Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★1

    Det kan vi hurtigt blive enige om at jeg mener. Jeg mener også at man skal gøre sig MEGET skæløjet for at se at det modsatte problem (er ikke lige sikker på hvad man ville kalde det), proportionalt set er MEGET mindre. Og proportioner er tit det der mangler i debatter synes jeg.

    Men min dagsorden var ikke andet end at få dig til at uddybe, og bekræfte, din egentlige holdning. For det er jo nemt nok at blive enige om at svindlere skal i fængsel. Det kan vi sikkert allesammen skrive under på. 

    Jeg mener ikke, at man skal gøre sig skeløjet overhovedet. Man skal derimod blot åbne øjnene og så vil man tydeligt kunne se at både politikere, kendisser, talkshow-værter og aktivister i samlet flok presse på for at få en bestemt agenda igennem om, at der er systematisk racisme overalt i samfundet, hvilket bl.a. også kom til udtryk i form af den helt igennem tåbelige "Defund the police" kampagne.

    De bestiller stort ser ikke andet det Demokratiske parti, BLM og talkshow-værter som eksempelvis Trevor Noah og John Oliver. Et lille problem vil jeg på ingen måde kalde det.

    Men jeg er da glad for, at vi trods alt kan blive enige om, at svindlere som Jussie Smollet skal i fængsel. Den slags som han har gjort bliver man altså nødt til at slå hårdt ned på, så andre bliver afskrækket for at få samme idé. Det er kun til alles bedste det, der er sket i den sag.

    NightHawk14-03-22 17:13

  • ★★★★★1

    Wow, troede ikke, at jeg kunne blive større fan af Trevor Noah og John Oliver, end jeg allerede var <3

    The Insider14-03-22 17:14

  • ★★★★★1

    Wow, troede ikke, at jeg kunne blive større fan af Trevor Noah og John Oliver, end jeg allerede var <3

    Jeg ville personligt gerne fyre begge to og erstatte dem med gode gamle Jon Stewart. Det er trods alt en mand, der er fornuftig at høre på modsat de to andre tågehorn. 

    NightHawk14-03-22 17:18

  • ★★★★★1

    Jeg ville personligt gerne fyre begge to og erstatte dem med gode gamle Jon Stewart. Det er trods alt en mand, der er fornuftig at høre på modsat de to andre tågehorn. 

    Uuuuuuuh, det tror jeg virkelig ikke, du synes længere ovenpå de her to videoer:

    Jon Stewart on Defunding the Police and Dismantling Racist Institutions

    America Needs To Admit How Racist It Is | The Problem With Jon Stewart Podcast with Bryan Stevenson

    The Insider14-03-22 17:26

  • ★★★★★2

    Uuuuuuuh, det tror jeg virkelig ikke, du synes længere ovenpå de her to videoer:

    Jon Stewart on Defunding the Police and Dismantling Racist Institutions

    America Needs To Admit How Racist It Is | The Problem With Jon Stewart Podcast with Bryan Stevenson

    Nu sagde jeg ikke, at jeg ville være enig med ham i alt. Blot at han ift. forskellige emner, som han har kommenteret på virker væsentligt mere nuanceret i sin måde at se på tingene på end de andre to gør. Jeg synes Noah og Oliver er meget ensidige og populistiske i deres måde at anskue tingene på.

    Og det er såmænd bare det, jeg savner i politiske diskussioner. Nemlig at man forsøger at belyse diverse emner fra flere forskellige vinkler.

    NightHawk14-03-22 17:35

  • ★★★★★★4

    Nighthawk - du tager en diskussion meget personligt. Har sgu da aldrig sagt, hvad du må sige eller mene. Det lød blot som om, at du var på linje med de konservative debattører, der helt benægter ting som systematisk racisme. Men det fik du så opklaret, at det ikke var tilfældigt.

    Jeg nævnte ikke Shapiro og Sharpton i forbindelse med, at du skulle være enig med dem, har bare set mange henvise til debattører og meningsdannere for at berettige deres holdninger. 

    Men jeg gider egentlig ikke diskutere med dig, for du går direkte I defensiven og skruer den op på maks konflikt ud af ingenting, hvis folk siger noget kritisk.

    Guldager14-03-22 19:21

  • ★★★★★1

    Nighthawk - du tager en diskussion meget personligt. Har sgu da aldrig sagt, hvad du må sige eller mene. Det lød blot som om, at du var på linje med de konservative debattører, der helt benægter ting som systematisk racisme. Men det fik du så opklaret, at det ikke var tilfældigt.

    Jeg nævnte ikke Shapiro og Sharpton i forbindelse med, at du skulle være enig med dem, har bare set mange henvise til debattører og meningsdannere for at berettige deres holdninger. 

    Men jeg gider egentlig ikke diskutere med dig, for du går direkte I defensiven og skruer den op på maks konflikt ud af ingenting, hvis folk siger noget kritisk.

    Jeg går ikke i  defensiven. Jeg er blot træt af, at du som det første angriber mig for agendaer og politisk propaganda og antager dit og dat, som jeg ikke har givet udtryk for.

    Hvis du derudover gerne vil kritisere nogle specifikke ting, som jeg har skrevet om så gør det i stedet for, at lægge ud på den måde, som du gør i dit forrige indlæg, og så kan vi sagtens tage en stille og rolig snak om det, hvis du har lyst.

    NightHawk14-03-22 20:08

  • ★★★★4

    @Nighthawk: Det er sgu lidt af en retorik du er villig til at iføre dig. Jeg tror bare jeg lader dig få det sidste ord i denne omgang.

    Den slags som han har gjort bliver man altså nødt til at slå hårdt ned på, så andre bliver afskrækket for at få samme idé.

    gi-jones14-03-22 22:21

  • ★★★★★1

    @Nighthawk: Det er sgu lidt af en retorik du er villig til at iføre dig. Jeg tror bare jeg lader dig få det sidste ord i denne omgang.

    Ja, det bliver jeg jo desværre nødt til en gang imellem, når mine indlæg skal vendes og drejes på den måde og i nogle tilfælde omskrives på en måde, som jeg slet ikke har ment det som.

    Men igen godt at se at vi trods alt er enige om Jussie Smollett.

    NightHawk14-03-22 22:49

  • ★★★★★★0

    Læste lige om et forslag til bilfri søndage. Det bilder jeg mig ind man også havde i en periode i min barndom (mine forældre havde ikke bil).

    Ikke at jeg tror det bliver indført igen (eller?), men jeg kan godt se det muligvis kunne give noget…..eller kunne det? Verden og samfundet er jo anderledes i dag. Dengang var alle butikker lukket om søndagen, så man kunne ikke handle ind. Noget ville det nok dog nok give. Men tænker at mange af de bilture man ville have gjort søndag, som at handle, kørt haveaffald med mere, dem ville man placere andre dage og det giver mere trængsel der i stedet så? 

    Der er også steder som Knuthenborg og Lalandia og masser af andre, som kunne få en lille udfordring med indtjening måske? Personligt ville det irritere lidt, for vores årskort til Lalandia bruges bedst om søndagen og offentligt transport derned tager simpelthen for lang tid. Men okay, mine små “udfordringer” er jo ret ligegyldige set i det store billede.

    T. Nielsen18-03-22 12:31

  • ★★★★1

    Læste lige om et forslag til bilfri søndage. Det bilder jeg mig ind man også havde i en periode i min barndom (mine forældre havde ikke bil).

    Ikke at jeg tror det bliver indført igen (eller?), men jeg kan godt se det muligvis kunne give noget…..eller kunne det? Verden og samfundet er jo anderledes i dag. Dengang var alle butikker lukket om søndagen, så man kunne ikke handle ind. Noget ville det nok dog nok give. Men tænker at mange af de bilture man ville have gjort søndag, som at handle, kørt haveaffald med mere, dem ville man placere andre dage og det giver mere trængsel der i stedet så? 

    Der er også steder som Knuthenborg og Lalandia og masser af andre, som kunne få en lille udfordring med indtjening måske? Personligt ville det irritere lidt, for vores årskort til Lalandia bruges bedst om søndagen og offentligt transport derned tager simpelthen for lang tid. Men okay, mine små “udfordringer” er jo ret ligegyldige set i det store billede.

    November 73 til februar 74.

    Jeg synes det kunne være en god ide at prøve, men nok ikke hver uge. Måske en gang om måneden. Personligt nyder jeg de dage på året (helligdage, 1. januar osv.), hvor der er en del mindre biler på vejene. Det giver en dejlig ro.

    chandler7518-03-22 12:46

  • ★★★★★★0

    November 73 til februar 74.

    Jeg synes det kunne være en god ide at prøve, men nok ikke hver uge. Måske en gang om måneden. Personligt nyder jeg de dage på året (helligdage, 1. januar osv.), hvor der er en del mindre biler på vejene. Det giver en dejlig ro.

    Der er bestemt noget charmerende og hyggeligt ved tanken. Altså vi ville nok ikke mærke roen hjemme, da der i forvejen ikke kører biler på vores vej stort set (den er lukket og der bor kun få). 

    T. Nielsen18-03-22 12:50

  • ★★★★0

    Der er bestemt noget charmerende og hyggeligt ved tanken. Altså vi ville nok ikke mærke roen hjemme, da der i forvejen ikke kører biler på vores vej stort set (den er lukket og der bor kun få). 

    Jeg tænkte nu heller ikke så meget i hjemmet - her i kolonien kan jeg stort set aldrig høre biler. Men mere, når man gik en tur på gaden eller cyklede en tur.

    chandler7518-03-22 12:54

  • 0

    Man vil nok opfordre folk til at bruge bilen mindre, men der kommer ikke til at blive indført bilfrie søndage, dertil er samfundet helt anderledes i dag end det var den gang.

    Verbal18-03-22 13:12

  • ★★★★★★0

    Jeg tænkte nu heller ikke så meget i hjemmet - her i kolonien kan jeg stort set aldrig høre biler. Men mere, når man gik en tur på gaden eller cyklede en tur.

    I know, men kan godt se mit indlæg kunne lyde som var det hvad jeg mente. 

    T. Nielsen18-03-22 13:16

  • ★★★★★★0

    Man vil nok opfordre folk til at bruge bilen mindre, men der kommer ikke til at blive indført bilfrie søndage, dertil er samfundet helt anderledes i dag end det var den gang.

    Som jeg skrev.

    T. Nielsen18-03-22 13:16

  • ★★★★★★0

    Bilfrie er mærkeligt.

    Medmindre der er en decideret olie-mangel. Man skal i stedet bruge alt energi på at udbygge el-bil-tilgængeligheden.

    Guldager18-03-22 17:47

  • ★★★★★★0

    Medmindre der er en decideret olie-mangel. Man skal i stedet bruge alt energi på at udbygge el-bil-tilgængeligheden.

    Hvorfor vil det ene forsinke det andet mener du?

    T. Nielsen18-03-22 23:29

  • ★★★★★★1

    Hvorfor vil det ene forsinke det andet mener du?

    Det mener jeg heller ikke - men jeg forstår ikke, hvorfor der er så meget nøl med elbiler. Det er selvfølgelig sikkert mere kompliceret end jeg forstår - elnettet skal udbygges først. Men så bare gør det. Det er en del af en generelt irritation over klimanøl - jeg synes, det er vanvittigt frustrerende, at vi har al den videnskab, der til, men pga. politik går det for langsomt.

    Guldager19-03-22 06:20

  • ★★★★★★0

    Det mener jeg heller ikke - men jeg forstår ikke, hvorfor der er så meget nøl med elbiler. Det er selvfølgelig sikkert mere kompliceret end jeg forstår - elnettet skal udbygges først. Men så bare gør det. Det er en del af en generelt irritation over klimanøl - jeg synes, det er vanvittigt frustrerende, at vi har al den videnskab, der til, men pga. politik går det for langsomt.

    Okay, på den måde. Det går nok ret sløvt, med den grønne omstilling. 

    T. Nielsen19-03-22 08:04

  • ★★★★★★0

    Hvad ville det indebære? Altså, ville det i så fald være ulovligt at køre? Hvad hvis man har overnattet et sted, hente børn osv.?

    davenport19-03-22 10:44

  • ★★★★0

    Hvad ville det indebære? Altså, ville det i så fald være ulovligt at køre? Hvad hvis man har overnattet et sted, hente børn osv.?

    Det måtte man så planlægge efter.

    Hvis det skulle være ligesom i 70'erne, ville det være ulovligt, med enkelte erhverv undtaget (læger, låsesmede...).

    Dengang fik butikkerne også påbud mod at have lys tændt efter åbningstid.

    chandler7519-03-22 11:29

  • ★★★0

    Men ville det så ikke være lovligt at køre, hvis man har en elbil?

    Tror ikke at problemet er at firmaerne ikke vil producere elbiler nok. Men at skaffe delene der til, såsom chip osv, er vidst ikke nem at skaffe eller producere for tiden.

    MOVIE100019-03-22 11:38

  • ★★★0

    Hvis det var, kunne man jo bare sætte afgifterne på benzin op, så kører folk nok mindre. Så skulle man samtidig sætte kørselsfradraget op, så os der arbejder og holder hjulene i gang ikke bliver ramt. Arbejdsløse, pensionister og børn har massere af tid til at cykle eller tage bussen.

    Men er det igen det her milijø-halløj eller hvad skal det gøre godt for?

    Aranyhajú Nyárszépe19-03-22 11:45

  • ★★★★1

    Hvis det var, kunne man jo bare sætte afgifterne på benzin op, så kører folk nok mindre.

    Det er en svær balance, for det vil jo bare give en endnu større skævvridning af samfundet. Højere afgifter vil påvirke dem med de laveste rådighedsbeløb mest. Personligt vil jeg være ligeglad med om benzinen skulle fordobles i pris. Jeg kører ikke specielt meget, da jeg bor i Kbh og arbejder i Kbh, men dem, der ikke har råd til at bo i byen eller i byer med gode offentlige transportmuligheder, og dermed oftere vil køre i bil ind til byerne, vil heller ikke have råd til den øgede benzinpris.

    dyg20-03-22 07:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen