Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    R lige stået op. Vil se oscarnom senere altid spændende. Krydret med lidt ol

    Kiyonji 8-02-22 10:54

  • ★★★★1

    Varme tanker til dig og familien, Wayne! 

    Kom i snak med en af sygeplejerskerne på Skejby - hun var harm over det der sker med flere af hendes kollegaer i øjeblikket i forbindelse med senfølger af Corona.

    Nogen er blevet smittet af Corona, mens de prøvede at passe deres job - og altså passe på os andre. Alligevel er nogle af dem blevet - eller ved at blive fyret, som følge af senfølger som åndedrætsbesvær, mistet lugte og -smagssans, træthed, søvnproblemer, trykken for brystet, angst og meget mere.

    Det er sgu et fattigs samfund der ikke er i stand til at tage sig af deres egne helte.

    Der var også noget skriveri om det før jul. Hospitalerne argumenterede, at de blot holdt sig til reglerne (så og så mange sygedage medfører en opsigelse), og at det krævede et politisk indgreb at gøre noget ved det. Sådan som politikerne har behandlet sygeplejerskerne, så har det desværre nok lange udsigter. 

    Men ja, det er noget forbandet svineri!

    thomsen 8-02-22 11:16

  • ★★★★★★1

    Varme tanker til dig og familien, Wayne! 

    Der var også noget skriveri om det før jul. Hospitalerne argumenterede, at de blot holdt sig til reglerne (så og så mange sygedage medfører en opsigelse), og at det krævede et politisk indgreb at gøre noget ved det. Sådan som politikerne har behandlet sygeplejerskerne, så har det desværre nok lange udsigter. 

    Men ja, det er noget forbandet svineri!

    1000 tak Thomsen.

    Vanvittigt at der ikke allerede er lavet et indgreb, som sikrer mod at sådan noget kan ske - det er bare ikke i orden at dem der passer på os, ikke også er sikrede i forhold til deres arbejde.

    Håber det sker hurtigst muligt.

    Wayne 8-02-22 11:46

  • ★★★★★★0

    Midt i alt det med svigerfar fik jeg så nyt arbejde som jeg skal starte på allerede den 1. marts - shit det har været nogle vanvittige dage med alt for lidt søvn, og et stressniveau markant over det normale.

    For at det ikke skal være løgn så skal jeg arbejde for et Norsk/Svensk firma hvor jeg skal være Country Manager - så brugte lige 1½ time på at tale og forstå norsk i onsdags.

    Men sær hul følelse, hvor jeg burde være glad - det er jeg bare ikke med svigerfar svævende mellem liv og død, og en kone jeg kun har set sporadisk de seneste 5 dage.

    Wayne 8-02-22 12:10

  • ★★★★★2

    For at det ikke skal være løgn så skal jeg arbejde for et Norsk/Svensk firma hvor jeg skal være Country Manager

    Du fik ikke også tjansen med Western eller?

    Elwood 8-02-22 13:14

  • ★★★★★★1

    Du fik ikke også tjansen med Western eller?

    Næh - men der er udvidelsesmuhligheder i retning af  House og Disco

    Wayne 8-02-22 13:19

  • ★★★0

    Ser offentliggørelsen af Oscar nomineringerne.

    Foreløbigt en enkelt dansk - www.imdb.com/title/tt15289736/reference

    Steffan Rasmussen 8-02-22 14:30

  • ★★★1

    Nummer 2 - Flugt for Animerede film.

    Steffan Rasmussen 8-02-22 14:34

  • ★★★1

    Nummer 3 - Flugt for Dokumentar.

    Steffan Rasmussen 8-02-22 14:35

  • ★★★1

    Nummer 4 - Dan Laustsen for Nightmare Alley - Fotografering.

    Steffan Rasmussen 8-02-22 14:37

  • ★★★1

    Nummer 5 - Flugt for bedste internationale film.

    Steffan Rasmussen 8-02-22 14:37

  • ★★★★★★0

    Fandme flot!

    Wayne 8-02-22 14:39

  • ★★★0

    R lige stået op. Vil se oscarnom senere altid spændende. Krydret med lidt ol

    Du mener vel øl? 

    Aranyhajú Nyárszépe 8-02-22 15:11

  • ★★2

    I dag er det John Williams’ 90 års fødselsdag :) Han giver igen koncert i Wien 12. og 13. marts. Jeg har set ham 4 gange før, så jeg springer nok over, men kan kraftigt anbefale at se ham live dernede i den smukke by.

    www.wienerphilharmoniker.at/de/konzerte/the-music-of-john-williams/10195/

    Michael Andersen 8-02-22 15:22

  • ★★★★0

    Har lige set listen over de Oscar nominerede. Jeg er lidt i chok over de 3 skuespilnomineringer til Being the Ricardos.

    Især Nicole Kidman var på ingen måde overbevisende (nærmest hendes ringeste præstation så længe jeg kan huske).

    Men jeg kan heller ikke se, hvordan man kan synes at Javier Bardem eller J.K. Simmons skulle kunne gøre sig fortjent til en Oscar for de to forholdsvis forglemmelige roller.

    Er det mon et udtryk for, at feltet generelt har været ret svagt i 2021?

    S. Rico 8-02-22 15:30

  • ★★★★0

    Har lige set listen over de Oscar nominerede. Jeg er lidt i chok over de 3 skuespilnomineringer til Being the Ricardos.

    Især Nicole Kidman var på ingen måde overbevisende (nærmest hendes ringeste præstation så længe jeg kan huske).

    Men jeg kan heller ikke se, hvordan man kan synes at Javier Bardem eller J.K. Simmons skulle kunne gøre sig fortjent til en Oscar for de to forholdsvis forglemmelige roller.

    Er det mon et udtryk for, at feltet generelt har været ret svagt i 2021?

    Ja måske, eller også har der været en del snubs :) The Last Duel fik ikke en eneste nominering hvilket jeg finder besynderligt. 

    Babo 8-02-22 16:02

  • ★★★★★1

    Svigerfar blev indlagt, endnu en gang i fredags - det er mildt sagt noget lort med ham.

    Kort før jul var han indlagt, efter at være faldet omkuld med en blodprocent der var så lav at han burde være død på stedet.

    Efter to dage, hvor det eneste der skete var at han fik fyldt blod på, blev han sendt hjem som om alt var i den skønneste orden. Det var det ikke, han kunne dårligt bevæge sig og lå med tæpper og handsker på - og frøs ved en stuetemperatur på 25 grader.

    I tirsdags blev han så endelig indlagt igen, med et venstre ben som var hævet til næsten dobbelt størrelse - og sendt hjem fordi han lige så godt kunne være derhjemme. Torsdag blev han sendt til undersøgelser i Horsens og Fredag blev han så endelig sendt til Skejby igen, hvorefter man endelig tog hans situation alvorligt.

    Hans ene nyre fungerer ikke og den anden kun sparsomt, hans prostata er hævet til dobbelt størrelse - og han har blodpropper i det ben som er hævet.

    De kunne konstatere at der er canser i lymferne. For at hjælpe ham har de indopereret slanger som hjælper den nyre som fungerer delvist, og en anden der skal fjerne det som den anden nyre ikke kan - en tredje slange hjælper ham for urinen. Han har tre poser moteret for ting der løber ud- og en pose for blod som skal ind!

    Søndag blev det hele forværret da indgrebet havde givet ham forstoppelse - som har udmøntet sig til tarmslyng og blod ud af endetarmen.

    Han er i konstante smerter, som ikke kan holdes nede med morfin så nu forsøger de med en kunstig udgave.

    Seneste udvikling idag er at de har konstanteret flere blodpropper i lungerne - forståeligt at han ikke har skyggen af sit normalt gode humør - ikke en eneste god nyhed.

    PT er han i de bedste hænder på 7 etage i Skejby og de næste dage kommer til at afgøre om han bliver mere end de 79 år han fyldte i november.

    Udsigten er ikke den bedste, så familien har smidt alt for at være der for ham.

    Det er jeg ked af at høre, Wayne. De bedste tanker herfra og en stor krammer til dig og din familie. 

    NightHawk 8-02-22 16:56

  • ★★★★★0

    Ja måske, eller også har der været en del snubs :) The Last Duel fik ikke en eneste nominering hvilket jeg finder besynderligt. 

    Det burde ikke komme som en overraskelse. Filmen blev dumpet i biografen uden stor promovering og floppede derfor ganske grelt. Disney har næppe smidt penge efter nogen Oscar-kampagne for filmen, så det skulle næsten kun være fordi at mange akademi-medlemmer tilfældigvis så den på en streamingtjeneste, hvis den skulle have haft en chance.

    Kruse 8-02-22 16:56

  • ★★★★0

    Det burde ikke komme som en overraskelse. Filmen blev dumpet i biografen uden stor promovering og floppede derfor ganske grelt. Disney har næppe smidt penge efter nogen Oscar-kampagne for filmen, så det skulle næsten kun være fordi at mange akademi-medlemmer tilfældigvis så den på en streamingtjeneste, hvis den skulle have haft en chance.

    Ja det er selvfølgelig sandt nok. 

    Babo 8-02-22 17:00

  • ★★★★★★1

    Det er jeg ked af at høre, Wayne. De bedste tanker herfra og en stor krammer til dig og din familie. 

    Mange tak NightHawk - det varmer enormt :-)

    Wayne 8-02-22 17:08

  • 0

    Har lige set listen over de Oscar nominerede. Jeg er lidt i chok over de 3 skuespilnomineringer til Being the Ricardos.

    Især Nicole Kidman var på ingen måde overbevisende (nærmest hendes ringeste præstation så længe jeg kan huske).

    Men jeg kan heller ikke se, hvordan man kan synes at Javier Bardem eller J.K. Simmons skulle kunne gøre sig fortjent til en Oscar for de to forholdsvis forglemmelige roller.

    Er det mon et udtryk for, at feltet generelt har været ret svagt i 2021?

    Det er nok nærmere et udtryk for at dem der fortrinsvis nominerer er skuespillere og de fokuserer på andet end hvad publikum gør. De har helt enkelt andre forudsætninger for at vurdere skuespil end os publikum har. Dertil skal det heller ikke undervurderes hvor meget bliver satset på oscarkampagnerne og så er der også de skuespilere som har bare har et godt ry og er meget anerkendte. Meryl Streep er jo for eksempel også nomineret et hav af gange. Nogle gange lidt tvivlsomme nomineringer, hvis jeg skal vurdere det.

    Så en blanding af alt det ovenstående.

    Kiyonji 8-02-22 17:28

  • ★★★★★★2

    Første dag ude af isolation efter 10 dage. Forsat ikke frisk, men ikke sådan smittesyg længere, så at sige. Så tilbage på job og direkte fra job og hjem og hente familien, så i Lalandia og derefter ud at spise spareribs på Bones (min fødselsdag). En dag efter mit pøbelagtige hjerte. Men shit hvor er jeg smadret. Døjer med overraskende store vejrtrækningsproblemer (udover ekstrem træthed) opdagede jeg, da jeg skulle op ad en trappe til en vandrutchebane. Blev så smadret at jeg ikke kunne gå turen to gange. Det var dæleme ubehageligt. 


    Men dog en dejlig dag, som jeg havde ønsket mig, fordi den største gave jeg kan få, er at se mine piger glade og more sig, tid med famiiien.

    T. Nielsen 8-02-22 22:59

  • ★★★★★★0

    Overvejer at bruge penge i nærmeste fremtid på nyt Tv og en uhd afspiller til filmværelset. Har kigget på et Samsung Qled, men er lidt i tvivl om hvad præcist det fancy er i dette?

    T. Nielsen 8-02-22 23:50

  • ★★★★★★1

    Første dag ude af isolation efter 10 dage. Forsat ikke frisk, men ikke sådan smittesyg længere, så at sige. Så tilbage på job og direkte fra job og hjem og hente familien, så i Lalandia og derefter ud at spise spareribs på Bones (min fødselsdag). En dag efter mit pøbelagtige hjerte. Men shit hvor er jeg smadret. Døjer med overraskende store vejrtrækningsproblemer (udover ekstrem træthed) opdagede jeg, da jeg skulle op ad en trappe til en vandrutchebane. Blev så smadret at jeg ikke kunne gå turen to gange. Det var dæleme ubehageligt. 


    Men dog en dejlig dag, som jeg havde ønsket mig, fordi den største gave jeg kan få, er at se mine piger glade og more sig, tid med famiiien.

    Tillykke med fødselsdagen :-)

    Forhåbentlig kommer du dig hurtigt over det med vejrtrækningen!

    Wayne 9-02-22 03:43

  • ★★★★1

    Overvejer at bruge penge i nærmeste fremtid på nyt Tv og en uhd afspiller til filmværelset. Har kigget på et Samsung Qled, men er lidt i tvivl om hvad præcist det fancy er i dette?

    Kort historie: qled har en enorm lysstyrke. Dvs den fungerer godt uanset lysforhold i en stue. Oled fungerer stadig bedst angående sortniveauet pga den teknologi den har, altså bedst i mørket eller hvis man har lidt biograf forhold hjemme. Men de er lækre de Samsung modeller. Vi har lige fået en neo-qled i butikken :)

    Babo 9-02-22 06:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen