Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

• ★★★★★0

John Oliver holder ikke tilbage.

youtu.be/ohPToBog_-g

Elwood22-09-25 17:17

• ★★★★★1

Kimmel er tilbage.

Tror ikke ABC og Disney havde regnet med den reaktion det gør, og at det ikke forsvandt efter et par dage.

nøj det fryder mig at tænke på den orange tumpe, hvis blot Kimmel får lov at fortsætte hel som han plejer uden indblanding. Og igen der er virkelig mange der ikke har set eller læst direkte hvad han sagde. Som havde intet med angreb på CK at gøre, som Kruse har været inde på før.

Elwood22-09-25 22:24

• ★★★★★3

Kimmel er tilbage.

Tror ikke ABC og Disney havde regnet med den reaktion det gør, og at det ikke forsvandt efter et par dage.

nøj det fryder mig at tænke på den orange tumpe, hvis blot Kimmel får lov at fortsætte hel som han plejer uden indblanding. Og igen der er virkelig mange der ikke har set eller læst direkte hvad han sagde. Som havde intet med angreb på CK at gøre, som Kruse har været inde på før.

Men som tidligere skrevet sagde han det på en måde, som fuldstændig kunne misforstås. Alene i dag har jeg læst dette i Politiken/Ritzau:

“Suspenderingen af Jimmy Kimmel kom, efter at han i en monolog i sidste mandags udsendelse talte om attentatet på den højreorienterede aktivist Charlie Kirk tidligere på måneden. Her nævnte Kimmel, at Maga-bevægelsen havde forsøgt at lægge afstand til Tyler Robinson, og antydede, at den drabssigtede i virkeligheden var højreorienteret, selv om meget tyder på det modsatte.

»Maga-banden kæmper desperat for at få det til at se ud, som om knægten, der dræbte Charlie Kirk, ikke var en af deres egne – og de gør alt for at udnytte det politisk«, sagde han.”

chandler7523-09-25 09:02

• ★★★★★2

Det der med, at Mette Frederiksen kalder dronerne over Københavns Lufthavn for "det hidtil mest alvorlige anslag mod dansk kritisk infrastruktur."

Ja ja, der er nogle danskere, der må vente nogle timer på at komme ned til deres all-exclusive på Kreta, og nogle forretningsfolk der må tage mødet over Teams i stedet for at flyve til Dubai, men "kritisk infrastruktur" ligefrem...?

chandler7523-09-25 10:58

• ★★★★2

Det der med, at Mette Frederiksen kalder dronerne over Københavns Lufthavn for "det hidtil mest alvorlige anslag mod dansk kritisk infrastruktur."

Ja ja, der er nogle danskere, der må vente nogle timer på at komme ned til deres all-exclusive på Kreta, og nogle forretningsfolk der må tage mødet over Teams i stedet for at flyve til Dubai, men "kritisk infrastruktur" ligefrem...?

Det er da i høj grad kritisk infrastruktur med Danmarks største lufthavn 

Gorman23-09-25 16:28

• ★★★★★2

Det er da i høj grad kritisk infrastruktur med Danmarks største lufthavn 

Men hvorfor er det kritisk? Er der nogen, der risikerer at dø ved ikke at komme ud og flyve i en kort periode?

Jeg vil næsten mene, at den lokale Netto er mere kritisk infrastruktur...

chandler7523-09-25 17:14

• ★★★★2

Men hvorfor er det kritisk? Er der nogen, der risikerer at dø ved ikke at komme ud og flyve i en kort periode?

Jeg vil næsten mene, at den lokale Netto er mere kritisk infrastruktur...

I sidste ende er det en politisk vurdering/afgørelse, men her fra AI:

”Ja, Københavns Lufthavn betragtes af mange aktører som en kritisk samfundsstruktur på grund af dens afgørende betydning for dansk økonomi, beskæftigelse og Danmarks forbindelser til omverdenen, især for erhvervslivet. Staten overtog en majoritet af aktierne i lufthavnen i december 2024 for at sikre kontrol med denne kritiske infrastruktur”

Gorman23-09-25 20:50

• 1

Altid interessant hvad AI har at sige.

ZimaBlue23-09-25 21:23

• ★★★★0

Altid interessant hvad AI har at sige.

I hvertfald hvis det understøtter ens egen overbevisning..

Gorman23-09-25 21:39

• ★★★★★★0

Kommer det ikke lidt an på hvordan man stiller spørgsmål?

davenport24-09-25 14:38

• ★★★★0

Foragter Tate, men her er han alligevel lidt sjov på vores bekostning :)

ekstrabladet.dk/nyheder/politik/revser-danmark-saarbare-og-fucking-retards/10957659

Gorman26-09-25 16:28

• ★★★★★0

Når man finder ud af der er nogen som er værre end FOX news på visse punkter står det dælme galt til, America News er vidst de eneste som har underskrevet de komplet insane krav vedr. Pentagon. Alle andre har nægtet og derfor forladt Pentagon.

Elwood16-10-25 15:27

• ★★★★★★0

??

davenport16-10-25 15:51

• ★★★★★1

Orange tumpes folk, har forlangt at, hvis pressen vil dække nyheder omkring Pentagon så må de kun skrive ting som er godkendt af dem, hvis de fortsat skal ha adgang til Pentagon, hvor de har siddet indtil nu. Så dvs. skrev de under Ingen pressefrihed.

Dette har stort set samtlige nyhedsbureauer der reporterede fra Pentagon nægtet at gøre herunder også FOX News. America News er en af de eneste der vidst pt. Har skrevet under men de er så også ekstrem pro den orange tumpe. Mere end FOX News lyder det til, hvis det er muligt.

Så de fortsætter med at dække nyheder omkring Pentagon blot ikke inde fra bygningen af.

Elwood16-10-25 15:58

• 0

Puha, det sq det næste slette mette finder på !!

Geekalot16-10-25 18:14

• ★★★★★1

Ikke en gang hende er så nederdrægtig.

Det her er hel uhørt.

desuden har vi ikke Pentagon.

Elwood16-10-25 18:23

• ★★★★★★0

Umiddelbart lyder finansloven for det kommende år da meget godt. Egentlig fint med den konstellation der tegnede den. Og så gik det hurtigt i år.  

davenport23-10-25 13:17

• 1

Ja hun smider rundt med penge, igår advarede de økonomiske rådsmænd mod netop at fortsætte med at smide rundt med penge om sig, men kommune valget er jo tæt på nu.

Geekalot23-10-25 13:47

• ★★★★★1

Hvad skulle vi dog gøre uden billigere kaffe og chokolade?? Ville livet være værd at leve?!

chandler7523-10-25 16:40

• ★★★0

Hvad skulle vi dog gøre uden billigere kaffe og chokolade?? Ville livet være værd at leve?!

Ja, det tænkte jeg også. Det kan jeg sgu da ikke leve af. Skattelettelserne plejer som regl kun at ramme de rige. Billigere el ved jeg ikke hvor meget batter?

Aranyhajú Nyárszépe23-10-25 17:15

• ★★★★★★0

Vi bliver bare styret mod et point. Hvis fx oksekød bare bliver ved med at koste det samme, så acceptere vi det bare med tiden. Og lige sådan med alle andre ting. 

Kan i huske, da smør og fløde kostede  en 1/3 af hvad det gør nu? Nu koster det jo bare det, og vi falder bare til patten og acceterer det med tiden. Det er en smuk måde at styre en befolkning af får i retning af den fold de skal stå i. 

davenport23-10-25 19:31

• ★★★★3

Nu er det jo ikke regeringen der fastsætter prisen på smør og kød...

gi-jones24-10-25 15:02

• 2

Men det er regeringen, som har mulighed for at ændre på told og afgifter eller begrænse den frie kapitalisme, som vi i tiltagende grad lider under i dag.

ZimaBlue24-10-25 15:06

• ★★★★★★0

Man skulle måske fokusere på en form for karteldannelse. Det undrer mig bare, at fløde og smør koster 5 kr når det er jul og påske. Så er det jo nok den pris det koster at fremstille. Det er jo ikke fordi forretningerne synes det er synd for folk. 

davenport24-10-25 16:25

• ★★★★1

Det eneste jeg siger er: Hvis du kræver at politikere skal love dig lavere dagligvarerpriser, så beder du om at blive løjet for.

gi-jones24-10-25 22:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen