Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★0

    Det er faktisk fedt at svinge med en flækøkse og hugge brænde. 

    Det kan min far også bekræfte :)

    Babo 8-03-22 22:32

  • ★★2

    Det kan min far også bekræfte :)

    Hehe, har faktisk i sommers, købt batteri motorsav, økse, god skov sav og træ buk til at save dem ud på :) Det er virkelig hyggeligt, og god motion :)

    MadMartigan 9-03-22 06:45

  • ★★★★★★0

    Det ser ud til, at kinesiske medier bruger samme retorik som russiske medier - og at der desuden kommer russisk information til de kinesiske medier. De er jo ekstremt censureret, så det er lidt bekymrende, at kineserne også bliver forført. Det er der ikke noget nyt i, men det betyder jo så også, at Putin har en gigantisk samarbejdspartner i ryggen stadigvæk. 

    Guldager10-03-22 07:23

  • ★★★★1

    Ja, kineserne har skruet fuldt op for propagandaen også. Jeg læste i går, at de nu også forlanger at vide, hvorfor amerikanerne arbejdede med biologiske våben i laboratorier i Ukraine. Det er en konspirationsteori, der formentligt er startet af russerne, over den sidste uge eller to har spredt sig via alle QAnon-tosserne i vesten, og altså nu også er røget videre til kineserne. Som sædvanligt uden skyggen af bevis, men det plejer jo ikke at betyde noget. 

    Kineserne ser helt sikkert en fordel i at arbejde sammen med russerne for at være en modpol til vesten. Det eneste gode i den forbindelse er nok, at Putin ret sikkert tager fejl, hvis han tror, at han kan lave en ligeværdig alliance med dem. Rusland vil blive Kinas nye bitch. 

    thomsen10-03-22 10:50

  • ★★★★0

    edition.cnn.com/2022/03/10/europe/denmark-refugees-ukraine-syrian-intl/index.html

    chandler7510-03-22 15:28

  • ★★★1

     Rusland vil blive Kinas nye bitch. 

    Enig, og sjovt formuleret :)

    Gormanden10-03-22 16:09

  • ★★★★★★0

    Ved ikke om den er gangbar, men læser at Putin inviterer/henter/udtaler sig, at IS krigere er velkomne til at komme og kæmpe imod Ukraine. Jeg ville desværre ikke blive overrasket over, hvis disse såkaldte "hellige krigere" atter var klar til at stå på den forkerte side af historien. 

    T. Nielsen11-03-22 11:07

  • ★★★★★★2

    Jeg tror ikke, de har nogen interesse i det. Måske for at være "onde mod Vesten". 

    ----

    Jeg så, at der var et borgerforslag om at droppe afgiften på benzin og diesel. Og det er jo umiddelbart tillokkende med benzin til 9 kr/literen. Men - der står selvfølgelig ingenting om, hvordan det skal finansieres. Danmark har den højeste rating muligt i forbindelse med kreditværdighed, så vi kan sagtens låne pengene. Problemet er dog bare, at de penge ikke kommer ud at arbejde. Der er intet problem i, at et land har en gæld, hvis lånene bliver brugt på investeringerne eller som Danmark har gjort under corona - at sikre arbejdsmarkedet. Så vil pengene komme tilbage igen. Men hvis de blot skal bruges på mindre afgift, ryger gælden bare ned i et hul.

    Guldager11-03-22 12:40

  • ★★★★★1

    Forleden dag blev der endelig afsagt dom i skandalesagen om skuespilleren Jussie Smollett, der for et par år siden blev verdenskendt, da han påstod at være blevet udsat for en hadforbrydelse. Dette viste sig dog efterfølgende at være pure opspind, da politiet i Chicago under deres efterforskning fandt ud af, at Jussie Smollett havde arrangeret sit eget overfald.

    Oprindeligt hed det sig, at Jussie Smollett kl 2 om natten i Chicago var blevet fysisk og verbalt overfaldet af to hvide Donald Trump tilhængere iklædt røde MAGA kasketter. De havde bl.a. kaldt ham for en nigger og forsøgt at lynche Smollett med et reb. Alt sammen viste sig at være løgn fra start til slut, for "overfaldet" blev nemlig begået af to nigerianske brødre som Smollett desuden kendte i forvejen fra sit arbejde på tv-serien "Empire".

    At "overfaldet" og "had-forbrydelsen' var falsk blev desuden understreget efterfølgende af både vidneforklaringer fra de to brødre, videoovervågning, samt SMS beskeder og en håndskrevet check til de to brødre, plus adskillige uoverensstemmelser i Smolletts beskrivelse af "overfaldet".

    Med det in mente - samt det faktum at Smollett med sine løgnehistorier havde spildt politiets tid og ressourcer, plus at han havde undermineret troværdigheden hos rigtige ofre for hadforbrydelser, og desuden bevidst forsøgt at opildne til race-konflikter mellem Trump tilhængere og demokrater - gjorde at både politiet og anklagemyndigheden så på sagen med meget alvorlige øjne.

    Desværre lykkedes det for Jussie Smollett i første omgang at slippe for videre tiltale bl.a. via sine forbindelser til det aktivistiske miljø og det politiske ditto, hvor især indblanding fra Michelle Obama gjorde at hans sag blev henlagt.

    Men politiet og anklagemyndigheden nægtede at give op og derfor blev en special prosecutor bedt om at gennemgå samtlige sagsakter igen, hvilket resulterede i at Jussie Smollett alligevel endte med at blive retsforfulgt med henblik på at give ham en passende straf.

    Den straf blev som nævnt tidligere udmålt i fredags af en dommer, som efter en grundig gennemgang og detaljeret begrundelse mildt sagt rev Jussie Smollett et nyt røvhul og fuldstændig pillede alle Smolletts løgnehistorier og iscenesættelse af sig selv som det store offer fra hinanden på den mest tilfredsstillende måde, man kan tænke sig. Dommeren kaldte simpelthen en spade for en spade og beskrev flere gange undervejs Jussie Smollett som en kynisk egoist og en ekstrem narcissist uden nogen form for anger for, hvad han havde gjort.

    Hele domsafsigelsen kan ses her og den er bestemt værd at lytte til, da det bliver gjort meget klart og tydeligt hvorfor denne sag betragtes så alvorligt som den gør.

    youtu.be/3TqnUnzTfM8

    Jussie Smollett endte med - ud over at blive kendt skyldig i at lave en falsk anmeldelse og i at begå mened - at blive dømt til at betale sagsomkostninger plus bøde på cirka 150.000 dollars og dømt til 30 måneders probation hvoraf de 5 første måneder skal afsones i fængslet fra dags dato. Smollett kunne i princippet have fået hele 3 år i spjældet, så han burde sætte pris på en forholdsvis mild dom. De 5 måneder i fængslet er dog bedre end ingenting selvom, at jeg gerne havde set han havde fået alle 3 år.

    Så skulle man umiddelbart tro at farcen endte her og at Jussie Smollett ville tage sin straf som en mand og holde lav profil, men det havde Smollett åbenbart ikke tænkt sig at gøre og da dommen var afsagt iscenesatte han således endnu et stort show, der skulle få ham til at fremstå som et stort offer og en martyr på bekostning af et undertrykkende og racistisk retssystem. Den groteske og oscar-værdige præstation kan ses her:

    youtu.be/1pxEV6k5aho

    Min første indskydelse da jeg så denne pinlige og teatralske reaktion var, at Jussie Smollett - ud over at være alt det dommeren beskrev ham som - også må være psykopat. Og det samme kan siges om Jussie Smolletts familie, der efterfølgende udtalte sig til pressen på en lige så absurd, komisk og vanvittig facon.

    youtu.be/116HQK8Lo9I

    Vi taler altså her ikke om en sag hvor det et ord mod ord, men om en sag hvor der er klokkeklare og uomtvistelig beviser på, at Jussie Smollett er en kynisk løgner og race hustler af uhørte dimensioner, så derfor er både Jussie Smollett og familiens reaktion tåkrummende pinlig at se på.

    I den sammenhæng er det derfor ekstra fedt at se at retfærdigheden sejre til sidst og at man ikke bare kan slippe for straf fordi, man er en celebrity med forbindelser til de højere luftlag i politiske kredse.

    NightHawk13-03-22 17:07

  • ★★★0

    Jeg tror ikke, de har nogen interesse i det. Måske for at være "onde mod Vesten". 

    ----

    Jeg så, at der var et borgerforslag om at droppe afgiften på benzin og diesel. Og det er jo umiddelbart tillokkende med benzin til 9 kr/literen. Men - der står selvfølgelig ingenting om, hvordan det skal finansieres. Danmark har den højeste rating muligt i forbindelse med kreditværdighed, så vi kan sagtens låne pengene. Problemet er dog bare, at de penge ikke kommer ud at arbejde. Der er intet problem i, at et land har en gæld, hvis lånene bliver brugt på investeringerne eller som Danmark har gjort under corona - at sikre arbejdsmarkedet. Så vil pengene komme tilbage igen. Men hvis de blot skal bruges på mindre afgift, ryger gælden bare ned i et hul.

    Synes ikke der er nogle grund til at tilskynde folk til at køre mere. Det var bedre hvis man istedet satte kørselsfradraget et op. 

    Aranyhajú Nyárszépe13-03-22 17:30

  • ★★★3

    @Nighthawk: Jeg tror jeg har spurgt før, men hvorfor er det du går så højt op den sag? Er ikke sikker på hvad det principielle skulle være i den, og jeg havde personligt aldrig hørt om Jussie Smollet før du begyndte at skrive om ham.

    gi-jones13-03-22 21:28

  • ★★★★★1

    @Nighthawk: Jeg tror jeg har spurgt før, men hvorfor er det du går så højt op den sag? Er ikke sikker på hvad det principielle skulle være i den, og jeg havde personligt aldrig hørt om Jussie Smollet før du begyndte at skrive om ham.

    Jeg synes ellers at det fremstår meget klart og tydeligt i det indlæg jeg har skrevet og i videoen - hvor dommeren rmeget detaljeret redegør for strafudmålingen - hvorfor at sagen er vigtig at have fokus på, hvorfor den har fået så stor mediebevågenhed, samt hvorfor at politiet og anklagemyndigheden har brugt så meget tid på sagen.

    Jussie Smolllet-skandalen er en af de mest absurde falsk-anklage sager, jeg kan mindes at have set nogensinde. Og så er sagen også endnu et glimrende eksempel på de efterhånden mange racehustler-sager, som bl.a. også BLM, Al Sharpton og folkene bag den nye dokumentar "Everything's Gonna Be All White" har stået for på det seneste, der kun har til formål at promovere påstanden om, at USA i 2022 er gennemsyret af systematisk racisme osv.

    Hvis man mener det seriøst ift. at ville samle de to fronter i USA og gøre op med racisme, så bliver man naturligvis både nødt til at tage et opgør med det, hvad end det kommer fra højrefløjen eller venstrefløjen. Derfor er det også vigtigt at få sat en stopper for typer som Jussie Smollet, der i allerhøjeste grad ønsker at holde gang i gryden og opildne til race-konflikter, hvilket han gør udelukkende for egen vindings skyld og for at fremme en bestemt politisk ideologi, som han ligeledes kunne bruge til at booste sin egen karriere. 

    Alt sammen på bekostning af helt almindelige mennesker - sorte som hvide - som har måtte lide under disse race-hustlers kyniske og kalkulerede manipulationer. 

    NightHawk14-03-22 01:03

  • ★★★★0

    Nåh, Rusland nærmer sig selv at ramme NATO’s territorium. 

    Babo14-03-22 06:27

  • ★★★5

    Derfor er det også vigtigt at få sat en stopper for typer som Jussie Smollet,

    Men det er jo netop det jeg mener. Tror du virkelig at "typer som Jussie Smollet" er et udbredt problem? Du får det til at lyde som om horder af gale kendisser prøver kickstarte en epidemi af falske anklager for at få USA til at fremstå mere racisistisk end det er. Det ser jeg ingen tegn på personligt.

    gi-jones14-03-22 08:37

  • ★★★★★★1

    Men det er jo netop det jeg mener. Tror du virkelig at "typer som Jussie Smollet" er et udbredt problem? Du får det til at lyde som om horder af gale kendisser prøver kickstarte en epidemi af falske anklager for at få USA til at fremstå mere racisistisk end det er. Det ser jeg ingen tegn på personligt.

    Ikke for at tage stilling i jeres debat. Jeg kan følge begges jeres agenda, så at sige. Men får dog lyst til at påpege, at det ikke altid Kræver horder for at starte en brand. Indimellem kræver det såmænd kun en.

    T. Nielsen14-03-22 08:39

  • ★★0

    Ikke for at tage stilling i jeres debat. Jeg kan følge begges jeres agenda, så at sige. Men får dog lyst til at påpege, at det ikke altid Kræver horder for at starte en brand. Indimellem kræver det såmænd kun en.

    horde?

    HelmerJ14-03-22 10:10

  • ★★★★★★0

    horde?

    Jeg er ikke med? Har jeg lavet en grammatisk fejl? 

    T. Nielsen14-03-22 10:29

  • ★★★★0

    horde?

    Alliance FTW!

    dyg14-03-22 10:39

  • ★★★★★★0

    Kæft hvor er i irriterende:D

    T. Nielsen14-03-22 10:42

  • ★★★★★1

    Men det er jo netop det jeg mener. Tror du virkelig at "typer som Jussie Smollet" er et udbredt problem? Du får det til at lyde som om horder af gale kendisser prøver kickstarte en epidemi af falske anklager for at få USA til at fremstå mere racisistisk end det er. Det ser jeg ingen tegn på personligt.

    Nej, jeg får det ikke til at lyde som om, at det er "horder af kendisser". Det fremgår igen meget klart og tydeligt af mit indlæg, hvor jeg nævner helt specifikke eksempler på disse race-hustler typer, som bevidst søger at opildne til konflikter.

    Og som Thomas helt rigtigt skriver, så tager det kun én person eller én organisation og ét eksempel på et omskrevet overfald eller sammenstød med politiet til, at man kan skabe total kaos, optøjer, adskillige dødsfald, adskillige butikker der bliver smadret, bestjålet og eller brændt ned til grunden, hvilket har været en direkte konsekvens af bl.a. BLM's løgnehistorier.

    Hvis Smollet havde haft mere end to hjerneceller og var sluppet afsted med sit projekt, så havde han - ud over potententielt at kunne have sendt to uskyldige mennesker i fængsel i flere år - med al sandsynlighed have været skyld i nye optøjer på baggrund af hans falske anklage.

    At du ikke kan eller vil se, hvor stor skade folk som ham med den kalkulerede tankegang kan skabe og hvor stor negativ effekt det rent faktisk har ift. at bekæmpe racisme, er mig ærlig talt en gåde.

    Men jeg tænkte nok, at du havde en dagsorden, da du spurgte - præcis som det var tilfældet sidste gang. Du vil nemlig gerne have det til at se ud som et enkeltstående tilfælde og nedtone de store problemer, som Jussie Smollet m.f. er med til at skabe. Muligvis fordi du også har den overbevisning, at systematisk racisme er allestedsnærværende i USA.

    NightHawk14-03-22 10:49

  • ★★0

    Jeg er ikke med? Har jeg lavet en grammatisk fejl? 

    Nej det er bare mig der keder mig, du skrev, efter at have brugt horder i flertal "Indimellem kræver det såmænd kun en", jeg går ud fra du mente én person, men jeg blev lige billedeligt fanget i mit hoved af en flok mennesker der ikke kunne starte en brand fordi de var én person for lidt til at være en horde. Ligesom "der står 17 blondiner udenfor et et diskotek"

    HelmerJ14-03-22 11:02

  • ★★★★★★0

    Nej det er bare mig der keder mig, du skrev, efter at have brugt horder i flertal "Indimellem kræver det såmænd kun en", jeg går ud fra du mente én person, men jeg blev lige billedeligt fanget i mit hoved af en flok mennesker der ikke kunne starte en brand fordi de var én person for lidt til at være en horde. Ligesom "der står 17 blondiner udenfor et et diskotek"

    Haha ja okay. Selvfølgelig en person ja:D

    T. Nielsen14-03-22 11:27

  • ★★★★★★5

    Nighthawk - Dine indlæg er gennemsyret af politik, holdninger og ja, en agenda. Det virker til, at det er ubelejligt eller imod din overbevisning, hvis der er systematisk racisme.

    I virkeligheden er det jo et spørgsmål, der kan undersøges med diverse videnskaber, såsom sociologi, antropologi osv.

    Og jeg har ikke stødt på særlig mange eksperter (Ben Shapiro, Al Sharpton og andre er ikke eksperter), der benægter tilstedeværelsen af systematisk racisme. Der er til gengæld en horde af videnskabelige artikler, der peger på systematisk racisme.

    Guldager14-03-22 14:57

  • ★★★5

    Muligvis fordi du også har den overbevisning, at systematisk racisme er allestedsnærværende i USA.

    Det kan vi hurtigt blive enige om at jeg mener. Jeg mener også at man skal gøre sig MEGET skæløjet for at se at det modsatte problem (er ikke lige sikker på hvad man ville kalde det), proportionalt set er MEGET mindre. Og proportioner er tit det der mangler i debatter synes jeg.

    Men min dagsorden var ikke andet end at få dig til at uddybe, og bekræfte, din egentlige holdning. For det er jo nemt nok at blive enige om at svindlere skal i fængsel. Det kan vi sikkert allesammen skrive under på. 

    gi-jones14-03-22 15:32

  • ★★★★★2

    Nighthawk - Dine indlæg er gennemsyret af politik, holdninger og ja, en agenda. Det virker til, at det er ubelejligt eller imod din overbevisning, hvis der er systematisk racisme.

    I virkeligheden er det jo et spørgsmål, der kan undersøges med diverse videnskaber, såsom sociologi, antropologi osv.

    Og jeg har ikke stødt på særlig mange eksperter (Ben Shapiro, Al Sharpton og andre er ikke eksperter), der benægter tilstedeværelsen af systematisk racisme. Der er til gengæld en horde af videnskabelige artikler, der peger på systematisk racisme.

    Så en gennemgang af en plattenslager der har udnyttet systemet på det groveste, undermineret rigtige ofres troværdighed osv må jeg ikke tale om, for så er det politisk propaganda i følge dig.

    Jamen jeg kan da godt se at det er mig, der er the bad guy her. Det giver virkelig meget mening...

    Og hvor har jeg sagt, at systemisk racisme ikke eksisterer eller at der ikke findes hverdagsracisme? Det jeg kritiserer er, at det ikke eksisterer i det omfang som bl.a. BLM proklamerer  -og som den nyligt producerede dokumentar proklamerer - nemlig at USA anno 2022 stadig befinder sig et sted imellem slavetiden før borgerkrigen og Jim Crowe lovene i 1960'erne.

    Det gør USA efter min bedste overbevisning ikke! Jeg savner stadig at se beviser på, at det skulle være tilfældet. Der bliver råbt op om systematisk racisme i tide og utide, men når det så kommer til at bevise det, (ift det niveau som bl.a. BLM) påstår) kniber det til gengæld gevaldigt med bevismateriale.

    Og hvor har jeg nævnt Ben Shapiro henne? Beklager at måtte skuffe dig, men jeg behøver ikke at rådføre mig med ham eller andre konservative  meningsdannere for at danne mig min egen mening om hvordan, tingene hænger sammen i USA på det her område. Og i øvrigt er jeg heller ikke konservativ eller hører til på højrefløjen - bare lige for at få fejet den insinuation af banen.

    Jeg ønsker ligesom alle andre herinde ikke at se racisme eller race-konflikter i samfundet og det gælder både når det kommer fra den yderste højrefløj såvel som den yderste venstrefløj. Så kan jeg sgu ikke sige det mere klart og tydeligt.

    Det kan da ikke være rigtigt, at man ikke kan kritisere noget som er åbenlyst forkert eller racistisk blot fordi det kommer fra venstrefløjen vel?

    Og at BLM har løjet om de sager de har brugt til at skabe optøjer er fulstændigt sandt. 

    NightHawk14-03-22 17:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen