Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

• ★★★★★★1

Ham der har forudsagt de fleste valg siden 80'erne efter nogle bestemte kritererier, holder stadig på Harris.

Men er det ikke nærmest dødt løb? Sidst jeg undersøgte polls og forudsigelser skrev de om få hundrede stemmer kan være afgørende.

Og selvom penge ikke er alt, har Harris rekorden for at samle penge ind.

Jeg hælder stadig mest til Harris, men det er supertæt.

Guldager14-10-24 12:57

• ★★★★★0

Men er det ikke nærmest dødt løb? Sidst jeg undersøgte polls og forudsigelser skrev de om få hundrede stemmer kan være afgørende.

Jo, men det er også derfor, jeg tror, det kan gøre en forskel, at swing-vælgerne i sidste ende kender Trump og ender med at stemme på ham (selvom de siger "ved ikke" i meningsmålingerne), også selvom deres indtryk af ham måske ikke udelukkende er positivt.

Og selvom penge ikke er alt, har Harris rekorden for at samle penge ind.

Ja, men der er ikke meget tid tilbage til at få dem brugt :)

chandler7514-10-24 13:52

• ★★★★★0

Nogen som kender til

ground.news

faktisk ret intressant ide og især med alt det her politik i usa pt.

Elwood15-10-24 09:37

• ★★★★★0

Det især den der Blindspot feature der er intressant.

Elwood15-10-24 10:07

• ★★0

Det eneste jeg kender til den er at Doctor Mike reklamerede for den for nogle dage siden 

Kiyonji15-10-24 11:24

• ★★★★★0

Legal Eagle her :)

men har nu selv tjekket den ud og det ret intresssant at se, hvordan nyheder dækkes rundt omkring. Især nu med valget.

Elwood15-10-24 11:50

• ★★★★★★0

Har lige set en Jubilee-video med Pete Buttigeig, hvor han snakker med 25 ubesluttede vælgere.

Han er eddermame skarp - han er 100% en fremtidig præsidentkandidat.

Valg i morgen...det er sgu spændende!

Guldager 4-11-24 21:56

• ★★0

Buttigieg er dygtig ikke mindst retorisk. Han har været min favorit siden han stillede op som præsidentkandidat for demokraterne.

I USA er det ikke kun politiken det handler om men ligeså meget personen og hvor gode de er retoriske og hvor meget du tror på at den politik de vil føre stemmer overens med det de siger.

Kiyonji 5-11-24 09:12

• ★★★★★★2

Fy for den lede - det ligner mere og mere 4 år med Trump skrivende på X om natten, underlige håndtryk, et utal af fyringer i staben - og tusindvis af øgenavne, til de der ikke mener det samme.

”Tillykke USA” I har selv bedt om det - og I vidste hvad I fik!

Wayne 6-11-24 05:11

• ★★★1

Fy for den lede - det ligner mere og mere 4 år med Trump skrivende på X om natten, underlige håndtryk, et utal af fyringer i staben - og tusindvis af øgenavne, til de der ikke mener det samme.

”Tillykke USA” I har selv bedt om det - og I vidste hvad I fik!

Ja - desværre får det også stor (negativ) betydning for resten af den frie verden :(

Gorman 6-11-24 05:18

• ★★★★★★0

Harris kan stadig vinde, men selv hvis hun vinder, så bliver det en smal sejr, og så bliver der endnu mere ballade end ved sidste valg.

Endnu værre ser det ud til at Senatet også får flertal til GOP. Repræsentanter Hus bliver demokratisk, så lovgivning bliver svært for Trump. Man kan dig håbe, at nok republikanere er imod Trump, så det mest tossede ideer ikke kan gennemføres

Det største problem med en Trump-periode bliver mest, at han måske kan udpege to højesteretsdommere mere, og så vil højesteretten være konservativ i mange år endnu.

Guldager 6-11-24 06:22

• ★★★★★★1

Min største frygt er sgu, hvis han melder USA ud af NATO. Så er vi ilde stedt. 

davenport 6-11-24 06:52

• ★★★★★★0

Det ville ikke være godt, men han har ikke magten til det som præsident. Og jeg tror, at der er nok senatorer, der ikke vil ud.

En anden ting man ikke skal overse: det vil være Trumps sidste periode, så man kan håbe at mange GOP'er vil være mindre loyal.

Guldager 6-11-24 07:07

• ★★0

Det betyder så også at han ikke skal tænke på at blive genvalgt. Så han behøver ikke komme med populære lovforslag. Han skal dog stadigvæk have flertal for det.

Kiyonji 6-11-24 07:11

• ★★★★1

Hvilken fantastisk morgen. USA får endnu en gang en savlende idiot som prez.

NSF 6-11-24 08:57

• ★★★1

Det virker vanvittigt at de kan vælge en antidemokratisk valgfornægter ind.

Jeg er mest bekymret for Trump i forbindelse med Nato og Ukraine, men det er ret usikkert hvad der kommer til at ske. Om ikke andet må vi lære at klare os selv.

Man kan håbe på at det betyder at der vil blive sat hårdt ind mod wokeismen. Det kan jeg heller ikke lige blive helt klog på, men Elon Musk tror jo på det.

Aranyhajú Nyárszépe 6-11-24 09:48

• ★★★★★★5

mod wokeismen

Du bliver simpelthen nødt til at forklare, hvad du mener med det?

I min bog er anti-woke nemlig næsten altid transfobisk, til tider racistisk og til tider homofobisk.

Guldager 6-11-24 09:53

• ★★★★4

I min bog er anti-woke nemlig næsten altid transfobisk, til tider racistisk og til tider homofobisk.

For at være fair, så betyder det nogle gange at der er for mange brune/kvinder/transpersoner/homoseksuelle som hovedpersoner i mediebilledet, hvilket blot betyder flere end 0.

NSF 6-11-24 09:56

• ★★★★★0

Det bliver spændende at se, om krigen i Ukraine nu er slut om et par dage…

chandler75 6-11-24 10:04

• ★★★★1

Det bliver spændende at se, om krigen i Ukraine nu er slut om et par dage…

Trump overtager først i februar.

NSF 6-11-24 10:16

• ★★1

I MIN bog betyder anti-woke, når man ikke gider at høre mere om hvordan Else-Magrethe-John-4½-Flitsbue føler sig krænket over 100% af Danmark befolkning IKKE har laser fokus på hvad dem/deres sexuellepræferencer er på hvilke tidspunkter. 

Hvis der kommer en person med fuldskæg og præsentere sig som Dorthe, så skal jeg med glæde tiltale personen som Dorte og ellers behandle personen med samme respekt som alle andre, men at forlange mere af mig SYNTES jeg er meget woke

HelmerJ 6-11-24 10:21

• ★★★★3

I MIN bog betyder anti-woke, når man ikke gider at høre mere om hvordan Else-Magrethe-John-4½-Flitsbue føler sig krænket over 100% af Danmark befolkning IKKE har laser fokus på hvad dem/deres sexuellepræferencer er på hvilke tidspunkter. 

Er det så faktisk noget du har oplevet? Eller er det bare rage bait fra medierne der er tale om?

NSF 6-11-24 10:29

• ★★★★★★1

Heldigvis er der kun 4 år til de skal vælge en ny præsident. Og selvom han nok gerne vil lave om på forfatningen, så bliver det vel det sidste vi ser til ham.

Og allerede om to år, når Amerika er vågnet op til en virkelighed hvor Trumps hule ord ikke ændrer en dyt - så får demokraterne magten i de to kamre, og så kan han bare fise husleje af i den sidste tid.

Wayne 6-11-24 10:41

• ★★★★2

Jeg kan ikke være optimistisk omkring det her. På nogen måde.
    Der er alt for meget der kan gå galt på 4 år, også selv hvis Trump ikke aktivt prøver at fucke det hele op. Verden er langt mere ustabil nu end 2016 (i høj grad på grund af Trumps første 4 år), og ustabile tider kræver en amerikansk præsident der reagerer fornuftigt og hurtigt på internationale udviklinger. Det er der cirka 0 procents chance for at Trump kommer til at gøre.

gi-jones 6-11-24 10:46

• ★★★★★0

Trump overtager først i februar.

Men han har også udtalt, at han vil få den afsluttet, før han bliver indsat.

I øvrigt læste jeg en artikel i Politiken, hvor de har talt med både "almindelige" ukrainere - både civile og ved fronten - og ukrainske politiske eksperter, og her foretrækker alle Trump som præsident. Argumentet er, at det enten vil gå rigtig godt (sejr) eller rigtig skidt (nederlag), hvor de med Harris ville være sikker på en fortsat langtrukken status quo.

chandler75 6-11-24 10:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen