Forum - Forum-tråd: 365 film (eller mindre)

365 film (eller mindre)

  • ★★★★★★0

    For et par år siden, satte jeg mig et mål: at se en film om dagen (i gennemsnit) i løbet af et år. Det viste sig at være en lidt for stor mundfuld og efter små tre måneder opgav jeg, da det mere kom til at føles som arbejde, end sjov og ballade.

    I år har jeg dog besluttet mig for at se 200 film, altså 200 film jeg ikke har set før, hvilket er en mere overskuelig størrelse. På Reddit blev jeg opfordret til at blive medlem af et subreddit til netop dette formål og jeg tænkte, at vi måske kunne gøre det samme her, for at give hinanden lidt inspiration.

    Jeg har en liste på IMDb til formålet: www.imdb.com/list/ls062163028/

    I øjeblikket er den meget præget af, at jeg ser film på YouSees streamingtjeneste, da jeg sikkert snart mister adgangen til den og gerne vil se nogle nyere film inden da.

    Men hvis I vil lege med, så skriv jeres mål, link evt. til en liste og giv en opdatering fra tid til anden. Ligesom i det ovennævnte subreddit, kunne man evt. lave en lille opgørelse for hver måned og fortælle hvilke pissedårlige eller helt fantastiske film, man har set.

    Zero Cool25-01-17 09:55

  • ★★★★★1

    Jeg ser selv ca. 250 nye film hvert år, og har ikke tænkt mig at sætte et yderligere mål. Jeg er begyndt at bruge både kalender og noter på min telefon meget, så fra Februar 2016 har jeg skrevet titlen på alle de film jeg ser (for første gang) og en karakter ved siden af. Så hvis der er nogen, jeg glemmer, kan jeg bare smutte tilbage og forhåbentligt blive mindet om filmen blot ved hjælp af karaktergivningen. Det har i hvert fald virket indtil videre. Når januar slutter smækker jeg gerne min januar liste op inkl karaktergivningen. Den er på 18 film indtil videre.

    Ellers en rigtig god ide! What We Saw tråden indbyder lidt mere til en mindre beskrivelse/anmeldelse af det vi ser, og det har jeg sjældent tid, mulighed eller lyst til, da jeg i forvejen typisk har noget liggende at skulle skrive om alligevel.

    David Lund25-01-17 10:06

  • ★★★★★★1

    Sidste år så jeg alt for mange film. Regner med, at jeg når op på en 150-200 første-gangs-film i år, dvs. 3-4 film om ugen. Men jeg vil da bestemt lave en liste også :) - lige nu er jeg dog i skole, og pausen er ovre ;)

    Guldager25-01-17 10:45

  • ★★★1

    Jeg ser 1-2 om dagen, nogen gange flere i weekenden.

    MOVIE100025-01-17 11:13

  • ★★★★★1

    Jeg ser 1-2 om dagen, nogen gange flere i weekenden.

    Jeg håber, du får det skrevet ned et sted, nu når du ser 600-1000 film hvert år...

    David Lund25-01-17 11:15

  • ★★★★★★0

    Jeg ser nok max 2-3 film om ugen. Jeg har også en del andre ting jeg går op i og skal nå, så mere bliver det vist ikke til. 

    T. Nielsen25-01-17 11:15

  • ★★★1

    Jeg håber, du får det skrevet ned et sted, nu når du ser 600-1000 film hvert år...

    Jeg skriver karakteren op i telefonen og når jeg har ca 100 film skrevet op, rater jeg dem på IMDb, og dem som jeg vil beholde på DVD/BD ryger i samlingen og bliver noteret i word. Men hvis der er en serie der virkelig fanger mig ser jeg ikke nogen film den/de dage.

    MOVIE100025-01-17 11:22

  • ★★★★★★1

    LINK - her er min liste.

    Håber flere vil gøre det, for det er virkelig en god kilde til inspiration. Vil knytte et par ord til dem senere :)

    Guldager25-01-17 11:34

  • ★★★★★★0

    LINK - her er min liste.

    Håber flere vil gøre det, for det er virkelig en god kilde til inspiration. Vil knytte et par ord til dem senere :)

    Haha, American Ninja 3 og 4. Der er en overhængende fare for, at de også havner på min liste i løbet af året.

    Zero Cool25-01-17 16:11

  • ★★★★★★0

    Og en anden sjov ting - hvis man som mig har ratet alle de film, man kan se - så er det hurtigt at overskue, hvor mange film, man har set fra andres lister. Har set 2 fra Brunos...

    Guldager25-01-17 16:16

  • ★★★★★★0

    Bruno - når jeg ser på din liste, så er det faktisk Drop Zone og Code of Silence, jeg får mest lyst til at se :)

    Jeg tænkte, at jeg vil skrive lidt herinde, når jeg har set 10 nye film. Og nu er jeg altså nået op på 30 i alt i år...det tempo bliver sat godt ned, fordi jeg har fået arbejde fra 14.30-19 mandag-onsdag og går i skole fra 8-12 de dage...og skal se 220 kortfilm.

    Anyway...de første 30 film kan inddeles i et par hovedkategorier:

    Kung Fu-film - som man jo altid kan se.

    Jamaicanske film - fordi jeg aldrig før havde set jamaicanske film. Det var ikke en ubetinget succes dog.

    Palme D'or - et par film, der har vundet Den Gyldne Palme.

    De andre film Emir Kusturica, Latinamerikanske og lidt random.

    Guldager27-01-17 16:40

  • ★★★★★★0

    Haha, det kan jeg på sin vis godt følge. Jeg er selv inde i en periode, hvor jeg har nemmere ved at så halvfjollede actionfilm fra 80'erne og 90'erne, end "gode film". Jeg prøver dog at overvinde mit instinkt og har planer om at se et par danske film mere, mens jeg stadig har adgang til YouSees film-tam-tam.

    Zero Cool27-01-17 16:58

  • ★★★★★★0

    Nu løber måneden jo ud lige om lidt og jeg regner ikke med, at jeg får set noget i aften.

    Værste film: Unfriended (2014)

    Ikke at jeg havde forventet alverden, men holy shit.

    Bedste film: Captain Fantastic (2016)

    Jeg er nok ikke helt oppe at ringe som så mange andre, men det er sgu en sød og virkelig god film.

    Sjoveste film: Robotrix (1991)

    Set i Husets biograf, som en del af deres Bad Movie Night-serie og jeg hylede af grin undervejs. Der er robotter, bryster, voldtægter og masser af overspil. Det er en smuk, dårlig film.

    Og så lykkedes det mig at se hele to danske film i løbet af måneden, det er lidt af en præstation for mig.

    Zero Cool31-01-17 09:53

  • ★★★★★1

    Dem her nåede jeg i Januar:

    Max Steel - 2/10
    The Nice Guys - 7/10
    Keeping Up With The Joneses - 2/10
    Pet - 4/10
    Spectral - 5/10
    Sing - 7/10
    Hacksaw Ridge - 6/10
    Sleep Tight - 7/10
    Fear Inc. - 3/10
    Intruders (2016) - 5/10
    Ouija: Origin Of Evil - 4/10
    The Girl On The Train - 3/10
    The Disappointments Room - 2/10
    Hostage To The Devil - 5/10
    Jack Reacher: Never Go Back - 3/10
    The Girl With All The Gifts - 4/10
    The Free World - 8/10
    Before I Wake - 5/10
    A Street Cat Named Bob - 3/10
    Maidentrip - 7/10
    iBoy - 4/10
    Hidden Figures - 5/10

    David Lund31-01-17 19:01

  • ★★★★0

    Det har været en forrygende januar måned. Både Underverden, Split og Nocturnal Animals var awesome. Udover det, så har jeg set et par fantastiske dokumentarfilm, første sæson af Westworld og en bunke andre gode film, jeg ikke orker at liste. 

    De dårlige. Ingen. Tror jeg ikke. Jeg går sjældent så galt i byen og gider ikke bevidst opsøge tvivlsomme titler, så..

    Babo31-01-17 20:50

  • ★★★★★★0

    Så nåede jeg de næste 10 :)

    Det var en ret blandet omgang, men jeg kan fremhæve Song of the Sea som den bedste.

    Den værste var kung fu-filmen Disciple of the 36th Chamber.

    Jeg fik også set Moonrise Kingdom, som jeg ikke var specielt vild med. Jeg må konstantere, at Wes Anderson hører til på min liste over overvurderede instruktører. 

    Guldager13-02-17 13:38

  • ★★★★★★0

    Jeg har godt nok været sløv i denne måned. Det er kun blevet til syv film, hvor to var gensyn, da jeg har brugt en del aftener på at gense The Boondocks.

    Zero Cool13-02-17 14:01

  • ★★★★★0

    Måske er det snyd, at inkludere Terminator 2 på min liste for måneden, men det er immervæk første gang, jeg har set den i 3D. Anyway - here goes:

    Edge Of Seventeen - 6/10
    Welcome To Leith - 5/10
    Manchester By The Sea - 8/10
    Passengers - 4/10
    Salty - 1/10
    Don't Sleep - 3/10
    The Tokyo Night Sky Is Always The Densest Shade Of Blue - 7/10
    The Dinner - 8/10
    Trainspotting 2 - 5/10
    Attraction - 6/10
    Ciao Ciao - 3/10
    Tiger Girl - 8/10
    The Devil's Domain - 6/10
    Wild Mouse - 6/10
    Emo The Musical - 7/10
    Xtro The Director's Cut - 9/10
    The Bride - 5/10
    Don't Swallow My Heart, Alligator Girl - 2/10
    Golden Exits - 5/10
    Ghost In The Mountains - 1/10
    Bright Nights - 6/10
    The Party - 4/10
    Mr. Long - 7/10
    Terminator 2 (3D) - 10/10
    The Misandrists - 4/10
    La La Land - 8/10
    Moonlight - 6/10
    John Wick 2 - 7/10
    Underworld: Blood Wars - 3/10
    XX - 4/10
    Fences - 7/10
    LEGO Batman: The Movie - 7/10
    Lion - 6/10
    Blair Witch - 4/10
    Anomalisa - 8/10
    Nocturnal Animals - 9/10

    David Lund28-02-17 23:32

  • ★★★★0

    Jeg kan, ud fra den danske udgivelsesdato, allerede nu lave en fremragende top 10 liste uden at behøve se resten af året og stadig 'være godt med'. Det er jo forrygende :)

    Babo28-02-17 23:53

  • ★★★★★★0

    Jeg fik kun set 10 film i februar, som jeg ikke havde set før:

    De værste:

    Dark Age (1987)

    Jeg vidste ikke ret meget andet om den, end at det er en australsk "monsterfilm" om en krokodille. Overall en pænt kedelig film med en enkelt chokerende scene, som jeg ikke havde forventet:

    Krokodillen napper et lille barn og æder barnet, ikke ligefrem noget man er vant til i sådanne film.

    Hard to Kill (1990)

    Steven Seagal prøver at spille skuespil, for at give filmen lidt dybde, men fejler grumt. Filmen er forholdsvis kedelig og giver ikke helt mening, da Seagal vågner op efter mange års koma og med sin kones død frisk i hukommelsen, og hopper næsten direkte i seng med en anden dame, mens han naturligvis hævner konen. Men altså, man kan åbenbart godt hævne, uden at gå ned på fisse.

    Zombie High (1987)

    Mest et mix mellem zombiefilm og vampyrfilm, men også en ret kedelig sag. Jeg havde ellers høje forventninger med den titel.

    Den bedste:

    Chico & Rita (2010)

    Jeg aner ikke hvor jeg har hørt om den, men den lå på min ønskeliste på Amazon, så jeg købte den. En virkelig flot film, god historie, fantastisk art style og lækker musik.

    I marts står den nok på en del flere film, i hvert fald Logan på lørdag.

    Zero Cool 1-03-17 11:39

  • ★★★★★★0

    Hard To Kill har jeg eddermame set mange gange som barn :) - mest fordi vi havde den optaget fra TV.

    Guldager 1-03-17 12:30

  • ★★★★★0

    Bruno, du skal sgu da til at få set nogle film, hvis du skal nå dit mål!

    David Lund 1-03-17 12:32

  • ★★★★★★0

    28 ud af 200, det skal nok gå. Det er lidt over 16 film om måneden, så jeg er kun lidt bagud.

    Zero Cool 1-03-17 12:34

  • ★★★★★0

    Marts blev en enorm sløv filmmåned for mit vedkommende. Gik i gang med en række serier og spil istedet, så det blev kun til 15 nye film =(

    Logan - 9/10
    Ozzy - 3/10
    Office Christmas Party - 5/10
    Deepwater Horizon - 6/10
    Stone Cold - 8/10
    Resident Evil: The Final Chapter - 2/10
    Why Him? - 1/10
    Patriots Day - 6/10
    Man Down - 2/10
    American Fable - 4/10
    Monster Trucks - 5/10
    All Nighter - 4/10
    Bokeh - 4/10
    The Bye Bye Man - 5/10
    House On Willow Street - 2/10

    David Lund30-03-17 12:12

  • ★★★0

    Er lidt nysgerrig hvad du vil give de andre Resident Evil film i karakter?

    MOVIE100030-03-17 12:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen