Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • 2

    Kan se Paludan nu hygger sig i Sverige nu. Nu er han Svensk statsborger. Er det egentlig nemt at blive? Ved godt han var nægtet indrejse inden han blev det. 

    Svensk lovgivning på området. Hans mor blev gift med en svensker, mens Rasmus var under 18 og dermed blev han automatisk svensk statsborger.

    Så ja, for ham var det let at blive, men generelt set er det nok en del sværere.

    Lord Nikon18-04-22 09:52

  • ★★★★★★1

    Synes det er et dilemmafyldt problem og jeg kan følge alle argumenter. Samtidig er det ikke første gang i verdenshistorien at der sker uretfærdigheder, som får lov til at bestå. Man kunne ønske sig, det var anderledes i 2022, men generelt er vi forsat ret primitive, blot med avanceret teknologi.

    Kan dog ikke lade være med at tænke, at har man atomvåben, så har man frit spil. Hvad når Nordkorea pludselig synes de skal spille med musklerne, når de på et tidspunkt har opbygget et atomvåben Arsenal. Eller Iran….Så kan de frit gå i krig mod lande, smadre og ødelægge andre lande og slå deres befolkninger ihjel, så længe disse ikke selv har atomvåben og er med i en forsvarsalliance. 

    T. Nielsen18-04-22 10:59

  • ★★★★★★1

    Samtidig er det ikke første gang i verdenshistorien at der sker uretfærdigheder, som får lov til at bestå.

    Det sker hele tiden...vi er bare ligeglade.

    Guldager18-04-22 11:02

  • ★★★★★★0

    Det sker hele tiden...vi er bare ligeglade.

    Jep, det gør det!

    T. Nielsen18-04-22 11:03

  • ★★★★0

    Svensk lovgivning på området. Hans mor blev gift med en svensker, mens Rasmus var under 18 og dermed blev han automatisk svensk statsborger.

    Så ja, for ham var det let at blive, men generelt set er det nok en del sværere.

    Det forklarer det. 

    Blot nysgerrig. Er det dig, Bruno?

    Babo18-04-22 11:27

  • ★★★★2

    Bruno har mig bekendt trukket sig fra forummet for noget tid siden. Han kørte vist træt i nogle af de politiske diskussioner, der var herinde på det tidspunkt, og trængte til en pause. Han er aktiv på FB, og jeg ser ham ind imellem inde i Husets biograf. 

    thomsen19-04-22 10:46

  • ★★★★★★0

    Bruno har mig bekendt trukket sig fra forummet for noget tid siden. Han kørte vist træt i nogle af de politiske diskussioner, der var herinde på det tidspunkt, og trængte til en pause. Han er aktiv på FB, og jeg ser ham ind imellem inde i Husets biograf. 

    Herligt - hils ham.

    Lord Nikon skriver ret meget på samme måde som Bruno gjorde - så jeg har det præcist som Babo - og sikkert mange andre :-)

    Wayne19-04-22 11:39

  • ★★★0

    Lord Nikon har kun skrevet 66 indlæg, så det kan ikke være Utyske.

    Aranyhajú Nyárszépe19-04-22 12:01

  • ★★★★★★1

    I am Bruno!

    T. Nielsen19-04-22 12:21

  • ★★★★1

    Herligt - hils ham.

    Lord Nikon skriver ret meget på samme måde som Bruno gjorde - så jeg har det præcist som Babo - og sikkert mange andre :-)

    Nemlig. Nu er det også fordi jeg husker godt, men en af brunos favoritfilm var Hackers 1995. Så kan man søge lidt på hans nye brugernavn ;) Men hey, jeg kan tage helt fejl. 

    Babo19-04-22 12:24

  • ★★★0

    We dont talk about Bruno, no no….

    :)

    Gormanden19-04-22 12:45

  • ★★★★★★0

    Jeg har lavet en gigantisk Bruno - toilettet er stoppet!

    Ok - bare giv gaas, Sømand  :-D

    Wayne19-04-22 12:54

  • ★★★★0

    Stop en pind og køre lidt rundt. Eller hånden. 

    Babo19-04-22 13:02

  • ★★★★★★0

    Stop en pind og køre lidt rundt. Eller hånden. 

    Ja - eller bestil en slamsuger!

    Wayne19-04-22 13:08

  • ★★★★★★1

    Som EU-tilhænger er valget i Frankrig sgu lidt for spændende. En ting er hvis de vælger en højrefløjspolitikere, der har et fra mit synspunkt forkert politik på mange områder indenrigs - en anden ting er de konsekvenser, det får for resten af Europa. Hvis Marine Le Pen vinder, så er EU for alvor i fare.

    For i øvrigt - hvorfor er der ingen folkelige, liberale eller midtersøgende politikere? Jeg er helt med på, at mange som Macron er helt ude af kontakt med virkeligheden. Hvor er de politikere, der kan samle folk omkring sig uden at være ude på højre- eller venstrefløj?

    Og har vi sådan nogen i Danmark? Der er noget elitært over Mette Frederiksen, Sofie Carsten Jensen og Jakob Elleman-Jensen. Sikkert også Søren Pape, men han virker til at være forsvundet...Er det fordi, der ikke er nogen stærke holdninger at råbe op om hen over midten? Eller er det fordi, at mange af vores politikere er elitære gennem høje uddannelser og privilegerede positioner? Eller er Mai Villadsen og Pernille Vermund i virkeligheden ligeså elitære, og så er det bare sådan, det er at være politiker?

    Guldager24-04-22 08:35

  • ★★★★0

    De russere, der bor i Tyskland tænker åbenbart ens på situationen, som dem i Rusland, der er manipuleret. Jep, det er ikke en krig, men en specialoperation.  

    Babo25-04-22 21:22

  • ★★0

    Så er det spændene, hvornår vi får lukket for gassen..

    Weird_J27-04-22 08:44

  • ★★★★★0

    Så er det spændene, hvornår vi får lukket for gassen..

    Slut maj!

    David Lund27-04-22 10:49

  • ★★0

    Slut maj!

    Så skal der dælme hamstres bajer!!

    Weird_J27-04-22 11:49

  • ★★0

    Vi har gas og har valgt at slukke for varmen, vi plejer først at gøre den midt til sidst i maj

    HelmerJ28-04-22 07:04

  • ★★★1

    Vi har gas og har valgt at slukke for varmen, vi plejer først at gøre den midt til sidst i maj

    Dejligt du tænker på klimaet……

    Gormanden28-04-22 08:07

  • ★★0

    Den lille måned ekstra, i år, er godt nok mest motiveret af økonomi, men det give da lidt alligevel

    HelmerJ28-04-22 09:03

  • ★★★0

    Den lille måned ekstra, i år, er godt nok mest motiveret af økonomi, men det give da lidt alligevel

    Yes yes, det var også bare med et skælmsk smil :)

    Gormanden28-04-22 09:21

  • ★★★★★★0

    Med alt det vi sender i verden, at krigsmateriel til Ukraine, er vi så ikke effektivt gået ind i 3. verdenskrig, uden at det er sagt?

    davenport28-04-22 18:53

  • ★★★★1

    Med alt det vi sender i verden, at krigsmateriel til Ukraine, er vi så ikke effektivt gået ind i 3. verdenskrig, uden at det er sagt?

    Nej, det er legitimt at sende krigsmateriel til et andet land, så de kan beskytte sig selv. Men det har traditionelt mest været til forsvar, og der rykker grænserne sig.

    chandler7528-04-22 19:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen