Vi kan da starte med at køre december ud som du siger. Så kan vi se om vi gider forsætte?
Købt ;-)
Vi kan da starte med at køre december ud som du siger. Så kan vi se om vi gider forsætte?
Købt ;-)
Jeg smider dagens lisye:
Top 20 - 2015:
01. The Revenant
02. Room
03. Bruce Springsteen & the E Street Band: The River Tour, Tempe 1980
04. Sicario
05. Mad Max: Fury Road
06. Mission: Impossible - Rogue Nation
07. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
08. Steve Jobs
09. Green Room
10. The Hateful Eight
11. Bone Tomahawk
12. Brooklyn
13. Spotlight
14. 45 Years
15. Shaun the Sheep Movie
16. The Big Short
17. The VVitch: A New-England Folktale
18. What Happened, Miss Simone?
19. Janis: Little Girl Blue
20. Avengers: Age of Ultron
Værste:
Chappie
T. Nielsen 1-12-20 07:59
Jeg smider dagens lisye:
Top 20 - 2015:
01. The Revenant
02. Room
03. Bruce Springsteen & the E Street Band: The River Tour, Tempe 1980
04. Sicario
05. Mad Max: Fury Road
06. Mission: Impossible - Rogue Nation
07. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
08. Steve Jobs
09. Green Room
10. The Hateful Eight
11. Bone Tomahawk
12. Brooklyn
13. Spotlight
14. 45 Years
15. Shaun the Sheep Movie
16. The Big Short
17. The VVitch: A New-England Folktale
18. What Happened, Miss Simone?
19. Janis: Little Girl Blue
20. Avengers: Age of UltronVærste:
Chappie
Flere vi er enige om, hører til på listen. Jeg skal måske have tjekket Green Room og 45 Years ud.
Chappie er en lidt skidt udgave af pinnochio - og ikke en jeg kommer til at se igen (og måske mest af alt skuffende fordi man forventede mere af Blomkamp) - jeg kan dog nævne en del film som er værre fra 2015 :-) Jeg nævner i flæng; Fifty Shades of Grey, Fars sygt fede bilferie, Mortdecai, Rock the Kasbah, Knock Knock...
Min liste
Top 25 - 2015
Flere vi er enige om, hører til på listen. Jeg skal måske have tjekket Green Room og 45 Years ud.
Chappie er en lidt skidt udgave af pinnochio - og ikke en jeg kommer til at se igen (og måske mest af alt skuffende fordi man forventede mere af Blomkamp) - jeg kan dog nævne en del film som er værre fra 2015 :-) Jeg nævner i flæng; Fifty Shades of Grey, Fars sygt fede bilferie, Mortdecai, Rock the Kasbah, Knock Knock...
Jeg ratede Chappie 1/10 og det skyldes ikke jeg forventede mere af instruktøren, som jeg synes har lavet flere tæt på shitty film:) Der var andre det år, jeg også ratede 1/10, men ingen jeg mindes værende så irriterende.
Jeg har så kun set en af dem du nævner som ringe og det er Fars Ferie, som jeg fandt klasser over Chappie:D
T. Nielsen 1-12-20 09:18
Min liste
Top 25 - 2015
- Sauls søn
- Room
- The Revenant
- Under sandet
- Sicario
- The Hateful Eight
- Mad Max: Fury Road
- Den lille prins
- Inderst inde
- Brooklyn
- Me and Earl and the Dying Girl
- Idealisten
- Tale of Tales
- The Martian
- Sommeren '92
- McFarland, USA
- Spionernes bro
- Fast & Furious 7
- Mission: Impossible - Rogue Nation
- Spotlight
- No Escape
- Anomalisa
- Spectre
- En mand der hedder Ove
- The Longest Ride
For mig var Spectre en skuffelse. Var den også det for dig (du har den trods alt kun som nr 23).
T. Nielsen 1-12-20 09:19
Jeg ratede Chappie 1/10 og det skyldes ikke jeg forventede mere af instruktøren, som jeg synes har lavet flere tæt på shitty film:) Der var andre det år, jeg også ratede 1/10, men ingen jeg mindes værende så irriterende.
Jeg har så kun set en af dem du nævner som ringe og det er Fars Ferie, som jeg fandt klasser over Chappie:D
Fars Ferie var klasser under de oprindelige - synes jeg :-)
For mig var Spectre en skuffelse. Var den også det for dig (du har den trods alt kun som nr 23).
Ja, Spectre føltes underligt hul - som om Mendes bare skulle have overstået den. Men et flot spektakel, det er den da :-)
Fars Ferie var klasser under de oprindelige - synes jeg :-)
Det var den måske nok. I hvert fald under julefilmen, som er den bedste af de oprindelige. Vegas udgaven kunne jeg dog ikke lide.
T. Nielsen 1-12-20 10:26
Det var den måske nok. I hvert fald under julefilmen, som er den bedste af de oprindelige. Vegas udgaven kunne jeg dog ikke lide.
Rækkefølgen.
Rækkefølgen.
- Fars fede juleferie
- Fars fede ferie
- Fars frygtelige feriedage
- Fars fede Las Vegas ferie
- Fars fede juleferie 2: På eventyr med fætter Eddie
- Fars sygt fede bilferie
Anede ikke der var en 5’er...? Kan se det er en Tv-film. Jeg er enig om den første, måske også de to næste. Meeeen det er længe siden jeg har set dem. Følger jeg slavisk min rating, så er vi enige de tre første. Dernæst ville Fars Sygt Fede Bilferie komme som nr 4.
T. Nielsen 1-12-20 10:52
Fars Sygt Fede Bilferie
Havde vundet et par billetter til filmen, som jeg godt kunne have undværet - mit problem med filmen er at den på intet tidspunkt prøver at beskrive en almindelig familie, som bare er vildt uheldige, som i de oprindelige - de er bare overdrevet, et eller andet. Derfor mister det jordforbindelsen. Selv Clark, som er med i en bi-rolle - er bare et dumt røvhul ;-)
Havde vundet et par billetter til filmen, som jeg godt kunne have undværet - mit problem med filmen er at den på intet tidspunkt prøver at beskrive en almindelig familie, som bare er vildt uheldige, som i de oprindelige - de er bare overdrevet, et eller andet. Derfor mister det jordforbindelsen. Selv Clark, som er med i en bi-rolle - er bare et dumt røvhul ;-)
Det nok rigtigt, at der er skruet op for vanviddet. Clark mindes jeg dog også som ret selvisk i de originale?
T. Nielsen 1-12-20 11:20
Det nok rigtigt, at der er skruet op for vanviddet. Clark mindes jeg dog også som ret selvisk i de originale?
Ja - men man forstod Clark, hele vejen - han havde trods alt et godt hjerte, og et ønske om at gøre det bedste for familien - trods styret af sine drifter, somme tider ;-D
Ja - men man forstod Clark, hele vejen - han havde trods alt et godt hjerte, og et ønske om at gøre det bedste for familien - trods styret af sine drifter, somme tider ;-D
Det også korrekt og der skal også være et forsonende element, for at man relaterer og griner. Jeg husker ham dog ærligt ikke meget for Fars Ultrafede Dyttur, uden at han var med.
T. Nielsen 1-12-20 12:26
Det også korrekt og der skal også være et forsonende element, for at man relaterer og griner. Jeg husker ham dog ærligt ikke meget for Fars Ultrafede Dyttur, uden at han var med.
Det var også en ret lille men kynisk rolle
Jeg tror ikke det er i Steffans plan at tage hvert år, nedefter. Jeg har spurgt ham - tror det sidste han nævnte var at han ville lave en ny afstemning om samlet bedste film - samt en 2020 afstemning. Men måske har jeg overset noget?
Hvis Steffan ikke har tiden til det, så kunne en af os andre vel træde til?
Hvis det bare handler om at smide en bunke top25 lister ind i Excel og beregne en samlet liste, så lyder det som en forholdsvis overkommelig opgave. Hvis det har interesse, skal jeg da gerne tilbyde min tid til det.
Hvis Steffan ikke har tiden til det, så kunne en af os andre vel træde til?
Hvis det bare handler om at smide en bunke top25 lister ind i Excel og beregne en samlet liste, så lyder det som en forholdsvis overkommelig opgave. Hvis det har interesse, skal jeg da gerne tilbyde min tid til det.
Herligt, det kunne være fedt - hvis mange nok vil være med til det. De sidste par lister krævede det ekstra arbejde at få mobiliseret nok deltagere.
Steffan har ret i at et antal på minimum 10 deltagere er nødvendigt, for at det bliver interessant - og spændende.
Men hvad siger andre? Som jeg tæller det så er Thomas og jeg allerede klar til de næste 20 afstemninger - forudsat vi taler om år, som vi er i gang med. Åkepool og du er nok også sikre - men så mangler vi altså mindst 6 som er klar til at smide lister. Guldager og Kruse plejer også at deltage med lister.
Altså; Er der flere hos Moovy som vil deltage - så skriv her.
Indtil vi har samlet nok, så tænker jeg at Thomas og jeg fortsætter med vores "December kalender" - og andre er velkomne til at byde ind med deres. Det er ikke en lukket fest. Og det skal man benytte sig af i Covid19-age.
Top 25 - 2014
Kan se jeg hellere må smide min også:-)
Lige en kommentar tin din liste Wayne. Det glæder mig at se, at du har Sangen Fra Havet på. En fremragende, men lidt over set tegnefilm. Selv mine piger kunne lide den, da de for et eller to så den, trods det at den er langt mindre munter og familievenlig end andre i genren. Dens melankoli rammer dog så smukt! Jeg har desværre ikke set Manolos Magiske Rejse, som du også har på. Kan være jeg burde se om jeg kan finde den på en streamingtjeneste. Jeg har heller ikke set Sin City 2. Den har aldrig rigtigt lokket mig.
T. Nielsen 2-12-20 09:35
Top 20 for 2014:
01. Foxcatcher
02. Guardians of the Galaxy
03. Interstellar
04. Captain America: The Winter Soldier
05. X-Men: Days of Future Past
06. Whiplash
07. Ex Machina
08. The Imitation Game
09. Gone Girl
10. Song of the Sea
11. '71
12. Kraftidioten
13. 22 Jump Street
14. Love & Mercy
15. Glen Campbell: I'll Be Me
16. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
17. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films
18. Relatos salvajes
19. Chef
20. Godzilla
Værste:Taken 3
T. Nielsen 2-12-20 09:38
Manolos Magiske Rejse
Eller The Book of Life som den også hedder - hvis du synes om Pixar's Coco, som lidt handler om samme univers (Mexico's døde) - så vil du sikkert elske denne, og det samme vil dine piger. Flotte aniamationer - og skønt eventyr.
Sin City 2
Jeg var stor fan af den første - og den særlige tegneserieform - som det kan ses af placeringen var jeg ikke helt så glad for 2'eren...
Foxcatcher
Af en eller anden grund, har jeg aldrig fået den set - men at du har den som nr. 1 får mig til at overveje om det er en fejl.
Interstellar
Blev ødelagt for mig med den fjollede bog/morse sekvens. Synes ellers den havde fint potentiale.
'71
Har jeg glemt at rate - derfor dukkede den ikke op i min søgning - men husker den som god, så den kunne sagtens have være med her.
Værste:Taken 3
Svært at være helt uenig ;-)
17. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films
Den her vil jeg gerne se. kan man fange den på de sædvanlige jeg altid spørger om?
Eller The Book of Life som den også hedder - hvis du synes om Pixar's Coco, som lidt handler om samme univers (Mexico's døde) - så vil du sikkert elske denne, og det samme vil dine piger. Flotte aniamationer - og skønt eventyr.
Det er noteret.
T. Nielsen 2-12-20 10:34