Men okay, havde jeg smidt 25, havde vi jo nok haft et par stykker mere kunne jeg tro. 9 er vel ikke dårligt, men heller ikke mange?
Nej - fedt dog at vi så får flere film med samlet. Det ville næten være ærgerligt hvis de var mere ens.
Men okay, havde jeg smidt 25, havde vi jo nok haft et par stykker mere kunne jeg tro. 9 er vel ikke dårligt, men heller ikke mange?
Nej - fedt dog at vi så får flere film med samlet. Det ville næten være ærgerligt hvis de var mere ens.
Flere fra din jeg kunne overveje til min liste - blandt andet The American, som er en fin nærmest undervurderet film. Winters Bone har jeg, af en eller anden grund ikke fået set - og det er en fejl.
Winter’s Bone skal du virkelig ikke snyde dig selv for.
T. Nielsen 8-12-20 09:38
Winter’s Bone skal du virkelig ikke snyde dig selv for.
Det var vel det som fik Jennifer Lawrence's stjerne tændt - men hvor er hun blevet af?
Det var vel det som fik Jennifer Lawrence's stjerne tændt - men hvor er hun blevet af?
Ja hun er faldet lidt i skyggen igen måske.
T. Nielsen 8-12-20 09:40
Ja hun er faldet lidt i skyggen igen måske.
Hun var det helt store, en overgang - man spåede en karriere i stil med Merryl Streep - men det er lidt løbet ud i sandet, foreløbigt altså.
Vi er nået til
Top 25 - 2009
2010
2009
Wayne - fedt at se Mr. Nobody på listen! En 2½ times film med en ikke-lineær historie kan godt lyde som en dræber, men det er en fantastisk film.
Men ingen Tree of Life på 2010-listen?!?!?
Top 20 - 2009:
01. Up
02. Watchmen
03. Star Trek
04. Coraline
05. Precious
06. Drag Me to Hell
07. Sherlock Holmes
08. A Christmas Carol
09. El secreto de sus ojos
10. Up in the Air
11. Män som hatar kvinnor
12. The Road
13. The Hangover
14. Crazy Heart
15. Away We Go
16. (500) Days of Summer
17. Fantastic Mr. Fox
18. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
19. The Men Who Stare at Goats
20. Red Riding: The Year of Our Lord 1980
Værste:
The Twilight Saga: New Moon
T. Nielsen 9-12-20 08:53
Mr. Nobody har jeg ikke set og husker den heller ikke. Men må se om jeg støder på den et sted en dag. Tree Of Life skal jeg have genset. Den skuffede mig fælt, men hypen omkring den var også ret vild.
T. Nielsen 9-12-20 08:54
Glemmer det med værste film:
2018: Sierra Burgess Is A Loser
2017: Heal (pseudoscience-crap-docu)
2016: Elle
2015: The Human Centipede 3
2014: A Matter of Faith (kreationist-lortefilm)
2013: Upstream Color
2012: Foodfight!
2011: Mean Girls 2
2010: Vampire Sucks
2009: Mega Shark vs. Giant Octopus
Elle den værste i 2016 alligevel. Den ratede jeg 8/10 og fandt ret fængende:-)
T. Nielsen 9-12-20 09:02
Mr. Nobody har jeg ikke set og husker den heller ikke. Men må se om jeg støder på den et sted en dag. Tree Of Life skal jeg have genset. Den skuffede mig fælt, men hypen omkring den var også ret vild.
Mr. Nobody er intet mindre end fremragende.
Hvis du ikke kunne lide Tree of Life første gang, så kan du nok heller ikke anden gang. Jeg har givet op overfor Mallick. Jeg har set alle hans film frem til og med Tree of Life. Og da den mest roste ikke engang faldt i min smag, så har jeg ikke forsøgt mig med hans film siden da.
Mr. Nobody
Er virkelig en fed oplevelse - og vel det bedste man har set Leto i - sammen med Requiem for a Dream
Tree of Life
Sagde mig intet, ved det eneste gennemsyn - men jeg skylder måske at prøve igen?
Mr. Nobody er intet mindre end fremragende.
Hvis du ikke kunne lide Tree of Life første gang, så kan du nok heller ikke anden gang. Jeg har givet op overfor Mallick. Jeg har set alle hans film frem til og med Tree of Life. Og da den mest roste ikke engang faldt i min smag, så har jeg ikke forsøgt mig med hans film siden da.
To af hans film, Badlands og The Thin Red Line, er blandt mine favoritfilm. Så derfor får den en dag en chance mere. Det var heller ikke, at jeg ikke kunne lide den. Fandt den blot voldsomt overvurderet. Jeg tror kun jeg ratede den 5/10.
T. Nielsen 9-12-20 09:35
Top 20 - 2009:
01. Up
02. Watchmen
03. Star Trek
04. Coraline
05. Precious
06. Drag Me to Hell
07. Sherlock Holmes
08. A Christmas Carol
09. El secreto de sus ojos
10. Up in the Air
11. Män som hatar kvinnor
12. The Road
13. The Hangover
14. Crazy Heart
15. Away We Go
16. (500) Days of Summer
17. Fantastic Mr. Fox
18. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
19. The Men Who Stare at Goats
20. Red Riding: The Year of Our Lord 1980
Værste:
The Twilight Saga: New Moon
Fedt at du har Coraline og Drag me to Hell - som jeg også holder meget af. The Road havde jeg med i overvejelserne. Du har også et par overraskelser med ;-)
Tree Of Life skal jeg have genset. Den skuffede mig fælt, men hypen omkring den var også ret vild.
Vi er helt på linie her :-)
Mr. Nobody er intet mindre end fremragende.
Hvis du ikke kunne lide Tree of Life første gang, så kan du nok heller ikke anden gang. Jeg har givet op overfor Mallick. Jeg har set alle hans film frem til og med Tree of Life. Og da den mest roste ikke engang faldt i min smag, så har jeg ikke forsøgt mig med hans film siden da.
Vi er helt enige omkring Mallick - jeg har dog skrevet Badlands op som noget jeg skal have set, når jeg finder den et sted.
Vi er helt enige omkring Mallick - jeg har dog skrevet Badlands op som noget jeg skal have set, når jeg finder den et sted.
Badlands er meget grounded og stright forward i forhold til mandens senere mere "filosoferende" værker. Den rummer dog en begavet og spændende indsigt, som den serverer uden dikkedarer.
T. Nielsen 9-12-20 09:45
Fedt at du har Coraline og Drag me to Hell - som jeg også holder meget af. The Road havde jeg med i overvejelserne. Du har også et par overraskelser med ;-)
Det har du så absolut også. Det er også sjovt når vi begynder at komme lidt tilbage som nu, for det er film vi ikke så ofte får snakket om, eller hørt den anden nævne som en man fandt god.
T. Nielsen 9-12-20 09:46
Elle den værste i 2016 alligevel. Den ratede jeg 8/10 og fandt ret fængende:-)
Ja, den sprang også lige i øjnene hos mig. Jeg har ikke selv set den, men ved at den bliver højt anset mange steder.
Badlands er meget grounded og stright forward i forhold til mandens senere mere "filosoferende" værker. Den rummer dog en begavet og spændende indsigt, som den serverer uden dikkedarer.
Perfekt - den er ikke taget af min liste, så :-)
Det har du så absolut også. Det er også sjovt når vi begynder at komme lidt tilbage som nu, for det er film vi ikke så ofte får snakket om, eller hørt den anden nævne som en man fandt god.
Helt enig - det er virkelig sjot at dykke ned i årerne. Der dukker nogle film op som man ikke lige tænker over, til dagligt. Ved at vores lister nok tilsammen dækker ca 35 film pr. år kommer vi bredt omkring.
Hvis man ikke kan lide Tree of Life, kan man heller ikke lide de efterfølgende film. Samme stil, men ikke helt samme niveau. Selvom Song to Song kommer godt der op ad.
Det modsatte gælder dog den anden vej...hvis man ikke kan lide Tree of Life, er der en sandsynlighed for, at man godt kan lide dem, der kommer før. Især Badlands og Days of Heaven har et lidt andet end tempo i forhold til The New World og The Thin Red Line.
Personligt synes jeg, at alle film til og med Tree of Life er større eller mindre mesterværker. Men det som om, at han jagter den samme følelse og perfektion i filmene efter Tree of Life uden det helt lykkedes.
Og 2015:
1. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens.
2. Mission: Impossible - Rogue Nation.
3. Inside Out.
4. Mad Max: Fury Road.
5. Tomorrowland.
6. The Good Dinosaur.
7. Terminator Genisys.
8. Ant-Man.
9. Jurassic World.
10. Sleeping with Other People.
11. The Bronze.
12. The Hunting Ground.
13. Mænd & Høns.
14. San Andreas.
15. Room.
16. Minions.
17. The Martian.
18. Creed.
19. The Revenant.
20. Spectre.
21. Hotel Transylvania 2.
22. The Intern.
23. Eddie The Eagle.
24. Self/Less.
25. I Am Your Father.
Værst: Area 51.
Ooog 2014:
1. Guardians of the Galaxy.
2. Captain America: The Winter Soldier.
3. Ex Machina.
4. Edge of Tomorrow.
5. Whiplash.
6. Gone Girl.
7. Interstellar.
8. Kingsman: The Secret Service.
9. How to Train Your Dragon 2.
10. Predestination.
11. Dawn of the Planet of the Apes.
12. The Equalizer.
13. It Follows.
14. The Maze Runner.
15. John Wick.
16. Fasandræberne.
17. Big Hero 6.
18. The Lego Movie.
19. X-Men: Days of Future Past.
20. The Loft.
21. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance).
22. Maleficent.
23. Penguins of Madagascar.
24. All Inclusive.
25. Robocop.
Værste: "Kolbøttefabrikken" i hård kamp med "The Hungover Games" og "Live Nude Girls".