Så er året næsten ovre, og igen kunne det være sjovt at se hvad folk synes har været bedst og værst. Ventede ellers på hvornår vedkommende fra sidste år ville lave sådan en tråd igen, men så fandt jeg ud af at det var mig selv der lavede den fra 2018 :P
Din top 10 (2019)
- ★★★0
- ★★★0
10/10:
- Marriage Story - twitter.com/VarFilmenGod/status/1203633259822891008
- Taxi Driver - twitter.com/VarFilmenGod/status/1188144670313984000
- Værk uden skaber - twitter.com/VarFilmenGod/status/1120390024862806016
- Roma - twitter.com/VarFilmenGod/status/1100489382207860736
9/10:
- Le Mans '66 - twitter.com/VarFilmenGod/status/1196907855024197632
- Booksmart - twitter.com/VarFilmenGod/status/1142880415319019520
- Kapernaum - twitter.com/VarFilmenGod/status/1106983649516421120
- Burning - twitter.com/VarFilmenGod/status/1081688725476818945
8/10:
- Honey Boy - twitter.com/VarFilmenGod/status/1211379666671611904
- Parasite - twitter.com/VarFilmenGod/status/1211376172099084288
- Jojo Rabbit - twitter.com/VarFilmenGod/status/1207769792356257799
- The Irishman - twitter.com/VarFilmenGod/status/1198666326681800705
- Joker - twitter.com/VarFilmenGod/status/1183443490232922113
- Reservoir Dogs - twitter.com/VarFilmenGod/status/1175145802756435970
- Amanda - twitter.com/VarFilmenGod/status/1158462907493101568
- Mid90s - twitter.com/VarFilmenGod/status/1154147795735068672
- Sommer - twitter.com/VarFilmenGod/status/1144731620051705856
- Stan & Ollie - twitter.com/VarFilmenGod/status/1119495309263015937
- Green Book - twitter.com/VarFilmenGod/status/1099421601383239687
- The Favourite - twitter.com/VarFilmenGod/status/1091075120100192257
7/10:
- En hvid, hvid dag - twitter.com/VarFilmenGod/status/1211377236797997057
- Onkel - twitter.com/VarFilmenGod/status/1211374057217810432
- Knives Out - twitter.com/VarFilmenGod/status/1207768873128398848
- Flugten fra Østtyskland - twitter.com/VarFilmenGod/status/1194769593669210116
- Smerte og ære - twitter.com/VarFilmenGod/status/1183446125514235904
- Once Upon a Time... in Hollywood - twitter.com/VarFilmenGod/status/1166829967323348994
- De frivillige - twitter.com/VarFilmenGod/status/1148969037575143424
- Avengers: Endgame - twitter.com/VarFilmenGod/status/1124391292497268736
- Vice - twitter.com/VarFilmenGod/status/1099085964583014410
- The Mule - twitter.com/VarFilmenGod/status/1085918463338647552
- Shazam! - twitter.com/VarFilmenGod/status/1119326222679511046
6/10:
- The Two Popes - twitter.com/VarFilmenGod/status/1207765817334673408
- I morgen danser vi - twitter.com/VarFilmenGod/status/1203635685216980992
- Made in Bangladesh - twitter.com/VarFilmenGod/status/1203624348029984768
- Hustlers - twitter.com/VarFilmenGod/status/1200875605362913281
- 3 kvinder - twitter.com/VarFilmenGod/status/1194767043238727685
- Zombieland: Double Tap - twitter.com/VarFilmenGod/status/1191753552273846272
- Toy Story 4 - twitter.com/VarFilmenGod/status/1170337401824301057
- Petra - twitter.com/VarFilmenGod/status/1170336802688909315
- Spider-Man: Far From Home - twitter.com/VarFilmenGod/status/1150819590500429825
- The Sisters Brothers - twitter.com/VarFilmenGod/status/1145731889170452480
- Yesterday - twitter.com/VarFilmenGod/status/1145094346032799745
- Kvinde på krigsstien - twitter.com/VarFilmenGod/status/1135670467749208064
- Red Joan - twitter.com/VarFilmenGod/status/1135669294195531777
- Amundsen - twitter.com/VarFilmenGod/status/1132687947772375045
- Unge Astrid - twitter.com/VarFilmenGod/status/1119327986061336581
- Ashes and Diamonds - twitter.com/VarFilmenGod/status/1100490849677463553
- Alita: Battle Angel - twitter.com/VarFilmenGod/status/1099090087357399040
- Før frosten - twitter.com/VarFilmenGod/status/1095439114432888837
- Bumblebee - twitter.com/VarFilmenGod/status/1081897118435078144
5/10:
- Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker - twitter.com/VarFilmenGod/status/1207767601465757701
- Honningland - twitter.com/VarFilmenGod/status/1203634501634670593
- Terminator: Dark Fate - twitter.com/VarFilmenGod/status/1191754683016192000
- I krig - twitter.com/VarFilmenGod/status/1150817496146096128
- Pokémon Detective Pikachu - twitter.com/VarFilmenGod/status/1149441717319454720
- Rocketman - twitter.com/VarFilmenGod/status/1148969770458451968
- The Bookshop - twitter.com/VarFilmenGod/status/1142549470850293766
- Sunset - twitter.com/VarFilmenGod/status/1129646162351394816
- At Eternity's Gate - twitter.com/VarFilmenGod/status/1112101960059105280
- Ramen Shop - twitter.com/VarFilmenGod/status/1109757328423878656
- Captain Marvel - twitter.com/VarFilmenGod/status/1106976718764552192
- Mary Poppins Returns - twitter.com/VarFilmenGod/status/1086706508837081088
4/10:
- Inna de Yard - twitter.com/VarFilmenGod/status/1189551760794378240
- Gemini Man - twitter.com/VarFilmenGod/status/1182999398369955840
- Mellem linjerne - twitter.com/VarFilmenGod/status/1166830928943091713
- Smagen af Toscana - twitter.com/VarFilmenGod/status/1149439523358683136
- Men in Black: International- twitter.com/VarFilmenGod/status/1140701157964341254
- John Wick: Chapter 3 - Parabellum - twitter.com/VarFilmenGod/status/1138447577362444288
2/10:
Steffan Rasmussen30-12-19 13:26
- ★★★0
- The King
- Joker
- Før Frosten
- Midsommer
- Spider-man: Far from home
- Dronningen
- X-Men: Dark Phoenix
- Star Wars: The Rise of Skywalker
- The Two Popes
- El Camino
Synes det har været et kanon fedt år! Især fra Netflix side, det havde jeg aldrig troet de ville spytte så mange interessante og fantastiske film ud. Jeg får sikkert et rap over nallerne for at have X-men og Star Wars på, men jeg var så underholdt af de film at jeg kan se dem igen igen, at der så er plothuller eller underlige tidslinjer ind over, generer ikke mig, da jeg bare gerne vil underholdes med disse film imens jeg har kæften fuld af pizza eller popcorn.
Den største overraskelse for mig var The King, havde lave forventninger da jeg tænkte at Netflix ikke kunne gøre sådan en film interessant og flere nævnte Shakespear da jeg læste lidt om den. Men hold da op en spændende historie, dialoger og kampscener. Og Timothée Chalamet der formår at bære den kæmpe rolle og al den skærmtid er imponerende. The King var for mig alt alt for kort.
Dolemite is my name var også en jeg havde overvejet, men synes lidt at hvis man fjerner Eddie Murphy er der ikke meget at fremhæve ved den film. Deadwood the movie var også en der var tæt på at komme i top 10, men var nok mere bare en fed gensyns glæde af Deadwood end en god film.
Til sidst vil jeg lige dele min top 10 over de værste/største skuffelser.
- The Laundromat
- Isnt it romantic
- Selvhenter
- Godzilla: King of monsters
- Pet Sematary
- Rambo: Last Blood
- Men in Black: International
- The Irishman
- Aladdin
- The Curse of La Llorona
- ★★★★★★0
Du har en alsidig smag Movie1000 og det synes jeg er herligt. Ville jeg bare lige nævne:)
T. Nielsen30-12-19 20:07