Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • ★★★★0

    Nej, men det var ikke en invasionskrig.

    Nej ikke på den måde, rigtigt nok. 

    Babo25-02-22 06:44

  • ★★★★★★1

    Man begynder efterhånden at få et overblik over situationen i Ukraine - og hvorfor Putin invaderer.

    Ukraine er det som Rusland ikke er - et demokrati, med en tidligere, meget populær skuespiller som folkevalgt præsident; Volodymyr Zelenskij

    Rusland opfatter Ukraine som en forræderisk lillebror som fjerner sig fra Rusland - og som gør tilnærmelser til EU og NATO.

    Dybest set har Putin være rasende over at ser mange af sine tidligere allierede flytte vestpå - med Ukraine i en overgangsfase er grænsen ganske enkelt nået for hvad Putin har kunnet kapere.

    Han føler ganske enkelt at han har bøjet nakken for længe - og for langt.

    Derfor den voldsomme reaktion, og invasionen i Ukraine.

    Putin frygter samtidig Volodymyr Zelenskij's popularitet - også i Rusland. Han kan ikke styre ham - på samme måde som han ellers kan fængsle sine modstandere og gemme dem væk. Derfor er Volodymyr Zelenskij hovedmålet.

    Man må håbe Ukraine kan beskytte ham, men det ser svært ud.

    Vi trænger nok til murens fald, del 2 - Putin skal afsættes af russerne.

    Wayne25-02-22 09:13

  • ★★★★1

    Zelenskyy har været ude med en appel til den russiske befolkning, jeg håber de får den at se på en eller anden måde: www.youtube.com/watch

    dyg25-02-22 09:20

  • ★★★★★★0

    Zelenskyy har været ude med en appel til den russiske befolkning, jeg håber de får den at se på en eller anden måde: www.youtube.com/watch

    Damn - man forstår Putin frygter Zelenskij. Han er the real deal!

    Han er ikke bare en sten i skoen - han er en wrecking ball!

    Putin forregner sig - med denne besked vil Zelenskij bare vokse hvis han udsletter ham.

    Wayne25-02-22 10:30

  • ★★★★2

    Zelenskyy har været ude med en appel til den russiske befolkning, jeg håber de får den at se på en eller anden måde: www.youtube.com/watch

    Man kan i hvert fald godt se, at han er tidligere skuespiller og kan fremføre sine replikker effektivt. Det er ren Reagan :)

    chandler7525-02-22 10:56

  • ★★★★★★0

    Putin har lige sat atomberedskabet på højeste niveau iflg. Reuters.

    davenport27-02-22 14:46

  • ★★★★★★0

    Putin har lige sat atomberedskabet på højeste niveau iflg. Reuters.

    Han har udviklet sig til at blive en simpel terrorist

    Mon Trump synes det også er genialt?

    Wayne27-02-22 14:55

  • ★★★★★★0

    Han har udviklet sig til at blive en simpel terrorist

    Mon Trump synes det også er genialt?

    Simpel kan vi desværre næppe kalde ham:-/

    T. Nielsen27-02-22 14:58

  • ★★★★★★0

    Af hvad man nu ved om Putins måde at tænke på, så tror jeg faktisk, at udelukkelse fra sport vil genere ham mere end de økonomiske sanktioner. Når invasionen er ovre, har Rusland stadig olie og gas de sælger til vesten - men hvis de udelukkes fra sport, er der meget mere national stolthed, der ikke kan fremvises. Og det går han meget op i.

    Så IOC og FIFA især må træde i karakter. Men de korrupte røvhuller har nok fingrene i russiske penge, så det kommer ikke til at ske...og ja, sport skal være apolitisk, men eftersom stort set alle lande har underskrevet FN's menneskerettighedskonvention, så synes jeg også, at man i de store sportslige organisationer kan kræve, at lande overholder dem. Eksempelvis skal FIFA ikke fordømme Putin - det vil være politisk - men man kan godt fordømme invasionen.

    Guldager27-02-22 15:31

  • ★★★★0

    Kan USA ikke sende et par Black Hawks og nakke svinet, lidt som i Zero Dark Thirty

    Babo27-02-22 15:51

  • ★★★★0

    www.youtube.com/watch

    Babo27-02-22 16:11

  • ★★★★★★1

    Kan USA ikke sende et par Black Hawks og nakke svinet, lidt som i Zero Dark Thirty

    Jojo, men så starter 3. Verdenskrig...

    Guldager27-02-22 16:34

  • ★★★★0

    Men hvor længe skal verden vente på, hvad idioten finder på?

    Babo27-02-22 16:38

  • ★★★★★★0

    Men hvor længe skal verden vente på, hvad idioten finder på?

    Det vil da altid være bedre at vente end at starte 3. Verdenskrig...

    Men det samme gør sig jo gældende modsatte vej. Hvis Putin angriber et NATO-land, så starter 3. Verdenskrig også. 

    Guldager27-02-22 16:53

  • ★★★★0

    Det vil da altid være bedre at vente end at starte 3. Verdenskrig...

    Men det samme gør sig jo gældende modsatte vej. Hvis Putin angriber et NATO-land, så starter 3. Verdenskrig også. 

    Det er det, men hvad så med hans seneste trusler? Ikke at man kan forstå en galning, men han må da være indstillet på modstanden fra alle og dermed er han også ligeglad tror jeg, hvilket gør ham yderst farlig. 

    Babo27-02-22 17:04

  • ★★★★0

    www.youtube.com/watch

    Babo27-02-22 17:14

  • ★★★★★0

    Jeg aner ærlig talt ikke, hvad det bedste træk er. Putin er en galning - men spiller han ikke bare med musklerne lige nu? Ved det virkelig ikke.

    David Lund27-02-22 17:19

  • ★★★0

    Det vil da altid være bedre at vente end at starte 3. Verdenskrig...

    Men det samme gør sig jo gældende modsatte vej. Hvis Putin angriber et NATO-land, så starter 3. Verdenskrig også. 

    Hvis nu Kina og NATO er på samme side, så tror jeg der vil gå mange dage inden Rusland kapitulere..

    MadMartigan27-02-22 17:21

  • ★★★★1

    Jeg aner ærlig talt ikke, hvad det bedste træk er. Putin er en galning - men spiller han ikke bare med musklerne lige nu? Ved det virkelig ikke.

    Jeg har det også sådan. Men et eller andet siger mig han ikke bare spiller med musklerne. For analysen ovenover jeg linkede til, kommer godt ind på hvorfor hele hans plan aldrig kan blive til virkelighed. Jeg tror bare han er langt ude og derfor meget farlig. 

    Babo27-02-22 17:24

  • ★★★★0

    Tidl. Ukrainsk præsident :

    www.youtube.com/watch

    Babo27-02-22 18:05

  • ★★★3

    Putin har lige sat atomberedskabet på højeste niveau iflg. Reuters.

    Det skal man nok ikke lægge så meget i. Atomvåben kan de ikke bruge i praksis. Det er blot en politisk statement. Men interessant at krigen går så dårligt for russerne. Det er ikke meget de har opnået på de dage der er gået.

    Der er også i den grad gået kold krig i den. Tyskland vil sende våben til Ukraine og vi gjorde nok også det samme hvis vi havde noget det var værd at sende. I Storbritannien har jeg hørt at man lade borgere rejse i krig og kæmpe i Ukraine uden at det får konsekvenser. Samme udmelding har jeg hørt fra politikere herhjemme fra. Det blev ellers ulovligt for et par år siden, primært for at undgå at danske islamister rejste i hellig krig for islamisk stat.

    Nu snakker vi Ukraine, men Hviderusland er jo også defacto blev annekteret, uden der mange der nævner det. De russiske soldater der kom for at deltage i den såkaldte militærøvelse, rejser næppe sådan lige hjem igen.  Det kommer til at true sikkerhedssituationen i Litauen og Polen.

    At forholdet mellem Rusland og vesten nu er blevet iskold, kommer sådanset ikke bag på mig. I mine øjne sluttede den kolde krig aldrig, men har blot været sat på pause i nogle få år efter Sovjetunionens sammenbrug. Gudskelov at vi er medlem at Nato.

    Aranyhajú Nyárszépe27-02-22 18:19

  • ★★★★0

    Jeg ved ikke nok. Men hvordan vil de ikke kunne bruge det?

    Babo27-02-22 18:48

  • ★★★★0

    Såvidt jeg har kunnet læse mig til, har Rusland altid betragtet mindre strategiske atomvåben som et muligt og legitimt våben i krig - de skal selvfølgelig nok lige have deres egne tropper ud først, tænker jeg.

    chandler7527-02-22 18:52

  • ★★1

    Vil ønske at Danmark også kunne lukke deres farvand for russiske skibe! 

    Wangsgaard27-02-22 19:00

  • ★★★★★★0

    Såvidt jeg har kunnet læse mig til, har Rusland altid betragtet mindre strategiske atomvåben som et muligt og legitimt våben i krig - de skal selvfølgelig nok lige have deres egne tropper ud først, tænker jeg.

    Da den (første) kolde krig sluttede og Sovjet kollapsede, kom det frem at Sovjet i tilfælde af, at NATO og Warszawa-pagten kom i væbnet konflikt, ville Sovjet som et af sine første træk smide en række mindre strategiske atombomber. Blandt andet over Danmark. Husker stadig at flere eksperter i dk var rystet over at Sovjet ville ty til Atomvåben så hurtigt. 

    T. Nielsen27-02-22 19:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen