Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • ★★★★★0

    Mjao, det er jo ikke officielt russerne, der har saboteret de gasledninger. Jeg tror det er Azorerne!

    David Lund27-09-22 16:47

  • ★★★★★★1

    Jeg håber Putin er væk inden for det næste år

    Men det gør ikke nogen forskel, hvis en ny med samme mindset kommer til. Det er hele magteliten, der skal væk

    Guldager27-09-22 17:04

  • ★★1

    Og så flyver der droner rundt om Norske boreplatforme.. Dem burde man da bare skyde ned.

    Weird_J27-09-22 17:10

  • ★★★★★★0

    Men det gør ikke nogen forskel, hvis en ny med samme mindset kommer til. Det er hele magteliten, der skal væk

    Naturligvis - det er det vi håber på. Og ofte vakler pyramiden når toppen er fjernet.

    Wayne27-09-22 21:04

  • 0

    En glimrende artikel omhandlende hvorledes er ved at ødelægge deres militær og bliver mere desperate i et forsøg på at vinde krigen: www.rollingstone.com/politics/politics-features/ukraine-invasion-putin-russia-offensive-1234600578/

    Kiyonji27-09-22 21:31

  • ★★★0

    Naturligvis - det er det vi håber på. Og ofte vakler pyramiden når toppen er fjernet.

    Gør den det? Det er ikke mit indtryk.

    Rusland har ikke den store tradition for demokrati og ytringsfrihed. Jeg er godt nok noget pessimistisk hvad det angår.

    Aranyhajú Nyárszépe28-09-22 12:44

  • ★★★★★★0

    Gør den det? Det er ikke mit indtryk.

    Rusland har ikke den store tradition for demokrati og ytringsfrihed. Jeg er godt nok noget pessimistisk hvad det angår.

    Det samme kunne man sige om de fleste tidligere Sovjet republikker, som i dag er medlemmer af EU - og andre som bejler til at blive en del af fællesskabet.

    Heldigvis viser historien at der ikke er noget som er statisk, det er kun et spørgsmål om tid - vi skal ikke længere tilbage i danmarkshistorien end 1849 før vi reelt begyndte at få noget der mindede om demokrati her i landet. Det var nogenlunde samtidig med at det skete i store del af Europa.

    Wayne28-09-22 13:08

  • ★★★★0

    Der kommer flere og flere teorier frem om, at den kunne være USA. En på E.B: skriver:

    "Det må da være tydeligt for enhver, at det er amerikanerne, der har sprunget den rørledning.

    - Ved at springe rørledningen har man fjernet Putins overhånd i energikrisen og sikret fortsat europæisk støtte til Ukraine.

    - Det kan nu ikke længere betale sig for højre populistiske ledere at nedtone krigen og slikke røv på putin i håbet om der kommer gas.

    - Det her er 100% amerikanerne og jeg håber I også vil bringe den vinkel.

    - Russerne har intet at vinde. De har tabt deres pressionsmiddel og en invistering på over 60 mia. Nu er det uanset hvordan man vender og drejer den umuligt at få dækket europas gas forbrug."

    Dem der får mest ud af det, tænker jeg dog må være ukrainerne...

    Ifølge Greenpeace er det også en kæmpe miljøkatastrofe, hvor CO2-udslippet vil svare til otte måneder af Danmarks årlige udledning af CO2, hvilket immervæk er meget.

    chandler7528-09-22 13:26

  • ★★★★★★2

    Der kommer flere og flere teorier frem om, at den kunne være USA. En på E.B: skriver:

    "Det må da være tydeligt for enhver, at det er amerikanerne, der har sprunget den rørledning.

    - Ved at springe rørledningen har man fjernet Putins overhånd i energikrisen og sikret fortsat europæisk støtte til Ukraine.

    - Det kan nu ikke længere betale sig for højre populistiske ledere at nedtone krigen og slikke røv på putin i håbet om der kommer gas.

    - Det her er 100% amerikanerne og jeg håber I også vil bringe den vinkel.

    - Russerne har intet at vinde. De har tabt deres pressionsmiddel og en invistering på over 60 mia. Nu er det uanset hvordan man vender og drejer den umuligt at få dækket europas gas forbrug."

    Dem der får mest ud af det, tænker jeg dog må være ukrainerne...

    Ifølge Greenpeace er det også en kæmpe miljøkatastrofe, hvor CO2-udslippet vil svare til otte måneder af Danmarks årlige udledning af CO2, hvilket immervæk er meget.

    Det ville da være et eklatant selvmål, hvis de teorier skulle holde. Tænk hvis nogen ville finde ud af det, så ville meget sympati forsvinde.

    Men selvfølgelig skal der gå sølvpapir i historien.

    Ukraine ville intet opnå ved at deres allierede blev ramt - de får allerede den hjælp de har brug for. Desuden er den ene af ledningerne slet ikke i brug - og den anden "midlertidig" lukket af russerne.

    Wayne28-09-22 13:41

  • ★★★★★0

    Jeg tror, det er en UFO.

    David Lund28-09-22 13:54

  • ★★★★1

    Men selvfølgelig skal der gå sølvpapir i historien.

    Jeg ved ikke, om man kan tale om sølvpapirhat i et tilfælde som dette, hvor det ikke står særlig klart, hvad russerne skulle få ud af det. Selvom jeg da godt ved, at de gør ulogiske ting.

    Det er sådan noget, som S.P.E.C.T.R.E. kunne finde på for at få de to parter til at anklage hinanden. Måske er det i virkeligheden Nordkorea

    chandler7528-09-22 13:57

  • ★★1

    Verden er naturligvis meget anderledes i dag end under sovjestyret og zaren, når det kommer til Rusland, men som andre siger, har de ikke stor tradition for demokrati. Hvad Putin forsøger nu, er i virkeligheden ikke meget anderledes end hvad Romanov-familien gjorde i sin tid og hvad der skete efter revolutionen, at Rusland konstant forsøger at vokse sig større. Man skal også holde i tankerne at for hver 20-30 årig med en mobiltelefon, der bor i byerne og IKKE er en del af den russiske propagandamaskine (som kører i høj gear på de sociale medier), er der tusindvis, hvis ikke millioner, der får deres nyheder på gammeldags vis. Det vil sige de statskontrollerede medier.

    At tidligere Sovjet-stater har øndret sig med tiden, har ikke ret meget med selve Rusland at gøre, andet end at de har haft god grund til ikke at ville være en del af imperiet eller Sovjetunionen. Og de har brugt hundredevis af år på enten at ligge i krig med eller blive invaderet af Rusland i tide og utide, hvilket jo også er derfor at mange af dem i dag har et ret solidt forsvar, fordi lige pludselig banker Rusland på - det vidste Ukraine, det ved Finland og Baltikum, og har planlagt efter det.

    NFT28-09-22 13:59

  • ★★0

    Har lige læst at det nu er officielt...

    Nattevagten 2 er gået i produktion...

    Undrer mig lidt at moovy ikke har bragt nyheden.

    Ekstrabladet kom jer i forkøbet

    Ryder66628-09-22 14:39

  • ★★★★★2

    Har lige læst at det nu er officielt...

    Nattevagten 2 er gået i produktion...

    Undrer mig lidt at moovy ikke har bragt nyheden.

    Ekstrabladet kom jer i forkøbet

    Vi var det første danske medie, der skrev om "Nattevagten 2" :-)

    www.moovy.dk/nyheder/film/EKSKLUSIVT-Ole-Bornedal-laver-Nattevagten-2-med-Coster-Waldau

    The Insider28-09-22 14:42

  • ★★1

    Vi var det første danske medie, der skrev om "Nattevagten 2" :-)

    www.moovy.dk/nyheder/film/EKSKLUSIVT-Ole-Bornedal-laver-Nattevagten-2-med-Coster-Waldau

    Den har været oppe og vende nogle gange...først var den på IMDb, men hvis jeg husker rigtigt, blev den vist pillet af igen. Kan dog godt huske at jeg havde læst nyheden før men ikke hvor. Men nu er der vist planer om at udgive den allerede til næste år.... hvilket vist IKKE fremgår af jeres artikel. Men uanset hvad, dagens bedste nyhed....især fordi jeg frygtede at Ulf Pilgaard var for gammel til at medvirke.

    Skal ses i biografens mørke

    Ryder66628-09-22 14:52

  • ★★★★★★1

    Vi var det første danske medie, der skrev om "Nattevagten 2" :-)

    www.moovy.dk/nyheder/film/EKSKLUSIVT-Ole-Bornedal-laver-Nattevagten-2-med-Coster-Waldau

    Sådan, Johan :-)

    Wayne28-09-22 16:21

  • ★★★★★★0

    Så fik vi lidt færre prinser og prinsesser i Danmark.

    Selvom jeg er a-royal (altså, jeg er ligeglad med kongehusets eksistens  og hvis vi får en Republik er det fint...hvis ikke er det også fint), så er jeg måske mere og mere hældende til en afskaffelse.

    Guldager28-09-22 17:02

  • ★★★★0

    Så fik vi lidt færre prinser og prinsesser i Danmark.

    Selvom jeg er a-royal (altså, jeg er ligeglad med kongehusets eksistens  og hvis vi får en Republik er det fint...hvis ikke er det også fint), så er jeg måske mere og mere hældende til en afskaffelse.

    Mht. dets eksistens har jeg det lidt på samme måde. Jeg kan ikke rigtig holde styr på, hvor mange prinser og prinsesser, vi efterhånden har (nu i hvert fald to færre), eller hvad de hedder. Men jeg betragter det nok mest som en slags kulturel institution, der nok er kuriøs i en moderne verden, men som jeg tror tjener sig selv ind med plus i form af turisme osv.

    Og et eller andet sted er det måske meget fedt at have et slags "samlende punkt", nu hvor politikere har stærkt korttidsholdbarhed.

    chandler7528-09-22 17:49

  • ★★★★★★1

    Men jeg betragter det nok mest som en slags kulturel institution, der nok er kuriøs i en moderne verden, men som jeg tror tjener sig selv ind med plus i form af turisme osv.

    Og et eller andet sted er det måske meget fedt at have et slags "samlende punkt", nu hvor politikere har stærkt korttidsholdbarhed.

    Der er helt bestemt fordele ved et kongehus også. I virkeligheden er der måske ikke så mange direkte ulemper.

    Men altså, er som sagt lidt ligeglad. Var der valg om kongehuset (hvilket kræver ret meget enighed i Folketinget), ville mit kryds nok havne på en afskaffelse.

    Jeg er dog enig i beslutningen om, at det kun er direkte tronfølgere, der skal have apanage. Det bliver kun Prins Christian, der får apanage efter han er fyldt 18 år, og det synes jeg, giver god mening. Hele tanken om den store royale familie er meget gammeldags, og det er sgu egentlig meget rart at se, at Dronning Margethe er med på at lave ændringer.

    Guldager28-09-22 18:05

  • ★★★★0

    Øj, Joachim er pissed... Jeg minder ikke at have set så intern dramatik i det danske kongehus...

    ekstrabladet.dk/underholdning/kongelige/danskekongelige/nu-reagerer-prins-joachim-mine-boern-er-gjort-fortraed/9447865

    chandler7529-09-22 10:51

  • ★★★★★2

    Det hele får mig til at spekulere over... hvad ligger højere på skalaen end FIRST WORLD problems?

    The Insider29-09-22 11:10

  • ★★★★1

    Det hele får mig til at spekulere over... hvad ligger højere på skalaen end FIRST WORLD problems?

    Jamen Johan, forstår du ikke alvoren? De "har fået deres identitet taget fra sig" og "er blevet gjort fortræd"!

    chandler7529-09-22 11:36

  • ★★★★★★0

    Som forælder synes jeg dronningen har et problem med at hun tilsyneladende laver en aftale med Joachim - og så ender med at præsentere noget helt andet for offentligheden.

    Hun er i sin gode ret til at fratage dem titlerne - og det er vel også ok.

    Måden det sker er ikke ok - hvis hun ønsker en harmoni i familien.

    Wayne29-09-22 11:55

  • ★★★1

    Øj, Joachim er pissed... Jeg minder ikke at have set så intern dramatik i det danske kongehus...

    ekstrabladet.dk/underholdning/kongelige/danskekongelige/nu-reagerer-prins-joachim-mine-boern-er-gjort-fortraed/9447865

    Pissed… altså han er fuld igen? :)

    men ellers god underholdning fra kongehuset. 

    Gormanden29-09-22 20:19

  • ★★★★2

    Nu står verden ikke længere :-)

    nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-10-21-groenkaalskrise-paa-lolland-julekaalen-er-i-fare

    S. Rico21-10-22 20:50

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen