Som jeg forstår det så er meget af det utilfredsheden med demokraterne, og ikke føle at blive hørt.
Harris sagde en masse gode ting, men de nævnte ikke reelt at de var klar over hvor hårdt folk de havde haft det og har det især arbejderklassen og at de godt ved de Demokraterne måske bære lidt skyld, det tror jeg måske flere ville ha gerne ha hørt, det er ikke et forsvar af den orange skabning, blot en observation efter også at ha snakket med en ven omkring de her ting.
Så mange har blot brugt det at vote på ham som et modsvar/oprør til Demokraterne fordi de har tænkt jamen De gav os ikke det vi ønskede eller amderkendte at vi har det hårdt, så nu prøver vi vitterligt det andet valg.
At han så er komplet ligeglad med sine vælger er en hel anden ting, men det står han jo ikke og siger åbenlys.
6. Januar havde jo ikke en afgørende faktor for mange der stemte på ham kunne man jo læse sig til. Demokraterne har brugt meget tid på at angribe ham, men det har måske været den forkerte taktik.
Den der Reddit tråd der blev nævnt længere oppe viser jo også et tydeligt billede af folk ikke har vidst hvad de ting som Demokraterne advarede om betød, med Tariff's
"jamen vi impotere da ikke mad her, så det påvirker da ikke os med de priser"
Som en havde skrevet, hvorefter han så måtte forklares, hvorfor at priserne nu ville stige på ting, hvis det blev som Orange skabning havde sagt.
"Jamen det er da kun de kriminelle indvandre der ville blive deporteret ikke"
Hvortil igen nogen har været nødt til at forklare situationen for dem, og nogen af dem som havde stemt havde så deres mand som illegal indvadre.
Dage efter valget ser man også et optik i søgning på Tariff's og spørgsmål omkring indvandre og deportering.
Og kan godt være demokraterne prøvede at advare, men det har blot ikke trængt ind, endten fordi folk nægter at tro det er sandt, eller fordi de ikke har fået forklaret det på en måde som de kunne forstå.
Ja det at Harris er en kvinde, og oveni købet en Black Woman, har desværre nok også gjort noget fordi vi har jo racister, og folk der er af den mening at en kvinde skal fandme ikke bestemme over mig. Mere tid til Harris kapgane kunne også ha gjort noget sikkert, men der er også nogen som skrev måske lidt provokerende, Hun kørte en flot kampagne for kloge folk.
Og det er måske lidt hårdt sagt, men der er jo tydeligvis mange der ikke har fattet tingene når man dage efter valget kan se "can I change my vote" som et søgeord på google i toppen, fordi de først nu begynder at intressere sig mere for, havd var det nu egentlig lige demokraterne advarede om ville ske.
Fordi vi kan jo sagtens se, hvor galt det er, men der er noget med det demokratiske parti derover der skal granskes i, fordi hvis over 51% stemte på ham, så er der et budskab eller værdier som de ikke får frem klart nok, og så kan de angribe modstanderen nok så meget, de kommer ikke igennem til de vælger der har set sig utilfredse, hvis noget ikke ændres.
Og Den orange skabning viste jo desværre blot at der er noget galt, hvad det er, ved jeg ikke, men det er en af grundene til så mange vælger at stemme på ham udover hans rabide MAGA folk der hel sikkert ville drink the Kool-Aid, hvis han bad dem om det.
Amerikansk politik er ikke noget jeg er stærk i, jeg har svært nok ved den danske, men det er blot de ting jeg har opfanget rundt omkring.