Forum - Forum-tråd: Fodboldtråden

Fodboldtråden

  • ★★★★★0

    Fodbold var langt mere hårdfør og upoleret. Det kan jeg lide. I dag skal man kraftedeme bare puste en lidt i nakken, så får man frispark.

    Uden at vide hvad jeg snakker om, er jeg helt enig. Især i kampen i går, synes jeg den blev stoppet aaaalt for ofte.

    David Lund 8-07-21 15:45

  • ★★★★★0

    Husker stadigvæk der var en kamp mod England hvor David Beckham også var med, der var jo oprigtig imponeret af deres spil, kommen fra en der ingen forstand har på det, Men der var ingen reel dives, de havde bare spiller med mere bold kontrol, som var dygtige. Kan ikke huske om det var en EM eller VM.

    Elwood 8-07-21 16:42

  • ★★★★1

    Jeg forstår i øvrigt ikke det med repost på straffe... Når målmanden har gjort, at den ikke går ind, burde det være dét...

    chandler75 8-07-21 16:47

  • ★★★★★0

    Jeg forstår i øvrigt ikke det med repost på straffe... Når målmanden har gjort, at den ikke går ind, burde det være dét...

    Men ligesom med hjørnespark og frispark, så er spillet kun stoppet midlertidigt. Så snart bolden sparkes er spillet sat igang igen.

    Kruse 8-07-21 17:09

  • ★★★★★1

    Gudskelov tillades der ikke de samme ting mere, som der gjorde da Maradona spillede. En god og veltrimmet tackling på bolden er smuk fodbold, men at sparke spillere ned hører ikke hjemme på banen. Men jeg foretrækker skam også linjer der tillader lidt mere, såsom vi ofte ser i PL fremfor visse andre ligaer.

    Kruse 8-07-21 17:13

  • 1

    Maradona der måtte spille med benskinner både foran og bagved, fordi de “rigtige” mænd konstant lossede ham ned:D

    Nu er jeg ikke selv fra den tid men har fået vist en del af hans kampe for Napoli og ja han blev decideret bare sparket ned. De andre så det som ydmygende med en spiller som bare driblede forbi ham og de vidste at han var farlig så det var bedre bare at sparke ham ned. Vel og mærke så de var sikre på at han lå ned. Nogle af spillerne på modstanderholdet havde decideret til opgave at sparke ham ned hvis han blev for irriterende

    Der findes faktisk en dokumentar på Netflix mener jeg det er for dem der måtte have interesse i det

    Kiyonji 8-07-21 17:16

  • ★★★★★★0

    Fodbold var langt mere hårdfør og upoleret. Det kan jeg lide. I dag skal man kraftedeme bare puste en lidt i nakken, så får man frispark.

    Jeg var sådan set voksen og så bold dengang, så jeg har fulgt udviklingen og synes det er fint der må gås til stålet, men det svinske er jeg gerne foruden. Men det var nu mere, din kommentar om at de var rigtige mænd dengang de lossede hinanden i bollerne og grinede bagefter, jeg kommenterede på:D

    T. Nielsen 8-07-21 17:41

  • ★★★★★★0

    Nu er jeg ikke selv fra den tid men har fået vist en del af hans kampe for Napoli og ja han blev decideret bare sparket ned. De andre så det som ydmygende med en spiller som bare driblede forbi ham og de vidste at han var farlig så det var bedre bare at sparke ham ned. Vel og mærke så de var sikre på at han lå ned. Nogle af spillerne på modstanderholdet havde decideret til opgave at sparke ham ned hvis han blev for irriterende

    Der findes faktisk en dokumentar på Netflix mener jeg det er for dem der måtte have interesse i det

    Ja det var trist og skammeligt!

    T. Nielsen 8-07-21 17:41

  • ★★★★0

    Uden at vide hvad jeg snakker om, er jeg helt enig. Især i kampen i går, synes jeg den blev stoppet aaaalt for ofte.

    Fuldstændigt. 

    Babo 8-07-21 18:14

  • ★★★★0

    Nu er jeg ikke selv fra den tid men har fået vist en del af hans kampe for Napoli og ja han blev decideret bare sparket ned. De andre så det som ydmygende med en spiller som bare driblede forbi ham og de vidste at han var farlig så det var bedre bare at sparke ham ned. Vel og mærke så de var sikre på at han lå ned. Nogle af spillerne på modstanderholdet havde decideret til opgave at sparke ham ned hvis han blev for irriterende

    Der findes faktisk en dokumentar på Netflix mener jeg det er for dem der måtte have interesse i det

    Jo jo de gik til ham, men man tillod også bare langt mere i kampene generelt, men det helt utrolige var så, at han så ofte tog imod tæskene og spillede på dårlige baner, og stadig var forrygende. 

    Babo 8-07-21 18:19

  • ★★★1

    Men der er meget i fodbold der indimellem kan forekomme uretfærdigt. Jeg kan stadig hade Spanien for deres 1-0 sejr, der betød vi ikke kom med til VM i USA i 1994. Først laver deres målmand en nødbremse på Michael Laudrup (udenfor straffesparksfeltet). Målmanden blev korrekt udvist, men havde han ikke fældet Michael, så havde dk været foran 1-0 (vi skulle blot bruge uafgjort og det skulle Spanien også), da han så havde frit løb på mål.

    Senere i kampen scorer Spanien til 1-0, hvor de laver et klokkeklart frispark på vores målmand Peter Schmeichel, der forhindrer ham kraftigt i at komme frem til bolden. 

    ja det var Bakero, det dumme bæst. Glemmer det aldrig :)

    beta.bold.dk/fodbold/nyheder/Hierro-sender-undskyldning-til-Schmeichel

    Gormanden 8-07-21 18:23

  • ★★★★★★1

    ja det var Bakero, det dumme bæst. Glemmer det aldrig :)

    beta.bold.dk/fodbold/nyheder/Hierro-sender-undskyldning-til-Schmeichel

    Jep:-/

    T. Nielsen 8-07-21 19:15

  • ★★★0

    Jeg er bare mest imponeret af Josefines bryster. De har reddet hele dagen. For satan hun er godt spændt for...

    Det er så godt, man ved den kommentar kommer, når man har set optakten til kampen 

    MadMartigan 8-07-21 20:49

  • ★★★★★1

    Jeg er først for alvor kommet mig over kampen i onsdags, der jo som bekendt endte som det helt store antiklimaks og tilmed på en måde, så jeg efterfølgende sad med en dyb følelse af uretfærdighed i hele kroppen. 

    Taget i betragtning af at vi sammen med Tjekkiet skulle tvinges ud på en længere rejse til Langbortistand og spille kvartfinale nær Lars tyndskids ødemark på grænsen til centralasien i en bagende varme, og så tilbage og spille semifinale i England få dage efter en - modsat englænderne - hård kamp mod en stærk modstander, så var det som det danske landshold leverede i semifinalen en vaskeægte mandfolke-præstation.

    I 85 minutter spillede vi lige op mod England indtil kræfterne forståeligt nok slap op og det i den forlængede spilletid var et spørgsmål om ren fight. Inden da havde vi spillet et brag af en kamp med først Mikkel Damsgaards mesterlige frisparksmål, der fik Jordan Pickford til at ligne det han er - nemlig en blanding af en cirkusklovn og en utrolig middelmådig målmand.

    Havde vi dog bare være lidt mere skarpe og kyniske på de efterfølgende omstillinger, kunne vi havde været foran med et par mål og så tror jeg ikke England var kommet tilbage - særligt med tanke på hvordan Kasper Schmeichel stod i det danske mål og med sine verdensklasse redninger viste Pickford og hele verden, hvad det vil sige at være en af verdens bedste målmænd.

    Og så skete det jeg inden kampen startede sad og frygtede nemlig, at Raheem Sterling ville filme sig til et straffespark, hvis England ikke var i stand til at score på deres regulære chancer - præcis som man har set det ske i premiere league, når Raheem Sterling har filmet sig til straffespark for Manchester City. Han plejer at give det en tre fire forsøg inden dommerne forbarmer sig over ham, men i denne semifinale skulle han desværre kun bruge et enkelt forsøg inden, at det lykkedes ham at svindle sig til sejren. 

    I den forbindelse var det utrolig suspekt, at det nærmest var blevet dømt inden han ramte jorden, og hos VAR teamet mente man sjovt nok heller ikke, at dommeren skulle give det et ekstra kig eller to i slowmotion. At Harry Kane så efterfølgende var så svine heldig at hans brændte straffe røg retur - efter endnu en mesterlig redning fra Kasper Schmeichel - og han så alligevel fik scoret gjorde blot hele situationen endnu værre.

    Læg så oven i det en gennemgående usportslig og usmagelig opførsel fra de engelske tilskuerere, der ikke bare ved straffet men faktisk i det meste af kampen havde generet både Schmeichel og flere af de andre danske spillere med laserlys. Tilmed brugte de så også en svinsk retorik under natiolsangen, hvor der blev buhet og piftet i sådan en grad, at jeg afslutningsvis sad tilbage med en dyb foragt for både det engelske landshold men så sandelig også det engelske publikum.

    Der er nemlig en uskreven regel om, at man ikke buher og pifter under en nationalsang og da slet ikke i dette tilfælde med tanke på den forfærdelige og traumatiserende oplevelse, som det danske landshold har været igennem med Christian Eriksens hjertestop. Heldigvis har UEFA da også efterfølgende valgt at rejse en disciplinærsag mod det engelske fodboldforbund af selv samme årsager.

    sport.tv2.dk/fodbold/2021-07-08-schmeichel-fortaeller-om-laserstraale-paa-wembley

    Så var England den fortjente vinder? Nej, ikke hvis man spørger mig, for vores hold spillede i det meste af kampen indtil kræfterne slap op helt lige op imod den såkaldte overmagt. England er derimod i finalen fordi, at de var de mest heldige og kyniske, og åbenlyst ikke skyer nogen midler for at opnå et resultat. På intet tidspunkt under hele denne EM slutrunde har jeg siddet og tænkt om England, at de var på et niveau så de kunne blive europamestre.

    Hvis man tager Raheem Sterling, Harry Kane og Kyle Walker ud af ligningen, hvad har man så tilbage andet end et middelmådigt hold af boldflyttere og en skiftevis pivringe og middelmådig målmand. Set i det lys håber jeg derfor også, at Italien vinder EM, da de modsat England rent faktisk har spillet som og lignet er hold, der kunne blive fortjente Europamestre.

    For vores eget vedkommende må vi desværre erkende, at eventyret sluttede med semifinalen. Men det ændrer intet på i min optik, at vores landshold, Kasper Hjulmand og hele teamet alle sammen er en flok vindere, der er gjort af et helt særligt stof, og som ikke bare under denne slutrunde har imponeret med medrivende og magiske fodboldoplevelser der har samlet hele landet,  men som også i mange år fremover vil levere store præstationer, der på sigt sagtens ville kunne manifestere sig i et mesterskab og titel som enten europamester eller verdensmester. 

    Tak for alle de mange fantastiske øjeblikke og den ukuelige fight som landsholdet, Kasper Hjulmand og teamet bag har leveret. Det har været dybt rørende og har samtidig givet troen på, at mirakler kan opnås selv for et lille land som Danmark. 

    NightHawk 9-07-21 14:13

  • ★★★★0

    Husker I denne:

    m.youtube.com/watch

    Muligvis mit favorit spark fra pletten nogensinde. 

    Babo 9-07-21 21:45

  • ★★★0

    Husker I denne:

    m.youtube.com/watch

    Muligvis mit favorit spark fra pletten nogensinde. 

    Ja det var virkeligt sejt ……. Lækker coolness :)

    Gormanden 9-07-21 21:51

  • 0

    En af de mest elegante på sin position. Det får mig i øvrigt til at tænke på at det er utroligt at England ikke har haft en topklassemålmand de seneste 30 år. Det har altid været et svagt punkt hos dem

    Kiyonji 9-07-21 22:17

  • ★★★★★0

    230.000kr. er da ganske billigt sluppet for en EM Finale, men i det mindste blev det anderkendt.

    Elwood11-07-21 18:00

  • ★★★★★★1

    Jeg holder egentlig ikke med nogen af holdene. Jeg har ikke noget forhold til nogle af dem, men hælder nok mest til Italien, men kun pga. Englands fans. Hvis der ikke havde været noget pis, havde jeg nok holdt med England, men jeg synes de er respektløse. Det har jo ikke noget med spillerne at gøre, men...

    davenport11-07-21 21:00

  • ★★★★★1

    Pis…

    Kruse11-07-21 21:03

  • ★★★★0

    Pis…

    Jeg vil hellere have, at England kommer foran tidligt, end at Italien gjorde. De havde parkeret bussen og så havde kampen været drøn-kedelig. Mon ikke, der kommer et par mål mere.

    dyg11-07-21 21:59

  • ★★★★0

    Kampen er da kedelig som den er, selvom Italien prøver og prøver. Jeg tæller 1 chance udover målet. Håber sgu Italien kan gøre noget. 

    Babo11-07-21 22:02

  • ★★★★1

    Så forsøger englænderne alligevel at parkere bussen.. Gab.

    dyg11-07-21 22:14

  • ★★★★★3

    Jeg vil hellere have, at England kommer foran tidligt, end at Italien gjorde. De havde parkeret bussen og så havde kampen været drøn-kedelig. Mon ikke, der kommer et par mål mere.

    I denne turnering er det afgjort England der har spillet mest kedeligt og defensivt, især efter de er kommer foran.

    Kruse11-07-21 22:16

  • ★★★★★★1

    Kan den ikke bare stoppe, så jeg kan se noget Voyager? Kæft det er kedeligt...

    davenport11-07-21 22:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen