Forumtråd - Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• Jeg så en borger i dag, der afgik ved døden i går morges. Jeg har set min far og min mormor som døde, så har prøvet det før, men det er stadig en lidt grænseoverskridende oplevelse. Det at huden glatter sig ud, og fingrene er blå. Hende her var meget tynd, så hun lignede 1:1 en karakter fra TWD. Det var sgu lige før jeg forventede hun rejste sig op, hvilket hun nok gør i løbet af natten i en drøm... Men døden er også smuk i alt sin enkelthed. 

Min medstuderende var noget mere berørt end mig, så vi tog lige en samtale i køkkenet, som han bagefter takkede for. Der var lidt nogle følelser der skulle vendes for ham, da hans mor lider af det samme som den døde døde af. Jeg er bare glad for at kunne være der for en kollega, der havde brug for det.

Stærkt! 


    0
  • Har haft min første afstemning med min vejleder og uddannelseskonsulent i dag. Det gik godt. Jeg er lidt bagefter, da hun lagde ud med at have ferie, da jeg startede, men vi når nok de mål jeg skal.

Var inde ved min ene borger idag, der faldt i går aftes. Han har bøjet et par ribben, og har virkeligt ondt. Han fik så PN (betegnelsen for medicin ud over det de normalt får - fx ifm. smerter) Han synes så ikke det virkede så godt, så han begyndte en selvmedicinering med Gammel Dansk... (Som han så falder af igen) 

Er spændt på at komme ind til ham i morgen, for morgenplejen er blevet en del mere besværligt nu, og det hjælper jo ikke hvis han er fuldere end jeg... 


    1
  • Kæft, vejrheksen på DR er spændt godt for her til aften...


    0
  • Ikke mere filmkigning idag, har simpelthen brug for noget sindsro.

Tror det vildeste må være korte videoer på YouTube med Mr Bean.

Det er alt hvad jeg orker lige nu.


    1
  • Jeg var i Aarhus Teater i aftes for at se Amour.

Anledningen var min mors fødselsdag - og vi havde hende med ud for at spise + teater, det var vores gave til hende.

Oprindeligt skulle vi have været i Silkeborg for at opleve Annas Sang, af og med Benjamin Koppel og Susse Wolf. Desværre blev Benjamin bidt af en flået for et par uger siden, så nu håber vi han bliver rask og på at den nye dato holder.

Amour er bygget på Michael Hanekes film af samme navn - og en ret intens oplevelse, når man sidder mellem sin kone som for nyligt mistede sin far efter et lang sygdomsforløb og min mor, som jo har et begrænset antal år tilbage.

Fantastisk forestilling med Kirsten Olesen og Anders Baggesen i de to bærende roller. Grumt og smukt på samme tid.


    1
  • Venter på en pakke fra Sverige, som ellers var anset, til at komme igår...

Det er nu anden gang indenfor ganske kort tid, at en pakke er forsikret. Gider altså ikke at rende flere gange op til Brugsen.

Og lige nu overvejer jeg en pause på ubestemt tid, med at købe film fra Sverige, for det kan simpelthen ikke være rigtigt at PostNord endnu en gang, ikke holder hvad de lover!!!


    1
  • Nøj, jeg er ved at være søvnig. Stod op 4.45 da jeg ikke kunne sove mere, så det har været en lang dag. Sad lige og læste Pesten af Lone Leegaard, men kunne godt mærke, at øjnene ikke rigtig gad mere. (Sad ellers med chips og icetea) Det er lidt noget pis ikke at kunne sove længe i weekenden, men sådan har det alle dage været, når jeg har haft de tidlige jobs. Jeg vågner automatisk omkring kl. 5, og så kan jeg lige så godt bare stå op. (Skal jo også tisse, så...) 


    0
  • Jeg vågner automatisk omkring kl. 5

Jeg står sjældent op før kl. 9.30, heller ikke i hverdagen. Så læser jeg nyheder, går i bad og laver en kop kaffe - og sidder foran computeren omkring kl. 10.30 klar til dagens dont.


    0
  • Du skal jo også lige have værfet luderen ud, og smidt resten af kokainen i lokummet, før du indtager et rundstykke med ost og syltetøj? :D 


    1
  • Jeg ser AGT All-stars, og fandt ud af, at der ikke kun er tre gange Talent shows, men hele fire, de to er dog genudsendelser, men ser dem alligevel. Er også ved at varme ovnen op til en gang natmad, i form af en deep pan frysepizza med tomat, ost og pepperoni...som jeg vil spise mens der ses Talent


    1
  • Der er ekstra travlt på arbejdet for tiden pga. en forestående deadline. Sådan en deadline, hvor alle er nødt til at løfte i flok. Jeg har godt kunne mærke i sidste uge, at jeg har følt mig en smule overvældet. Men havde en god snak med min leder i dag om det - tænker, at vi har fået lagt en god slagplan for resten af ugen.

Er nok først hjemme ved 18-tiden i dag, men så hjælper det lidt på det, at jeg har en arbejd hjemmedag i morgen. Så er der også tid til at arbejde uden distraktioner.

På trods af travlheden er jeg nu stadig glad for mit arbejde, og tror at det nok skal gå. Det hjælper selvfølgelig på det, at jeg har en god leder + en arbejdsplads, der faktisk virker til at tage medarbejdervelvære seriøst. Sidstnævnte er langtfra altid tilfældet og jeg har også prøvet at være på en arbejdsplads med horribel ledelse, som ledte til usundt arbejdsmiljø, som ledte til stor udskiftning af medarbejdere.

Så jeg sætter i sidste ende pris på der hvor jeg er nu - samt den tillid, de har udvist mig ved at ansætte mig. Så føler mig stadig mere taknemmelig end noget andet. Plus jeg har jo selv valgt det. 

I aften skal den bare stå på max afslapning og underholdning af den lette slags.


    0
  • Frygtede lige at jeg var blevet fanget i en elevator. Var først blevet forundret over at nogle bare havde stillet en mcd krus i hjørnet. Hvem har de tænkt sig skulle rydde op på den.

Sætter elevatoren i gang og kort tid efter bliver det bare helt mørkt. Tager det dog helt roligt og tager min telefon frem for at lyse og trykker på lampesymbolet hvorefter døren går op og jeg så må gå op til min lejlighed i stedet for.


    0
  • Frygtede lige at jeg var blevet fanget i en elevator. Var først blevet forundret over at nogle bare havde stillet en mcd krus i hjørnet. Hvem har de tænkt sig skulle rydde op på den.

Sætter elevatoren i gang og kort tid efter bliver det bare helt mørkt. Tager det dog helt roligt og tager min telefon frem for at lyse og trykker på lampesymbolet hvorefter døren går op og jeg så må gå op til min lejlighed i stedet for.

Forestiller mig at mcd kruset var væk da du kunne se eller at den stod i din lejlighed da du kom hjem :D

"The Curse of the McCup" a part of the McKilling franchise. 


    0
  • “Landede” på Bornholm i aftes, efter en hyggelig dag i Kbh med bl.a. frokost i Væksthuset.

Glæder mig til en uge med klipper og røgede sild!


    0
  • Nøj, vejrheksen er spændt godt for til aften. Synd at trøjen ikke er hvid...


    0
  • Fantastisk at være på Bornholm - i dag gik vi Hammeren rundt, med et smut omkring Opalsøen, og udkik til Hammershus.

Bagefter kage og varm kakao i Sandvig.

Tirsdag var vi i Snogebæk, Nexø og Svaneke og klatrede ned til  Randkløve Skær.

I går var vi på tur til ØsterLars rundkirke, og i Helligdomsklipperne, og fik Sol over Gudhjem, med fadøl på tagterrassen hos Gudhjem røgeri. Efterfulgt af vaffelis i solen på Gudhjem havn.

I morgen går turen til Hammershus og Jons Kapel, og muligvis Hasle.

Fruen har heldigvis vist sig at være en glimrende klatrer, og det er klart en fordel mange steder.


    1
  • Jeg har lige opsagt mit livstidsabonnement på HBO Max, der gav halv pris. Jeg brugte det simpelthen ikke nok og brugte det primært til at se tennis (som dog så også krævede en sportsopgradering). Så nu tegner jeg bare abonnement for en måned ad gangen, når der er noget, jeg helt sikkert gerne vil se.

Det samme er planen med Netflix og Sky Showtime, som jeg også lige har opsagt. 

Så nu har jeg kun TV2 Play og Viaplay – sidstnævnte så jeg kan se den nye sæson af "Robinson Ekspeditionen", men der ligger jo også andet godt. Men det bliver også opsagt, når Robinson er færdig Og jeg synes desuden, at man altid kan finde noget at se på TV2 Play eller sågar DR...


    0
  • Jeg har lige opsagt mit livstidsabonnement på HBO Max, der gav halv pris. Jeg brugte det simpelthen ikke nok og brugte det primært til at se tennis (som dog så også krævede en sportsopgradering). Så nu tegner jeg bare abonnement for en måned ad gangen, når der er noget, jeg helt sikkert gerne vil se.

Det samme er planen med Netflix og Sky Showtime, som jeg også lige har opsagt. 

Så nu har jeg kun TV2 Play og Viaplay – sidstnævnte så jeg kan se den nye sæson af "Robinson Ekspeditionen", men der ligger jo også andet godt. Men det bliver også opsagt, når Robinson er færdig Og jeg synes desuden, at man altid kan finde noget at se på TV2 Play eller sågar DR...

Et lille tip angående Robinson, hvis du vil af med Viaplay og spare penge. Så kan man se det gratis på Pluto TV, man skal dog leve med reklamer og at man er en uge bagud dem som de udgiver på Viaplay.


    0
  • Et lille tip angående Robinson, hvis du vil af med Viaplay og spare penge. Så kan man se det gratis på Pluto TV, man skal dog leve med reklamer og at man er en uge bagud dem som de udgiver på Viaplay.

Jeg kan ikke leve med reklamer :)

De gange, jeg har prøvet at se Pluto TV, har kvaliteten heller ikke været særlig god - ved dog ikke, om det stadig er tilfældet...


    0
  • Har lige haft min første weekend vagt. Det er egentligt meget det samme. Det er jo de samme opgaver, det laver en lørdag ikke om på. Skal også arbejde i morgen og mandag, og har så fri tirsdag. I dag har drejet sig meget og urin og afføring i forskellige set-ups. Men det er jeg landet fint i. (Jeg skider jo også selv, men dog helst i et lokum...) 

Men jeg kommer mere og mere ind i farmakologien, og det er edder spændende. 


    0
  • Har lige haft min første weekend vagt. Det er egentligt meget det samme. Det er jo de samme opgaver, det laver en lørdag ikke om på. Skal også arbejde i morgen og mandag, og har så fri tirsdag. I dag har drejet sig meget og urin og afføring i forskellige set-ups. Men det er jeg landet fint i. (Jeg skider jo også selv, men dog helst i et lokum...) 

Men jeg kommer mere og mere ind i farmakologien, og det er edder spændende. 

Er der egentlig ikke også meget gode muligheder for at efteruddanne sig, hvis du nu en dag bliver lidt træt af urin og afføring?

Min lillesøster er også uddannet SOSU, men arbejder i dag med udsatte borgere (ikke misbrugere), der har brug for hjælp i dagligdagen.


    0
  • Jo jo, jeg skal heller ikke arbejde plejehjem. Det er sgu for kedeligt i længden. Men der er et hav af muligheder. Jeg tænker at kombinere min SOSU med min kokkeuddannelse, og få noget konstruktivt ud af det. Jeg skal jo også i praktik i psykiatrien og på sygehus, så tænker at der venter muligheder. 


    0
  • Ser alle mod 1 fra igår, mens jeg venter på at der kommer 4x Talent shows iaften/nat, på tv2 Charlie, som starter kl 22:20 med de to BGT afsnit af nyeste sæson. Derefter AGT All-stars og så BGT genudsendelse fra tidligere sæson.


    1
  • See lige de to nyeste afsnit af BGT for derefter at se AGT All-stars og så genudsendelse af BGT fra tidligere sæson da jeg faldt i søvn omkring kl 21:15 igår aftes, og ikke nåede at se aftenens/nattens afsnit 


    1
  • Brugte weekenden i Liverpool (og lidt af den i Manchester) med min knægt. Rundtur på Anfield, som vi kunne se fra vores hotelværelse, museum, sightseeing og en masse god mad.

Jeg knuselsker folket i Liverpool, og især deres Scouse dialekt, bestemt ikke sidste gang jeg kommer dertil. Næste gang tager vi derover og ser en kamp på Anfield, sønnike kan dog ikke holde fokus på en fodboldkamp i 90minutter i det kølige efterårsvejr.

dyg 29-09-2025 08:28
    
    1
  • Så døde en af de store danskere, tak for mange fantastiske historier, Jørgen Leth.

dyg 29-09-2025 21:26
    
    1
  • Så døde en af de store danskere, tak for mange fantastiske historier, Jørgen Leth.

Også herfra <3

Jørgen sidder nu nøgen på en sky….og digter videre. Han var et menneske….. men er nu en engel. RIP


    1
  • Har brug for noget sindsro, så ligger på sengen under dynen og slapper max af...så altså, ingen filmkigning idag 


    2
  • Er begyndt at skrive min filmsamling ind i et Excel ark, så jeg bedre kan holde styr på hvad jeg har i samlingen og hvor.

Har lavet følgene koloner: filmtitel, hovedskuespiller, instruktør, år  og medie.. og så har jeg lige tilføjet birolle.. fordi det ikke altid er hovedskuespilleren er nok..

Er der mere der ville være smart at have med?


    0
  • Er begyndt at skrive min filmsamling ind i et Excel ark, så jeg bedre kan holde styr på hvad jeg har i samlingen og hvor.

Har lavet følgene koloner: filmtitel, hovedskuespiller, instruktør, år  og medie.. og så har jeg lige tilføjet birolle.. fordi det ikke altid er hovedskuespilleren er nok..

Er der mere der ville være smart at have med?

Placering :)


    1
  • Placering :)

Du menner Reol mæssigt?:-).

så avanceret er min samling ikke, de ligger blandet i et skab og en del desværre også i en CD mappe(fordi jeg i et anfald af sindsyge og pladsmangel, smed coverne ud, har jeg fortrudt mange gange).


    0
  • Mit ark indeholder også prisen for hver udgivelse og den samlede udgift. Puha…


    1
  • Mit ark indeholder også prisen for hver udgivelse og den samlede udgift. Puha…

AV!:-D


    1
  • Mine har kun to index: Dem der starter med "Debbi does..." og "De Andre..." (Og en lille samling, som jeg ikke har bippet ind, der starter med "Rocco".


    2
  • Du menner Reol mæssigt?:-).

så avanceret er min samling ikke, de ligger blandet i et skab og en del desværre også i en CD mappe(fordi jeg i et anfald af sindsyge og pladsmangel, smed coverne ud, har jeg fortrudt mange gange).

Jo, oss det :)

men grunden var at du skrev “Er begyndt at skrive min filmsamling ind i et Excel ark, så jeg bedre kan holde styr på hvad jeg har i samlingen og hvor.”

”hvor” fremgik ikke af din liste imo


    0

Du mangler brudt plombering eller ikke brudt plombering 


    2
  • Du mangler brudt plombering eller ikke brudt plombering 

Det tør jeg sgu ikke! Så kommer beløbet bare til at gøre endnu mere ondt :-D 


    1
  • Jo, oss det :)

men grunden var at du skrev “Er begyndt at skrive min filmsamling ind i et Excel ark, så jeg bedre kan holde styr på hvad jeg har i samlingen og hvor.”

”hvor” fremgik ikke af din liste imo

Ja der formulerede jeg, mig lidt dumt, der skulle nok have stået medie istedet for hvor. Var fordi jeg også har nogle film på Itunes og andre steder, der også skal skrives ind:-)


    1
  • Meh, fylder år idag, så nu er der kun 4 år til et halvt århundrede:-(


    2

Tillykke med fødselsdagen. :)


    1
  • Gratz - så må du lige fejre det med 5 film :D 


    2

En normal tirsdag, virker det til :-D


    2
  • Heh, thanks guys...


    1

Tillykke ;-)


    1
  • Tillykke ;-)

Tak...

Hygger mig med to afsnit, af nyeste sæson, af Britain's Got Talent og venter med, at se nattens afsnit, af America's Got Talent All-stars, og så BGT genudsendelse fra tidligere sæson, til imorgen, når jeg har været i Bilka.


    1

Og en god frysepizza. Tillykke ;)


    1
  • Faldt i søvn inden det andet og nyeste afsnit af den nye sæson af BGT gik igang, 

Der var så mange mennesker i Rosengårdcentret at det var på grænsen til at være stressende. Heldigvis ikke så slemt i Føtex og Bilka, men det var pakket med mennesker i de farverige gader.

Anyway fik købt fire par jeans til 349kr for to par, plus to stk t-shirts til 49kr stykket. Og fire Blu Rays til 357kr.

Fik også lidt snacks ude i 

En Sundae med karamelsauce til 39kr vildt dyrt, og i Rosengårdcentret 

I Bilka 

Et pølsehorn med ketchup til 12kr

Og af drikkelse, en halv liter Matilde kakaomælk til 15kr


    1
  • Ingen ludere og kokain, når du nu var i storbyen?


    2
  • Ingen ludere og kokain, når du nu var i storbyen?

Nope, kun det mest nødvendige.

I say no to drugs;-)

Jeg er nok lidt kedelig på det punkt...tror det vildeste jeg har prøvet, var en halv cigaret for 15 år siden ...drikker kun sjældent, og ingen ludere, så må desværre skuffe dig... Hehe 


    0
  • Man kan jo betale sig fra en hel del ;D 

En gammel kollega blev smidt ud fra et luderhus, fordi han ville have norsk...


    0