Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • 0

    Hvad er det der skræmmer jer ved Inger Støjberg?

    Geekalot25-06-22 11:17

  • 1

    Er der ikke et par stykker herinde, der stemmer DF egentlig? Vil rigtig gerne høre lidt om, hvad de tænker om udviklingen i partiet og de nye partier.

    Jeg har altid stemt Df, fra jeg blev 18, nu efter Morten er kommet til, kommer de aldrig til at få min stemme mere.

    Tænkte jeg ville stemme på Pape, men efter Inger har meldt sin ankomst, der ender hun nu nok med at få den. Men som sagt, nu skal hun lige melde hendes politiske linje ud først, før hun får min stemme, ellers går den til de konservative.

    Geekalot25-06-22 11:20

  • ★★★★★★1

    DF er satme decimeret. De kan vidst dreje nøglen i morgen middag. Folk flygter jo, med mudret sprøjtende op af ryggen.

    davenport25-06-22 11:37

  • ★★★★★1

    Jeg har altid stemt Df, fra jeg blev 18, nu efter Morten er kommet til, kommer de aldrig til at få min stemme mere.

    Tænkte jeg ville stemme på Pape, men efter Inger har meldt sin ankomst, der ender hun nu nok med at få den. Men som sagt, nu skal hun lige melde hendes politiske linje ud først, før hun får min stemme, ellers går den til de konservative.

    Hvad er det så ved Messerschmidts politik, der gør, du hopper fra egentlig?

    David Lund25-06-22 11:51

  • ★★★★★★1

    Hvad er det der skræmmer jer ved Inger Støjberg?

    Jeg er stærkt modstander af hele Danmarks immigration- og integrationspolitik. Faktisk har jeg det ok med en generel blå politik, bortset fra den nuværende politik på disse områder. Af samme grund hader jeg også Socialdemokraternes linje på det område.

    Og Inger Støjbjerg er for mig synonym med stramninger på udlændingeområdet. Jeg ved godt, det er at reducere hende til en enkeltsagsperson, men for mig overskygger det resten af hendes politik.

    Guldager25-06-22 11:54

  • ★★2

    Inger Støjberg skræmmer mig ikke, hendes fanklub er mere skræmmende.

    NFT25-06-22 12:15

  • 0

    Hvad er det så ved Messerschmidts politik, der gør, du hopper fra egentlig?

    Egentlig finder jeg det forkastelig man kan vælge en formand, der har stået og heilet i en rødvins brændert i tivoli som og er dømt, eller anklaget for svindel.

    Så er min tillid helt væk til sådan et parti. Også som jeg skrev til min kammerat Ib Poulsen, da Morten blev valgt som formand, at nu var DF fortid inde i Folketinget, og ser ret meget ud som jeg har ret. 

    Pia har selv dannet DF, vel også fair hun selv lukker og slukker hendes parti. For set alene Morten og pia der er skyld i det.

    Geekalot25-06-22 12:21

  • ★★★★★3

    Egentlig finder jeg det forkastelig man kan vælge en formand, der har stået og heilet i en rødvins brændert i tivoli som og er dømt, eller anklaget for svindel.

    Så er min tillid helt væk til sådan et parti. Også som jeg skrev til min kammerat Ib Poulsen, da Morten blev valgt som formand, at nu var DF fortid inde i Folketinget, og ser ret meget ud som jeg har ret. 

    Pia har selv dannet DF, vel også fair hun selv lukker og slukker hendes parti. For set alene Morten og pia der er skyld i det.

    Jeg er ret enig, men synes så, at der ikke er forfærdelig langt til Inger Støjberg her. Hun er dømt for at bryde loven som minister, og hun har gentagne gange givet udtryk for, at hun ville gøre det samme igen og finder dommen forkastelig. Hvilket jo i bund og grund betyder, at hun ikke har den store respekt for loven.

    David Lund25-06-22 12:28

  • ★★★★★★1

    Ret skal være ret - der er ikke noget partiprogram endnu. Men med hendes hidtidige politik og ligheden i navnet med Sverigesdemokraterne, hvilket nok ikke er tilfældigt, så kan man godt regne ud, hvor det bærer hen på det område.

    Guldager25-06-22 12:30

  • ★★★★0

    Jeg er ret enig, men synes så, at der ikke er forfærdelig langt til Inger Støjberg her. Hun er dømt for at bryde loven som minister, og hun har gentagne gange givet udtryk for, at hun ville gøre det samme igen og finder dommen forkastelig. Hvilket jo i bund og grund betyder, at hun ikke har den store respekt for loven.

    Jeg ved ikke, om man kan drage den konklusion. Som politiker kan man vel godt være uenig i en dom?

    Jeg tænker også på Claus Hjorth-sagen, hvor en uvildig anklager mente at have nok beviser til at føre sag an mod Hjorth, men hvor et flertal i folketinget afviste dette, da de ikke kunne få oplyst detaljerne om sigtelsen. Det kan vel også tolkes som en mangel på respekt/tiltro til loven?

    chandler7525-06-22 15:21

  • ★★★★★★0

    Er der nogen, der kan forklare mig - sådan nogenlunde uden bias - hvorfor et statsejet flyselskab (SAS) er en god ide?

    Guldager 5-07-22 18:34

  • ★★★★0

    Er der nogen, der kan forklare mig - sådan nogenlunde uden bias - hvorfor et statsejet flyselskab (SAS) er en god ide?

    Nu er det jo ikke 100 % statsejet. Du kan jo fx selv købe aktier i SAS.

    Som jeg forstår det, er hovedargumentet at sikre gode flyruter og dermed fleksibel flytrafik på tværs af de nordiske lande, hvilket muligvis ikke ville være rentabelt for en 100 % privat aktør.

    chandler75 5-07-22 18:42

  • ★★★★★★0

    Nu er det jo ikke 100 % statsejet. Du kan jo fx selv købe aktier i SAS.

    Som jeg forstår det, er hovedargumentet at sikre gode flyruter og dermed fleksibel flytrafik på tværs af de nordiske lande, hvilket muligvis ikke ville være rentabelt for en 100 % privat aktør.

    Ah, ja. Jeg kan se, at det kun under 50%, der er ejet af staterne.

    Det virker dog lidt tovligt, at staten skal have et flyselskab, der også konkurrerer med andre ift længere flyrejser. Kan godt se ideen med at sikre forbindelse mellem DK, NO og SVE, men det kan vel gøres bedre ved at give støtte til præcis de ruter?

    Guldager 5-07-22 20:16

  • 0

    Ah, ja. Jeg kan se, at det kun under 50%, der er ejet af staterne.

    Det virker dog lidt tovligt, at staten skal have et flyselskab, der også konkurrerer med andre ift længere flyrejser. Kan godt se ideen med at sikre forbindelse mellem DK, NO og SVE, men det kan vel gøres bedre ved at give støtte til præcis de ruter?

    Så kan jeg ikke længere se linjen..

    Et selskab man kan købe aktier i, skal støttes at 3 lande ?

    nej er du et privat firma, må du prøve at holde dit firma sundt, Ellers må du gå konkurs. længere er den ikke.

    Et privat firma støttes af ejere eller aktie indhaver.. Det absolut ikke noget vores land igen, igen skal ud og betale milliarder til.

    Der rigeligt med fly selvskaber der vil byde ind på de ruter, uden Danmark skal beltale dem for det, Det kommer den person til der skal flyve, også vi ved at være der henne hvor vi burde være.

    Geekalot 5-07-22 21:13

  • ★★★★★★1

    Der rigeligt med fly selvskaber der vil byde ind på de ruter

    Nu har jeg virkelig ikke undersøgt det specielt godt, men er der konkrete bud på flyselskaber eller var det bare en antagelse?

    Guldager 5-07-22 21:56

  • ★★★★0

    Jeg er begyndt at få store reklamer på politiken.dk med Mette Frederiksen, så mon ikke der er et valg på trapperne? Og ifølge seneste måling ser det ud til at blive tæt.

    Inger Støjbergs Danmarksdemokraterne står til at blive det 4. største parti med over 10 % af stemmerne. Og det er ret tydeligt, hvor hun får stemmerne fra: ca. 3-4 % fra Konservative, 3-4 % fra Nye Borgerlige (der bliver halveret), 1-2 % fra DF - der ryger under spærregrænsen - og måske mest opsigtvækkende: 2-3 % fra Socialdemokratiet.

    Dermed kan hverken rød eller blå blok danne flertal, og så bliver det Lars Løkkes Moderraterne, der får de afgørende stemmer.

    Men meget kan selvfølgelig stadig ske :)

    chandler7510-07-22 11:18

  • ★★★★★★4

    Lars Løkke ville elske at lege Kongemager. Som MF er han ifølge mig, ulideligt magtbegærlig!

    T. Nielsen10-07-22 11:40

  • ★★★★★2

    Lars Løkke ville elske at lege Kongemager. Som MF er han ifølge mig, ulideligt magtbegærlig!

    Helt enig.

    MF = MotherFucker! :D

    NightHawk10-07-22 12:28

  • ★★★★★★1

    Helt enig.

    MF = MotherFucker! :D

    T. Nielsen10-07-22 12:32

  • ★★★★★★1

    Jeg hader Socialdemokraternes udlændingepolitik - og uanset om de får mange stemmer eller højrefløjen gør, så er det samme politik. Så længe Nye Borgelige og DF er uden nævneværdige indflydelse, så er jeg lidt ligeglad med de andre partiers størrelse.

    Guldager10-07-22 12:48

  • ★★★★0

    Så længe Nye Borgelige og DF er uden nævneværdige indflydelse, så er jeg lidt ligeglad med de andre partiers størrelse.

    Også ligeglad med Danmarksdemokraternes størrelse...?

    chandler7510-07-22 17:37

  • ★★★★★★1

    Også ligeglad med Danmarksdemokraternes størrelse...?

    DF og Nye Borgelige handler lige så meget om, at de er fuldstændig uvidenskabelige og ikke gør noget for klimaet samt de er anti-EU. Men Socialdemokraterne var jo med på de fleste af Støjbjergs stramninger alligevel, så det er sgu hip som hap. Det er lidt en opgivende holdning til udlændingepolitikken egentlig.

    Økonomisk set er jeg et sted i midten uanset hvad, og jeg har ingen stærke holdninger til om skatten skal sænkes eller hæves - ser det egentlig mest som knapper, der kan regulerer økonomi og andet.

    Guldager10-07-22 20:55

  • ★★★★★★1

    Sad lige og læste om Inger Støjberg. Bemærker at hendes tilhængere, snakker om en politiker der er til at stole på, står ved hvad hun mener osv. Det fik mig til at tænke, at det segment på højrefløjen der stemmer på hende og/eller lignende politikere, ofte lukker den slags BS ud, om troværdighed. Forveksler folk mon ofte mere hård og nedgørende retorik med ærlighed? Hvis ja, hvorfor egentlig?

    T. Nielsen11-07-22 10:36

  • ★★★★★0

    Jeg ved godt, det er virkelig nemt at spille nazi-kortet, men hver gang nogen stolt brøler "han/hun mener sgu, hvad han/hun siger!", så tænker jeg med det samme på Adolf.

    The Insider11-07-22 13:19

  • ★★2

    Forveksler folk mon ofte mere hård og nedgørende retorik med ærlighed? Hvis ja, hvorfor egentlig?

    Det kan oversættes til, at sådanne politikere gør det mere legitimt at sige det "usagte", det vil sige at være åbenlys racistisk, homofobisk og hvad man ellers kan komme på i den kategori.

    Det er af samme grund, at mange smed deres stemmer efter Trump og man kan se den tydelige konsekvens nu, hvor Proud Boys og andre grupper åbenlyst marcherer gennem gaderne, at Trumps følgere åbenlyst er racistiske, at hatecrimes er steget osv. osv. osv.

    NFT11-07-22 13:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen