Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Jeg skal ha kærestedag i dag med Obersten, med alt hvad der følger med den slags. (Har allerede nuldret den halv-fee...)

    davenport 5-12-16 12:31

  • ★★★★★★0

    Det lyder også som en rædselsfuld idé :)

    Det var faktisk en glimrende idé, fordi alternativet var disketter, da harddiske stadig var pissedyre og det faktisk var en forholdsvis billig løsning, hvis man skulle gemme en masse data. Du skal huske på, at dette er før brændbare CD'er og relativt billige harddiske. Skulle man have en ekstern harddisk til en Amiga 500 eksempelvis, skulle man også købe boksen til den og Amiga 600 og 1200 kunne kun æde 2½" diske, som var rockerdyre, med mindre man var villig til at miste garantien og var lidt fiks på fingrene.

    Lidt sjovt at tænke på, når nu en standard BD også fylder 50GB. Det er alligevel imponerende for et bånd. :-D

    Helt sikkert, de brugte åbenbart S-VHS, det er sikkert hvad der gjorde forskellen mht. lagerplads. Kvaliteten var 1080i med op til DTS-lydspor og videoerne havde endda et menusystem indbygget, så man kunne hoppe fra scene til scene, ligesom på DVD. Selvfølgelig begrænset af, at der var tale om bånd.

    Zero Cool 5-12-16 12:32

  • ★★★★0

    Problemet er jo bare at kvaliteten af magnetbånd skal være ret høj for at holde digital information intakt. Det har jeg simpelthen svært ved at se ske på VHS.

    gi-jones 5-12-16 12:41

  • ★★★★★★0

    Problemet er jo bare at kvaliteten af magnetbånd skal være ret høj for at holde digital information intakt. Det har jeg simpelthen svært ved at se ske på VHS.

    Jo, men tror du at det er værre end disketter anno slut 80'erne og start 90'erne?

    Zero Cool 5-12-16 12:43

  • ★★★★0

    Men den SKAL jo ses på en eller anden måde =)

    Hvis man er til selvpineri :)

    Babo 5-12-16 13:03

  • ★★★★★★0

    Hvis man er til selvpineri :)

    Så skal jeg gerne erkende at jeg er til "selvpineri" som du kalder det. Men med interesse i genren, er jeg stadig nysgerrig, om ikke andet at se med egne øjne hvorfor den fejler. 

    T. Nielsen 5-12-16 13:14

  • 1

    Jeg har et lidt ambivalent forhold til at låne digitalt, for selvom det er super nemt, så vil jeg hellere med de nuværende priser in mente (ofte 49 kr for 24 timer), hellere give det dobbelte i pris og så have filmen i fysisk form. Elendig eller ej. :-)

    Derudover er der også det tekniske element, da jeg også gerne betaler lidt ekstra for god lyd og billede.

    Og sidst, men ikke mindst, så har jeg hørt fra flere af mine über nørdede comic venner, at den trods fodfejl bestemt er seværdig, så jeg giver den et skud. Sååå, tilbage til spørgsmålet. Giver extended noget ekstra hvis man ser den første gang? :-)

    Bony 5-12-16 13:36

  • ★★★★★1

    Extended gør den længere - ikke bedre.

    Har selv kun set Extended, men jeg så den sammen med en kammerat, der havde set bioversionen også, og han sagde noget lignede bagefter.

    David Lund 5-12-16 13:51

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke set Extended endnu, den udkommer på BD i dag og min burde være med posten, hvis bæstet ikke har været her, mens jeg var til jobsamtale.

    Zero Cool 5-12-16 13:53

  • ★★★★1

    Jeg har lige ødelagt al produktivitet på kontoret. Købte en flok kæmpe massive flødeboller ved Summerbird Pure til hele teamet, og alene mængden af kransekagebund var nok til at slå en elefant ud af kurs. For pokker de var gode, men også langt større end noget menneske burde udsættes for!

    dyg 5-12-16 14:08

  • ★★★0

    Som studerende synes jeg egentlig at december er et lorte måned. Det er stressende nok i sig selv at jeg skal være færdig med min hovedopgave d. 20 december, men at jeg så oven i det skal forholde mig til det kommercielle gedemarked, det er at købe julegaver er kun et ekstra spark i skridtet. Penge gror ikke ligefrem på træerne og efter at have købt de fleste julegaver nu, det skulle bare overståes, er mit budget som forventet EKSTREMT tyndt.

    Idéen om helt at boykotte gaveindkøb virker mere og mere tiltalende. De sidste par år hvor økonomien har været stram, har jeg seriøst overvejet ikke at ønske mig noget, hvilket så også betyder at jeg heller ikke vil købe gaver til de andre i min familie, på nær de mindste selvfølgelig. Jeg føler at jeg skal gå for meget på kompromis angående mit eget budget og det er ikke det værd. 

    Jeg lyder sgu som en sur gammel stodder, men jeg synes det kommercielle aspekt fylder ALT for meget i julen.

    Det var dagens galde der lige skulle ud. :)

    Essal 5-12-16 19:39

  • ★★★★★★1

    I min familie har vi droppet gaver til de voksne, så det er kun mine nevøer og min fætter, der får en gave. Jeg er også mere interesseret i maden, end gaverne og har været det i årevis. :D

    Zero Cool 5-12-16 19:41

  • ★★★0

    Jeg er også mere interesseret i maden, end gaverne og har været det i årevis. :D

    Præcis. 

    Essal 5-12-16 19:43

  • ★★★★0

    Vi tager til Lanzarote med hele min familie i år. Ingen gaver. Ingen julemad. Ingen sjap og snask.

    gi-jones 5-12-16 19:46

  • ★★★★★★0

    Vi tager til Lanzarote med hele min familie i år. Ingen gaver. Ingen julemad. Ingen sjap og snask.

    Du' jo ikke rigtig dansk! :p

    Zero Cool 5-12-16 19:47

  • ★★★★★0

    Vi tager til Lanzarote med hele min familie i år. Ingen gaver. Ingen julemad. Ingen sjap og snask.

    Det lyder som starten på en af de der familiejulefilm, hvor far skal lære hvad Christmas is all about. 

    Lars! 5-12-16 20:04

  • ★★★★0

    Jeg har også prøvet at plædere for, at enten 1: De voksne ikke giver gaver til hinanden; eller 2: Hver voksen vælger et velgørende formål og giver 1000 kr. til dette.

    Det har vakt lydhør hos nogle i familien, men ikke alle, så i år har atter været det store gaveræs. Jeg prøver igen næste år :)

    chandler75 5-12-16 20:10

  • ★★★★★★0

    Har aftalt med min bror, at vi ikke giver hinanden gaver medmindre det er specielle lejligheder - dvs. ikke til fødselsdag eller jul

    Jeg giver ikke gaver til min kone på mærkedage, fordi vi synes, det er lidt plat. Vi har alligevel fællesøkonomi.

    Min far og alle bedsteforældre er begravet.

    Og så er der 4 gaver tilbage:

    • Min mor - hun plejer at få en bog og lidt lækkerier
    • Min fars moster - blandede lækkerier fra odenseanske specialbutikker
    • 2x svigerforældre, og det er også bare bøger og lækkerier, men det konens ansvar.

    Så det er ret simpelt. Men det har egentlig aldrig været et ræs for mig - det handler bare om planlægning:

    Find ud af hvad man vil købe hjemmefra og så tager det dæleme ikke lang tid.

    Guldager 5-12-16 20:36

  • ★★★★★★0

    variety.com/2016/tv/news/van-williams-dead-dies-green-hornet-1201933644/

    Så røg The Green Hornet sgu oss'. Men 82 år er en pæn alder, må man sige.

    Zero Cool 5-12-16 21:05

  • ★★★★0

    Efter nogle af de andre dødsfald der har være i år, vil jeg sige, at man skal være glad for, hvis man bliver over 70... (ikke mindst som mand).

    chandler75 5-12-16 21:11

  • ★★★0

    Ja, det med julegaver er ikke længere så sjovt, når man ikke længere kan slippe afsted med at give askebæger lavet i skolen efter pølsemetoden.

    Flæskesteg siger mig ikke en skid, så maden kan ingengang rede det.

    Personligt ser jeg mere frem til Nytår.

    Aranyhajú Nyárszépe 6-12-16 06:43

  • ★★★★★★0

    Bortset fra et par enkelte undtagelser, har jeg ikke fejret nytår siden skiftet fra 1999 til 2000.

    Zero Cool 6-12-16 06:51

  • ★★★★★★0

    I år er det første gang Obersten og jeg har penge til at give hinanden gaver. Så det bliver til en lille ting. Ellers bruger vi mest pengene på store maskiner. Siden foråret er vores køleskab, emhætte, opvasker, vaskemaskine og tørretumbler røget, så der har været lidt udgifter der..

    davenport 6-12-16 08:21

  • ★★★★★★0

    I guder, nu er der igen problemer med Telenors net, hvilket er tredje eller fjerde gang indenfor et år. Nu er det vist tid til at lede efter et alternativ til CBB, selvom deres produkter som sådan er ret fornuftige.

    Zero Cool 6-12-16 10:58

  • ★★★★1

    Jul har haft en lidt blandet smag for mig i mange år, fordi det altid bringer en masse dumme minder op (om bedre tider, en ekskæreste osv.) Det har reddet den lidt, at det har betydet meget for min niece, at jeg var der. Jul er nu engang sjovere, når der er børn. Men min niece er blevet hardcore teenager og taler mest i enstavelsesord for tiden, så jeg har egentligt mest lyst til at blive alene hjemme med hunden i København. 

    Ender dog nok (som sædvanlig) med at tage den lange togtur til Sønderjylland. Mine forældre er ved at blive gamle, og det er svært at undgå tanken om, at man aldrig ved, hvornår det bliver den sidste "rigtige" jul. Og jeg ville nok også savne andestegen, kampen om mandlen mellem min søster, min mor og jeg (resten spiser is), eller vores hygge med brætspil mens min far falder i søvn foran tyske gameshows. :)

    thomsen 6-12-16 14:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen