0
  • Davenport - du skal jo ikke tjene penge på en forsikring? Ellers kan det ligesom ikke løbe rundt.

Og du har vist regnet forkert...tænker ikke du har betalt 75000 kr årligt i forsikring;)


    0
  • Ja, men jeg er også sproglig... ;)

Betaler 1400 i måneden


    0
  • Betaler 1400 i måneden

Hvor mange forsikringer har du/I?

Jeg har (årligt):

Familieforsikring (1.833)

Sygeforsikringen danmark (1.640)

Koloni - forsikring (2.007)

Privat Sundhedsforsikring (5.046).

Så 10.526 kr. om året eller 877 kr. om måneden.


    0
  • Hvor mange forsikringer har du/I?

Jeg har (årligt):

Familieforsikring (1.833)

Sygeforsikringen danmark (1.640)

Koloni - forsikring (2.007)

Privat Sundhedsforsikring (5.046).

Så 10.526 kr. om året eller 877 kr. om måneden.

TukTuk er 6.000,- om året, fordi den tunet, og hakket i bagskærmen..


    0
  • I snakker og røven den går :)

Mit forsikringsselskab ligger generelt i toppen af tilfredsundersøgelserne og regner bestemt med, at de dækker. Så vidt jeg kan se, så dækker de generelt ved råd, svamp og insektangreb.

Jeg ved hvor min røv går hen:D

Må jeg gætte du har lærerstandens?


    0
  • Jeg ved hvor min røv går hen:D

Må jeg gætte du har lærerstandens?

Jeps :)

Har haft brug for dem 2 gange, helt uden dikkedarer 


    0