Forum - Forum-tråd: Årslister - Fra 2018 og Nedefter

Årslister - Fra 2018 og Nedefter

  • ★★★★★★0

    Vi kan da starte med at køre december ud som du siger. Så kan vi se om vi gider forsætte?

    Købt ;-)

    Wayne30-11-20 19:26

  • ★★★★★★1

    Jeg smider dagens lisye:

    Top 20 - 2015:

    01. The Revenant
    02. Room
    03. Bruce Springsteen & the E Street Band: The River Tour, Tempe 1980
    04. Sicario
    05. Mad Max: Fury Road
    06. Mission: Impossible - Rogue Nation
    07. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
    08. Steve Jobs
    09. Green Room
    10. The Hateful Eight
    11. Bone Tomahawk
    12. Brooklyn
    13. Spotlight
    14. 45 Years
    15. Shaun the Sheep Movie
    16. The Big Short
    17. The VVitch: A New-England Folktale
    18. What Happened, Miss Simone?
    19. Janis: Little Girl Blue
    20. Avengers: Age of Ultron

    Værste:
    Chappie

    T. Nielsen 1-12-20 07:59

  • ★★★★★★0

    Jeg smider dagens lisye:

    Top 20 - 2015:

    01. The Revenant
    02. Room
    03. Bruce Springsteen & the E Street Band: The River Tour, Tempe 1980
    04. Sicario
    05. Mad Max: Fury Road
    06. Mission: Impossible - Rogue Nation
    07. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
    08. Steve Jobs
    09. Green Room
    10. The Hateful Eight
    11. Bone Tomahawk
    12. Brooklyn
    13. Spotlight
    14. 45 Years
    15. Shaun the Sheep Movie
    16. The Big Short
    17. The VVitch: A New-England Folktale
    18. What Happened, Miss Simone?
    19. Janis: Little Girl Blue
    20. Avengers: Age of Ultron

    Værste:
    Chappie

    Flere vi er enige om, hører til på listen. Jeg skal måske have tjekket Green Room og 45 Years ud.

    Chappie er en lidt skidt udgave af pinnochio - og ikke en jeg kommer til at se igen (og måske mest af alt skuffende fordi man forventede mere af Blomkamp) - jeg kan dog nævne en del film som er værre fra 2015 :-) Jeg nævner i flæng; Fifty Shades of Grey, Fars sygt fede bilferie, Mortdecai, Rock the Kasbah, Knock Knock...

    Wayne 1-12-20 09:03

  • ★★★★★★0

    Min liste

    Top 25 - 2015

    1. Sauls søn
    2. Room
    3. The Revenant
    4. Under sandet
    5. Sicario
    6. The Hateful Eight
    7. Mad Max: Fury Road
    8. Den lille prins
    9. Inderst inde
    10. Brooklyn
    11. Me and Earl and the Dying Girl
    12. Idealisten
    13. Tale of Tales
    14. The Martian
    15. Sommeren '92
    16. McFarland, USA
    17. Spionernes bro
    18. Fast & Furious 7
    19. Mission: Impossible - Rogue Nation
    20. Spotlight
    21. No Escape
    22. Anomalisa
    23. Spectre
    24. En mand der hedder Ove
    25. The Longest Ride

    Wayne 1-12-20 09:04

  • ★★★★★★0

    Flere vi er enige om, hører til på listen. Jeg skal måske have tjekket Green Room og 45 Years ud.

    Chappie er en lidt skidt udgave af pinnochio - og ikke en jeg kommer til at se igen (og måske mest af alt skuffende fordi man forventede mere af Blomkamp) - jeg kan dog nævne en del film som er værre fra 2015 :-) Jeg nævner i flæng; Fifty Shades of Grey, Fars sygt fede bilferie, Mortdecai, Rock the Kasbah, Knock Knock...

    Jeg ratede Chappie 1/10 og det skyldes ikke jeg forventede mere af instruktøren, som jeg synes har lavet flere tæt på shitty film:) Der var andre det år, jeg også ratede 1/10, men ingen jeg mindes værende så irriterende.

    Jeg har så kun set en af dem du nævner som ringe og det er Fars Ferie, som jeg fandt klasser over Chappie:D

    T. Nielsen 1-12-20 09:18

  • ★★★★★★0

    Min liste

    Top 25 - 2015

    1. Sauls søn
    2. Room
    3. The Revenant
    4. Under sandet
    5. Sicario
    6. The Hateful Eight
    7. Mad Max: Fury Road
    8. Den lille prins
    9. Inderst inde
    10. Brooklyn
    11. Me and Earl and the Dying Girl
    12. Idealisten
    13. Tale of Tales
    14. The Martian
    15. Sommeren '92
    16. McFarland, USA
    17. Spionernes bro
    18. Fast & Furious 7
    19. Mission: Impossible - Rogue Nation
    20. Spotlight
    21. No Escape
    22. Anomalisa
    23. Spectre
    24. En mand der hedder Ove
    25. The Longest Ride

    For mig var Spectre en skuffelse. Var den også det for dig (du har den trods alt kun som nr 23). 

    T. Nielsen 1-12-20 09:19

  • ★★★★★★0

    Jeg ratede Chappie 1/10 og det skyldes ikke jeg forventede mere af instruktøren, som jeg synes har lavet flere tæt på shitty film:) Der var andre det år, jeg også ratede 1/10, men ingen jeg mindes værende så irriterende.

    Jeg har så kun set en af dem du nævner som ringe og det er Fars Ferie, som jeg fandt klasser over Chappie:D

    Fars Ferie var klasser under de oprindelige - synes jeg :-)

    Wayne 1-12-20 09:31

  • ★★★★★★0

    For mig var Spectre en skuffelse. Var den også det for dig (du har den trods alt kun som nr 23). 

    Ja, Spectre føltes underligt hul - som om Mendes bare skulle have overstået den. Men et flot spektakel, det er den da :-)

    Wayne 1-12-20 09:33

  • ★★★★★★0

    Fars Ferie var klasser under de oprindelige - synes jeg :-)

    Det var den måske nok. I hvert fald under julefilmen, som er den bedste af de oprindelige. Vegas udgaven kunne jeg dog ikke lide.

    T. Nielsen 1-12-20 10:26

  • ★★★★★★0

    Det var den måske nok. I hvert fald under julefilmen, som er den bedste af de oprindelige. Vegas udgaven kunne jeg dog ikke lide.

    Rækkefølgen. 

    1. Fars fede juleferie
    2. Fars fede ferie
    3. Fars frygtelige feriedage
    4. Fars fede Las Vegas ferie
    5. Fars fede juleferie 2: På eventyr med fætter Eddie
    6. Fars sygt fede bilferie

    Wayne 1-12-20 10:47

  • ★★★★★★0

    Rækkefølgen. 

    1. Fars fede juleferie
    2. Fars fede ferie
    3. Fars frygtelige feriedage
    4. Fars fede Las Vegas ferie
    5. Fars fede juleferie 2: På eventyr med fætter Eddie
    6. Fars sygt fede bilferie

    Anede ikke der var en 5’er...? Kan se det er en Tv-film. Jeg er enig om den første, måske også de to næste. Meeeen det er længe siden jeg har set dem. Følger jeg slavisk min rating, så er vi enige de tre første. Dernæst ville Fars Sygt Fede Bilferie komme som nr 4.

    T. Nielsen 1-12-20 10:52

  • ★★★★★★0

    Fars Sygt Fede Bilferie

    Havde vundet et par billetter til filmen, som jeg godt kunne have undværet - mit problem med filmen er at den på intet tidspunkt prøver at beskrive en almindelig familie, som bare er vildt uheldige, som i de oprindelige - de er bare overdrevet, et eller andet. Derfor mister det jordforbindelsen. Selv Clark, som er med i en bi-rolle - er bare et dumt røvhul ;-)

    Wayne 1-12-20 11:14

  • ★★★★★★0

    Havde vundet et par billetter til filmen, som jeg godt kunne have undværet - mit problem med filmen er at den på intet tidspunkt prøver at beskrive en almindelig familie, som bare er vildt uheldige, som i de oprindelige - de er bare overdrevet, et eller andet. Derfor mister det jordforbindelsen. Selv Clark, som er med i en bi-rolle - er bare et dumt røvhul ;-)

    Det nok rigtigt, at der er skruet op for vanviddet. Clark mindes jeg dog også som ret selvisk i de originale?

    T. Nielsen 1-12-20 11:20

  • ★★★★★★1

    Det nok rigtigt, at der er skruet op for vanviddet. Clark mindes jeg dog også som ret selvisk i de originale?

    Ja - men man forstod Clark, hele vejen - han havde trods alt et godt hjerte, og et ønske om at gøre det bedste for familien - trods styret af sine drifter, somme tider ;-D

    Wayne 1-12-20 11:33

  • ★★★★★★1

    Ja - men man forstod Clark, hele vejen - han havde trods alt et godt hjerte, og et ønske om at gøre det bedste for familien - trods styret af sine drifter, somme tider ;-D

    Det også korrekt og der skal også være et forsonende element, for at man relaterer og griner. Jeg husker ham dog ærligt ikke meget for Fars Ultrafede Dyttur, uden at han var med.

    T. Nielsen 1-12-20 12:26

  • ★★★★★★0

    Det også korrekt og der skal også være et forsonende element, for at man relaterer og griner. Jeg husker ham dog ærligt ikke meget for Fars Ultrafede Dyttur, uden at han var med.

    Det var også en ret lille men kynisk rolle

    Wayne 1-12-20 12:44

  • ★★★★1

    Jeg tror ikke det er i Steffans plan at tage hvert år, nedefter. Jeg har spurgt ham - tror det sidste han nævnte var at han ville lave en ny afstemning om samlet bedste film - samt en 2020 afstemning. Men måske har jeg overset noget?

    Hvis Steffan ikke har tiden til det, så kunne en af os andre vel træde til?

    Hvis det bare handler om at smide en bunke top25 lister ind i Excel og beregne en samlet liste, så lyder det som en forholdsvis overkommelig opgave. Hvis det har interesse, skal jeg da gerne tilbyde min tid til det.

    S. Rico 1-12-20 21:00

  • ★★★★★★0

    Hvis Steffan ikke har tiden til det, så kunne en af os andre vel træde til?

    Hvis det bare handler om at smide en bunke top25 lister ind i Excel og beregne en samlet liste, så lyder det som en forholdsvis overkommelig opgave. Hvis det har interesse, skal jeg da gerne tilbyde min tid til det.

    Herligt, det kunne være fedt - hvis mange nok vil være med til det. De sidste par lister krævede det ekstra arbejde at få mobiliseret nok deltagere.

    Steffan har ret i at et antal på minimum 10 deltagere er nødvendigt, for at det bliver interessant - og spændende.

    Men hvad siger andre? Som jeg tæller det så er Thomas og jeg allerede klar til de næste 20 afstemninger - forudsat vi taler om år, som vi er i gang med. Åkepool og du er nok også sikre - men så mangler vi altså mindst 6 som er klar til at smide lister. Guldager og Kruse plejer også at deltage med lister.

    Altså; Er der flere hos Moovy som vil deltage - så skriv her.

    Indtil vi har samlet nok, så tænker jeg at Thomas og jeg fortsætter med vores "December kalender" - og andre er velkomne til at byde ind med deres. Det er ikke en lukket fest. Og det skal man benytte sig af i Covid19-age.

    Wayne 2-12-20 06:41

  • ★★★★★★1

    Top 25 - 2014

    1. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance
    2. Captain America: The Winter Soldier
    3. Manolos magiske rejse
    4. Dommeren
    5. A Most Violent Year
    6. Wild Tales
    7. Nightcrawler
    8. Kvinden der forsvandt
    9. The Grand Budapest Hotel
    10. En flænge i himlen
    11. Kraftidioten
    12. Ex Machina
    13. Kingsman: The Secret Service
    14. Predestination
    15. Guardians of the Galaxy
    16. Boyhood
    17. The Imitation Game
    18. X-Men: Days of Future Past
    19. Jeg er stadig Alice
    20. Interstellar
    21. Sangen fra havet
    22. Edge of Tomorrow
    23. Selma
    24. Sin City: A Dame to Kill For
    25. Teorien om alting

    Wayne 2-12-20 06:50

  • ★★★★★★1

    Kan se jeg hellere må smide min også:-)

    Lige en kommentar tin din liste Wayne. Det glæder mig at se, at du har Sangen Fra Havet på. En fremragende, men lidt over set tegnefilm. Selv mine piger kunne lide den, da de for et eller to så den, trods det at den er langt mindre munter og familievenlig end andre i genren. Dens melankoli rammer dog så smukt! Jeg har desværre ikke set Manolos Magiske Rejse, som du også har på. Kan være jeg burde se om jeg kan finde den på en streamingtjeneste. Jeg har heller ikke set Sin City 2. Den har aldrig rigtigt lokket mig.

    T. Nielsen 2-12-20 09:35

  • ★★★★★★1

    Top 20 for 2014:

    01. Foxcatcher

    02. Guardians of the Galaxy

    03. Interstellar

    04. Captain America: The Winter Soldier

    05. X-Men: Days of Future Past

    06. Whiplash

    07. Ex Machina

    08. The Imitation Game

    09. Gone Girl

    10. Song of the Sea

    11. '71

    12. Kraftidioten

    13. 22 Jump Street

    14. Love & Mercy

    15. Glen Campbell: I'll Be Me

    16. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

    17. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

    18. Relatos salvajes

    19. Chef

    20. Godzilla

    Værste:Taken 3

    T. Nielsen 2-12-20 09:38

  • ★★★★★★1

    Manolos Magiske Rejse

    Eller The Book of Life som den også hedder - hvis du synes om Pixar's Coco, som lidt handler om samme univers (Mexico's døde) - så vil du sikkert elske denne, og det samme vil dine piger. Flotte aniamationer - og skønt eventyr.

    Sin City 2

    Jeg var stor fan af den første - og den særlige tegneserieform - som det kan ses af placeringen var jeg ikke helt så glad for 2'eren...

    Wayne 2-12-20 09:46

  • ★★★★★★1

    Foxcatcher

    Af en eller anden grund, har jeg aldrig fået den set - men at du har den som nr. 1 får mig til at overveje om det er en fejl.

    Interstellar

    Blev ødelagt for mig med den fjollede bog/morse sekvens. Synes ellers den havde fint potentiale.

    '71

    Har jeg glemt at rate - derfor dukkede den ikke op i min søgning - men husker den som god, så den kunne sagtens have være med her.

    Værste:Taken 3

    Svært at være helt uenig ;-)

    Wayne 2-12-20 09:54

  • ★★★★0

    17. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

    Den her vil jeg gerne se. kan man fange den på de sædvanlige jeg altid spørger om?

    Åkepool 2-12-20 10:15

  • ★★★★★★0

    Eller The Book of Life som den også hedder - hvis du synes om Pixar's Coco, som lidt handler om samme univers (Mexico's døde) - så vil du sikkert elske denne, og det samme vil dine piger. Flotte aniamationer - og skønt eventyr.

    Det er noteret.

    T. Nielsen 2-12-20 10:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen