Forum - Forum-tråd: Fodboldtråden

Fodboldtråden

  • ★★★★0

    Hvordan er kvaliteten/tempoet i top-kvindefodbold nu om dage? Kan det sammenlignes med fx. 1. division herrefoldbold, eller er vi længere nede i rækkerne?

    chandler75 8-04-22 19:59

  • ★★★★★★0

    Nu tænkte jeg fodbold på TV. Det andet er lidt noget andet, der må man som forældre nok bøje sig :)

    Jaja og pludselig er hun på landsholdet, hvis hun har arvet fars talent, men modsat ham kan holde sig fra øl og smøger:D

    T. Nielsen 8-04-22 20:24

  • ★★★★★★0

    Hvordan er kvaliteten/tempoet i top-kvindefodbold nu om dage? Kan det sammenlignes med fx. 1. division herrefoldbold, eller er vi længere nede i rækkerne?

    Har hørt at kvindelandsholdet på en god dag, muligvis kan slå old boys holdet fra Dølle Fjelle Musse:)

    T. Nielsen 8-04-22 20:26

  • ★★★★★0

    Hvordan er kvaliteten/tempoet i top-kvindefodbold nu om dage? Kan det sammenlignes med fx. 1. division herrefoldbold, eller er vi længere nede i rækkerne?

    Hvis man ser på niveauet i den bedste hjemlige række hos kvinderne, vil jeg sammenligne de bedste hold her dvs. Brøndby, Fortuna Hjørring, FC Nordsjælland og HB Køge med toppen af 2. Division hos herrene.

    Hvis du til gengæld ser på niveauet rent internationalt, vil jeg mene at de bedste klubhold og landshold er på niveau med 1. Division hos herrene. 

    Så der er stadigvæk en klar forskel i niveau og teknik mellem herrer og damer. Men kvinderne har rykket sig gevaldigt på alle parametre de sidste 20 år og det kan bl.a. tydeligt aflæses i, at klubberne herhjemme og i udlandet tager det seriøst og har postet en masse penge ind i sporten.

    Jeg ser også primært herre-fodbold, men synes også det er spændende/interessant at følge med i når der sker noget nyt inden for kvinde-idræt og man kan se, at der sker en fremgang i sporten på det område. Det var det samme ned kvindelandsholdet i håndbold i sin tid, som ingen gad at se. Altså lige indtil at nogen - i dette tilfælde bl.a. Ulrik Wilbæk - tog det seriøst og løftede sportsgrenen på kvindesiden helt op i skyerne med masser af succes og mesterskaber til følge, hvilket gjorde holdet til folkeeje.

    Det samme er også ved at ske med landsholdet i fodbold hos kvinderne, hvilket for alvor startede til EM i 2017 hvor de vandt sølv og ligeså godt kunne være blevet Europamestre. Nu er de så igen med til EM i år og med al sandsynlighed VM næste år, og den bølge af succes gør alt sammen, at vi de næste mange år frem vil se en konstant stigning i niveau rent sportsligt, samt i opmærksomhed fra fodboldfans overalt i verden.

    Jeg synes det er utrolig fedt at være med på den rejse og jeg har intet andet end kæmpe respekt for det, som både spillerne og crewet omkring dem har været med til at skabe på kvindesiden indenfor fodbold. :)

    NightHawk 8-04-22 20:30

  • ★★★★0

    Har hørt at kvindelandsholdet på en god dag, muligvis kan slå old boys holdet fra Dølle Fjelle Musse:)

    Haha

    Babo 8-04-22 20:31

  • ★★★★0

    Jaja og pludselig er hun på landsholdet, hvis hun har arvet fars talent, men modsat ham kan holde sig fra øl og smøger:D

    Haha, håber hun spiller tennis i stedet for. Jeg synes fodbold til kvinder er lidt ucharmerende, men det må hun selvfølgelig selv bestemme :)

    Babo 8-04-22 20:33

  • ★★★★★★0

    Haha, håber hun spiller tennis i stedet for. Jeg synes fodbold til kvinder er lidt ucharmerende, men det må hun selvfølgelig selv bestemme :)

    Du tænker vist for meget med pikken Adis:D Siger det bare;)

    Min den mindste spiller og hun er ved at være ret god. Sidste weekend spillede hun 4 kampe (indendørs) og scorede 8-10 mål. Far var stolt, også eller særligt fordi hun faktisk spillede sammen med de andre. Det er jo en holdsport.

    T. Nielsen 8-04-22 20:41

  • ★★★★0

    Det var det samme ned kvindelandsholdet i håndbold i sin tid, som ingen gad at se. Altså lige indtil at nogen - i dette tilfælde bl.a. Ulrik Wilbæk - tog det seriøst og løftede sportsgrenen på kvindesiden helt op i skyerne med masser af succes og mesterskaber til følge, hvilket gjorde holdet til folkeeje.

    Hvis jeg endelig skal se håndbold, er det også kvindehåndbold, jeg synes er mest interessant. Jeg har også altid været mere interesseret i kvindetennis end mændenes.

    Min interesse i fodbod er mest begrænset til de stor turneringer og (herre)landsholdsfodbold, men hvis det kvindelige landshold skulle ryge i en finale, ville jeg selvfølgelig se det :)

    chandler75 8-04-22 20:41

  • ★★★★★★0

    Hvis jeg endelig skal se håndbold, er det også kvindehåndbold, jeg synes er mest interessant. Jeg har også altid været mere interesseret i kvindetennis end mændenes.

    Min interesse i fodbod er mest begrænset til de stor turneringer og (herre)landsholdsfodbold, men hvis det kvindelige landshold skulle ryge i en finale, ville jeg selvfølgelig se det :)

    Jeg kan også bedre lide at se kvindetennis:) 

    T. Nielsen 8-04-22 20:43

  • ★★★★0

    Du tænker vist for meget med pikken Adis:D Siger det bare;)

    Min den mindste spiller og hun er ved at være ret god. Sidste weekend spillede hun 4 kampe (indendørs) og scorede 8-10 mål. Far var stolt, også eller særligt fordi hun faktisk spillede sammen med de andre. Det er jo en holdsport.

    Altså, hvis landsholdet søger en holdlæge, stiller jeg gerne op :)

    Babo 8-04-22 20:44

  • ★★★★0

    Jeg kan også bedre lide at se kvindetennis:) 

    Modsat mændene er det ikke så meget med bare at stå på baglinjen og slå hårdest :)

    chandler75 8-04-22 20:46

  • ★★★★★★0

    Altså, hvis landsholdet søger en holdlæge, stiller jeg gerne op :)

    Tror du ville være bedre til stavmassage end at lege læge (selv om jeg er sikker på, du kan en del med langemand og dine teleskopøjne:)

    T. Nielsen 8-04-22 20:47

  • ★★★★★★0

    Modsat mændene er det ikke så meget med bare at stå på baglinjen og slå hårdest :)

    Nej præcis. Har altid følt der var flere gode dueller mellem kvinderne. 

    T. Nielsen 8-04-22 20:48

  • ★★★★0

    Modsat mændene er det ikke så meget med bare at stå på baglinjen og slå hårdest :)

    Så har du da ikke set meget tennis de senere år? Novak VS Nadal ender altid i drabelige og opslidende dueller, at man nærmest bliver udmattet som seer. Det med hård serv betyder ikke så meget mere. Det har de fleste ‘læst’. 

    Babo 8-04-22 20:52

  • ★★★★0

    Så har du da ikke set meget tennis de senere år?

    Ikke så meget herretennis, det indrømmer jeg :)

    chandler75 9-04-22 10:57

  • ★★★★★★1

    Ikke så meget herretennis, det indrømmer jeg :)

    Babo vil hellere kigge på mænd:) 

    T. Nielsen 9-04-22 11:47

  • ★★★★0

    Nej jeg foretrækker begge køn i bunkepulet, også kaldet double :)

    Babo 9-04-22 14:33

  • ★★★★0

    Hvad kan du bruge det gennemsnit til og hvem er disse 15 spillere?

    Tja, til at konstatere, at jo flere kampe man har spillet, jo større er chancen vel også for at man har scoret flere mål. Listen kan jeg ikke lige huske hvor jeg så, men du er vel egentlig også ligeglad med den liste?

    Sådan seriøst, der findes ikke en bedre fodbold spiller end Ronaldo.

    Der er jeg, ikke overraskende, uenig. Jeg synes klart at Messi er den bedste der har været. Til gengæld har Ronaldo skulle arbejde hårdere for det, da Messi har et meget mere naturligt talent. Så Ronaldos dedikation er der nok ikke mange der overgår.

    og stadig i en høj alder være Uniteds bedste,

    Det er jeg så heller ikke enig i ;) 

    Åkepool16-04-22 15:24

  • 0

    Det var vist det dårligste taget straffespark i flere år i PL....
    Han ramte målet med det var så også det mest positive at sige om det.

    Popeye24-04-22 16:49

  • ★★★★1

    Tja, til at konstatere, at jo flere kampe man har spillet, jo større er chancen vel også for at man har scoret flere mål. Listen kan jeg ikke lige huske hvor jeg så, men du er vel egentlig også ligeglad med den liste?

    Der er jeg, ikke overraskende, uenig. Jeg synes klart at Messi er den bedste der har været. Til gengæld har Ronaldo skulle arbejde hårdere for det, da Messi har et meget mere naturligt talent. Så Ronaldos dedikation er der nok ikke mange der overgår.

    Det er jeg så heller ikke enig i ;) 

    Det er jo ikke for givet, at man scorer, bare fordi man spiller. Desuden har han spillet i de hårdeste ligaer og jeg kan ikke komme på en spiller, der igennem så mange år, har kunne holde et tårnhøjt niveau. 

    Du må gerne linke til den liste og så kan jeg prøve at analysere lidt på den. Men altså, jeg tror det er noget med, en eller anden gut på et tidspunkt i karrieren, har scoret 15 mål i én kamp. DER kan så Ronaldo ikke være med :)

    En smags sag hvem man synes er bedst. Meget kan også tale for Messi. Men jeg har lidt et indtryk af, han ikke ville være SÅ god i England eller måske bare Italien. Han er jo ikke engang god i Frankrig. Og det er et af de store kriterier hos mig, der taler for Ronaldo. Ja, Messi kan noget, som måske kan virke lidt guddommeligt. Noget man er født med. Men jeg kigger lidt på flere kriterier. Men jeg vil da faktisk også påstå, at Ronaldo har lavet vildere mål. Den sakse i CL mod Juve er så vildt et mål. 

    Babo24-04-22 17:59

  • ★★★★0

    Lidt Maradona love 

    m.youtube.com/watch

    Babo25-04-22 19:27

  • ★★★★0

    Ikke så tit jeg ser Liverpool spillet ud af banen. Men Villarreal har været forrygende i år. Minder lidt om Atlético da de var på toppen. Håber de vinder. 

    Babo 3-05-22 21:43

  • ★★★★★1

    Ja, det er sgu imponerende af Villarreal. Ærgerligt de ender med at tabe 3-2.

    The Insider 3-05-22 21:46

  • ★★★★★1

    Ja, det er sgu imponerende af Villarreal. Ærgerligt de ender med at tabe 3-2.

    Jeg pålægger dig al skylden.

    Kruse 3-05-22 22:33

  • ★★★★1

    Tak for hjælpen, Johan!

    dyg 3-05-22 22:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen