Forum - Forum-tråd: Fodboldtråden

Fodboldtråden

  • ★★★★0

    Jeg kunne lide det. 

    Babo12-01-22 21:07

  • ★★★★0

    Jeg har lavet en top 5 over mine favorit spillere. 

    1. Cristiano Ronaldo
    Der er ikke andre komplette spillere som ham derude. Udover at være teknisk brilliant, formåede han også at være harmende hovedstødsstærk. Han scorede mål på samlebånd, sæson for sæson, i flere ligaer. Vandt CL 4 gange med Madrid på 5 år. Opnåede også store ting med sit landshold. Hans saksesparksmål mod Juve i CL er muligvis det bedste mål jeg har set.

    2. Messi
    Vandt meget, scorede på samlebånd og afgjorde tingene ofte på egen hånd, selvom holdet var i krise. Vandt den fornemme fodbold pris flest gange og det er der ikke så meget at sige til, selvom han ikke skulle have haft prisen sidste sæson. Han var alene grunden til jeg også holdt med Barca, til trods for jeg var Bayern fan.

    3. Ronaldinho
    En magiker på banen. Han var en ægte showman og kunne ting med bolden, som ingen andre.

    4. Zidane
    Spektakulær spiller og der var ikke en titel han ikke vandt. Scorede et spektakulært og afgørende mål i CL finalen mod Leverkusen tilbage i 2002. Han var virkelig klasse!!

    5. Maradona
    Før Ronaldinho var der altså Maradona. I manges øjne er han den bedste nogensinde og det kan man også argumentere for. Han løftede næsten alene et ordinært hold som Napoli til uanede højder. Han kunne ting, til trods for man gik mere til stålet den gang og spillede på dårligere baner. Respekt!

    Babo12-01-22 21:09

  • 0

    Morten Bruun bliver ny ekspert hos TV2. Det ser jeg meget frem til, da han efter min mening er blandt de allerbedste og TV2 har efterhånden et stærkt hold. Håber bare at de ser mere mod Discovery end NENT, da sidstnævnte gerne må beholde deres eksperter, på nær en enkelt eller to. 

    Især er jeg glad for at det er TV2, da de for mig har de bedste sportsrettigheder og er billigere end Viaplay.

    Discovery har ikke så mange fodboldrettigheder tilbage, så det giver god mening. Det er vel et par pokalturneringer og lidt superliga fodbold samt landsholdsfodbold uden Danmark.

    Så nu skal de bare have Mikkel Bischoff over også.

    Kiyonji14-01-22 11:02

  • 1

    Årets fodboldkamp løb af stablen i går da LA Rams mødte Cincinnati Bengals i årets Super Bowl. Sean McVay fik endelig sit trofæ. Jeg er ikke fan af nogle af klubberne men McVay er en af de dygtigste trænere og har længe været tæt på. Også fedt at se at Matthew Stafford endelig vinder noget. På trods af at han tidligere har spillet for en af rivalerne, Detroit Lions, så er han en virkelig fin fyr hvis familie har være igennem en masse

    Kiyonji14-02-22 12:35

  • ★★★★3

    Fodboldkamp? Ah, du mener håndægkamp!

    dyg14-02-22 13:07

  • ★★★★2

    Det er da fuldstændig naturligt, at man vælger at kalde en sport hvor man det meste af tiden løber med bolden i hånden, for fodbold ;) 

    Åkepool14-02-22 18:03

  • 1

    Det er fordi ordet football ikke nødvendigvis refererer til at det skal spilles med fødderne. Det er en gammel sport og der er flere mulige forklaringer på hvorledes navnet er opstået. Blandt andet at det er fordi at bolden er 1 fod/foot lang.

    Kiyonji14-02-22 18:24

  • ★★★1

    Det er fordi ordet football ikke nødvendigvis refererer til at det skal spilles med fødderne. Det er en gammel sport og der er flere mulige forklaringer på hvorledes navnet er opstået. Blandt andet at det er fordi at bolden er 1 fod/foot lang.

    Aaaarh…

    Selv ikke NFL-boldstørrelsen er en fod lang. Og det er den største konkurrencebold inden for football.

    Football har sit navn, fordi det er en amerikansk afart af en afart af en afart af en afart af Rugby Football, som fik navnet inden man fandt på at samle bolden op og løbe med den. Som skete allerede i starten af 1800-tallet. Men man holdt altså fast i Football-terminologien.

    Fodbold som vi kender blev i stedet omtalt som “association football”, der blev forkortet til først “assoc” af aviserne for at spare plads, derefter ad omveje omkring forskellige variationer deraf på både skrift og i daglig tale endte på “soccer”. 

    HonoDelLoce14-02-22 20:19

  • 0

    Det er en af de andre forklaringer der også bliver givet. Ligesom der er nogle det kan spores helt tilbage til middelalderen.

    En NFL fodbold er knap en fod lang.

    Kiyonji14-02-22 20:55

  • ★★★0

    Det er en af de andre forklaringer der også bliver givet. Ligesom der er nogle det kan spores helt tilbage til middelalderen.

    En NFL fodbold er knap en fod lang.

    Det er nu en ret veldokumenteret forklaring.

    Og ja. Knap. Men ikke en fod lang.

    HonoDelLoce15-02-22 08:13

  • ★★★★1

    Så er der CL i aften. Kunne være fedt hvis PSG røg ud. 

    Babo15-02-22 15:24

  • ★★0

    Så er der CL i aften. Kunne være fedt hvis PSG røg ud. 

    Helt enig!

    MadMartigan15-02-22 20:30

  • ★★★★1

    Tja, som Madrid spiller, så må de også gerne ryge ud.

    dyg15-02-22 22:19

  • ★★★★0

    Shit en målmand Madrid har 

    Babo15-02-22 22:20

  • ★★★★0

    Der var desværre klasse forskelle, men spansk fodbold i toppen har mistet mange stjerner de senere år og det er ikke nemt at erstatte. Ryger Mbappe næste år til Madrid, er situationen måske anderledes. 

    Babo15-02-22 22:59

  • ★★★★0

    Hvad mener I om afskaffelse af udebane mål?

    Babo15-02-22 23:41

  • ★★★★★★0

    Damn så Messi brænde det straffe, mens jeg spillede salt curling. Messi for fanden - lige der var jeg den bedste ;-)

    Wayne16-02-22 00:42

  • ★★★★0

    Shit inter er gode i dag. Kom så

    Babo16-02-22 22:14

  • ★★★★1

    Shit inter er gode i dag. Kom så

    Det varede så omkring 70 minutter, heldigvis er der hamrende uskarpe oppe foran.

    dyg16-02-22 22:46

  • ★★★★0

    Ja de døde godt nok. Der er forskel på engelsk og italiensk liga mht tempo. 

    Babo16-02-22 22:48

  • ★★★★0

    Inter har virkeligt ellers spillet godt og fremadrettet fodbold, fedt at se!

    dyg16-02-22 22:51

  • ★★★★0

    De var gode meget af tiden, men flot af Liverpool selv på udebane, trods alt være bedre. De har nok også et gear eller to hjemme. Godt mandskab. 

    Babo16-02-22 22:54

  • ★★★★★0

    Damn, tør slet ikke at spå, om det bliver City eller Liverpool, der snupper trofæet i år. Flot af Lille at nå til semifinalen i øvrigt.

    The Insider16-02-22 22:54

  • ★★★★0

    Barca melder Andreas Christensens tæt på deres spiller, læser jeg. 

    Babo 5-03-22 18:11

  • ★★★★0

    Vildt nok PSG røg ud. Fatter det simpelthen ikke. De var langt bedre i det første opgør end Madrid. 

    Babo10-03-22 13:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen