Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • ★★★★★★0

    Jeg ved ikke nok. Men hvordan vil de ikke kunne bruge det?

    Hvis de bruger nogen form for større atomvåben, bliver de selv ramt. MAD-princippet, Massive Assured Destruction. Ingen lande kan bruge A-våben uden selv at blive bombet. Så det er en slags stalemate. Man kan argumentere for, at verdens arsenal af atomvåben i sig selv er fredsbevarende.

    Men små taktiske angreb ved jeg ikke så meget. Dog, så tænker jeg ikke, at der vil være nævneværdig forskel på en sådanne brug i forhold til andre former for bomber eller missiler.

    Guldager27-02-22 19:17

  • ★★★★★★0

    Men små taktiske angreb ved jeg ikke så meget. Dog, så tænker jeg ikke, at der vil være nævneværdig forskel på en sådanne brug i forhold til andre former for bomber eller missiler.

    Tog fejl...det er stadig ret voldsomme våben. Men de har aldrig været i brug nogen steder. Tvivler på det kommer til at ske.

    Guldager27-02-22 19:26

  • ★★★0

    Jeg har selv tænkt lidt på hvordan verden ville have set ud, hvis vi ikke havde opfundet atomvåben. Jeg tvivler på at Stalin ville have stoppet hvor han gjorde.

    Aranyhajú Nyárszépe27-02-22 19:31

  • ★★★★0

    Jeg tvivler på at Stalin ville have stoppet hvor han gjorde.

    Hvor angreb Stalin?

    chandler7527-02-22 19:34

  • ★★★★★★0

    Slut med Krøllebølle-is til russere - så skal de nok komme til fornuft.

    Wayne27-02-22 20:11

  • ★★★★0

    Hvis de bruger nogen form for større atomvåben, bliver de selv ramt. MAD-princippet, Massive Assured Destruction. Ingen lande kan bruge A-våben uden selv at blive bombet. Så det er en slags stalemate. Man kan argumentere for, at verdens arsenal af atomvåben i sig selv er fredsbevarende.

    Men små taktiske angreb ved jeg ikke så meget. Dog, så tænker jeg ikke, at der vil være nævneværdig forskel på en sådanne brug i forhold til andre former for bomber eller missiler.

    Det vidst jeg, men han virker vist ligeglad med sit folk og land. Måske trækker han alle ned, hvis han ikke får viljen. 

    Babo27-02-22 20:27

  • ★★★★0

    Ret skræmmende skulle man tro vores korrespondent i Ukraine, så har Putin flertallet af befolkning bag sig i denne krig. 

    Babo27-02-22 20:36

  • 0

    Ret skræmmende skulle man tro vores korrespondent i Ukraine, så har Putin flertallet af befolkning bag sig i denne krig. 

    Det er absolut skræmmende, men vel ikke mere skræmmende end når eksempelvis USA har opbakning til udføre deres krige?

    Fubar27-02-22 20:45

  • ★★★1

    Hvor angreb Stalin?

    Først og fremmest i vest, men jo også øst på.

    Ret skræmmende skulle man tro vores korrespondent i Ukraine, så har Putin flertallet af befolkning bag sig i denne krig. 

    Hvem er jeres korrespondent? Et link måske? Det er da ikke umiddelbart min opfattelse at Putin har et flertal af befolkningen bag sig i Ukraine. Nok nærmere tværtimod. Zelenskij virker til at være utrolig populær i øjeblikket. "Rally 'round the flag" effekten vil jeg tro.

    Aranyhajú Nyárszépe27-02-22 21:11

  • ★★★★0

    Det er absolut skræmmende, men vel ikke mere skræmmende end når eksempelvis USA har opbakning til udføre deres krige?

    Den har jeg vist heller aldrig forsvaret

    Babo27-02-22 21:21

  • ★★★★0

    Først og fremmest i vest, men jo også øst på.

    Hvem er jeres korrespondent? Et link måske? Det er da ikke umiddelbart min opfattelse at Putin har et flertal af befolkningen bag sig i Ukraine. Nok nærmere tværtimod. Zelenskij virker til at være utrolig populær i øjeblikket. "Rally 'round the flag" effekten vil jeg tro.

    Det var i 19 nyhederne og det var vores korrespondent Uffe Dressen, der meldt ud fra Rusland. 

    Babo27-02-22 21:37

  • 0

    Den har jeg vist heller aldrig forsvaret

    Det var heller ikke det jeg prøvede  at antyde. Jeg prøvede  blot at sige , at hvis man vil føre krig er det vigtigt at have befolkningens opbakning, og her  handler det jo om fortællingen. Den historie der  bliver fortalt i rusland er langt anderledes end den der bliver fortalt her. Lige så vel når andre lande  "forsvarer" en krig.

    Og bare  lige for at slå tingene fast, så går  jeg bestemt ikke ind for  invationen i Ukraine - eller andre  lande.

    Fubar27-02-22 21:42

  • ★★★★2

    Bare for the record: 
    Strategiske atomvåben er "de store". Måles gerne i Megatons og er tiltænkt store mål (byer, baser, etc).
    Taktiske atomvåben er meget mindre, designet til brug i kamp, også i situationer hvor egne tropper er i nærheden. De er stadig drastiske, og aldrig endnu brugt, men i en helt anden størrelsesorden. Det er principielt ikke utænkeligt at Rusland kunne vælge at bruge dem i Ukraine, men så har de åbnet en dåse der aldrig kan lukkes igen.

    gi-jones27-02-22 21:55

  • 0

    invationen

    Invasionen, invitation er præcis det modsatte af hvad der sker i Ukraine lige nu.

    SoyBoy27-02-22 22:05

  • ★★★★0

    Det var heller ikke det jeg prøvede  at antyde. Jeg prøvede  blot at sige , at hvis man vil føre krig er det vigtigt at have befolkningens opbakning, og her  handler det jo om fortællingen. Den historie der  bliver fortalt i rusland er langt anderledes end den der bliver fortalt her. Lige så vel når andre lande  "forsvarer" en krig.

    Og bare  lige for at slå tingene fast, så går  jeg bestemt ikke ind for  invationen i Ukraine - eller andre  lande.

    De har formentligt bare taget hans propaganda for gode varer eller også er de bare ikke bedre tænkende folkefærd. Med ham i spidsen så mange år, deler de vel næppe mange af europæiske værdier eller standarder for moderne Europa. 

    Babo27-02-22 22:10

  • 2

    Invasionen, invitation er præcis det modsatte af hvad der sker i Ukraine lige nu.

    What? Jamen så ignorer hellere alt  hvad jeg skrev. Jeg har tydeligvis misforstået hvad der sker.

    Fubar27-02-22 22:12

  • ★★★0

    Det var i 19 nyhederne og det var vores korrespondent Uffe Dressen, der meldt ud fra Rusland. 

    Nå, okay. På den måde. To ting: Der er ikke meget pluralisme i Rusland og medierne er tvunget til at rapportere Kremls version af sandheden. Derudover så er det heller ikke ufarligt at sige styret imod. 

    Aranyhajú Nyárszépe27-02-22 22:46

  • ★★★★0

    Nå, okay. På den måde. To ting: Der er ikke meget pluralisme i Rusland og medierne er tvunget til at rapportere Kremls version af sandheden. Derudover så er det heller ikke ufarligt at sige styret imod. 

    Alle fredelige demonstranter i Rusland bliver da også anholdt/fjernet på stedet. Så ja, det er ikke ufarligt. Lorte styre, lorte land. 

    Babo27-02-22 22:55

  • ★★★★★★0

    Netflix går ind i krigen og suspenderer deres tjeneste i Rusland. Hårdt slag for Putin. :-)

    Wayne 7-03-22 06:25

  • ★★★★★1

    Netflix går ind i krigen og suspenderer deres tjeneste i Rusland. Hårdt slag for Putin. :-)

    Tror han giver op snart. Han var lige i gang med Worst Roommate Ever.

    David Lund 7-03-22 06:36

  • ★★★★★★0

    Tror han giver op snart. Han var lige i gang med Worst Roommate Ever.

    DET var dråben ;-)

    Wayne 7-03-22 07:38

  • ★★★★★★0

    For første gang i 16 år er dieselprisen højere end benzinprisen. Uanset hvad så er brændstofspriserne i den grad røget til himmels - og 20 kr for en liter er ikke længere usandsynligt.

    finans.dk/erhverv/ECE13808872/for-foerste-gang-i-16-aar-prisen-for-diesel-er-hoejere-end-benzin/

    Listeprisen for diesel er lige nu rystende 17,69 øre - jeg kan huske at jeg for 1½ år siden kunne fylde på for under 8 kr - altså mere end en fordobling.

    De sidste vilde stigninger kommer som en konsekvens af Putins handlinger og de sanktioner, som er fulgt med. Gad vide om ikke jeg kan stævne ham og sende en regning ;-)

    Nå, jeg betaler sgu gerne det - og lidt mere, hvis det ultimativt får krigen til at slutte - helst med Putin som arbejdsløs.

    Wayne 9-03-22 11:34

  • ★★★★★★0

    Nå, jeg betaler sgu gerne det - og lidt mere, hvis det ultimativt får krigen til at slutte - helst med Putin som arbejdsløs.

    Putin tjener milliarder ekstra om dagen pga stigende priser.

    Men det er dæleme et godt incitament til, at jeg skal nosse mig sammen til at cykle på arbejde. Der er 15 km, men har en elcykel.

    Guldager 9-03-22 11:51

  • ★★★★★★0

    Putin tjener milliarder ekstra om dagen pga stigende priser.

    Er det tal du har trukket ud af r....  sorry - kunne ikke nære mig :-)

    Ja, måske - hvis han altså kan få det afsat i samme mængder som normalt. USA har bla lukket ned.

    Wayne 9-03-22 11:58

  • ★★★★0

    Det er egentlig så lidt vi bruger billerne. Mest for at hente børn. 

    Babo 9-03-22 12:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen