En af de bedste MCU-film.
ÅPT: 17
7/25
Helt enig
7/25
Helt enig
7/25
Absolut enig. Én af de bedste:)
16. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (123 point)
Havde de to efterfølgere hævet niveauet, ville denne måske have fået en plads hos mig. Den var tæt på. Men samlet set, trak det samlede indtryk denne ned, da de ikke leverede alt det som jeg følte der ellers var lagt op til. Har dog set den 4 gange, hvilket er ret usædvanligt at jeg gør med film mere. Faktisk tæt på aldrig.
Havde de to efterfølgere hævet niveauet, ville denne måske have fået en plads hos mig. Den var tæt på. Men samlet set, trak det samlede indtryk denne ned, da de ikke leverede alt det som jeg følte der ellers var lagt op til. Har dog set den 4 gange, hvilket er ret usædvanligt at jeg gør med film mere. Faktisk tæt på aldrig.
Den har bestem sine lyspunkter - men desværre alt for mange gentagelser - alt for meget fanservice. Men Han Solo tilbage i Falken - gør det det hele værd.
Den har bestem sine lyspunkter - men desværre alt for mange gentagelser - alt for meget fanservice. Men Han Solo tilbage i Falken - gør det det hele værd.
Den har intet der generede mig, udover at historien gerne måtte have droppet at være den samme som A New Hope. Helt med på at hylde denne, men med en mere opfindsom historie havde jeg rated den 10/10. Jeg var max underholdt. Dog enig i at Solo var filmens helt store højdepunkt, fanservice eller ej.
Hmmm ingen Greasy Strangler endnu... den ligger nok i top 10 et sted...
15. Once Upon a Time... in Hollywood (129 point)
Kun en sølle 15. plads til årtiets bedste film?!? Fuck en lorteliste, jeg tager den ikke alvorligt længere og dropper at følge med:-O
Eller;-)
Kun en sølle 15. plads til årtiets bedste film?!? Fuck en lorteliste, jeg tager den ikke alvorligt længere og dropper at følge med:-O
Eller;-)
Årtiets bedste film ;-) Det er bedste film fra QT i 10’erne - så langt så godt - dog i tæt løb med The Hatefull 8.
Herligt han hylder Hollywood - og endnu en gang omskriver historien. Handling er der ikke det voldsomme af - men skøn stemning og god stil.
Bestemt 8/10 værd - nok i min top 35 for årtiet.
17. Gravity (122 point)
Fed og i øvrigt en af de meget få fede 3D oplevelser i biografen.
Enig.
Havde de to efterfølgere hævet niveauet, ville denne måske have fået en plads hos mig. Den var tæt på. Men samlet set, trak det samlede indtryk denne ned
Man skal da ikke bedømme en film udfra hvordan andre film er?
Du har set den 4 gange, hvilket du skriver er usædvanligt, hvilket må indikere, at du er ret glad for den og alligevel har du den ikke med, pga. andre film? aaaaarrhh.
Kun en sølle 15. plads til årtiets bedste film?!?
Nej, en 16. plads ;)
9/25
Årtiets bedste film ;-) Det er bedste film fra QT i 10’erne - så langt så godt - dog i tæt løb med The Hatefull 8.
Herligt han hylder Hollywood - og endnu en gang omskriver historien. Handling er der ikke det voldsomme af - men skøn stemning og god stil.
Bestemt 8/10 værd - nok i min top 35 for årtiet.
Haters will be haters:D
Enig.
Man skal da ikke bedømme en film udfra hvordan andre film er?
Du har set den 4 gange, hvilket du skriver er usædvanligt, hvilket må indikere, at du er ret glad for den og alligevel har du den ikke med, pga. andre film? aaaaarrhh.
Nej, en 16. plads ;)
9/25
Det vil jeg som udgangspunkt give dig mere end ret i. Men den tabte, fordi det samlede indtryk af trilogien trak ned. Jeg rater den jo stadig 9/10. Men da jeg skulle sortere de sidste fra, måtte den vige. Havde de to efterfølgende leveret bedre, så vil jeg ikke udelukke at jeg havde tænkt den højere op.
Jeg overvejer stadig et gensyn med Rise of Skywalker. Måske er den mere acceptabel, nu når skuffelsen har lagt sig.
Haters will be haters:D
Fedt du er så glad for den, og sætter den øverst - jeg hyggede mig bestemt med den - den er lækkert lavet ;-)
Jeg overvejer stadig et gensyn med Rise of Skywalker. Måske er den mere acceptabel, nu når skuffelsen har lagt sig.
Genså den i sidste uge - jeg var mere begejstret første gang. Men i glimt har den SW elementer, som fungerer.
JJ Abrams prøver desperat at få os til at føle noget - det lykkes kun delvist i de døende minutter. Desværre....
Fedt du er så glad for den, og sætter den øverst - jeg hyggede mig bestemt med den - den er lækkert lavet ;-)
;)
De 3 Musketerer (eller De Tre Måske Fire) og Bruno d'artagnan
Yessir. Men hvem er så Rochefort - og Lady De Winther? ;-D
13. The Revenant (140 point)
Stærkt overvurderet film. Den har nogle flotte billeder, men den engagerer mig ikke på noget imponerende niveau. Jeg fandt den okay, men langt fra DiCaprios bedste præstation eller film
Stærkt overvurderet film. Den har nogle flotte billeder, men den engagerer mig ikke på noget imponerende niveau. Jeg fandt den okay, men langt fra DiCaprios bedste præstation eller film
Helt enig.
En imponerende billedside og flot skuespil af DiCaprio som er en anderledes rolle end dem vi normalt ser ham i, men også en kedelig film, som aldrig formår at fange mig. Er glad for at se, at jeg ikke er ene om at have det sådan.
Birdman.Instruktørens flotteste, mest underholdende og medrivende. Ja, mandens bedste!
Fixed - og helt enig ;-)
Mere alvorligt - den er visuelt fantastisk - der er dog lige lidt ved handlingen som trak den ned på 9/10 for mig. Men virkelig en stor præstation.
Fixed - og helt enig ;-)
Mere alvorligt - den er visuelt fantastisk - der er dog lige lidt ved handlingen som trak den ned på 9/10 for mig. Men virkelig en stor præstation.
Birdman er for konstrueret til helt at røre mig emotionelt. Desværre.
Birdman er for konstrueret til helt at røre mig emotionelt. Desværre.
Lad os mødes på dette; At det er en fuldstændig enestående præstation at instruere to så unikke - og så forskellige film på så kort tid.
Det har så til gengæld helt drænet ham - da han ikke har lavet en film siden 2015...
Enig og så stjæler Tom Hardy samtlige scener han er med i. Han har næsten ingen spilletid sammenlignet med Leo-drengen, men alligevel formår han at vise hvordan det skal gøres, mens Leo render rundt og skaber sig i sneen, spiser råt kød (alternativt kunne han jo også bare prøve at spille skuespil ;P - “Why don't you just try acting?”) og piller ved bjørne.
Det var vist Red Lettermedia, der beskrev Dicaprios præstation som en bizar omgang af Jackass. Bare fordi han spiser rå lever gør det ham ikke til en fantastisk skuespiller. Tværtimod fremstår han bare desperat. Desperat efter at få sin Oscar statuette og det gjorde han jo så.
Det vil jeg som udgangspunkt give dig mere end ret i. Men den tabte, fordi det samlede indtryk af trilogien trak ned. Jeg rater den jo stadig 9/10. Men da jeg skulle sortere de sidste fra, måtte den vige. Havde de to efterfølgende leveret bedre, så vil jeg ikke udelukke at jeg havde tænkt den højere op.
Så du holder stædigt fast i, at andre film skal være afgørende for om en god film kommer på din liste?
Havde du været her ved siden af mig, havde du fået en håndmad og var blevet lagt tidligt i seng ;)
Så du holder stædigt fast i, at andre film skal være afgørende for om en god film kommer på din liste?
Havde du været her ved siden af mig, havde du fået en håndmad og var blevet lagt tidligt i seng ;)
Jeg holder fast i at de andre trak indtrykket så tilpas meget ned, at det blev afgørende da jeg skulle vælge film fra. Jeg vil gerne tidligt i seng tak;)
Fa'me en god film! Måden den blev til på er et ekstra krydderi, men filmen er i sig selv helt fantastisk.
Selvom at jeg ikke er helt oppe at ringe over den, så mener jeg bestemt også at “Boyhood” er væsentligt mere end måden den blev til på. Richard Linklater er enormt god til at skabe stemning, kemi og små øjeblikke blandt karakterer, der føles nærværende og autentiske, og det synes jeg også han formår i “Boyhood”, selvom at det ikke er Linklater når han er bedst.
Jeg rated den da 7/10. Så den havde da sine momenter, men det er stadig “kun” bedriften der står tilbage. Ergo er det filmens store ting for mig. Ham knægten vinder heller ikke ligefrem som skuespiller, des ældre han bliver.
En ret forglemmelig film, hvis største bedrift bestod i måden den blev til på.
Helt enig.
Jeg rated den da 7/10. Så den havde da sine momenter, men det er stadig “kun” bedriften der står tilbage. Ergo er det filmens store ting for mig. Ham knægten vinder heller ikke ligefrem som skuespiller, des ældre han bliver.
Jeg var imponeret over ideen - og gav den derfor 8/10 - en karakter højere end historien kan bære. Hurtigt set hurtigt glemt.
Men forståeligt at så mange er ramt af metoden.
Fantastisk film! Metoden er naturligvis fed, men for mig overgår fortællingen den med flere længder. Jeg elsker en rigtig god slice of life film!