Ja der er mange fede titler på BNs liste, enig!
Èt år, én film
- ★★★★★★0
T. Nielsen12-03-17 21:19
- ★★★★0
Jeg fik opdateret min liste. Tilføjet 3-4 nye film og foretaget udskiftning på nogle pladser. Intet stort.
1924: Sherlock Jr.
1926: The General
1928: La passion de Jeanne d'Arc
1929: Man with a Movie Camera1930: All Quiet on the Western Front
1931: M
1933: King Kong
1939: Stagecoach1940: Fantasia
1941: Citizen Kane
1942: Casablanca
1944: Double Indemnity
1945: Brief Encounter
1946: Notorious
1948: Ladri de Biciclette
1949: The Third Man1950: Sunset Boulevard
1952: Sing'in in the Rain
1953: The Wages of Fear
1954: Rear Window
1955: The Night of the Hunter
1956: A Man Escaped
1957: The Bridge on the River Kwai
1958: Vertigo
1959: The 400 Blows1960: Psycho
1961: The Hustler
1962: Lawrence of Arabia
1963: Hud
1964: Dr. Strangelove
1965: Repulsion
1966: Who's afraid of Virginia Wolf?
1967: The Graduate
1968: 2001: A Space Odyssey
1969: One Upon a Time in The West1970: Patton
1971: A Clockwork Orange
1972: The Godfather
1973: The Exorcist
1974: Chinatown
1975: One Flew over the Cuckoo's Nest
1976: Taxi Driver
1977: Close Encounters of the Third Kind
1978: The Deer Hunter
1979: Apocolypse Now1980: Raging Bull
1981: Das Boot
1982: Blade Runner: The Final Cut
1983: The Right Stuff
1984: Once Upon a Time In America
1985: Brazil
1986: The Fly
1987: Robocop
1988: Grave of the Fireflies
1989: Sex, Lies and Videotape1990: Goodfellas
1991: The Silence of the Lambs
1992: Reservoir Dogs
1993: Schindler's List
1994: Pulp Fiction
1995: Heat
1996: Fargo
1997: L.A. Confidential
1998: The Thin Red Line
1999: Fight Club2000: Memento
2001: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (E.E.)
2002: City of God
2003: Oldboy
2004: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
2005: Kingdom of Heaven: Director's Cut
2006: Children of Men
2007: There Will Be Blood
2008: The Dark Knight
2009: The Hurt Locker2010: Black Swan
2011: The Tree of Life
2012: The Master
2013: Nymphomaniac: Director's Cut
2014: Birdman
2015: Sicario
2016: Hell or High Water
2017: Dunkirk - ★★★0
En opdateret liste baseret på mine gamle valg fra Filmz med et par tilføjelser. Jeg mangler en hel del film fra de sidste par år, så de valg kan snildt ændre sig. Men dette er de film, jeg på nuværende tidspunkt har været gladest for.
1902: Le voyage dans la lune
1903: The Great Train Robbery
1910: Afgrunden
1911: L'Inferno
1912: The Musketeers of Pig Alley
1913: Fantômas - À l'ombre de la guillotine
1914: Fantômas contre Fantômas
1915: Les Vampires
1916: Judex
1917: The Butcher Boy
1918: A Dog's Life
1919: Broken Blossoms
1920: Das Cabinet des Dr. Caligari
1921: Körkarlen
1922: Dr. Mabuse, der Spieler
1923: Häxen
1924: Sherlock Jr.
1925: Battleship Potemkin
1926: The General
1927: Metropolis
1928: La passion de Jeanne d'Arc
1929: The Man with a Movie Camera
1930: Earth
1931: M
1932: Vampyr
1933: Das Testament des Dr. Mabuse
1934: L'atalante
1935: Triumph des Willens
1936: Modern Times
1937: Make Way for Tomorrow
1938: The Adventures of Robin Hood
1939: La règle du Jeu
1940: Pinocchio
1941: The Maltese Falcon
1942: Casablanca
1943: Vredens Dag
1944: Double Indemnity
1945: Scarlett Street
1946: La belle et la bête
1947: Black Narcissus
1948: The Red Shoes
1949: The Third Man
1950: Orpheus
1951: Ace in the Hole
1952: Umberto D.
1953: Tokyo Story
1954: Senso
1955: Ordet
1956: The Searchers
1957: Sweet Smell of Success
1958: Vertigo
1959: Floating Weeds
1960: La dolce vita
1961: L'année dernière à Marienbad
1962: Ride the High Country
1963: Shock Corridor
1964: Gertrud
1965: Chimes at Midnight
1966: Andrey Rublyov
1967: Playtime
1968: 2001: A Space Odyssey
1969: The Wild Bunch
1970: Le boucher
1971: A Clockwork Orange
1972: Aguirre, der Zorn Gottes
1973: Amarcord
1974: Chinatown
1975: Barry Lyndon
1976: Taxi Driver
1977: Providence
1978: The Deer Hunter
1979: Stalker
1980: Raging Bull
1981: Raiders of the Lost Ark
1982: Blade Runner
1983: Videodrome
1984: Paris, Texas
1985: To Live and Die in L.A.
1986: Down by Law
1987: Au revoir les enfants
1988: A Short Film about Killing
1989: The Cook the Thief His Wife & Her Lover
1990: GoodFellas
1991: Naked Lunch
1992: A Tale of Winter
1993: Three Colours: Blue
1994: Chunking Express
1995: Dead Man
1996: Secrets and Lies
1997: Princess Mononoke
1998: The Big Lebowski
1999: Todo Sobre Mi Madre
2000: In the Mood for Love
2001: Mulholland Drive
2002: 25th Hour
2003: Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
2004: Le conseguenze dell'amore
2005: Grizzly Man
2006: Sideways
2007: Zodiac
2008: Lad den rette komme ind
2009: Das weiße Band
2010: Copie conforme
2011: Drive
2012: The Master
2013: Blue Is the Warmest Colour
2014: Whiplash
2015: Mad Max: Fury Road
2016: The Neon Demon
2017: Twin Peaks: The Return (ifølge Sight & Sound en film, så den godtager jeg indtil videre :) )
- ★★★★0
En titel sprang i øjnene på mig. The Neon Demon? Altså....ja, okay. Den havde jeg.....ikke set komme :)
- ★★★0
En titel sprang i øjnene på mig. The Neon Demon? Altså....ja, okay. Den havde jeg.....ikke set komme :)
Jeg har ikke set nok fra 2016, men den kunne jeg sgu godt lide i al dens bizarre galskab. :)
- ★★★★★★1
En liste der indeholder The Adventures Of Robin Hood har min billigelse uanset hvilken andre titler der er på:-)
T. Nielsen31-12-17 12:38
- ★★★1
En liste der indeholder The Adventures Of Robin Hood har min billigelse uanset hvilken andre titler der er på:-)
Den er nu også fuldstændig uimodståelig. :)
- ★★★★0
Benway: Fair, jeg er over i den modsatte ende med den. The Neon Demon. Det var ellers et godt år med Toni Erdmann og Elle, for at nævne de ikke-amerikanske. Jeg har ihvertfald set en god håndfuld fantastiske film.
- ★★★★★★0
Den er nu også fuldstændig uimodståelig. :)
Jeg kunne ikke være mere enig!
T. Nielsen31-12-17 12:41