Jeg er pt igang med Chucky filmene, har aldrig set dem før eller taget mig sammen til at opsøge dem før nu. Mangler kun at se Curse of Chucky. Havde forventet mig noget mere jumpscares og uhyggelig stemning, men den sorte humor er sgu underholdene.
The Boy kan anbefales herfra, det er nok nærmere rthriller end gyser, men jeg synes den var spændende og lidt anderledes. Kort sagt handler den om en barnepige der skal passe en dreng for et ældre ægtepar imens de tager på ferie, problemet er bare det er ikke en dreng, men en dukke. Hvis man har yousee tv/film ligger den derinde.
Skelo:
Annabelle - Håber du ser The Conjuring inden du ser denne her, fordælen de har lavet den her film helt forkert på så mange måder, tror det vil ødelægge Annabelle`s karakter i The Conjuring hvis man så den her film før The Conjuring.
The Babadook - Hørte meget godt om den, men blev skuffet og fandt den i sin helhed lang og rimelig træls pga. barnet. Nogen der har gode oplevelser med den film?
The Cabin In The Woods - Ikke skræmmende, men i den grad underholdene og uforudsigelige.
The Conjuring - Den bruger mange gyser klicheer men det virker. Og spændende histire og karaktere. 2eren har jeg til gode.
The Descent - Synes selv den er rigtig skræmmende og spændende, 2eren kan også anbefales.
Drag Me To Hell - Fandt jeg desværre jævnt kedleig, med få gode Raimi Scener.
The Eye - Går ud fra det er den amerikanske? Den var okay og igen lidt anderledes, men ikke ligeså anderledes som originalen, der vist også va rlidt syret.
The Hills Have Eyes (2006) - Genså for et par måneder siden. Har ikke set originalen. Synes det er en okay film, ikke særlig skræmmende som den kunne have været. Nogen der har set originalen?
The Host - Husker den som ret fjollet men underholdene.
Hostel - Synes den er okay, især dens voldsomme scener er ikke noget man lige glemmer. 2eren var jeg vist lidt mere vild med, 3eren ikke noget særligt men fandt den nu ret underholdene.
Insidious - Elsker den her film, den er herlig at se alene i mørke, en af de få film der skræmmer mig. Især en scene der føltes som at gå inde i et spøgelses hus. 2eren er det samme, hvor historien fortsætter. 3eren var en tand for billig, kedelig og ligegyldig.
The Mist - Genså jeg for nogle dage siden, troede ikke effekterne kunne blive værre for den film i løbet af årene men jo det kan åbenbart lade sig gøre. Ellers ret interessant film, for det meste er det karaktererne der er interessante og konflikterne imellem dem.
Orphan - Orphan bliver faktisk mere og mere gradvis skræmmende jo mere man ser, og fed historie.
Paranormal Activity - Synes den var okay, dog ikke skræmmende men mere mystisk og en snert af spænding, men når man har set den første har man stort set set dens efterfølgere.
Rec - Fed creepy stemning, nogen gange lidt klaustrofobisk, nok den mest skræmmende found footage film jeg har set. 2eren husker jeg lidt som af det samme, mens 3eren var bare spas og dum på en gang.
Saw - Saw kan jeg ikke få nok af, og at se Saw for første gang gad jeg godt at opleve igen.
Silent Hill - Genså den for et par måneder siden, synes faktisk den har en fed stemning og savner flere gyserfilm som den her.
Sinister - Skal selv se den i en af de kommende dage, har set den før, men husker den dårligt, også ser jeg også 2eren.